quote:
Op zondag 20 juni 2010 18:32 schreef kadeautje het volgende:Vaak genoeg zie je hier van die trieste jongelui met een hoop leed en ellende (al dan wel of niet door eigen schuld). Gelukkig hier iemand (TS) die wel bereid is haar problemen aan te pakken! Hulde! Heb weinig meer toe te voegen aan het verhaal: structuur is belangrijk, werk en school ook.
Natuurlijk hulde voor het feit dat ze haar best doet. Maar het feit dat mensen die diep in de shit zitten niet bereid zijn stappen te nemen is niet waar. (meestal) Het komt er vaak op neer dat ze niet zien hoe ze dingen in praktijk kunnen brengen. Daarbij maakt het extra lastig dat als je uit de shit probeert te komen, je ook enorm veel tegenslag krijgt. Bv. mensen die je een deuk in je hernieuwde zelfvertrouwen meppen. Ik kan me goed voorstellen dat je niet weet hoe je verder moet als je 0 vrienden en familie hebt. Om dan weer iets op te bouwen is extreem zwaar; simpelweg omdat je alles zelf moet doen. Met dus vaak een gebrek aan zelfvertrouwen, optimisme en doorzettingsvermogen.
Om weer ontopic te gaan. Ik denk ook dat TS structuur moet zoeken. Volgens mij heb je mazzel dat je tamelijk goede sociale vaardigheden hebt(zoals ik het lees) waardoor alles iets makkelijker wordt. Het beste lijkt idd weer naar school gaan en daarbij een leuke hobby uitoefenen/zoeken. In de periode hiervoor zou ik vakantiewerk gaan doen, het liefst bij iets kleinschaligs, waardoor je ook echt mensen spreekt en bv. vrijdagmiddag mee kunt bierdrinken op het werk (of erna)
PS hulde voor de teksten van Karammel (in het bijzonder)