abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82917287
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 08:26 schreef Xanne het volgende:

[..]

Precies, en dat die geniepige konijnenkop dan nooit meer kan voetballen, dat zou fijn zijn.

Suarez
Suarez owns j00!!!!
pi_82917631
Ik vond het ook geen penalty eigenlijk.
De keeper had 0% de intentie om Suarez neer te halen, hij bereidde zich gewoon voor op het schot.
Vervolgens wordt Suarez ligt geraakt, echt maar een kléin tikje, en hij stort neer.
Je kan wel zeggen, hij raakte hem toch, dan is het toch een overtreding, maar hij had mákkelijk door kunnen lopen. Hij was gewoon rechtop gebleven en had die bal erin kunnen tikken als een echte spits.
pi_82917738
Als je in de lucht bent kan het kleinste tikje al fataal zijn. Ja hij heeft er misbruik van gemaakt.
Maar als die hem niet had geraakt, kon hij met bijna zekerheid nog scoren. Daarom die penalty.

Nou niet meer zeiken. Het is nou eenmaal gebeurd
Have no fear, have a beer
pi_82917977
kijk marco, een man naar mijn hart. niet zeiken gewoon poetsen
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_82917990
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 08:53 schreef StijnDa het volgende:
Ik vond het ook geen penalty eigenlijk.
De keeper had 0% de intentie om Suarez neer te halen, hij bereidde zich gewoon voor op het schot.
Vervolgens wordt Suarez ligt geraakt, echt maar een kléin tikje, en hij stort neer.
Je kan wel zeggen, hij raakte hem toch, dan is het toch een overtreding, maar hij had mákkelijk door kunnen lopen. Hij was gewoon rechtop gebleven en had die bal erin kunnen tikken als een echte spits.
Hij werd wel geraakt, maar viel ook wel met een beetje overdreven misbaar. Maar goed, wij kennen hem uit de NL competitie. Ik vraag me af of hij in Nederland ook een penalty had gekregen, te meer omdat de bal al vrij ver (zelfs bijna buiten zijn bereik) weg was.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_82918463
De vraag is dan ook niet of hij door had moeten lopen of niet. De vraag die je als scheidsrechter moet stellen is of Suarez in dit geval teveel hinder ondervond van de overtreding van de keeper om de doelpoging te verijdelen. En dat gebeurde er, en daar staat dus ook gewoon rood + penalty op. Zelfde met een handsbal of enige andere manier om het scoren te verijdelen in kansrijke positie met een overtreding.
pi_82918640
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 09:28 schreef Scorpie het volgende:
De vraag is dan ook niet of hij door had moeten lopen of niet. De vraag die je als scheidsrechter moet stellen is of Suarez in dit geval teveel hinder ondervond van de overtreding van de keeper om de doelpoging te verijdelen. En dat gebeurde er, en daar staat dus ook gewoon rood + penalty op. Zelfde met een handsbal of enige andere manier om het scoren te verijdelen in kansrijke positie met een overtreding.
Dat gebeurde er helemaal niet. Als ik zo tegen een keeper aan loop dan raak ik echt niet uit balans. En dan dat overdreven naar de grond gaan
pi_82918848
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 09:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dat gebeurde er helemaal niet. Als ik zo tegen een keeper aan loop dan raak ik echt niet uit balans. En dan dat overdreven naar de grond gaan
Totdat een of andere kakkerlak dat bij Ajax doet, dan sta je te juichen voor 12. Als een Zuid-Afrikaan dit deed precies het zelfde, alleen maar gezeik omdat Suarez, gewoon goed van die jongen, het maximale bereiken zo. Tegen 10 man is toch makkelijker je 2-0 houden dan tegen 11, waarom zou je dan niet vallen? Alsof die aapjes een kans maken
pi_82918910
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 09:40 schreef mikieu het volgende:

[..]
Tegen 10 man is toch makkelijker je 2-0 houden dan tegen 11, waarom zou je dan niet vallen? Alsof die aapjes een kans maken
Wel 2 heel tegenstrijdige zinnen
pi_82918990
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:09 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Kijk die smerige Suarez ook nog eens juichen.
Dat was inderdaad een opvallend moment. Meestal zie je spelers van winnende teams huilen en schelden, maar Suarez juichte ! Dat zie je niet vaak zeg.
-
pi_82919254
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 09:44 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Dat was inderdaad een opvallend moment. Meestal zie je spelers van winnende teams huilen en schelden, maar Suarez juichte ! Dat zie je niet vaak zeg.
  donderdag 17 juni 2010 @ 09:54:25 #112
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_82919292
Ach, Suarez probeert zo altijd te winnen, wij hebben de Jong die elke wedstrijd probeert te winnen door met 2 benen op de enkels van de tegenstander in te rammen. Wat is nou sportiever?

Alles waar je mee wegkomt is geoorloofd op het veld.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_82919313
Luis Suarez Wohoooooooo
pi_82919362
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 09:54 schreef HeatWave het volgende:

Hier hoort echt een "Ja, en dat is vrij logisch" bij.
  donderdag 17 juni 2010 @ 09:59:14 #115
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_82919433
Ik denk dat het een terechte penalty was.
Als Suarez was doorgelopen, had hij zelf kunnen scoren.
hij wist als hij expres ging vallen, dat hij zelf de penalty niet kon nemen, maar Forlan dat zou doen.
en hij nam het risico dat de penalty mis kon gaan.

Mijn theorie.
  donderdag 17 juni 2010 @ 09:59:53 #116
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_82919447
Heerlijk die reacties van niet-ajaxieden

Als je het objectief bekijkt is het gewoon een strafschop.
Hij gaat graag liggen, maar ondertussen is hij wel geraakt en op het moment de keeper jou wel raakt en de bal niet en je gaat ook nog eens liggen is het gewoon een penalty.

De keeper deed het absoluut onopzettelijk en dus is het extra lullig (en misschien wel wat onnodig) dat hij rood krijgt, maar volgens de officiele regels is het nu eenmaal zo.

Het overdreven vallen en vooral ook het zogenaamd pijn hebben wat veel van die spelers doen (niet specifiek Suarez, maar hij doet er wel aan mee) vind ik wel verschrikkelijk.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 17 juni 2010 @ 10:01:38 #117
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_82919492
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 09:54 schreef HeatWave het volgende:
Ach, Suarez probeert zo altijd te winnen, wij hebben de Jong die elke wedstrijd probeert te winnen door met 2 benen op de enkels van de tegenstander in te rammen. Wat is nou sportiever?

Nee de Jong is ook niet slim bezig die zal wel zaterdag een rode kaart krijgen, nou geweldig hoor
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_82919535
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:01 schreef Paul het volgende:

[..]

Nee de Jong is ook niet slim bezig die zal wel zaterdag een rode kaart krijgen, nou geweldig hoor
Ja want hij krijgt zo vaak rood.
-
pi_82919626
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:01 schreef Paul het volgende:

[..]

Ergens hoop ik daarop. Die kerel is een schande voor het Nederlandse voetbal met zijn oerdomme overtredingen.

Hoe sneller die gast van het veld gaat hoe beter
pi_82919641
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:06 schreef Symer het volgende:

[..]

Ergens hoop ik daarop. Die kerel is een schande voor het Nederlandse voetbal met zijn oerdomme overtredingen.

Hoe sneller die gast van het veld gaat hoe beter
-
  donderdag 17 juni 2010 @ 10:13:03 #121
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_82919792
Dat gezeur over De Jong elke keer, omdat hij een paar keer een domme overtreding gemaakt heeft.
Waar hij tot nu toe nog nooit rood voor heeft gekregen. En maar roepen dat hij de volgende keer rood krijgt. Hoe vaak ik dat al niet gehoord heb
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_82919822
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 09:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik denk dat je Tomasson nog even terug moet zien, die deed precies hetzelfde remember
pi_82919879
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:13 schreef Komakie het volgende:
Dat gezeur over De Jong elke keer, omdat hij een paar keer een domme overtreding gemaakt heeft.
Waar hij tot nu toe nog nooit rood voor heeft gekregen. En maar roepen dat hij de volgende keer rood krijgt. Hoe vaak ik dat al niet gehoord heb
Het lijkt inderdaad vrij veel op dat gezeik op Suarez, iets waar ik altijd hartelijk om kan lachen.
pi_82919935
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:06 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Heb je de arrogantie gezien in het interview van gisteren?

Hij verdedigt zijn potentiële been-brekende acties met zinnen als "Zo speel ik nu eenmaal", en "als iemand het daar niet mee eens heb ik daar geen boodschap aan, volgende keer doe ik het gewoon weer".
pi_82919968
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik denk dat je Tomasson nog even terug moet zien, die deed precies hetzelfde remember
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')