abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83031409
Tijdje geleden hoorde ik dat mijn verwarming op een wel héél onhandige plek kwam, nl. tegen de muur van t tv-meubel:

Laat dat nu ook net de enige plek zijn waar t tv-meubel kan staan.. Flink balen dus..
Het wordt een standaard verwarming, en schijnt moeilijk te verplaatsen zijn (wilde m namelijk naast t balkon hebben)

Iemand een tip om de verwarming weg te werken (eventueel in t tv-meubel ofzo ) of een andere tip die dat onding dragelijker maakt?
pi_83031439
Maak er een ombouw omheen waarop je een TV kan zetten.

Edit: ligt er wel aan wat voor kachel het is, bij een radiator is dat wel een mogelijkheid.
pi_83032530
Misschien zou je de standaard radiator kunnen vervangen door een laag en lang exemplaar. Dan zou je daar een zwevend tv-meubel boven kunnen hangen.
pi_83033066
De vloer ligt er dan toch nog niet in als het appartement opgeleverd wordt?
Dan kun je hem wel verleggen mits je in de vloer kunt frezen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_83033157
Iets boven je verwarming hangen is alleen niet zo handig bij de meeste verwarmingen omdat warmte naar boven stijgt...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_83049490
Volgens mij is t een standaard radiator. Een kennis van mn ouders is aannemer en die zal ook her en der wat klussen in huis. Volgens hem is het een vervelend rotkarwei en lopen de kosten flink hoog op.

Dit lijkt me wel wat. Gaat mij erom dat ik al mijn apparatuur kwijt kan, dvdspeler, televisie etc. zonder teveel gedoe.
Al zou ik m wel wat strakker willen..

Had in eerste instantie dit meubel in gedachte maar dan in t zwartbruin
pi_83050081
Iedere ombouw hoe mooi of lelijk dan ook zal de eigenschappen van de radiator altijd negatief beïnvloeden.
Als de radiator dan ook nog eens voorzien is van een thermostaatknop dan zal dit effect nog groter zijn.
Indien er een thermostaatknop opzit, dan zal je deze al moeten vervangen door een knop met afstandsvoeler zodat de knop niet beïnvloed wordt door de warmteopslag achter de ombouw en daardoor veel eerder reageert dan dat deze zou moeten doen.

Bij een radiator ombouw moet je er in ieder geval voor zorgen dat deze voldoende lucht kan "aanzuigen" en ook voldoende warmte kan afvoeren (convectie).
Hiervoor is het dus noodzakelijk dat je zorgt voor openingen vlak boven de vloer (de aanzuigopeningen) en bovenop (de warmteafvoeropening cq convectie), via de voorkant zal er veel minder warmteafgifte optreden, waardoor de radiator minder stralingswarmte zal afgeven en meer convectiewarmte.

Je radiator zal voor het grootste deel veranderen in een convector, op zich maakt dit natuurlijk niet uit, wel kan het zo zijn dat het bij erg koude dagen te lang duurt cq niet voor elkaar krijgt om de ruimte op de gewenste temperatuur te krijgen.
pi_83071323
Volgens mijn Mr is het verleggen van de pijp/verlengen niet zo'n lastig karwei het vervelende is het freeswerk in de vloer maar dat kun je ook prima zelf.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_83086573
Je kan zo'n ding toch wel gewoon verwijderen evt en niets terugplaatsen?

of denk ik nu niet na?
pi_83087289
quote:
Op maandag 21 juni 2010 06:50 schreef samara het volgende:
Je kan zo'n ding toch wel gewoon verwijderen evt en niets terugplaatsen?

of denk ik nu niet na?
Nou stralen TV's wel aardig wat warmte af, maar om die nou als verwarming te gaan gebruiken lijkt me niet de bedoeling.
pi_83097932
Ik zal hier niet gaan pochen met mijn kick-ass luchtverwarming.

TS, succes!
pi_83100923
Of vervangen door zo'n smal, hoog exemplaar. Als je een mooie hebt is dat niet eens zo'n gek gezicht, en het scheelt veel ruimte. Zoiets;

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')