http://www.telegraaf.nl/a(...)fpraat___.html?p=2,1quote:'VI Oranje is cafépraat'
door Gerard Smit
HILVERSUM - De kritiek van Johan Derksen in de RTL-talkshow VI Oranje op het NOS-programma Studio Sportzomer deert presentator Jack van Gelder niet. "Ik noem dat een vorm van grachtengordeljournalistiek", reageert hij vanuit Zuid-Afrika op de beschuldiging van Derksen dat de NOS-talkshow een bloedeloos programma is dat net zo goed in Nederland gemaakt zou kunnen worden.
Van Gelder: "Kennelijk is Derksen vergeten dat VI Oranje op RTL 7 slechts 300.000 kijkers trekt en wij gemiddeld 1,4 miljoen. Hoge bomen vangen nu eenmaal meer wind. Bij hen is het cafépraat in Scheveningen, bij ons is het journalistiek op de plek waar het allemaal gebeurt."
Eerder deze week moesten de NOS-reporters Bert Maalderink en Joep Schreuder het ook al ontgelden in VI Oranje. Zij werden vooral het mikpunt van studiogast Anthonie Kamerling.
Intussen heeft de NOS becijferd dat veel tv-kijkers na afloop van de door de NOS uitgezonden avondwedstrijden even wegzappen naar RTL 7 en daarna pijlsnel terugkeren naar Studio Sportzomer.
quote:Intussen heeft de NOS becijferd dat veel tv-kijkers na afloop van de door de NOS uitgezonden avondwedstrijden even wegzappen naar RTL 7 en daarna pijlsnel terugkeren naar Studio Sportzomer.
Maar hij zeikt over een glas waterquote:Op vrijdag 18 juni 2010 08:53 schreef Freak188 het volgende:
Van Gelder is de Ivo Niehe van het voetbal. Kritiekloos geslijm.
Wat natuurlijk onzin is aangezien elk item ter plekke wordt gemaakt en aan tafel wordt besproken. OF moet bijvoorbeeld Ron Jans de wedstrijd bekijken en daarna heel snel terug vliegen?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:01 schreef Ronaldsen het volgende:
Verder zei Johan alleen dat hij het zonde vindt van het publieke geld dat Jack een programma maakt in Zuid-Afrika terwijl je niks mee krijgt van de omgeving.
Als er één programma voor de burgers is is dat wel dat VI gebeuren.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:01 schreef G.Garibaldi het volgende:
Dat komt omdat het burgervolk zich liever laten inpraten door Jack 'allemansvriend' van Gelder.
Alleen de EK en de WK zijn tof. Dan hebben mensen als ik ook ineens commentaar op het spel van van Persie of over de beste herstel methode van Robbenquote:
Vergeet Gijp nietquote:
Haha dan moet je het toch eens kijken. Er zijn al verschillende items geweest wat betreft de zuid-afrikanen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:01 schreef Ronaldsen het volgende:
Verder zei Johan alleen dat hij het zonde vindt van het publieke geld dat Jack een programma maakt in Zuid-Afrika terwijl je niks mee krijgt van de omgeving.
Dit dus. Meestal zap ik wat op en neer tussen beide.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:15 schreef Bolter het volgende:
[..]
Als er één programma voor de burgers is is dat wel dat VI gebeuren.
Ik moet zeggen dat ik er langs beide programma's zap en er over het algemeen leukere/betere gasten bij de NOS zitten, VI is daarentegen weer een stuk grappiger maar de hoeveelheid reclame en dat schieten op dat bord is nogal gaar. Oftewel, ik blijf rustig een beetje heen en weer zappen.
Wel jammer dat Jack moet uithalen naar collega's, de kijker beslist zelf toch wel. En over dat café-praat.. het valt me op dat er nogal vergelijkbare onderwerpen naar boven komen drijven. Dat gezeik over die kappers en schoenen was helaas op beide zenders te zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |