abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84808112
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 03:59 schreef dvr het volgende:

En als de goudprijs na een lange triomftocht uiteindelijk de daling inzet, is het maar de vraag of je het nog op tijd aan iemand kunt slijten -Middelkoop woont tegen die tijd in Monaco- en zo ja, voor welke prijs. Ik had geen zin in al dat gedoe en ben blij dat Bullionvault het me bespaart.
[..]

In een normaal economisch klimaat is dat waar. Wat de nay-sayers in dit topic maar niet lijken te kunnen bevatten, is dat de afgelopen 30 (zeg maar 40) jaar compleet onrepresentatief zijn voor de huidige economische, financiële en monetaire toestand van de wereld. Het loslaten van de goudstandaard, het vasthouden aan de dollar als wereldreservemunt en het langdurig onderdrukken van de rente hebben een enorme welvaart en bloei gebracht die niet door feitelijke productie en waardevermeerdering gedragen werd, en waarvan de keerzijde -gigantische schulden op alle niveau's- zich nu, na vier decennia van schijnwelvaart, komt wreken.
Waarom zou goud een daling inzetten? Wat er gebeurt is de huidige dollar wordt waardeloos en er wordt een nieuwe dollar geïntroduceerd. Je maakt dus helemaal geen winst, je houdt alleen met goud waarde vast.

Kortom er komt een ongeëvenaarde paniek, maar de mensen bij bullionvault zullen eerlijk blijven, ook al worden zij niet betaald in goud maar in papieren geld. :Y

Het lijkt me loigscher in meerdere valutas te zitten zoals euros, dollars en ponden, in plaats van goud. Wat is de kans dat alle valutas gaan hyperinflateren? Bij een deflatie gaat goud naar $100/ounce
pi_84815253
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:31 schreef Toppiet het volgende:

Waarom zou goud een daling inzetten?
Het zou fijn zijn als het eeuwig en onbeperkt doorsteeg, maar er bestaan natuurwetten.

quote:
Kortom er komt een ongeëvenaarde paniek, maar de mensen bij bullionvault zullen eerlijk blijven, ook al worden zij niet betaald in goud maar in papieren geld. :Y
De mensen van Bullionvault kunnen er niet met mijn goud vandoor, als je dat wilde suggereren.

quote:
Het lijkt me loigscher in meerdere valutas te zitten zoals euros, dollars en ponden, in plaats van goud. Wat is de kans dat alle valutas gaan hyperinflateren? Bij een deflatie gaat goud naar $100/ounce
Als de dollar instort moeten Europa en Azië zo'n 7.000 miljard afschrijven dat ze nog van de VS tegoed hebben, om nog te zwijgen van de inkomstenderving door het verdwijnen van een belangrijke afzetmarkt. Dat betekent het einde van onze banken, pensioenfondsen, verzekeraars en de meeste multinationals zoals we die nu kennen. Ook hier kan dan alleen de geldpers nog uitkomst bieden. Ik denk dat er niet meer dan 2-6 maanden kunnen verstrijken tussen het financieel-economisch instorten van het ene continent, en het volledig daarin meegesleept worden van de andere.

$100 goud kun je vergeten. Niet alleen omdat deflatie de aanzet tot hyperinflatie in zich draagt en het de vraag naar goud alleen maar vergroot, maar omdat een vertienvoudiging van de waarde van cash impliceert dat de economie echt dood is en grote bevolkingsgroepen zonder inkomsten en met veel zwaardere lasten zitten. Voordat het zover is heeft iedereen allang een envelop-met-inhoud van Jan Kees de Jager in zijn brievenbus aangetroffen.
pi_84825265
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 15:44 schreef dvr het volgende:

[..]

Het zou fijn zijn als het eeuwig en onbeperkt doorsteeg, maar er bestaan natuurwetten.
[..]

De mensen van Bullionvault kunnen er niet met mijn goud vandoor, als je dat wilde suggereren.
[..]

Als de dollar instort moeten Europa en Azië zo'n 7.000 miljard afschrijven dat ze nog van de VS tegoed hebben, om nog te zwijgen van de inkomstenderving door het verdwijnen van een belangrijke afzetmarkt. Dat betekent het einde van onze banken, pensioenfondsen, verzekeraars en de meeste multinationals zoals we die nu kennen. Ook hier kan dan alleen de geldpers nog uitkomst bieden. Ik denk dat er niet meer dan 2-6 maanden kunnen verstrijken tussen het financieel-economisch instorten van het ene continent, en het volledig daarin meegesleept worden van de andere.

$100 goud kun je vergeten. Niet alleen omdat deflatie de aanzet tot hyperinflatie in zich draagt en het de vraag naar goud alleen maar vergroot, maar omdat een vertienvoudiging van de waarde van cash impliceert dat de economie echt dood is en grote bevolkingsgroepen zonder inkomsten en met veel zwaardere lasten zitten. Voordat het zover is heeft iedereen allang een envelop-met-inhoud van Jan Kees de Jager in zijn brievenbus aangetroffen.
Oftewel, de hele wereld stort in door een kettingreactie, banken, verzekeraars, multinationals imploderen, maar bullionvault is onkwetsbaar en je goud bij BV is superveilig.

$100 goud is niet ondenkbaar. Goud is zoals je zelf zegt zijn eigen leven gaan leiden. Als goud 10 x instort dan hoeft dat niet te betekenen dat dollars 10x waardevoller zijn geworden. Misschien is het gewoon het einde van een bubbel.
pi_84834585
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:01 schreef Toppiet het volgende:

Oftewel, de hele wereld stort in door een kettingreactie, banken, verzekeraars, multinationals imploderen, maar bullionvault is onkwetsbaar en je goud bij BV is superveilig.
Ja. Ga even naar hun homepage, met 2x klikken zit je in de FAQs over beveiliging en kluisprocedures. Dan weet je een volgende keer een beetje waar je het over hebt voordat je je een mening aanmatigt.

quote:
$100 goud is niet ondenkbaar. Goud is zoals je zelf zegt zijn eigen leven gaan leiden. Als goud 10 x instort dan hoeft dat niet te betekenen dat dollars 10x waardevoller zijn geworden. Misschien is het gewoon het einde van een bubbel.
Ah, fascinerend. Nou, leg mij maar eens uit hoe jij voor $100 een ounce goud uit de grond gaat halen terwijl het ieder ander minimaal $500 kost.

:W
pi_84900521
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 23:15 schreef dvr het volgende:

[..]

Ja. Ga even naar hun homepage, met 2x klikken zit je in de FAQs over beveiliging en kluisprocedures. Dan weet je een volgende keer een beetje waar je het over hebt voordat je je een mening aanmatigt.
[..]

Ah, fascinerend. Nou, leg mij maar eens uit hoe jij voor $100 een ounce goud uit de grond gaat halen terwijl het ieder ander minimaal $500 kost.

Jij hebt het erover dat alle belangrijke valutas in de hele wereld waardeloos worden, alle geindustrialiseerde landen dus, en we iets zullen zien dat we ons hele leven niet hebben gezien. En jij koopt daarmee goud en zet die bij een extern goudbeheerder in het buitenland neer. Die goudbeheerder zegt dat hij heel betrouwbaar is. Als er één iemand onlogisch nadenkt dan ben ik dat zeker niet.
pi_84901795
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 17:24 schreef Toppiet het volgende:
En jij koopt daarmee goud en zet die bij een extern goudbeheerder in het buitenland neer. Die goudbeheerder zegt dat hij heel betrouwbaar is. Als er één iemand onlogisch nadenkt dan ben ik dat zeker niet.
Kun je misschien ook even concreet aangeven op welke wijze Bullionvault (of wie dan ook) zich mijn goud zou kunnen toeeigenen? Ik heb duidelijk aangegeven waar je alle informatie (en bijbehorende bewijzen) over de eigendomsverhoudingen, kluisprocedures, beveiliging e.d. kunt vinden. Als je daar geen lek in kunt schieten zou je als rationeel mens toch moeten erkennen dat het goed in elkaar zit, in plaats van zonder enige kennis van zaken te hameren op een onveiligheid die niet bestaat.
pi_84909912
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 18:05 schreef dvr het volgende:

[..]

Kun je misschien ook even concreet aangeven op welke wijze Bullionvault (of wie dan ook) zich mijn goud zou kunnen toeeigenen? Ik heb duidelijk aangegeven waar je alle informatie (en bijbehorende bewijzen) over de eigendomsverhoudingen, kluisprocedures, beveiliging e.d. kunt vinden. Als je daar geen lek in kunt schieten zou je als rationeel mens toch moeten erkennen dat het goed in elkaar zit, in plaats van zonder enige kennis van zaken te hameren op een onveiligheid die niet bestaat.
Ik zeg maar, in de prospectus van Enron werd Enron ook als een erg veilige belegging gezien. En dat was niet tijdens een moment dat de wereld naar hel en verdoemenis ging, wat hyperinflatie in alle geïndustrieerde landen wel impliceert.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 22:13:56 #133
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_84913006
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 18:05 schreef dvr het volgende:

[..]

Force Majeure

BullionVault shall not be liable to you for any delay or failure by it to perform its obligations if such delay or failure arises from any unforseeable causes beyond its reasonable control including, but not limited to, acts of God, floods, lightning, earthquakes, labour disputes, shortages, rationing, utility failures, war, terrorism, riot, embargoes, and actions of any government agency or subdivision thereof.

Zo heb ik wat teakbomen in brasil die op basis van zo'n soort artikeltje worden omgezet in aandelen van 1 of ander fonds op last van de AFM.

Je bezit pas goud als je het hebt.

Nog wat uit de voorwaarden.

Money politics — Governments and other agencies seeking currency stability, or for other reasons, might seek to constrain or tax the ownership of bullion to the disadvantage of its owners. BullionVault provides for multiple locations from which you may choose one or more. The actuality or fear of government action might affect the value of bullion stored in a given location. This risk is not a BullionVault responsibility.

Bank insolvency - Your cash balances at BullionVault are deposited in segregated accounts at a highly rated bank, but your money's safety is dependent on bank integrity. All banks are subject to possible failure. Depending on a number of factors in the event of bank failure you might be entitled to receive compensation from appropriate authorities, but the terms of such compensation are complex and the timescale for receiving compensation might be long. This risk is not a BullionVault responsibility. [Note that when your money is used to buy bullion your exposure to bank insolvency ceases.]

Dus als een overheid waar je goud is besluit dat te confisqueren, krijg je natuurlijk mooi papiergeld voor terug en als dan het banksysteem instort, sta jij met lege handen

[ Bericht 16% gewijzigd door iamcj op 05-08-2010 22:42:44 ]
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 22:17:36 #134
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_84913234

[ Bericht 100% gewijzigd door iamcj op 05-08-2010 22:17:55 ]
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_84914545
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:18 schreef Toppiet het volgende:

Ik zeg maar, in de prospectus van Enron werd Enron ook als een erg veilige belegging gezien.
Kortom, je hebt je nog geen minuut in de materie verdiept maar matigt je wel een mening aan.

quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:13 schreef iamcj het volgende:

Zo heb ik wat teakbomen in brasil die op basis van zo'n soort artikeltje worden omgezet in aandelen van 1 of ander fonds op last van de AFM.
Volledig onvergelijkbaar. Er valt niets om te zetten, want je goud bij Bullionvault is gewoon jouw eigendom waar niemand iets over te zeggen of mee te doen heeft. En w.b. force majeure, dan ligt mijn goud nog steeds tussen dat van de rijken der Aarde, allerlei institutionele beleggers en andere grootkapitalisten veillig in een Zwitserse kluis.

quote:
Je bezit pas goud als je het hebt.
Voila. Daar is Bullionvault dus voor.
pi_84915261
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:13 schreef iamcj het volgende:

Nog wat uit de voorwaarden.

Dus als een overheid waar je goud is besluit dat te confisqueren, krijg je natuurlijk mooi papiergeld voor terug en als dan het banksysteem instort, sta jij met lege handen
Nope. Het mooie van Bullionvault is dat ze je ALLE risico's volledig uit de doeken doen. Als een overheid tot confiscatie overgaat (wat onder een fiat-stelsel logischerwijs nooit gebeurd is, en met goud in het buitenland of goud van buitenlandse eigenaren nooit gebeurd is) dan kan ik het met een druk op de knop tegen de marktprijs in geld of zilver omzetten, of het naar een kluis op een ander continent verplaatsen.

Kastegoeden, voorzover je die hebt, staan op een rekening bij Lloyds waarvan de Engelse staat meerderheidsaandeelhouder is. Vanzelfsprekend kun je ook dat geld met een druk op de knop in goud en zilver omzetten, of naar je eigen bankrekening laten terugboeken als je vreest dat die bank het niet gaat redden.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 07:14:42 #137
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_84925422
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:54 schreef dvr het volgende:

[..]

Nope. Het mooie van Bullionvault is dat ze je ALLE risico's volledig uit de doeken doen. Als een overheid tot confiscatie overgaat (wat onder een fiat-stelsel logischerwijs nooit gebeurd is, en met goud in het buitenland of goud van buitenlandse eigenaren nooit gebeurd is) dan kan ik het met een druk op de knop tegen de marktprijs in geld of zilver omzetten, of het naar een kluis op een ander continent verplaatsen.

Kastegoeden, voorzover je die hebt, staan op een rekening bij Lloyds waarvan de Engelse staat meerderheidsaandeelhouder is. Vanzelfsprekend kun je ook dat geld met een druk op de knop in goud en zilver omzetten, of naar je eigen bankrekening laten terugboeken als je vreest dat die bank het niet gaat redden.
|:( _O- :W 8)7

Wat ben jij naief zeg. Bedrijf bestaat pas een paar jaar. It's fantastic Mike.

So your gold is in a vault in Zurich? Yes Mike it is completely safe!

Breaking news:

ww.boullionvault.com overbelast en uit de lucht door geruchten dat de hoeveelheid goud niet overeen komt met alle aanspraken. De Engelse bank onderzoekt de zaak.

Ding dong.

Meneer DVR? Ja?. Wij zijn van VIa Mat, u heeft goud bij ons in de kluis via Boullionvault. Dat bedrijf is failliet dus we komen nu uw goud brengen, wilt u staafjes of plakjes?
_O-

[ Bericht 3% gewijzigd door iamcj op 06-08-2010 09:44:30 ]
pi_84945970
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 03:59 schreef dvr het volgende:

[..]

Mijn enige andere zorg is dat de spaarbanken omvallen en de resterende banken en de overheid bij nader inzien mijn verdwenen tegoeden niet kunnen compenseren. Daar moet ik me nog eens over buigen, ook omdat mijn geld over een idioot aantal banken verspreid staat die allemaal verschillende termijnen en procedures hebben voor spoedoverboekingen, kasopnames, etc. (ik had al eens bedacht dat als de pleuris uitbreekt, ik alles aan de belastingdienst overmaak, bij wie ik het -als de rust eenmaal is weergekeerd- als onverschuldigde betalingen kan terugvorderen. Heeft iemand betere ideeën?).
Land kopen en gewassen gaan kweken. En zo'n enorm probleem is het niet dat je geld enorm staat verspreid over een tig tal banken. Dat lijkt me alleen maar voordelig? En bizar dat je zo'n immense reactie typt om 4 uur in de ochtend :P

Ik denk overigens wel dat je je mening ten opzichte van goud iets zou bijtrekken op het moment dat je zelf een commodity trader zou zijn bij een trading boutique.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_84949040
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 17:31 schreef sitting_elfling het volgende:

Land kopen en gewassen gaan kweken.
Ja, in het oostblok misschien. Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om in NL grond te kopen.

quote:
En zo'n enorm probleem is het niet dat je geld enorm staat verspreid over een tig tal banken. Dat lijkt me alleen maar voordelig?
Praktisch is het heel onhandig, het dateert dan ook van de tijd dat het depositogarantiestelsel veel minder dekking bood.

quote:
En bizar dat je zo'n immense reactie typt om 4 uur in de ochtend :P
"Onregelmatige werktijden" he? :P

quote:
Ik denk overigens wel dat je je mening ten opzichte van goud iets zou bijtrekken op het moment dat je zelf een commodity trader zou zijn bij een trading boutique.
Volgens mij hebben die gasten geen enkel benul van de monetaire fundamentals onder goud. Ze konden net zo goed bruine bonen verkopen. Maar hun markt gaat er de komende tijd heel anders uitzien. Nu de vraag steeds meer gedreven wordt door institutionele beleggers, soevereigns en goldbugs in plaats van de juwelenindustrie, en nu beleggers een steeds groter beslag leggen op het fysieke goud dat vroeger ten dienste stond van de bullion banks en hun speculanten, zullen ze met hele rare sprongen te maken krijgen die ze pas zien aankomen als het te laat is. Ook de aanbodkant gaat er heel anders uitzien, nu de grote mijnexploitanten zwemmen in het geld en aan het overnemen en consolideren zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door dvr op 06-08-2010 19:29:51 ]
pi_84950266
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 07:14 schreef iamcj het volgende:

Breaking news:

ww.boullionvault.com overbelast en uit de lucht door geruchten dat de hoeveelheid goud niet overeen komt met alle aanspraken. De Engelse bank onderzoekt de zaak.

Ding dong.

Meneer DVR? Ja?. Wij zijn van VIa Mat, u heeft goud bij ons in de kluis via Boullionvault. Dat bedrijf is failliet dus we komen nu uw goud brengen, wilt u staafjes of plakjes?
Als Bullionvault uit de lucht gaat, of als het hele internet ooit uit de lucht gaat, kan ik inderdaad voor langere tijd de controle over mijn goud kwijt zijn, en kan het gebeuren dat een curator of rechtsopvolger mijn goud tegen de dan geldende marktprijs zal liquideren. Dat is het ergste dat kan gebeuren, en het is uitermate onwaarschijnlijk omdat Bulionvault solide gefinancierd is (temeer nu Dhr. Rothschild een belang heeft genomen) en al zijn zaakjes goed voor elkaar heeft. Dat de goudhoeveelheid niet zou overeenkomen is gezien alle waarborgen uitgesloten, maar in het theoretische geval wordt dat door de verzekeraar gedekt.

Als ik zoals jullie maar lang genoeg aan mijn duim zuig, zijn er scenario's te bedenken waarin ik mijn goud (en de waarde ervan) kwijt ben. Bijvoorbeeld als de kluis in Zurich met tomahawks en bunkerbusters belaagd wordt en ik niet op tijd mijn tegoed naar Londen of NY heb verschoven, en de verzekeraar failliet is. Dat zijn van die ééns-in-de-tien-miljoen-jaar risico's waar ik mee kan leven. In ieder geval zijn ze velen malen kleiner dan het ééns-in-de-50-jaar risico dat er bij me ingebroken wordt.
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:20:53 #141
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_85005091
Het is weer zomer. Net terug van vakantie, of net onderweg, het aloude beursadagium doet weer opgeld: vrouwen bloot, beursje dood. De omzetten zijn laag, de AEX en DOW kabbelen binnen een bepaalde bandbreedte.

Af en toe wat positief economisch nieuws in de vaderlandse pers, en af en toe iets wat tegenvalt, maar het overall beeld wat voorgeschoteld wordt is dat er weinig aan de hand is.

Toch zijn er tekenen aan de wand dat de rust aan de oppervlakte schijn is, en dat er zich onder water flinke bewegingen voordoen.

Op edelmetaal gebied worden de geluiden steeds luider dat de grote bank(en) die short zijn op edelmetaal hun posities in rap tempo aan het afbouwen zijn. Hun shortpositie heeft ervoor gezorgd dat de edelmetalen nog zo laag staan waar ze nu staan. Een mooi praktisch voorbeeld hiervan: van de week gaat mijn neefje trouwen, en ik ga hem verrassen met een zilveren munt van een ounce, waarde ongeveer 18 euro. De kaart waar ik de munt in heb gedaan kostte 3,25, bestaande uit wat gekleurd karton met een bijpassende envelop. Wetende wat voor moeite het kost om 1 ounce zilver uit de grond te halen en te vervaardigen, is de verhouding in prijs tussen het muntstukje en de verpakking volkomen scheef.

Maar terug naar de grote short-spelers: insiders zien deze beweging als een voorbode dat de banken inzien dat het spel op zijn eind loopt en dat men op korte termijn met de billen bloot moet, wanneer men gedwongen wordt te leveren. Dat de druk steeds groter wordt blijkt ook uit de grote goud-swap via de BIS, waar ik eerder aandacht aan besteed heb.

Het lijkt mij overigens best mogelijk dat de zilverprijs nog een tijdje gedrukt blijft, men zal zijn posities immers het liefst tegen een een zo laag mogelijke prijs sluiten.

Op economisch gebied komen vooral uit Amerika en de UK slechte berichten, die overigens vaak verpakt worden met frasen als: beter dan verwachte cijfers. Een andere veel gebruikte truc die wordt toegepast bleek van de week met de cijfers van de groei van de Amerikaanse economie: deze werden voor het hele afgelopen jaar met een vol procent naar beneden bijgesteld!

Wat de toekomst gaat brengen ziet u op onderstaande grafiek. Hierin wordt de Dry Baltic Index weergegeven, een maat voor het vervoer over zee. Deze index blijkt historisch gezien een hele goede voorspeller welke kant het met de wereldeconomie opgaat.

Op politiek gebied zijn van de week de lang verwachte Wikileaks releases uitgekomen. Op Zerohedge.com is een fraaie animatie uitgekomen op grond van de informatie die uit de legerdocumenten naar voren is gekomen. Het geeft een aardig beeld van de wederopbouw in Afghanistan:

Eric de Carbonell van marketskeptics.com heeft een interessante site, waarin hij melding maakt van grote voedseltekorten en een daarmee samenhangende verwachte prijsexplosie. Voedseltekorten ontstaan door droogte of overvloedige regenval in de landbouwgebieden, gemixed met foute voorspellingen van de Amerikaanse overheid wat betreft de te verwachten graan- en sojaopbrengst. Hij stelt in zijn artikelen, dat dit een opwaartse druk op de inflatie geeft, die het toch al wankele evenwicht in de financiële markten geen goed zal doen. De verwachte torenhoge inflatie van de voedselprijzen zal volgens hem er toe gaan leiden dat de centrale bankiers hun buitenlandse valuta zullen gaan dumpen en hun eigen valuta daarmee opschroeven, teneinde de kosten van het importeren van voedsel te verlagen. Dit zal de val van de dollar betekenen, en vervolgens de val van de staatsleningen markt en tenslotte van het financiële systeem van de wereld.

Of het zover komt, we zullen het zien.

We zijn nu drie jaar verder na het uitbreken van de financiële crisis. Tot nu toe zijn in de westerse wereld de grote spelers overeind gehouden met staatssteun, ten koste van een snel uitdijende staatsschuld en staatstekorten die door bezuinigingen en belastingverhogingen door de burgers zal moeten worden opgehoest.

Beetje voor beetje wordt het water waar de kikker zich in bevindt heter, en je hoeft geen visionair te zijn om te weten hoe het met de kikker zal aflopen.

http://www.thesilvermount(...)e-voor-de-storm.html

Is dit wat of nie
pi_85149862
Peter Schiff heeft net verloren in de Republican Primary voor de senaatsverkiezingen in November. Hij komt dus de komende jaren niet in de senaat. Nu kan het economisch TOP-team dat onder Obama de economie van de USA naar grote hoogtes gaat leiden voorlopig weer lekker hun gang gaan.

Anyway, erg bullish voor goud.
pi_85151901
Scientology verkoopt goud.

Dat doet me denken aan:

quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 18:28 schreef SeLang het volgende:
Goud is een religie en dit topic is het bewijs
pi_85289414
GATA's Adrian Douglas heeft een interessante analyse gepubliceerd van de prijzen die tweemaal daags door het monopolie van bullion banks aan de Londense LBMA vastgesteld worden. Er valt uit op te maken dat zij consequent stijgingen die eerder in de Aziatische markten zijn opgetreden omlaag manipuleren, op vergelijkbare wijze als in de jaren 60 de London Gold Pool deed (die uiteindelijk werd opgeblazen omdat ze tegen hun lage prijzen de vraag naar goud niet konden bijbenen).

Zie: http://www.gata.org/node/8918
  zondag 15 augustus 2010 @ 00:16:46 #145
290311 Your_honor
Greed was good, now its legal!
pi_85294163
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 21:41 schreef dvr het volgende:
GATA's Adrian Douglas heeft een interessante analyse gepubliceerd van de prijzen die tweemaal daags door het monopolie van bullion banks aan de Londense LBMA vastgesteld worden. Er valt uit op te maken dat zij consequent stijgingen die eerder in de Aziatische markten zijn opgetreden omlaag manipuleren, op vergelijkbare wijze als in de jaren 60 de London Gold Pool deed (die uiteindelijk werd opgeblazen omdat ze tegen hun lage prijzen de vraag naar goud niet konden bijbenen).

Zie: http://www.gata.org/node/8918
Wel interessant maar vind het nogal BNW over komen :{ En gezien je ijzersterke argumenten over goud zou een buitenstaander kunnen concluderen dat je zelf ook goud omhoog probeert te praten. (al valt er nauwelijks een speld tussen je argumenten te krijgen)
Never change a winning formula
pi_85299539
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 00:16 schreef Your_honor het volgende:

Wel interessant maar vind het nogal BNW over komen :{
Tja, daar kan ik niets mee als je niet aangeeft waarom. Die Adrian laat exact zien hoe hij de gegevens (die iedereen kan downloaden) geinterpreteerd heeft, welke conclusies hij daaraan verbindt en waarom. Ik heb er zelf nog geen gat in kunnen schieten (maar ben ook geen statistisch genie of beursexpert) en heb nog geen artikelen gezien waarin zijn conclusies weersproken worden. Tot dan ga ik er maar vanuit dat zijn beweringen kloppen (toegegeven, ook omdat ze al heel lang bestaande verdenkingen bevestigen).

Wat betreft de prijs van goud, de invloed daarop van Nederlandse investeerders is compleet verwaarloosbaar, laat staan dat een paar berichten op Fok er enige invloed op zouden hebben.
pi_85402390
quote:
Soros favoured gold in Q2, cut US equities

BOSTON (Reuters) -

Billionaire investor George Soros in the second quarter stuck with his big bet on gold but slashed his holdings in dozens of major U.S. companies from Verizon Communications to Pfizer.

In a quarterly securities filing on Monday, Soros Fund Management reported owning substantially fewer U.S. listed stocks than three months earlier. The fund listed $5.1 billion of equities as of June 30, down 42 percent from $8.8 billion at the end of March.

After a terrible quarter for the stock market that saw the Standard & Poor's 500 Index plunge 12 percent, Soros may have been anticipating further turbulence ahead.

Top holdings from the first quarter including energy producers Hess Corp (HES.N) and Suncor Energy (SU.TO) and telecommunications giant Verizon were slashed. At the end of the second quarter he had $1.5 million worth of Hess, down from $302.5 million, $13.6 million of Suncor, down from $285.3 million and $395,000 worth of Verizon (VZ.N), down from $175.1 million.

The firm also cut back on drugmaker Pfizer (PFE.N), with holdings worth $4.7 million down from $91.4 million, banking company, JPMorgan Chase (JPM.N), cut to $3.9 million from $114.9 million, and Wal-Mart Stores (WMT.N), down to $673,000 from $72.9 million.

Soros does not typically explain his quarter-to-quarter moves. A spokesman for the firm declined to comment.

GOLD MOVES TO TOP

The fund firm said it owned 5.24 million shares of the SPDR Gold Trust (GLD.P) worth $638 million as of June 30. Though down slightly from the fund's 5.59 million shares owned at the end of the first quarter, that was the fund's biggest holding by dollar value.

With the sale of so many other holdings, the Gold ETF constituted almost 13 percent of the firm's total equities, up from 7 percent at the end of the first quarter.

Much of the rest of the top holdings at the firm at the end of the second quarter were convertible bonds from high technology companies like RF Micro Devices (RFMD) and Epicor Software (EPIC)
pi_85557984
quote:
For a Change, U.S. Debt Is Staying in the U.S.

NEARLY a decade ago, when budget deficits ballooned in the United States, it was widely said that Washington — like Blanche DuBois in “A Streetcar Named Desire” — “depended on the kindness of strangers.” In Washington’s case, foreigners — mostly foreign governments — stepped in to buy most of the new Treasury securities being issued.

Who Lends to the United States?
Budget deficits have ballooned again, but the story is different this time. Americans are buying most of the new Treasuries being issued. Foreign governments, whose purchases were once critical, were net sellers of Treasury securities in the first half of 2010, according to figures released this week.

Bron: NY Times 21-08-2010
Dus zelfs in het klimaat van een dalende, op zijn grondvesten schuddende euro wist de dollar zich dit jaar niet als internationale safe haven te handhaven.

Voor wie veiligheid zoekt voor een deel van zijn kapitaal, blijft er zo langzamerhand weinig anders meer over dan edelmetalen. Dat besef moet nu ook tot institutionele/soevereine beleggers doordringen, die een tweede dip in de aandelenmarkten vrezen maar hun geld nu blijkbaar ook niet meer aan 's werelds grootste overheid en eigenaar van de meest liquide wereldmunt durven toe te vertrouwen.

Het zijn interessante tijden.. in de Chinese zin van die uitdrukking.

Goud is indertussen hard uit het dal aan het kruipen dat de contraire, onverklaarbare zomerdip geslagen had.. van 28.700 naar 31.000 euro per kilo in de laatste drie weken. Ik verwacht dat het de komende tijden met weinig moeite naar zijn juni-top van 33.000 zal terugstijgen, en vandaar weer verder. Zilver loopt nog wat achter, maar omdat fysiek zilver relatief nog veel schaarser is dan fysiek goud, zodat die schaarste nog sneller de bijl aan de wortel van de papierhandel zal zetten, kon die wel eens een inhaalslag gaan maken. Ik overweeg al een hele tijd om er in te stappen, maar heb nog geen besluit genomen. Hopelijk ga ik daar geen spijt van krijgen.
pi_85631930
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 00:02 schreef ikzelf :) over zilver:

Ik overweeg al een hele tijd om er in te stappen, maar heb nog geen besluit genomen. Hopelijk ga ik daar geen spijt van krijgen.
Mijn bedenking bij zilver is dat het in tegenstelling tot goud voornamelijk een commodity is, en dat het bij een beurscrash, landencrash of andere economische rampspoed waarschijnlijk eerst een flinke tik naar beneden krijgen; het Piepeloiscenario zeg maar. De vraag is of zilver tegen die tijd alweer zover gestegen is, dat het niet meer onder de prijs van vandaag zal kukelen. Daar ben ik niet van overtuigd, de gedragingen van banken en overheden nemen inmiddels zulke bizarre vormen aan, dat dergelijke klappen niet lang meer kunnen uitblijven. Ik denk o.a. aan de goud-swap tussen BIS en grote commerciele banken, en het nieuws van vandaag dat Spanje het geld uit zijn bijstandspot gebruikt heeft om eigen obligaties te kopen. Dat is totale waanzin (die anderzijds niet wezenlijk verschilt van hoe de VS al jaren zijn sociale stelsel 'financiert'). Hoe dan ook, voor nu lijkt zilver me een betere aankoop ná weer een paar van die klappen, maar vóór er paniek uitbreekt omdat de toekomst van dollar, euro, kredietgarantiestelsels en pensioenfondsen openlijk in twijfel getrokken wordt.

Tot slot, hier nog een artikeltje uit de Wallstreet Journal over het verband tussen goud en inflatie, en daaraan verbonden de vraag of goud een commodity is (er vanuit gaande dat goud dan de inflatie zou volgen, wat op zich al een twijfelachtige stelling is).
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 01:06:31 #150
78918 SeLang
Black swans matter
pi_85633184
Ik stem voor een ijzererts based currency

Iron ore = money
Got iron ore?

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: