abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:47:24 #101
144006 chacama
Ondernemend!
pi_84625153
En dat je het niet prettig vind dat je huis gedaan wordt (of dat Tara dat vind) kan ik begrijpen, maar misschien is nu voor een of twee keer wel handing om de boel op de rit te krijgen. Gewoon een schoonmaakbedrijf vragen om de boel 1x heel goed te doen (in 2 ochtenden) en dan kan jij het daarna bijhouden. Voor die tijd gewoon alleen maar opruimen. Dat is dan al werk genoeg. En inderdaad tijd voor jezelf maken. En of dat de stad in gaan is of inderdaad bij je ouders bijslapen dat is aan jou. Maar even jouw energie-niveau weer op pijl trekken. Spreek het af met Tara. Volgende week zondag ben ik niet thuis. Dan heb jij de kinderen en ik kom rond 5 uur weer thuis. Succes in elk geval. Want de tropenjaren waarin jij nu zit kosten kruim.....veel kruim.
pi_84625269
Mijn moeder kwam ook wel eens helpen toen L nog klein was en toen ik weer zwanger was ook.

Maar nu zit het er niet echt meer in ofzo... :?
Vorige week toen ik met nierbekkenontsteking niet plat lag :') (dat is dus één van die momenten dat TARA tóch naar zijn werk gaat al vraag ik hem thuis te blijven... en aan het einde van de week kreeg in naar mijn hoofd dat ik de hele week al chagrijnig was }:| )
En ik belde even met mijn ouders. En toen kreeg ik een vriendenlijk: 'ach ja, je moet je ook maar redden met het spul ^O^ '
Dus ik geloof dat hulp van die kant er even niet in zit.
pi_84625357
Jemig, dat helpt dan ook niet echt mee :N .
Ik vind het wonderbaarlijk dat je er zo nuchter onder blijft, petje af hoor!!
pi_84625485
oef dat valt ook niet mee, zo'n nul op rekest van je ouders :{
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84625535
Mijn ouders zijn verder overigens schatten hoor O+ Ze zijn ook de jongsten niet meer, lopen beiden tegen de 70 :)
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:59:33 #106
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_84625653
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:50 schreef freecell het volgende:
Mijn moeder kwam ook wel eens helpen toen L nog klein was en toen ik weer zwanger was ook.

Maar nu zit het er niet echt meer in ofzo... :?
Vorige week toen ik met nierbekkenontsteking niet plat lag :') (dat is dus één van die momenten dat TARA tóch naar zijn werk gaat al vraag ik hem thuis te blijven... en aan het einde van de week kreeg in naar mijn hoofd dat ik de hele week al chagrijnig was }:| )
En ik belde even met mijn ouders. En toen kreeg ik een vriendenlijk: 'ach ja, je moet je ook maar redden met het spul ^O^ '
Dus ik geloof dat hulp van die kant er even niet in zit.
Hoe lullig het ook klinkt, ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Ik zou ook niet steeds aan komen rennen om iemand uit het water te redden die er keer op keer voor kiest om er zelf in te springen. Op gegeven moment ben je daar toch klaar mee? Tara zal het vast heel druk hebben maar dat neemt niet weg dat hij zijn verantwoordelijkheid moet nemen. In goede en in slechte tijden. Of geldt dat alleen voor jou?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:00:52 #107
144006 chacama
Ondernemend!
pi_84625719
Dat zal dan ook wel meespelen. Plus het feit dat ze wrs. zien hoe het gaat bij jullie en misschien wel tegen zichzelf gezegd hebben dat als ze blijven helpen het niet verandert bij jullie. Dus het nu dus aan jullie zelf is om de boel samen op de rit te krijgen. Hier heeft dat bloed, zweet en heel veel tranen (van mijn kant) gekost, maar door een schema te maken per dag wat wie doet en wie waar voor zorgt en de vrije dagen van elkaar in te plannen en te respecteren, zorgde het bij ons voor enorm veel rust en ook veel meer begrip.
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:00:53 #108
3142 m@x
pi_84625720
Ik zie trouwens hele goede tips voorbij komen van de andere posters. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen! Misschien moet je dit eens aan Tara laten lezen. Wie weet gebeurt er een wonder en staat hij opeens met beide benen in het nu in plaats van in de jaren vijftig.
pi_84625888
Weet je, je hebt gelijk, het is mijn eigen schuld

De volgende keer bind ik TAR thuis vast en zal ik mijn ouders vooral niet meer lastig vallen met mijn dingen :)
pi_84625937
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:57 schreef freecell het volgende:
Mijn ouders zijn verder overigens schatten hoor O+ Ze zijn ook de jongsten niet meer, lopen beiden tegen de 70 :)
Kan me voorstellen dat ze dan niet op stel en sprong met hulp toeschieten. Aan de andere kant, wat Chacama zegt en wat m@x zegt zit wel wat in natuurlijk.
Wellicht zijn je ouders het ergens gewoon ook oneens met de verdeling en hoe het nu gaat, door je niet te helpen bereik je vanzelf een breekpunt, hoe sneu en rot dat ook is. Dan móet er wel iets veranderen.

Als zij steeds komen helpen verandert er niets aan de situatie en werken ze ook mee aan het in stand houden.

Echt Free, kies een beetje voor jezelf. Trek ook eens de deur achter je dicht. Gewoon op een zaterdag de deur uit gaan om 10 uur 's morgens. Dingen voor jezelf doen. Of Tara met de kinderen naar ballorig (of whutever) sturen en zeggen dat ze niet voor 5 uur 's middags welkom zijn omdat het nu heel even Freecell tijd is. Je bent ook maar een mens en ook jij hebt dat nodig.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84625938
Ow en mijn ouders zijn vet trots op TARA, dus ik denk niet dat dat het is :)
pi_84626060
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:05 schreef freecell het volgende:
Ow en mijn ouders zijn vet trots op TARA, dus ik denk niet dat dat het is :)
nou, ja. tsja. wellicht dat zij het idee hebben dat hij al zat doet en alles. en dat doet hij ook wel, maar dan niet bij jullie thuis. tara klinkt wel een beetje (bekend type) alsof die makkelijk een ander helpt maar thuis dingen laat gaan.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_84626063
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:04 schreef freecell het volgende:

De volgende keer bind ik TAR thuis vast en zal ik mijn ouders vooral niet meer lastig vallen met mijn dingen :)
misschien lees ik het verkeerd maar je klinkt erg gepikeerd.
Kan ik me ook wel voorstellen, maar probeer het niet verkeerd op te vatten.
Het is zeker niet allemaal jouw schuld, Tara doet dit net zo goed, misschien nog wel veel meer, maar jij laat het gebeuren, dat is wat er gezegd wordt. Ik snap dat je stoom af wilt blazen, maar echt, probeer soms een beetje bij te tanken ofzo.

We bedoelen t heus nie kwaad met zn allen :) :*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84626161
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:04 schreef freecell het volgende:
welnee. ga nou niet op die toer joh! de situatie is nu eenmaal zo. ik denk dat wat ze proberen te zeggen is dat als jij wilt dat het anders moet, dan jij dat moet doen. dus jij moet dingen uitleggen aan tara, over wat voor jullie zou kunnen werken.

maar ik begrijp de behoefte om conflict te vermijden en alles maar op jezelf te nemen en dan maar door te bikkelen wel hoor :*
pi_84626259
Free :*

Best herkenbaar, maar dat weten de meesten denk ik nog wel. ;)
Hier helpt het goed om afspraken te maken. En we slapen tegenwoordig uit, ik op de zaterdag, hij op de zondag.
pi_84626371
Maar ik ga heus niet op de 'ik red het allemaal wel' toer door hier thuis. Ik heb vorige week tegen TARA geschreeuwd dat hij dit jaar nog had om die fucking studie af te maken en dat hij er anders mee moest kappen.

En ik por hem heel vaak om harder mee aan te pakken. Er is gewoon een grens in wat ik kan porren toch?

Wat ik hier lees is een beetje: 'Sorry Freecell, je bent nou eenmaal getrouwd met een lapzwans en je probeert niet om hem te veranderen, dus is het je eigen schuld dat de baby 10x per nacht wakker wordt en dat je een peuter-puber hebt en dat je ouders niet helpen en als TARA meer zou aanpakken en gewoon z'n baan en z'n studie zou opgeven zouden alle voorgaande problemen niet spelen'

Zoiets. Maar dan subtieler. Ofzo.
pi_84626528
iig niet wat ik bedoel hoor! *knufs*

zijn er praktische oplossingen die je kan bedenken? misschien een logeerbed bij f op zn kamer en dan tara daarop en jij lekker oordopjes in en in je eigen bedje?
pi_84626611
Nee joh, D'r staat: Joh, Freecell, met zo'n baby + zo'n peuterpuber is het harstikke zwaar. Als je niet uitkijkt, ga je er aan onderdoor en dat is voor niemand goed! Let op jezelf! In deze is je partner het eerste aanspreekpunt, dus zorg dat hij het begrijpt. En als het hem niet lukt, sta dan voor jezelf op en doe de deur in het weekend achter jezelf dicht, zodat ook jij krijgt wat je nodig hebt. En als dat ook niet lukt, ga dan voor een schoonmaker ;)

Verdeling aanpassen aan de gewijzigde situatie is gewoon lastig, maar toch een basisbehoefte. Mijn vader was vroeger ook een hork toen ik ziek was (als baby) en m'n moeder er nog eentje thuis had (m'n zus). Nadat zijn baas hoorde dat hij tegen m'n ma had gezegd dat ze maar met de taxi naar het ziekenhuis moest gaan, heeft hij hem onderuit geschoffelt en gezegd dat zijn verantwoordelijkheid eerst bij zijn gezin lag. mannen! oO<

Veel sterkte!
pi_84626636
Ik denk dat niemand dat bedoeld Free. :)
pi_84626668
Freecell, als het met je ouders niet lukt, is er dan misschien iemand anders in de buurt die je wel weer wat op weg kan helpen. Want ik kan me voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet qua huishouden...
Je baby door laten slapen, heb ik geen tovermiddeltjes voor. Ik heb ook een man die niet gauw naast zn bed staat. Ik ben een paar keer op zolder gaan slapen zodat ik de kids niet kon horen, dan moest hij wel.
Maar ik weet niet of jullie zo'n mogelijkheid hebben?
Fake it till you make it...
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:22:43 #121
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_84626669
Ik denk dat je een beetje verkeerd leest lieve Free maar het zijn allemaal goedbedoelde adviezen en ja ik wil Tara (ondanks dat hij heus wel wat doet en werkt, leert en vrijwilligerswerk doet) best een flinke schop onder zijn kont geven. Maar het zou fijner zijn als hij het zelf in zou zien dat jij straks met je beentjes omhoog ligt en hij zorg moet dragen voor jullie alledrie.

Bovendien denk ik niet dat er een grens aan het porren zit maar goed dat ben ik. Ik heb trouwens vanuit het reva.centr. een weekrooster opgesteld en dat werkt wonderbaarlijk goed ook met EDS en twee kleintjes. Ik ben bv nogal een poetsmuts en daar is nu drastisch een werkbaar schema van gemaakt ipv alles iedere dag doen.

Misschien moet je een keer met Tara gaan zitten en zeggen dat als jullie zo doorgaan jij er aan onderdoor gaat. Been there... En hier heeft het gewerkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Books op 29-07-2010 14:27:56 ]
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:24:29 #122
3142 m@x
pi_84626715
Dat is dus niet hoe ik het bedoel. Jij kan er idd niks aan doen dat F. niet doorslaapt of dat L. een typische peuter is. Jij kan wel wat doen aan de omgevingsfactoren die ervoor zorgen dat jij nu klem zit. Er zijn inmiddels voldoende suggesties aangedragen om wat meer lucht te kunnen krijgen. Die worden alleen allemaal weggewoven.

Maar goed, als jij het anders wil lezen dan moet je dat zelf weten.
pi_84626718
Die schoonmaker was trouwens een woest goede tip van Chaca :) Desnoods regel ik de vrouw van mijn schoonvader voor een dag, dat is een huishoudwonder!

En een keer weer met TARA praten was ook een geode tip geweest, ware het niet dat we het er eigenlijk elke dag wel even over hebben. Dus nóg vaker wordt misschien een beetje overtrokken :)

Ik oordopjes in voor een nachtje should do the trick ;) Dan wordt TARA wrs wel eerder wakker dan ik. :Y

En ik heb geen jaren 50 huishouden -O- :'(
pi_84626789
en zelfs al wordt je wel wakker (en hij niet): dan duw je de dopjes wat verder erin en draai je je nog eens lekker om :)
pi_84626807
Praten met TARA is heel goed dat je dat doet. Maar heeft het praten ook nut ?
Anders kun je een bult blijven praten, maar als er niets mee gedaan wordt heb je dr ook weinig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')