Nee slimmerd, 140 gaan rijden met een auto die 10 jaar in de stalling heeft gestaan, zonder ook maar even de banden te controlerenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:21 schreef silenthill het volgende:
@Dennis101
Natuurlijk heb ik mijn reservewiel eronder gezet en kwam ik weer veilig thuis
Zat er onder de overige banden dan nog wel voldoende profiel? Verder natuurlijk totaal onverantwoord van je.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:21 schreef silenthill het volgende:
@Dennis101
Natuurlijk heb ik mijn reservewiel eronder gezet en kwam ik weer veilig thuis
Ja alle bandjes 8 mm. reservewiel natuurlijk iets meer.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:27 schreef silenthill het volgende:
Wat is er zo onverantwoord aan, ding kwam zonder aantekeningen al 2 keer door de apk.
Ik laat alles preventief vervangen, wist zelf ook niet dat die bandjes er al zo lang onder zaten.
Ja nevermind, ik was even in de war, minimum profiel is natuurlijk 1.6 millimeter, dacht even 16 millimeter.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:27 schreef silenthill het volgende:
Wat is er zo onverantwoord aan, ding kwam zonder aantekeningen al 2 keer door de apk.
Ik laat alles preventief vervangen, wist zelf ook niet dat die bandjes er al zo lang onder zaten.
quote:aangezien deze oldtimer ook 10 jaar in de stalling heeft stilgestaan.
quote:Het is een suzuki gx 100 uit 1981, rij er al 1,5 jaar mee en dacht dat ik met 8 mm profiel nog wel veilig zat.
Viel mij ook al opquote:
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:29 schreef silenthill het volgende:
[..]
Ja alle bandjes 8 mm. reservewiel natuurlijk iets meer.
Was meer als een tip naar andere fokkers bedoel. Twijfel je aan je banden, gewoon vervangen, ook al is het profiel ruimschoots voldoende.
Ik ken mensen bij wie dat allemaal niet gebeurde. Dat betekent nog niet dat "veilige auto's" allemaal "onveilig" zijn. Uitzonderingen gebeuren helaas altijd. Overigens heb je wel mazzel gehad!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:55 schreef silenthill het volgende:
@Black-Death
Ooit van preventief repareren\vervangen gehoord?
Het is wel een auto van 30 jaar oud.
Daar heb je gewoon meer onderhoudt aan.
Ik voel me veiliger in deze auto dan van de auto's die "maar" 15 a 20 jaar oud zijn en alleen maar aandacht krijgen om hem door de APK te tillen elk jaar.
In mijn kennissen kring al 2x finaal door de rem getrapt.
ABS wat niet werkte in noodstops.
Motorblok wat onder het rijden in de fik vloog.
Allemaal zogenaamde "veilige auto's"
Ik heb er eentje gehadquote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:38 schreef silenthill het volgende:
@Anne
Heb je er zelf ook eentje?
Ik was aan het inhalen en wilde dit een beetje sneller doen.
Normaal rij ik tussen de 100 a 120, ligt een beetje aan de drukte op de snelweg.
Beetje flauwe edit, zo hard was die niet. Gezien sommige onzin die hier wordt ge-uit. Meneer bracht wel mooi andere levens in gevaar door z'n ontzettend domme actie.quote:
Zonder ook maar nieuwe banden te monteren.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:22 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee slimmerd, 140 gaan rijden met een auto die 10 jaar in de stalling heeft gestaan, zonder ook maar even de banden te controleren
Zucht.. als je die enorme grand canyon niet ziet verdien je het haast. Gelukkig heb je niemand anders schade toegebracht met je onverantwoorde actie.quote:
Ohwww kwijl, kwijl,quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:24 schreef silenthill het volgende:
Het is een suzuki gx 100 uit 1981, rij er al 1,5 jaar mee en dacht dat ik met 8 mm profiel nog wel veilig zat.
En di 140 is mijn top. 1 liter met 45 pk, dus niets stoers aan
Dat noemden wij vroeger gewoon een opgevoerde helmquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |