Ik ben blij dat we naar Gent zijn gegaan in plaats van Texel

Bij het inchecken stond een enorm aardig vrouwtje die ons gelijk een landkaart in de hand drukte en daarop leuke plekken aangekruist en hoe we moesten lopen/tram nemen(en hoe je kaartjes kon krijgen

).
Ze wist ons ook gelijk te vertellen waar we voetbal konden kijken.
Dat hebben we in een studentencafe (De Karper) gedaan alwaar het personeel helemaal oranje gekleed was en vlaggetjes hadden opgehangen. Later bleek er op veel plekken een scherm te hangen en op een plein stond een megascherm om op te kunnen kijken

Dus onder het genot van wat bier een beetje door de wedstrijd gesukkeld(wat was het saai zeg).
Daarna hebben we ons een beetje georienteerd in de stad(mooi), wat kerken/gebouwenbezocht en zijn we -na een tip van Soemp een Wiebel- bij Lieven van 't Veloke beland

![]()
Werkelijk waar een fenomeen. De beste man heeft een hoop troep verzameld en in zijn "kroegje" gestopt waar 2 hele kleine bankjes staan. Je kon er je kont niet keren en overal hingen fietsen, lag er rotzooi en het was er donker. De WC kon je bijna niet vinden

Het drinken bestellen ging ook heel simpel: je krijgt gewoon wat hij je geeft

Uiteindelijk ging de radio aan (praatradio

), de open haard ging aan en uiteindelijk moesten we daar ter plekke zijn electronisch gastenboek tekenen. Dat moest op een oude computer waar je eigenlijk niet bij kon zitten

Vervolgens kwam er nog een "maot"(Wim) van 'm erbij. Hebben we een tijdje enorm gezellig met die 2 gasten zitten ouwehoeren en drinken. Wim had ook muziek meegenomen

Vervolgens zijn we wat gaan eten (
http://www.viertafels.be) en dat was echt gruwelijk lekker
Echt zo enorm smaakvol was het eten

Tevens een Westvleteren 10 op (12 hadden ze ook voor 7,50, iets wat voor een restaurant schappelijk is hoewel ze het niet mogen verkopen).
Als ik weer in Gent ben, dan ga ik daar zeker weer eten

Daarna wilden we naar de Dulle Griet maar onderweg kwamen we een groepje jongeren tegen die op een leegstaand podium hingen. Ik weet niet meer hoe maar we kwamen ermee aan de praat. Ze hadden muziek en het bleek dat er eentje net 18 was geworden. Dus we zijn even naar de avondwinkel gelopen om wat bier en een fles goedkope wijn te kopen en cadeau te doen. Die lui gingens ons helemaal uithoren over hoe vaak we weed rookten enz

Erg gezellige lui

Daarna dus in de Dulle Griet beland en toen die dichtging vroegen we aan iemand waar we heen moesten. Die zegt: "Oh, ik weet wel wat leuke tenten, ga maar met mij mee". Dus die heeft ons de hele tijd meegenomen naar allemaal leuke plekken. Echt een toffe peer

O.a. naar het Dreupelkot. Een klein cafeetje met iets van 100 jenevers. Ik vind jenever vies maar deze hadden smaakjes. Dus ik heb tiramisu genomen en iets wat ik vergeten ben

Opeens kwam Wim daar binnenlopen. Die melde dat Lieven ergens anders zat want die mocht niet meer naar binnen

Uiteindelijk in nog 2 tenten geweest en om 6:30 lag ik in bed geloof ik. Nou, de voorspelde kater was erger dan verwacht

Uiteindelijk de hele dag een beetje zitten uitbrakken. Wat gegeten bij de Subway, daarna de Gravensteen(kasteel) bezocht en nog een rondvaart gemaakt.
Volgens mij ben ik nog wat vergeten maar ach