Succes ermeequote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:52 schreef Autidude het volgende:
Turbo Turbo! pfff, ben nu al gesloopt..
Goed, de huisarts grijpt nu ook in. Goed gesprek gehad, medicatie weer omhoog. Longen en bloeddruk zijn in orde, hartslag is iets versneld.
Strakjes naar Voorzet.
Tja ik ben zelf wel verbaasd dat mijn bloeddruk in orde is. Maar gelukkig maar. Alleen er zijn nog wel wat dingetjes hoor, maar het is vooral de psychishce druk en stress wat weer doorwerkt in het lichaam.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Sterkte Auti. Was ik gisteren nog vergeten te zeggen.
Gelukkig dat het fysieke dan weer meevalt.
Thnxs. Ik verwacht een goed maar chaotisch gesprek vanmiddag. En ik heb nu, echt NU al weer een moment dat ik niet weet wat ik moet zeggen of typen. En ik ben ook stom geweest dat ik een paar dingen van de afgelopen dagen niet heb opgeschreven of van mij heb afgeschreven want er spookt heel veel dingen door mijn hoofd. Gisteren stond ik nog bijna zwaar te janken midden op straat omdat het geluid van de echte brandweersirene zo mooi is en ik helemaal op ging in de "paniek" en spanning. En toen zag ik dat ze heel dichtbij waren en was er allemaal rook en ging ik helemaal daar in op en super genieten en toen ben ik dus 10 euro verloren, want ik was op weg om mijn medicijnen te halen.quote:
Ja, en bedanktquote:Op maandag 21 juni 2010 23:03 schreef Autidude het volgende:
[..]
Herkenbaar; http://nl.wikipedia.org/wiki/Dysthyme_stoornis
Heb het op de lijst staan.. praten helpt.
Klopt. 8 of 9 sessies bij een 1e lijns psycholoog oid. Maar RIAGG/GGZ is niets mis mee hoor, en daar komt van alles.. van depri tot zware schizofrenen. Sommige hebben goede ervaring, sommige hebben slechte. Ligt er ook maar weer net aan waar en bij wie je zit. Maar het veranderd ook steeds. Eerst heette het bij mij ook gewoon RIAGG dat was in de kindertijd, en toen later ging het GGZ Dijk en Duin heten en sinds vorig jaar is dat overgenomen door PsyQ.. en dat vind ik een kutBEDRIJF, want dat is het! Maarja, mijn vrouwtje en psych zijn ook overgestapt. Dus ik moet wel. En via hun ga ik dus een soort begeleider krijgen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:59 schreef robuust89 het volgende:
zei zij dat ik naar het RIAGG moet gaan, omdat dat helemaal vergoed wordt, en een particuliere praktijk niet echt.(dat is wat ik begreep, alleen de eerste 8 sessies ofzo)
dusz, iemand ervaring of shit? RIAGG trekt me niet echt, i'm not retarded![]()
Herkenbaarquote:Op maandag 21 juni 2010 23:43 schreef francis998 het volgende:
[..]
zou je het "van de wereld" lijken miss wat meer kunnen omschrijven, het lijkt wel dat ik zoiets heb. Op bepaalde momenten kan ik totaal in mijn eigen gedachten opgaan of mijn bezigheid of gewoon "in" de muur staren. Dat je me bij wijze van spreken ff wakker moet schudden, vaak zijn dit wel korte momentjes.
Ik ook!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 03:36 schreef francis998 het volgende:
[..]
hier net weer wakker gebeld door de familie met nieuwe info over oma's operatie, en kan niet slapen.
Scarface, dit is volgens mij valer gevraagd hierzo.
Ik neem aan dat je thuiswoont.je leeftijd weet ik niet.
Maar ik vraag me af waarom je niet uit huís gaat, dan krijg je miss meer rust.
Meer weer ik niet tezeggen nu, behalve het standaard pas op met de drank.
Trouwens dat van het koud hebben ken ik, ik kan echt midden in de zomer met súper koude voeten/ handen rondlopen: /
Ik las het pas door de quote van Tijn.. sorry maar ik heb het druk, geld ook voor stupendous.quote:Op maandag 21 juni 2010 23:43 schreef francis998 het volgende:
[..]
zou je het "van de wereld" lijken miss wat meer kunnen omschrijven, het lijkt wel dat ik zoiets heb. Op bepaalde momenten kan ik totaal in mijn eigen gedachten opgaan of mijn bezigheid of gewoon "in" de muur staren. Dat je me bij wijze van spreken ff wakker moet schudden, vaak zijn dit wel korte momentjes.
Moet je wel mee oppassen pik! meds en rijden.. kan je ook onbewust doorhebben. Is echt een aandachtspuntje hoor.. Ik gebruik zelf diazepam(valium) en mijn dosis is nu ook weer flink opgeschroefd, ik rij dus ook niet totdat ik weer "ingesteld" ben.. en als dat instellen niet lukt of ik merk dat het niet gaat dan blijft of gaat die auto aan de kant.. Is echt heel belangrijk. Reflexen, inschattingen, concentratie.. HEEL BELANGRIJK!!! Ik let er zelf ook heel erg goed op, dat ik nu weer een auto heb is ook een extra verantwoordelijkheid die heel erg goed werkt, naast het meetellen en participeren in het verkeer.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:14 schreef ScarFace- het volgende:
Maar ik rij wel lekker auto en ik ben wat vrolijker als die meds nog werken. Ach ja je moet wat.
(rijles)
Ik ben even ubuntu 10.04 installeren vind autidude vast ook wel interessant om te lezen hehe is echt een mooi OS(ik kwam van ubuntu 8 ; ik heb ook vista gewoon op mn pc staan though)
Oke, ik ga momenteel voor de 3e keer in mijn leven naar het riagg., het is zoals auti zegt, het hangt er ook vanaf wie je behandelaar wordt, en zowieso is het altijd lastig de juiste persoon te vinden.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:59 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Ja, en bedankt![]()
Dat ziet er weer lekker herkenbaar uit![]()
ik denk dat ik het nu al een jaar heb, jottem!(sarcasme heerscht)
heb het met een hulpverlener over gehad, over dat ik een keer wil babbelen met een psycholoog, zei zij dat ik naar het RIAGG moet gaan, omdat dat helemaal vergoed wordt, en een particuliere praktijk niet echt.(dat is wat ik begreep, alleen de eerste 8 sessies ofzo)
dusz, iemand ervaring of shit? RIAGG trekt me niet echt, i'm not retarded![]()
o, en ik dacht eraan om cognitieve gedragstherapie te volgen, heeft iemand daar ervaring mee?
@hieperdefiep
muziek luister ik veel, en op het moment nniet echt een fiep, helaas![]()
Ik snap hem, en ik snap volledig dat mensen het druk hebben.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:26 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik las het pas door de quote van Tijn.. sorry maar ik heb het druk, geld ook voor stupendous.
Want ik ben dus ook vaak van de wereld. En in de muur staren is 1 ding, dat is nog vrij mild hoor..
Maar ik denk meer dat er bedoeld wordt dat je echt ff weg bent. Ik had het gister nog.
En ook dingen dat je gewoon onbewust hardop denkt of in jezelf lult zonder besef van je omgeving.
En dus tussen de mensen, niet in je eentje op je kamer.. maar dat mensen het ook echt zien of opmerken.
Ik heb heel veel van die momenten.. Ik ging vandaag ook nog terug naar de huisarts voor wat vragen en om een papiertje in te leveren en toen stond er bij de balie dat er koffiepauze was, ze zat er wel en was bezig maar er was koffiepauze. En het is een interessant gebouw en ik moest wachten en ik haat wachten en toen zag ik inene "iets" (anders wordt het een heel verhaal) en daar heb ik volgens mij 5 minuten naar staan staren, en toen ik weer keek naar het bordje van koffiepauze had ik inene oogcontact met die assistente, en die kent mij.. en toen mocht ik komen.
Maar ik was aan het kijken naar een speciaal systeem en ik weet niet wat er in die tijd is gebeurt. Ik was helemaal gefocussed op dat systeem/detail.
Duidelijk, ik bedoelde het ook niet verkeerd. Ik ken ook mijn eigen lichaam. Ik heb, net als jij waarschijnlijk, een hoog tolerentieniveau.. zit ook in de familie, is schitterend bij een narcosequote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:41 schreef ScarFace- het volgende:
@Autidude na een paar lessen was ik het zat.
Ik besloot 2 nitrazepam te nemen op de dag voor dat ik rijles hadmn instructeur vond me beter rijden (en luisteren waarschijnlijk) en het gaat me gewoon beter af. Het zij zo.
Diazepam verslapt ook je spieren toch net zoals met temazepam? Lijkt me niet fijn de volgende dag, minder iig, ik heb dat nu niet maar het werkt niet super maarjah.
We weten allebei hoe het zit en ik ben echt .. een geval apart .. teveel aan het nadenken ed.. maar ook medicijnen werken iets anders vergeleken met de normale bevolking geloof ik die hebben om te beginnen al minder neurotransmitters ed in hun hoofd, denk ik.
Maar anti psychotica is een afrader hoor voor alle mensen die dit lezen tenzij je heel heel heel erg er aan toe bent heel misschien maar dat is echt heel gevaarlijk spul je kan echt emotie loos worden cq een zombie.
Daar wou ik nog even voor waarschuwen.
Ik was het nietquote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:48 schreef Pandora73 het volgende:
Voor degene hierboven (auti geloof ik? de posts gaan zo snel dat ik het niet precies bij kan houden, en ben te moe om terug te zoeken, sorry) die dagelijks ibuprofen slikt:
Ik begrijp je heel goed, ik ben zo iemand.. zo iemand die tijdens een operatie een sophisticated (er bestaat geen ander woord) heeft met de internist.. het staat in mijn medische dossier..quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:04 schreef Pandora73 het volgende:
Het is bekend (helaas nog niet bij alle zorgverleners, maar daar wordt door de NVA momenteel aan gewerkt) dat autisten óók afwijkend reageren op medicatie. En hoe ze dan afwijken, daar valt dan ook nog eens geen peil op te trekken... De ene reageert juist op lage doses al heel heftig, bij de ander moet je er drie keer zoveel inmikken en dan gebeurt er nog niks. Bovendien hebben de meeste autisten een ander "lichaamsbewustzijn": sommigen hebben een heel hoge pijngrens omdat ze het gewoon niet eens merken; anderen zijn zich zo bewust van alles in hun lijf dat ze al gillen bij wijze van spreken al als ze geaaid worden. Daardoor is het ook heel moeilijk voor artsen om in te schatten hoe het lichaam nu daadwerkelijk reageert op iets.
En zeker met dingen die op je reactievermogen ingrijpen is dat ook heel gevaarlijk.
Toch even een oproep:
Mensen, kijk alsjeblieft uit met in de auto stappen als je iets gebruikt...
Als je per ongeluk tóch iets trager reageert, en dat hoeft maar een fractie te zijn die je zelf niet eens merkt, en daardoor ontstaat nét die aanrijding met dat kind wat plots tussen twee auto's door kwam... Je vergeeft het jezelf echt NOOIT. En we hebben als autisten tenslotte al schuldgevoelens en complexen zat, zou ik zo denken...
dunno, ik lees af en toe reacties op het forum in R&P, en heb er geen goed gevoel bij. en ja, me ma is er ook niet echt down mee, want ik mankeer niks, zegt ze, dus logisch gezien voor haar is het RIAGG "eng" "want daar hoeft mijn kind niet heen"quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:36 schreef francis998 het volgende:
Hier weer terug van de psycholoog, het was een redelijk gesprek.
Maar op mijn grootste punt ga de psycholoog niet echt in, ze probeert wel veel te helpen bij het maken van een keuze maar om de en of andere reden lukt het mij niet. En dat is sinds de kindertijd al. EN zo hebben we het over nog heel veel andere dingen gehad.
En onder andere hoe het nou gaat lopen met de psychiater, want zo''n 3 sessies geleden had ze gevraagd of ik problemen had om een keer met een psychiater te praten, en toen is er in de tussentijd een hoop gebeurd, en vandaag schoot het me te binnen en heb ik gevraagd, hoe dat nou zit. Of het doorgaat of niet enz.
En met de psych gelijk een afspraak gemaakt, voor as. Dinsdag!, omdat ik donderdag vertrek op vakantie, en daarna pas de 19 weer kan verschijnen voor afspraken.
Dus ik mag dinsdag gaan, en het gaat de psycholoog meer om te kijken of er via de psychiater een oorzaak gevonden kan worden voor een aantal zaken.
[..]
Oke, ik ga momenteel voor de 3e keer in mijn leven naar het riagg., het is zoals auti zegt, het hangt er ook vanaf wie je behandelaar wordt, en zowieso is het altijd lastig de juiste persoon te vinden.
Over het algemeen kan het Riagg wel helpen, de 1e keer bij mij was geen succes aangezien ik deels in mijn tienerjaarjes zat en eigenlijk niet wilde gaan tenzij ik met de behandelaar van mijn moeder kon praten..wat dus niet kon en ik de hulpverlening dus saboteerde.
De 2e keer ging wel goed, alleen door een onverwachts vertrek van mij en mijn behandelaar ging van baan wisselen stopte het.
En nu ga ik weer naar het riagg sinds october ofzo, en ik begin ergens te komen. Wel moet je rekening houden met dat je soms echt zelf de touwen in de hand moet nemen en achter dingen aan moet zitten.
Maar mag ik vragen hoezo het riagg je niet echt trekt??
Klopt, ik had het ook niet over de ibuprofen maar over al die -zepammen. Die werken wel in je hersenen en vertragen reacties en veranderen je waarneming.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:15 schreef ScarFace- het volgende:Ibuprofen werkt niet op je hersenen dacht ik? Alleen het vermindert een bepaald stofje wat er voor zorgt dat je pijn voelt(en boven 1gram per dag werkt het ontstekingsremmend)
En ja diazepam is spier verslappend toch wel blij dat ik daar nog niet aan zit maarjah we zien het wel.
Flunitrazepam is bv temazepam maar dan X factor sterker bij tema was ik echt super stoned (maar viel niet in slaap) maarja die spier verslapping is gewoon onnodig en echt niet goed voor je(wat geen verwijt richting auti is though)
Sophisticated is gedistingeerd, verfijnd. Kan me echter niet helemaal voorstellen wat dat met je medisch dossier te maken heeft?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:35 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik begrijp je heel goed, ik ben zo iemand.. zo iemand die tijdens een operatie een sophisticated (er bestaat geen ander woord) heeft met de internist.. het staat in mijn medische dossier..
Zonder kennis van die gegevens kan je mij een normale narcose dosis geven en blijf ik doortellen.
Dat heeft allemaal met "intstellen" te maken, dosering. Mijn record met tellen bij narcose is 43, en dat is niet gelogen.. Kan er heel veel over typen maar dat wordt teveel. Het is een feit en staat in mijn dossier. Het zit ook in de familie. Zeer hoog tolerantie niveau.
En qua autorijden begrijp ik je ook heel goed. Maar ik wil niet arrogant overkomen maar ben echt een prima automobilist, op alle fronten.. Heb alleen het geld niet om er brood mee te winnen. Wel diverse cursussen en meer dan gemiddelde ervaring voor mijn leeftijd etc etc.. En ik ben iemand die heel erg snel ingrijpt, als het niet gaat dan gaat het niet en als ik niet kan rijden dan rij ik niet. En daar ben ik heel erg hard in, want ik ben iemand die ook heel erg bekend is met de hulpdiensten en ook daardoor een "zwaailampen tistje" en ook omdat ik er mee ben opgegroeid en ik weet echt alles van ongelukken en autorijden en de verkeersregels. En ik erger mij kapot aan mensen die dat fout doen.. En dat wou ik graag even zeggen voordat er weer een verkeerd beeld van mijn wordt gemaakt. Want ik rij uitstekend, en als ik niet kan rijden dan rij ik niet. Ik ben al jaren geen 18 meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |