Vorige week zondag in Doel (B) geweest nav meerdere berichten hier te hebben gelezen.
Geen flauw idee wat ik in het echhie van kon verwachten. Wat ik vooral niet verwacht had was dat het zo toeristisch zou zijn. Maar dat komt misschien ook omdat we er op zondag waren?
Weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet vinden....... indrukwekkend? Interessant? Waarschijnlijk van beide een beetje. Sommige huizen waren "open". Helaas waren de meeste huizen al in dusdanige staat dat van het leven wat er ooit was geweest niet veel meer terug te zien was. Op 1 huis na waar je via een tuin op een binnenplaatsje kwam die weer was gelinkt aan een keuken.
Ondanks dat ook hier het nodige sloopwerk was verricht door eerdere "bezoekers" waren in tegenstelling tot de andere huizen hier nog wel huishoudelijke apparaten e.d. te zien en ook de openstaande keukenkastjes gaf een apart effect.
Ook in alle huizen waar ik binnen ben geweest (stuk of 5/6) lagen matrassen waarschijnlijk van junks o.i.d.?? Kan iemand me dat vertellen? Komen hier veel zwervers/ junkies? Aangezien het toch een stuk van de bewoonde wereld af ligt. En de slagbomen? Gaan deze 's avonds dicht?
Al met al een redelijk indrukwekkende ervaring. Ik denk dat het veel indrukwekkender/ enger zou zijn geweest als het minder druk was geweest.
Het is nou niet dat je over de koppen kon lopen ofzo maar je liep wel steeds met een paar andere mensen in een straat.
Ik zou er 's avonds ook niet alleen willen lopen

Moet er ook niet aan denken om hier nog te wonen. Wat ik al zei, moet er niet aan denken om hier 's avonds alleen te zijn en directe buren heb je hier niet!
Wil zeker nog wel een keer terug om dan wat langer in de huizen rond te lopen en ook naar boven te gaan, was nu namelijk niet met juiste gezelschap om dit te doen