Waar ben jij mee bezig joh? Dit topic gaat over ERVARINGEN. Ik hoef jou toch niet te overtuigen?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 01:21 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
care.
[..]
Dat is hetzelfde als 1.
[..]
waarvan?
[..]
Welke extra's?
[..]
Dat is hetzelfde als 1.
Alleen jammer dat je nooit objectief bent en in elk topic alleen maar Apple onredelijk loopt op te hemelenquote:Op zaterdag 19 juni 2010 01:28 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Waar ben jij mee bezig joh? Dit topic gaat over ERVARINGEN. Ik hoef jou toch niet te overtuigen?
Fail
quote:Op zaterdag 19 juni 2010 01:31 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je nooit objectief bent en in elk topic alleen maar Apple onredelijk loopt op te hemelen
quote:
OSX, Linux en Windows hebben allemaal hun eigen voordelen, ik kan met alledrie overweg.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 01:26 schreef matthijst het volgende:
Welgeteld 1 dag met OSX lopen klooien, toen Bootcamp met XP op m'n iMac gegooid.
Apparaat is super, OS vond ik na jaren en jaren Windows echt ruk om aan te wennen.
Ook niet of nauwelijks problemen met XP, dus zie ook geen noodzaak moeite te doen OSX te leren kennen
Dat zie ik niet in dit topic, slechts een opsomming waarom HIJ apple verkiest boven windows. Daar wordt naar gevraagd. De ervaringen van switchers. Dus blijf ontopic.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 01:31 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je nooit objectief bent en in elk topic alleen maar Apple onredelijk loopt op te hemelen
Grootste voordeel van OSX is voor mij dat iPhone jailbreaks en beta firmwares doorgaans een paar dagen eerder voor de Mac uitkomenquote:Op zaterdag 19 juni 2010 02:17 schreef sig000 het volgende:
OSX, Linux en Windows hebben allemaal hun eigen voordelen, ik kan met alledrie overweg.
Ieder z'n ding, blifj jij maar lekker bij je besturingssysteem uit 2001quote:Op zaterdag 19 juni 2010 01:26 schreef matthijst het volgende:
Welgeteld 1 dag met OSX lopen klooien, toen Bootcamp met XP op m'n iMac gegooid.
Apparaat is super, OS vond ik na jaren en jaren Windows echt ruk om aan te wennen.
Ook niet of nauwelijks problemen met XP, dus zie ook geen noodzaak moeite te doen OSX te leren kennen
OSX is vast perfect, maar als je sinds WIndows 3.1 op Win PC-tjes klooit loont het zich IMHO de moeite niet om OSX te leren kennen; geen blauwe schermen meer in XP, standaard software loopt perfect, dus noem me 3 goeie redenen om over te stappen?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:28 schreef Bigs het volgende:
Ieder z'n ding, blifj jij maar lekker bij je besturingssysteem uit 2001Ik zeg niet dat OS X voor iedereen het beste OS is (ookal denk ik dat wel), maar je zou het eigenlijk wel meer dan 1 dag de kans moeten geven.
- Betere gebruikservaringquote:Op zaterdag 19 juni 2010 16:50 schreef matthijst het volgende:
[..]
OSX is vast perfect, maar als je sinds WIndows 3.1 op Win PC-tjes klooit loont het zich IMHO de moeite niet om OSX te leren kennen; geen blauwe schermen meer in XP, standaard software loopt perfect, dus noem me 3 goeie redenen om over te stappen?
'it just works'quote:Op zaterdag 19 juni 2010 16:50 schreef matthijst het volgende:
[..]
OSX is vast perfect, maar als je sinds WIndows 3.1 op Win PC-tjes klooit loont het zich IMHO de moeite niet om OSX te leren kennen; geen blauwe schermen meer in XP, standaard software loopt perfect, dus noem me 3 goeie redenen om over te stappen?
Denk jij dat jij de enige bent die al zo lang met Windows werkt?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 16:50 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ik maak altijd onbewust die gestures als ik eens op een andere notebook moet werken, erna denken "oh nee fuck, hier kan dat niet"... Moet ik weer op allerlei knoppen gaan drukkenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En inderdaad de details. Ow wat hou ik van mijn touchpad op mijn macbook als ik weer eens een poosje met een andere laptop heb gewerkt.
Je hebt ook niet leren lopen, fietsen, lezen of schrijven in 1 dag, en ook games, programma's en dergelijke heb je over het algemeen gewoon ervaring voor nodig. Sadfacequote:Op zaterdag 19 juni 2010 01:26 schreef matthijst het volgende:
Dit dusquote:Op zondag 20 juni 2010 02:05 schreef Henno het volgende:
[..]
Ik maak altijd onbewust die gestures als ik eens op een andere notebook moet werken, erna denken "oh nee fuck, hier kan dat niet"... Moet ik weer op allerlei knoppen gaan drukkenInmiddels kan je bij niet-Macs ook wel een two-finger scroll doen zonder dat je per se aan de rand van het trackpad moet friemelen, maar de precisie ervan is meestal onder de maat... scroll je opeens tever, of soms weer niet... heel vervelend. En dan werkt het vaak ook alleen maar verticaal, nog zoiets.
Heb ook het idee dat veel notebooks lang niet de aanraakgevoeligheid hebben die een Mac heeft... zit je daar je vingers blauw te aaien, zo hehe daar gebeurt eindelijk iets. Zeker bij de goedkope PackardBell/Acer crap het geval.
Overigens zou ik alleen voor het scherm en de batterijduur al zo'n Macbook Pro kopen. Leuk dat er dezelfde CPU in zo'n goedkope wokkietokke notebook zit, maar van het scherm krijg je spontaan oogkanker. Allemaal TN troep, lage resolutie, je verzit even wat en de kleuren veranderen al, verschrikkelijk. En bij 3 uur zonder netsnoer heb je nog een goede
Primaquote:Op zondag 20 juni 2010 01:48 schreef Frietkraam het volgende:
ik heb zon macboek pro geleent geleen[b]D[/b] van een vriend, kon er niet aan wennen dus nu hou ik het gewoon bij mn windows computer
Maar dat komt wegens een gebrek aan vertrouwen als je van windows afkomt! Vooral omdat ALS je de folder of het bestand direct nodig hebt je het onder windows nooit meer kon vinden. Je moet echt vertrouwen krijgen dat OSX het goed doet.quote:Op zondag 20 juni 2010 11:13 schreef KingOfMars het volgende:
Ik heb trouwens ook best lang moeten wennen aan OSX hoor. Het is ook een behoorlijke verandering in denken vind ik. Toen ik van de PC afkwam moest ik heel erg wennen aan het librarybased denken ipv het filesystembased denken bijvoorbeeld. Dus dat je niet meer precies weet waar dat ene mp3-tje op je harde schijf staat. Dat is voor veel Windows gebruikers een gruwel, om te moeten/willen vertrouwen op programma's als iTunes of technieken als Spotlight.
Ik vind het heerlijk. Ik download een album of mp3, pletter het in iTunes, check de tags ff en klaar. Lekker boeiend waar het staat als ik het a) maar kan vinden als ik het nodig heb en b) het os maar zorgt dat het gebackupped wordt indien kwijt.quote:Op zondag 20 juni 2010 11:27 schreef Sander het volgende:
Yep. Windows gaat er nu ook heen, en ik vind het erg irritant
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |