Ik weet niet, de keren dat ik iTunes gebruikt heb anno 2005 oid vond ik het een verschrikking om mee te werken, maar was ook alleen een drag en drop gewend. Zal ook een groot deel van mijn muziekcollectie opnieuw moeten bewerken wil het met een iPod werken geloof ikquote:Op zondag 20 juni 2010 11:37 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ik vind het heerlijk. Ik download een album of mp3, pletter het in iTunes, check de tags ff en klaar. Lekker boeiend waar het staat als ik het a) maar kan vinden als ik het nodig heb en b) het os maar zorgt dat het gebackupped wordt indien kwijt.
Alleen m'n originele RAW bestanden structureer ik nog handmatig per jaar en event maar daarna gaan ze ook gewoon Lightroom en later iPhoto in.
Zeg ik dat?quote:Op zondag 20 juni 2010 01:47 schreef Bigs het volgende:
Denk jij dat jij de enige bent die al zo lang met Windows werkt?Velen gingen je voor.. (x3)
Klopt, maar ik zie de noodzaak er totaal niet van in.quote:Op zondag 20 juni 2010 09:46 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je hebt ook niet leren lopen, fietsen, lezen of schrijven in 1 dag, en ook games, programma's en dergelijke heb je over het algemeen gewoon ervaring voor nodig. Sadface
Ahja, soort symlinks dan, maar dan softwarematig bij elkaar gezet.quote:Op zondag 20 juni 2010 12:30 schreef Sander het volgende:
[..]
In Windows 7 zijn het een soort verzamelingen in Explorer, opgebouwd uit meerdere 'bronnen', en dat zijn dan weer andere mappen.
[ link | afbeelding ]
Ubuntu is leuk als je NERD bent en je zin hebt om je OS af te maken......quote:Op zondag 20 juni 2010 13:41 schreef PiRANiA het volgende:
Als je een ander OS wilt proberen, kan je ook gewoon een live cd'tje van ubuntu in je computer gooien. Dan installeer je ubuntu niet, maar kan je het wel proberen.
3 jaar geleden misschien. Inmiddels is dat neit meer nodig, en werkt vrijwel alles out-of-the box. Ik heb niets hoeven compilen of andere lastige dingen moeten doen op mijn huidige installatiequote:Op zondag 20 juni 2010 14:33 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ubuntu is leuk als je NERD bent en je zin hebt om je OS af te maken......
Kheb het zelf een lange tijd gebruikt, maar het is wel echt een pre dat je beter knowledge hebt, je moet veel zelf nog werkend maken.
copy uit ander topic:quote:Op zondag 20 juni 2010 14:37 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
3 jaar geleden misschien. Inmiddels is dat neit meer nodig, en werkt vrijwel alles out-of-the box. Ik heb niets hoeven compilen of andere lastige dingen moeten doen op mijn huidige installatie.
Aangezien Office-documenten tussen verschillende versies van Office ook niet 100% hetzelfde eruit zien, is het toch niet zo'n probleem dat een document ook niet 100% hetzelfde is een ander programma?quote:Op zondag 20 juni 2010 15:23 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Ik mis eigenlijk de Office support in je verhaal. En vooral de uitwisselbaarheid met Microsoft Office 2007. Dat moet gewoon 100% zijn.
Office 2003 (met een kleine docx update van MS zelf) en 2007 zijn volledig compatible. Op twee Windows PC's vandaag de dag zul je ook geen last hebben van font-verschillen als je standaard Windows-fonts gebruikt. Ik zou het funest voor een scriptie vinden als ik bijv. in college eraan begonnen met in Word 2007, en het thuis wil openen in OpenOffice en al mijn tabellen en koppen verneukt zijn. MS Office is er nu eenmaal niet voor Linux, dat instabiele gekloot in Wine daargelaten.quote:Op zondag 20 juni 2010 15:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aangezien Office-documenten tussen verschillende versies van Office ook niet 100% hetzelfde eruit zien, is het toch niet zo'n probleem dat een document ook niet 100% hetzelfde is een ander programma?
Voor de Mac is er nog Office 2008. In mijn geval en vele anderen ontloop je er niet aan om een keertje bestanden te moeten uitwisselen met Windhoos en DOCX-formaten. In Linux is het een beetje half/half. Lastig als je bestanden voor 80% kunt openenquote:Op zondag 20 juni 2010 15:33 schreef KingOfMars het volgende:
Het zal er wel aan liggen dat ik mijn Mac's puur privé gebruik maar Office heb ik nou nog nooit gemist. Die ene brief per jaar...
Nou, ik gebruik m'n Macs ook zakelijk, maar het gebrek aan Office is nooit een probleem geweest hoor. Ik maak m'n documenten gewoon met Pages en spreadsheets met Numbers. Als ik ze naar iemand anders stuur, doe ik dat vrijwel altijd als PDF.quote:Op zondag 20 juni 2010 15:33 schreef KingOfMars het volgende:
Het zal er wel aan liggen dat ik mijn Mac's puur privé gebruik maar Office heb ik nou nog nooit gemist. Die ene brief per jaar...
Ja, doe ik dus ook. Áls ik een keer iets maak (in Pages, bijvoorbeeld) dat anderen moeten lezen dan gaat -ie de deur uit als PDF.quote:Op zondag 20 juni 2010 15:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, ik gebruik m'n Macs ook zakelijk, maar het gebrek aan Office is nooit een probleem geweest hoor. Ik maak m'n documenten gewoon met Pages en spreadsheets met Numbers. Als ik ze naar iemand anders stuur, doe ik dat vrijwel altijd als PDF.
Het scheelt natuurlijk dat ik zelden documenten van anderen hoef te openen of documenten hoef aan te leveren waar anderen mee verder moeten werken, maar goed, ik ben vast niet de enige in deze situatie.
Ik heb zelf niet zoveel ervaring met Office, dus ik weet er ook niet zoveel vanaf. Maar ik hoor wel eens van mensen die hun document tussen verschillende versies willen openen en opslaan en dat gaat toch lang niet altijd goed. Maar als het over bv je scriptie gaat, waarom zou je 'em dan niet gewoon helemaal in OpenOffice schrijven? Of in Pages? Of in LaTeX? Of weet ik veel in wat. Wat is er zo fantastisch aan MS Word dat je per se dat programma wil gebruiken?quote:Op zondag 20 juni 2010 15:34 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Office 2003 (met een kleine docx update van MS zelf) en 2007 zijn volledig compatible. Op twee Windows PC's vandaag de dag zul je ook geen last hebben van font-verschillen als je standaard Windows-fonts gebruikt. Ik zou het funest voor een scriptie vinden als ik bijv. in college eraan begonnen met in Word 2007, en het thuis wil openen in OpenOffice en al mijn tabellen en koppen verneukt zijn. MS Office is er nu eenmaal niet voor Linux, dat instabiele gekloot in Wine daargelaten.
Dat soort incompatibaliteit wil je niet hebben. Het is toch ook niet handig als al je foto's vol met artifacts worden uitgelezen, waar ze het op een andere PC wel goed zouden doen?
Samen aan een document werken, wie doet dat uberhaupt?quote:Op zondag 20 juni 2010 15:40 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ja, doe ik dus ook. Áls ik een keer iets maak (in Pages, bijvoorbeeld) dat anderen moeten lezen dan gaat -ie de deur uit als PDF.
FYIquote:Op zondag 20 juni 2010 12:22 schreef PimD het volgende:
Dan koop je een dure iMac en dan zet je er Windows op om daar full-time mee te werken. Dat is net alsof je een hybride auto koopt en het motorblok eruit sloopt en het vervangt door een benzinemotor van 10 jaar oud
Heel veel mensen dénken dat ze doen iig. Maar die zouden eigenlijk gewoon een PDF de deur uit kunnen (moeten?) doen.quote:Op zondag 20 juni 2010 15:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Samen aan een document werken, wie doet dat uberhaupt?
Maar goed, heel veel mensen denken ook dat ze persé een i5 ipv een Core2Duo nodig hebben voor die 10 websites die ze per dag bezoeken.quote:Op zondag 20 juni 2010 15:46 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Heel veel mensen dénken dat ze doen iig. Maar die zouden eigenlijk gewoon een PDF de deur uit kunnen (moeten?) doen.
Euh, WTF?quote:Op zondag 20 juni 2010 15:46 schreef Breathtaking het volgende:
maar na een paar maanden snapte ik er eigenlijk nog steeds niets van.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |