quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:12 schreef Disana het volgende:
Ja Leandra, Bavariameisjes zijn van hun bed gelicht:
http://nos.nl/wk2010/arti(...)van-bed-gelicht.html
quote:Also during the tournament, ITV media pundit Robbie Earle was sacked from his role when it was claimed by FIFA that he had sold tickets meant for family and friends on to the Dutch beer company 'Bavaria', who allegedly used them to mount an ambush marketing campaign during the Holland vs. Denmark match on 14th June 2010.
Ik snap best dat er een verschil is tussen een gewone supporter die een Bavaria jurkje draagt, maar wel op eigen kosten en gelegenheid reist en de entreekaarten gekocht heeft en een groep meiden die simpelweg ingehuurd is door Bavaria, voor wie de reis, entree en het verblijf ook nog een keer betaald zijn.quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:19 schreef Disana het volgende:
Ik hoop niet dat de FIFA hierin zijn zin krijgt en er mensen daadwerkelijk gestraft gaan worden. Kom op zeg, als we zo'n geintje serieus moeten gaan nemen kan er straks niets meer.
Da's niet vanwege de stunt op zich, maar omdat hij illegaal kaartjes heeft doorverkocht. Als dat aan het licht was gekomen zónder dat er sprake geweest was van een stunt, was hij ook ontslagen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:20 schreef Leandra het volgende:
Darn, kijk nou dan, er is al iemand ontslagen vanwege die Bavariastunt?!
Volgens die Wiki ambush marketing pagina:
[..]
Naamsbekendheid, lijkt me.quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:36 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij zouden ze er goed aan doen de sponsoring gewoon te verdelen... want wat verdient slootwater Budweiser er nou werkelijk aan als ze een westrijd van het NL-elftal tegen Denemarken sponsoren??
Dat kost meer dan het oplevert, terwijl een in beide landen verkrijgbaar bier er wellicht wel voordeel aan zou behalen.
Ja okay, maar wel typisch dat ik het op de ambushpagina tegenkom en niet op zijn eigen paginaquote:Op woensdag 16 juni 2010 11:34 schreef Gert het volgende:
[..]
Da's niet vanwege de stunt op zich, maar omdat hij illegaal kaartjes heeft doorverkocht. Als dat aan het licht was gekomen zónder dat er sprake geweest was van een stunt, was hij ook ontslagen.
quote:He was dismissed from his punditry role with ITV in 2010 after he passed ITV World Cup tickets to a third party.
Maakt me niet uit, ik heb nog geen last van m'n rugquote:Op woensdag 16 juni 2010 11:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je vond andersom niet makkelijker??
Met de vriezer onder dus?
Natuurlijk moet het verschil tussen een supporter of een lid van een promotieteam in merkkleding gemaakt worden. Maar dan nog vind ik het strafbaar stellen van kleine stunts zwaar overtrokken. Als ze het hadden genegeerd, had Bavaria al deze gratis reclame niet gehad.quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik snap best dat er een verschil is tussen een gewone supporter die een Bavaria jurkje draagt, maar wel op eigen kosten en gelegenheid reist en de entreekaarten gekocht heeft en een groep meiden die simpelweg ingehuurd is door Bavaria, voor wie de reis, entree en het verblijf ook nog een keer betaald zijn.
Het een is gewoon een normale supporter die daar voor het voetbal van "haar land" is, het ander is gewoon een promotieteam meisje, wat vandaag Marlboro promoot en morgen nicotinepleisters.
Het is simpelweg van een andere orde, en ik snap best dat ze er niet blij mee zijn, maar ik hoop wel dat het niet betekent dat een normale supporter ook met zulk geweld te maken kan krijgen.
En wat betreft de meiden zou Bavaria gewoon een boete moeten krijgen wegens het moedwillig overtreden van de sponsorregels, maar om die dames daar nou persoonlijk voor verantwoordelijk te houden en voor de rechter te brengen is ronduit belachelijk.
En daarbij: hoe groot is Bavaria wereldwijd nou eigenlijk??
Is het werkelijk bekend (zoals Heineken) of is het eigenlijk alleen de NL markt en wat landen om ons heen, waar men weet wat Bavaria is en waar je amper een Budweiser kunt vinden?
LOL, ik vind het alleen zo zonde... dat nutteloos bukken als het ook gewoon staand kanquote:Op woensdag 16 juni 2010 11:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Maakt me niet uit, ik heb nog geen last van m'n rug
True, nu is de naamsbekendheidvergroting voor Bavaria veel rianter dan wanneer ze het stil gehouden hadden, maar ik hoop wel dat een "gewone" supporter wel het stadion inmag in een Dutch Dress.quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Natuurlijk moet het verschil tussen een supporter of een lid van een promotieteam in merkkleding gemaakt worden. Maar dan nog vind ik het strafbaar stellen van kleine stunts zwaar overtrokken. Als ze het hadden genegeerd, had Bavaria al deze gratis reclame niet gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |