abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83009911
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 01:21 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

care.
[..]

Dat is hetzelfde als 1.
[..]

waarvan?
[..]

Welke extra's?
[..]

Dat is hetzelfde als 1.
Waar ben jij mee bezig joh? Dit topic gaat over ERVARINGEN. Ik hoef jou toch niet te overtuigen?

Fail
  zaterdag 19 juni 2010 @ 01:31:27 #77
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_83009972
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 01:28 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Waar ben jij mee bezig joh? Dit topic gaat over ERVARINGEN. Ik hoef jou toch niet te overtuigen?

Fail
Alleen jammer dat je nooit objectief bent en in elk topic alleen maar Apple onredelijk loopt op te hemelen
Ook geen sig dus
pi_83010081
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 01:31 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Alleen jammer dat je nooit objectief bent en in elk topic alleen maar Apple onredelijk loopt op te hemelen
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 01:21 schreef Dennis_enzo het volgende:

care.
pi_83010775
Mijn volgende laptop wordt sowieso een (13") Macbook Pro. Hoef ik mezelf niet meer af te vragen waarom Windows 7 zoveel diskactiviteit genereert na hervatten slaapstand, dat ik daardoor in sommige gevallen niet eens 720p YouTube kan kijken, of drivertje X van fabrikant Y niet beter presteert dan de standaarddriver van Windows zelf, dat Aero eigenlijk batterij vreet en waarom mijn dikke extended-Dell accu bij lange na geen 10 uur haalt, geen zin heb om iedere keer die fijne WAT te omzeilen, waarom mijn dure business-Precision alsnog plasticerig aanvoelt en het ding ontzettend keldert in waarde. Verder om Final Cut natuurlijk een spin te geven!

Hopelijk vat dit het wel samen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Drommelsch85 op 19-06-2010 02:22:11 ]
url
pi_83010830
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 01:26 schreef matthijst het volgende:
Welgeteld 1 dag met OSX lopen klooien, toen Bootcamp met XP op m'n iMac gegooid.
Apparaat is super, OS vond ik na jaren en jaren Windows echt ruk om aan te wennen.
Ook niet of nauwelijks problemen met XP, dus zie ook geen noodzaak moeite te doen OSX te leren kennen
OSX, Linux en Windows hebben allemaal hun eigen voordelen, ik kan met alledrie overweg.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 juni 2010 @ 08:08:45 #81
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83012062
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 01:31 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Dat zie ik niet in dit topic, slechts een opsomming waarom HIJ apple verkiest boven windows. Daar wordt naar gevraagd. De ervaringen van switchers. Dus blijf ontopic.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 10:07:38 #82
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_83013185
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 02:17 schreef sig000 het volgende:
OSX, Linux en Windows hebben allemaal hun eigen voordelen, ik kan met alledrie overweg.
Grootste voordeel van OSX is voor mij dat iPhone jailbreaks en beta firmwares doorgaans een paar dagen eerder voor de Mac uitkomen
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 10:16:58 #83
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_83013336
Het enige waarom ik helaas nog Windows moet gebruiken om m'n MBP is Autocad. Gelukkig komt daar ook een Mac versie van en kan ik Windows helemaal dumpen.
pi_83015135
quote:
Welgeteld 1 dag met OSX lopen klooien, toen Bootcamp met XP op m'n iMac gegooid.
Apparaat is super, OS vond ik na jaren en jaren Windows echt ruk om aan te wennen.
Ook niet of nauwelijks problemen met XP, dus zie ook geen noodzaak moeite te doen OSX te leren kennen
Ieder z'n ding, blifj jij maar lekker bij je besturingssysteem uit 2001 Ik zeg niet dat OS X voor iedereen het beste OS is (ookal denk ik dat wel), maar je zou het eigenlijk wel meer dan 1 dag de kans moeten geven.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 16:50:24 #85
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_83024870
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 11:28 schreef Bigs het volgende:
Ieder z'n ding, blifj jij maar lekker bij je besturingssysteem uit 2001 Ik zeg niet dat OS X voor iedereen het beste OS is (ookal denk ik dat wel), maar je zou het eigenlijk wel meer dan 1 dag de kans moeten geven.
OSX is vast perfect, maar als je sinds WIndows 3.1 op Win PC-tjes klooit loont het zich IMHO de moeite niet om OSX te leren kennen; geen blauwe schermen meer in XP, standaard software loopt perfect, dus noem me 3 goeie redenen om over te stappen?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_83025480
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 16:50 schreef matthijst het volgende:

[..]

OSX is vast perfect, maar als je sinds WIndows 3.1 op Win PC-tjes klooit loont het zich IMHO de moeite niet om OSX te leren kennen; geen blauwe schermen meer in XP, standaard software loopt perfect, dus noem me 3 goeie redenen om over te stappen?
- Betere gebruikservaring
- Hogere productiviteit
- Kwalitatief betere software

Dit alles gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 juni 2010 @ 17:17:49 #87
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83025504
quote:

[..]

'it just works'
pi_83043680
quote:

[..]

Denk jij dat jij de enige bent die al zo lang met Windows werkt? Velen gingen je voor.. (x3)
  zondag 20 juni 2010 @ 01:48:15 #89
307803 Frietkraam
Het is friet, geen patat
pi_83043689
ik heb zon macboek pro geleent van een vriend, kon er niet aan wennen dus nu hou ik het gewoon bij mn windows computer
Op dinsdag 17 augustus 2010 15:32 schreef Sisiorange94 het volgende:
Frietzak, friettent, frietzaak, frietssaus, Franse frietjes, frietkraam, frituur en eigenlijk is het allemaal gewoon friet.
Frietrecepten Topic
pi_83043995
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 22:12 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En inderdaad de details. Ow wat hou ik van mijn touchpad op mijn macbook als ik weer eens een poosje met een andere laptop heb gewerkt.
Ik maak altijd onbewust die gestures als ik eens op een andere notebook moet werken, erna denken "oh nee fuck, hier kan dat niet"... Moet ik weer op allerlei knoppen gaan drukken Inmiddels kan je bij niet-Macs ook wel een two-finger scroll doen zonder dat je per se aan de rand van het trackpad moet friemelen, maar de precisie ervan is meestal onder de maat... scroll je opeens tever, of soms weer niet... heel vervelend. En dan werkt het vaak ook alleen maar verticaal, nog zoiets.

Heb ook het idee dat veel notebooks lang niet de aanraakgevoeligheid hebben die een Mac heeft... zit je daar je vingers blauw te aaien, zo hehe daar gebeurt eindelijk iets. Zeker bij de goedkope PackardBell/Acer crap het geval.

Overigens zou ik alleen voor het scherm en de batterijduur al zo'n Macbook Pro kopen. Leuk dat er dezelfde CPU in zo'n goedkope wokkietokke notebook zit, maar van het scherm krijg je spontaan oogkanker. Allemaal TN troep, lage resolutie, je verzit even wat en de kleuren veranderen al, verschrikkelijk. En bij 3 uur zonder netsnoer heb je nog een goede
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
  zondag 20 juni 2010 @ 09:46:06 #91
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_83046558
quote:
Je hebt ook niet leren lopen, fietsen, lezen of schrijven in 1 dag, en ook games, programma's en dergelijke heb je over het algemeen gewoon ervaring voor nodig. Sadface
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 juni 2010 @ 10:29:46 #92
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83047090
quote:
Op zondag 20 juni 2010 02:05 schreef Henno het volgende:

[..]

Ik maak altijd onbewust die gestures als ik eens op een andere notebook moet werken, erna denken "oh nee fuck, hier kan dat niet"... Moet ik weer op allerlei knoppen gaan drukken Inmiddels kan je bij niet-Macs ook wel een two-finger scroll doen zonder dat je per se aan de rand van het trackpad moet friemelen, maar de precisie ervan is meestal onder de maat... scroll je opeens tever, of soms weer niet... heel vervelend. En dan werkt het vaak ook alleen maar verticaal, nog zoiets.

Heb ook het idee dat veel notebooks lang niet de aanraakgevoeligheid hebben die een Mac heeft... zit je daar je vingers blauw te aaien, zo hehe daar gebeurt eindelijk iets. Zeker bij de goedkope PackardBell/Acer crap het geval.

Overigens zou ik alleen voor het scherm en de batterijduur al zo'n Macbook Pro kopen. Leuk dat er dezelfde CPU in zo'n goedkope wokkietokke notebook zit, maar van het scherm krijg je spontaan oogkanker. Allemaal TN troep, lage resolutie, je verzit even wat en de kleuren veranderen al, verschrikkelijk. En bij 3 uur zonder netsnoer heb je nog een goede
Dit dus

En een touchpad van glas! zodat je hem niet glad aait en hij altijd het juist stroefheidsgehalte houdt om lekker te touchpadden.
  zondag 20 juni 2010 @ 10:36:07 #93
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_83047163
Blijft leuk die reacties van mensen die een dag of 2 OSX hebben "geprobeerd" en er niet mee konden werken.
Ik neem aan dat jullie in 1 dag alles binnen windows snapten?

Het voordeel van een mac zit hem in de kleine dingen.
Het zijn 100 kleine dingetjes die het zo makkelijk maken.

Maar er was al zo'n topic: iMac-aanschaf....ik ben overstapper icm Nieuwe pc of Mac?
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  zondag 20 juni 2010 @ 10:40:58 #94
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_83047238
quote:
Op zondag 20 juni 2010 01:48 schreef Frietkraam het volgende:
ik heb zon macboek pro geleent geleen[b]D[/b] van een vriend, kon er niet aan wennen dus nu hou ik het gewoon bij mn windows computer
Prima
  zondag 20 juni 2010 @ 10:45:09 #95
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_83047288
Probeer niet te hard te happen naar elkander mensen
pi_83047839
Ik heb trouwens ook best lang moeten wennen aan OSX hoor. Het is ook een behoorlijke verandering in denken vind ik. Toen ik van de PC afkwam moest ik heel erg wennen aan het librarybased denken ipv het filesystembased denken bijvoorbeeld. Dus dat je niet meer precies weet waar dat ene mp3-tje op je harde schijf staat. Dat is voor veel Windows gebruikers een gruwel, om te moeten/willen vertrouwen op programma's als iTunes of technieken als Spotlight.
  zondag 20 juni 2010 @ 11:27:13 #97
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_83048109
Yep. Windows gaat er nu ook heen, en ik vind het erg irritant
  zondag 20 juni 2010 @ 11:31:23 #98
78498 classpc
I don't like change
pi_83048221
Ik werk al 5 jaar met OS X (sinds m'n Mac Mini) en ik leer ook elke dag nog dingen. Dus persoonlijk vind ik het dwaas als je OS X al na een dag of 2 aan de kant gooit omdat je er niet aan kunt wennen.

Een nieuw OS heeft gewoon tijd nodig, net zoals dat je jaren hebt kunnen wennen en leren met Windows of Linux.
En zeker sinds Windows Vista moet je toch een hoop dingen opnieuw leren omdat dat allemaal weer anders gaat. Dan kun je net zo makkelijk overstappen op OS X, want wennen moet je toch.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 juni 2010 @ 11:36:48 #99
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83048339
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:13 schreef KingOfMars het volgende:
Ik heb trouwens ook best lang moeten wennen aan OSX hoor. Het is ook een behoorlijke verandering in denken vind ik. Toen ik van de PC afkwam moest ik heel erg wennen aan het librarybased denken ipv het filesystembased denken bijvoorbeeld. Dus dat je niet meer precies weet waar dat ene mp3-tje op je harde schijf staat. Dat is voor veel Windows gebruikers een gruwel, om te moeten/willen vertrouwen op programma's als iTunes of technieken als Spotlight.
Maar dat komt wegens een gebrek aan vertrouwen als je van windows afkomt! Vooral omdat ALS je de folder of het bestand direct nodig hebt je het onder windows nooit meer kon vinden. Je moet echt vertrouwen krijgen dat OSX het goed doet.

De eerste keer een nieuwe mac kopen en alles van je oude naar je nieuwe kopieren vertrouw je als windows gebruiker ook niet. Op de eerste plaats wil je die clean install en op de tweede plaats geloof je niet dat ALLES van je vorige systeem goed overgezet wordt.
pi_83048350
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:27 schreef Sander het volgende:
Yep. Windows gaat er nu ook heen, en ik vind het erg irritant
Ik vind het heerlijk. Ik download een album of mp3, pletter het in iTunes, check de tags ff en klaar. Lekker boeiend waar het staat als ik het a) maar kan vinden als ik het nodig heb en b) het os maar zorgt dat het gebackupped wordt indien kwijt.

Alleen m'n originele RAW bestanden structureer ik nog handmatig per jaar en event maar daarna gaan ze ook gewoon Lightroom en later iPhoto in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')