Klink. klare. onzin.quote:Op zondag 20 juni 2010 16:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Naaa
Als je leert voor grafisch vormgever is het echt wel belangrijk dat je Photoshop en quarkxpress beheerst. En een econoom die niet met Excell kan omgaan...
Exporteren als webpagina, video, PDF of (desnoods) PowerPoint bestand. Geen probleem natuurlijk.quote:Op zondag 20 juni 2010 16:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Succes met het rondsturen van je presentatie als je die in Keynote hebt gemaakt.
Dat kun je nog wel met PDF fixen. Maar de meeste alto's hier begrijpen niet dat het niet echt werkt om lekker alternatief te blijven als je omgeving van je verwacht dat je een DOCX-stuurt, of dat nu je projectgroep is die met Word werkt en hun deel van de opdracht doen. Of dat de docent is die met Word/Excel werkt, om vervolgens je het aangepaste document terug te sturen met opmerkingen.quote:Op zondag 20 juni 2010 16:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Succes met het rondsturen van je presentatie als je die in Keynote hebt gemaakt.
Het bestandsformaat waarin je werkt heeft niets te maken met het bestandsformaat wat je uiteindelijk oplevert. Als je uiteindelijk een DOCX wilt opleveren, kun je je teksten alsnog wel in Notepad schrijven.quote:Op zondag 20 juni 2010 16:37 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Dat kun je nog wel met PDF fixen. Maar de meeste alto's hier begrijpen niet dat het niet echt werkt om lekker alternatief te blijven als je omgeving van je verwacht dat je een DOCX-stuurt, of dat nu je projectgroep is die met Word werkt of dat de docent is die met Word/Excel werkt, om vervolgens je het aangepaste document terug te sturen met opmerkingen.
Words of wisdom.quote:Op zondag 20 juni 2010 16:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Klink. klare. onzin.
Echt.
Je leert concepten, je leert basisprincipes, je leert vaardigheden. Waar het niet om gaat is hoe een specifieke functie in een specifieke versie van een specifiek stuk software gebruikt.
Alleen mensen met gedegen basiskennis weten zich in zo'n maatschappij staande te houden, want zij zien software alleen als gereedschap om hun vak uit te oefenen. Mensen die hun vak echter zien als het bedienen van een specifiek programma zijn ten dode opgeschreven.
Als je niet boven het niveau van een knoppencursus uit komt dan maakt het ook geen drol uit wat voor computer je hebt.quote:Op zondag 20 juni 2010 16:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Naaa
Als je leert voor grafisch vormgever is het echt wel belangrijk dat je Photoshop en quarkxpress beheerst. En een econoom die niet met Excell kan omgaan...
Dat is ook niet logisch, want dubbelklikken behoort gewoon te werken. Hell, ik kan het in mijn versie van OSX niet eens uitzetten.quote:Op zondag 20 juni 2010 16:14 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Als ik dubbelklik op een afbeelding op mijn bureaublad dan kan ik klikken wat ik wil maar opent 'ie niet. Nu gebruik ik daar gewoon de spatie voor, dus op zich geen probleem. Maar aan het begin vond ik dat soort dingen totaal niet logisch..
Hm, na wat klooien met de instellingen van m'n trackpad doet 'ie het ineens wel terwijl dat hiervoor niet luktequote:Op zondag 20 juni 2010 16:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is ook niet logisch, want dubbelklikken behoort gewoon te werken. Hell, ik kan het in mijn versie van OSX niet eens uitzetten.
[ afbeelding ]
2 vingers tappen is rechtsklikken hequote:Op zondag 20 juni 2010 17:09 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Hm, na wat klooien met de instellingen van m'n trackpad doet 'ie het ineens wel terwijl dat hiervoor niet lukteik kan er gewoon niet mee omgaan
!
Ja al die zoveel vingers dit zoveel vingers dat dingen kan ik ook niet mee omgaan. Op de Macbook Pro van m'n vriendje dan weer wel maar op m'n eigen trackpad nietquote:Op zondag 20 juni 2010 17:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
2 vingers tappen is rechtsklikken he
Succes met solliciteren als grafisch vormgever zonder Photoshop kennis.quote:
Integendeel.quote:Op zondag 20 juni 2010 16:21 schreef Tijn het volgende:
(...)
Alsof je Word nodig hebt om een goede scriptie te schrijven, kom op zeg
Je draait dingen om. Een grafisch vormgever zal met Photoshop kunnen werken omdat hij grafisch vormgever is. Dezelfde persoon zal met andere tooling ook iets moois kunnen maken.quote:Op zondag 20 juni 2010 18:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Succes met solliciteren als grafisch vormgever zonder Photoshop kennis.
Who gives a flying fuck hoe een factuur eruitziet? Als alles eropstaat, het eindbedrag duidelijk is en het rekeningnummer gemakkelijk te vinden is...quote:Op zondag 20 juni 2010 18:33 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Integendeel.
Ik erger me blauw aan mensen, bedrijven, instellingen, etc. die professioneel proberen over te komen maar dan wel al hun documenten opmaken in Word![]()
Het ziet er zo verschrikkelijk amateuristisch uit.
Je kunt beter iemand inhuren die iets van grafische vormgeving weet en op een cursus Photoshop sturen, dan iemand in dienst nemen die iets van Photoshop weet, maar je nog moet opleiden tot grafisch vormgever.quote:Op zondag 20 juni 2010 18:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Succes met solliciteren als grafisch vormgever zonder Photoshop kennis.
Facturen in Word makenquote:Op zondag 20 juni 2010 18:36 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Who gives a flying fuck hoe een factuur eruitziet? Als alles eropstaat, het eindbedrag duidelijk is en het rekeningnummer gemakkelijk te vinden is...
och 3 vinger swipe is pagina vooruit of achteruit in je browser bvquote:Op zondag 20 juni 2010 18:19 schreef Bigs het volgende:
Die drie en vier vinger gestures heb ik ook nooit zo begrepen. Twee vingers klikken en scrollen is daarentegen super. Ben ook benieuwd hoe het kinetic scrollen van die nieuwe MBP's werkt. Ik kan me niet voostellen dat dat in Word gaat functioneren
Om even maar ontopic te blijven is dat een grote plus. Zit ik dan met mijn dure Dell Precision die een nog beroerder touchpad heeft dan een laptop van 10 jaar geleden.quote:Op zondag 20 juni 2010 18:19 schreef Bigs het volgende:
Die drie en vier vinger gestures heb ik ook nooit zo begrepen. Twee vingers klikken en scrollen is daarentegen super. Ben ook benieuwd hoe het kinetic scrollen van die nieuwe MBP's werkt. Ik kan me niet voostellen dat dat in Word gaat functioneren
Zeker in Europa doet men dat nog steedsquote:Op zondag 20 juni 2010 16:34 schreef Tijn het volgende:
Ooit maakte je muziek met Cubase
Goed mogelijk. Ik kom in het bedrijfsleven dergelijke samenwerking in ieder geval hoogst zelden tegen.quote:
En dat is inderdaad een valide argument. Gamen op de Mac is gewoon niet super. Het is wel leuk dat we nu Steam hebben, maar de GPU's en de GPU drivers halen het niet bij op gaming gerichte Windows PC's.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:29 schreef Nachtraaf het volgende:
Ik speel graag games. Bij vrienden die MacOS draaien gaat dat vaak slecht of helemaal niet.
Daarom geef ik liever niet het dubbele uit aan een computer die niet kan wat ik wil doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |