Echt een cool stom ding .....Waar we blij mee zijn. En moeders over de stress hebbenquote:Op woensdag 16 juni 2010 19:49 schreef Kally het volgende:
[..]
![]()
Goed zo, ik wist het meteen maar moest ook even zoeken
O en gefeliciteerd natuurlijk![]()
Hey, ik sta in zijn msn, dus IK mag eerst!quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:59 schreef De_Kardinaal het volgende:
Remlof maak mij eens even moderator!
Dat is info ...quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:18 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Hey, ik sta in zijn msn, dus IK mag eerst!
Ook lekkerquote:Op woensdag 16 juni 2010 20:28 schreef Laysa het volgende:
Hier was het spitskool met spekjes en varkenslapjes
Zonder kaas ookquote:Op woensdag 16 juni 2010 20:33 schreef Laysa het volgende:
[..]
Macaroni met ham en kaas is ook erg lekker en maggi
ik nietquote:Op woensdag 16 juni 2010 20:41 schreef Marrije het volgende:
Nog meer mensen hier die naar de Joran docu kijken?
Rundergehakt kost me zoveel tijd om het bloed eruit te wassen, bij kalfsgehakt is het 3 x spoelen en klaar.quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:42 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Psies, ik doe ook altijd geruld rundergehakt
Hoe laat komtie?quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:41 schreef Marrije het volgende:
Nog meer mensen hier die naar de Joran docu kijken?
is nu op sbs6quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:47 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Hoe laat komtie?
Kan het zelf wel opzoeken, maar ik wil de laatste 10 posts nog even lezen
Bloed eruit wassenquote:Op woensdag 16 juni 2010 20:44 schreef Marrije het volgende:
[..]
Rundergehakt kost me zoveel tijd om het bloed eruit te wassen, bij kalfsgehakt is het 3 x spoelen en klaar.
Ook lekkerquote:Op woensdag 16 juni 2010 20:49 schreef Deisyy het volgende:
Ik heb vanavond spaghetti met een heerlijke rode saus gegeten
O, nu al. Dan mag ik wel zorgen dat ik boven kom, want hier staat natuurlijk voetbal op, maar ik moet eerst nog douchen, want gesportquote:
ja als je dat eenmaal gewend bent dan is gehakt zonder het te wassen echt niet smakelijk meer, een wereld van verschil.quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:49 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Bloed eruit wassen
Dat doe ik dus nooit
Gehakt wassen?!quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:54 schreef Marrije het volgende:
[..]
ja als je dat eenmaal gewend bent dan is gehakt zonder het te wassen echt niet smakelijk meer, een wereld van verschil.
Zit er een snackbar dichtbij? Haal een lekker kroketjequote:Op woensdag 16 juni 2010 20:56 schreef Laysa het volgende:
Ik krijg spontaan weer honger van al dat eten wat hier langskomt
Haha, nee geen grap, dat doe ik echtquote:Op woensdag 16 juni 2010 20:56 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Gehakt wassen?!![]()
Ik dacht dat je een grapje maakte![]()
Hoe was je in hemelsnaam gehakt
Maar waarom dan?quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:58 schreef Marrije het volgende:
[..]
Haha, nee geen grap, dat doe ik echt![]()
In een zeef.
Oh en met koud water, anders ben je na 20 x spoelen nog niet klaar.
Zit aan de yogert met aardbeien en heeeeeeeeeeeeeel veel suikerquote:Op woensdag 16 juni 2010 20:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Zit er een snackbar dichtbij? Haal een lekker kroketje
ik zit het toch maar eens op te zoeken dat gehakt wassen en er zijn meer mensen die het doen, niet veel, maar Marrije is niet de enige.quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:02 schreef Disana het volgende:
Maar wordt gehakt doordrenkt van water niet enorm 'rubberig' als je het bakt? Net zoals goedkoop gehakt zeg maar?
Laysa, da's ook heel lekker natuurlijk![]()
jammiequote:Op woensdag 16 juni 2010 21:01 schreef Laysa het volgende:
[..]
Zit aan de yogert met aardbeien en heeeeeeeeeeeeeel veel suiker
Toen ik nog op school zat werkte ik in het weekend in een slagerij en daar wasten we ook weleens een kippepoot, maar dat was dan omdat hij op de grond gevallen wasquote:Op woensdag 16 juni 2010 21:04 schreef Laysa het volgende:
Ik weet wel dat mensen vaak kip wassen.....
Ja bij het 'bereiden' misschien, maar als je het braadt wordt het toch grijs en rubberig? Niet dat ik het ooit heb geprobeerd hoor, maar dat goedkope gehakt waar veel vocht in zit doet dat wel.quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:04 schreef Deisyy het volgende:
[..]
ik zit het toch maar eens op te zoeken dat gehakt wassen en er zijn meer mensen die het doen, niet veel, maar Marrije is niet de enige.
Het water wat in het gehakt komt te zitten schijnt te verdampen bij het bereiden.
Anders vlees wordt wel weer vaker gewassen dan gehakt.
Ik had er nog nooit van gehoord
Een vriend van mij die deed altijd uitgebreidt die kip in badquote:Op woensdag 16 juni 2010 21:06 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Toen ik nog op school zat werkte ik in het weekend in een slagerij en daar wasten we ook weleens een kippepoot, maar dat was dan omdat hij op de grond gevallen was
Het schijnt dat je het gehakt ook goed moet uitdrukken in een vergiet of zeef ofzo na het wassen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja bij het 'bereiden' misschien, maar als je het braadt wordt het toch grijs en rubberig? Niet dat ik het ooit heb geprobeerd hoor, maar dat goedkope gehakt waar veel vocht in zit doet dat wel.
Ja okee, zit net te bedenken dat die grijze kleur en rubberige structuur natuurlijk komen omdat je het met veel vocht meer kookt dan bakt.quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:08 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het schijnt dat je het gehakt ook goed moet uitdrukken in een vergiet of zeef ofzo na het wassen.
Druk je het dan niet door de gaatjesquote:Op woensdag 16 juni 2010 21:08 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het schijnt dat je het gehakt ook goed moet uitdrukken in een vergiet of zeef ofzo na het wassen.
quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:07 schreef Laysa het volgende:
[..]
Een vriend van mij die deed altijd uitgebreidt die kip in bad![]()
...en vervolgens maakte hij dan lekker albanese kip met rijst
Het vocht komt vrij bij het bakken, ik schep dat vocht altijd wegquote:Op woensdag 16 juni 2010 21:08 schreef Deisyy het volgende:
[..]
oh dat is ook lekkerquote:Op woensdag 16 juni 2010 20:20 schreef Teun_ZHV het volgende:
@Heks, 't wordt macaroni![]()
Anders moest ik één en ander weg mikken, da's zonde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |