abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:27:01 #276
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_83136077
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:52 schreef Autidude het volgende:
Turbo Turbo! pfff, ben nu al gesloopt..

Goed, de huisarts grijpt nu ook in. Goed gesprek gehad, medicatie weer omhoog. Longen en bloeddruk zijn in orde, hartslag is iets versneld.

Strakjes naar Voorzet.
Succes ermee
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_83136554
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:55 schreef EchtGaaf het volgende:

Sterkte Auti. Was ik gisteren nog vergeten te zeggen.

Gelukkig dat het fysieke dan weer meevalt.
Tja ik ben zelf wel verbaasd dat mijn bloeddruk in orde is. Maar gelukkig maar. Alleen er zijn nog wel wat dingetjes hoor, maar het is vooral de psychishce druk en stress wat weer doorwerkt in het lichaam.
Tremors zijn ook keihard terug en echt heel erg, ik kan er niet eens normaal door praten en de dokter was zelfs een beetje geschrokken. Vandaar dat de medicatie ook weer flink is opgeschroefd.
Maar er zijn ook 7 grote buisjes bloed afgenomen voor een breed onderzoek.

Was ook een rare gewaarwording, dat bloedprikken.. heb je tegenwoordig gewoon geen privacy meer bij :S.. Maar wel mega respect voor de dame die ging prikken. Ik had hele zware tremors, maar het ging uitstekend en ik heb niet eens pijn in mijn arm! Dat is echt heel knap professioneel werk.
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:27 schreef ikke043 het volgende:

Succes ermee
Thnxs. Ik verwacht een goed maar chaotisch gesprek vanmiddag. En ik heb nu, echt NU al weer een moment dat ik niet weet wat ik moet zeggen of typen. En ik ben ook stom geweest dat ik een paar dingen van de afgelopen dagen niet heb opgeschreven of van mij heb afgeschreven want er spookt heel veel dingen door mijn hoofd. Gisteren stond ik nog bijna zwaar te janken midden op straat omdat het geluid van de echte brandweersirene zo mooi is en ik helemaal op ging in de "paniek" en spanning. En toen zag ik dat ze heel dichtbij waren en was er allemaal rook en ging ik helemaal daar in op en super genieten en toen ben ik dus 10 euro verloren, want ik was op weg om mijn medicijnen te halen.
Maar ik zat ff in mijn eigen wereldje te genieten van alles, echt intens te genieten.. en ik snap helemaal niet wat er allemaal gebeurt is. Wel dat ik een sauzijcenbroodje aan het eten was en ik denk dat ik het papiertje daarvan samen met dat tientje in de prullenbak heb gegooid. Maar ik weet eigenlijk helemaal niet of ik dat tientje nu in mijn hand had of niet.

En dat komt ook omdat ik mijn jas niet aan had, daar is het te warm voor. Maar in mijn jas heeft alles een plek en controlleer ik ook 100.000 keer, dat is een dwangneurose.. ik controlleer altijd 3 of 4 keer of ik alles heb en tussendoor blijf ik ook steeds controlleren of ik niets kwijt ben. Maar zonder mijn jas is dat allemaal anders en heeft niets een vaste plek.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_83139340
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:03 schreef Autidude het volgende:

[..]

Herkenbaar; http://nl.wikipedia.org/wiki/Dysthyme_stoornis
Heb het op de lijst staan.. praten helpt.
Ja, en bedankt

Dat ziet er weer lekker herkenbaar uit

ik denk dat ik het nu al een jaar heb, jottem! (sarcasme heerscht)
heb het met een hulpverlener over gehad, over dat ik een keer wil babbelen met een psycholoog, zei zij dat ik naar het RIAGG moet gaan, omdat dat helemaal vergoed wordt, en een particuliere praktijk niet echt.(dat is wat ik begreep, alleen de eerste 8 sessies ofzo)

dusz, iemand ervaring of shit? RIAGG trekt me niet echt, i'm not retarded

o, en ik dacht eraan om cognitieve gedragstherapie te volgen, heeft iemand daar ervaring mee?

@hieperdefiep

muziek luister ik veel, en op het moment nniet echt een fiep, helaas

[ Bericht 14% gewijzigd door robuust89 op 22-06-2010 13:05:28 ]
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_83145855
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:59 schreef robuust89 het volgende:
zei zij dat ik naar het RIAGG moet gaan, omdat dat helemaal vergoed wordt, en een particuliere praktijk niet echt.(dat is wat ik begreep, alleen de eerste 8 sessies ofzo)

Klopt. 8 of 9 sessies bij een 1e lijns psycholoog oid. Maar RIAGG/GGZ is niets mis mee hoor, en daar komt van alles.. van depri tot zware schizofrenen. Sommige hebben goede ervaring, sommige hebben slechte. Ligt er ook maar weer net aan waar en bij wie je zit. Maar het veranderd ook steeds. Eerst heette het bij mij ook gewoon RIAGG dat was in de kindertijd, en toen later ging het GGZ Dijk en Duin heten en sinds vorig jaar is dat overgenomen door PsyQ.. en dat vind ik een kutBEDRIJF, want dat is het! Maarja, mijn vrouwtje en psych zijn ook overgestapt. Dus ik moet wel. En via hun ga ik dus een soort begeleider krijgen.

Maar het kan geen kwaad om daar eens een babbeltje te doen, je kan ook altijd weer weg of stoppen.. tenzij ze je meteen platspuiten en in een dwangbuis of scheurjurk hijzen .. nee geintje.
Je mag ook altijd om een andere behandelaar vragen als het niet klikt. Houd echter wel rekening met fucking wachtlijsten..

----------- KIT KAT ----------

Net terug van Voorzet. Ik ben blij. Veel en goed gepraat, amper over werk. Want Voorzet is er om mensen te helpen met hun hele leven, niet alleen maar om mensen aan het werk te schoppen. Ze zijn er om het lastige leven met ASS makkelijker en beter te maken. En nu mag ik ook altijd haar bellen of mailen om mijn hart te luchten of als ik gek wordt, totdat ik de hulp heb van PITZ.. of hoe het ook mag heten precies.
En ze vind dat ik zeer goed bezig ben en heel erg veel doe, en vind dat ook heel erg knap. Ik doe het goed!
En omdat ik veel moet doen voor de rechtzaak en voor het gesprek met burgermeester e.d. gaan we op 9 juli verder. En ondertussen moet ik een beetje opschrijven welke functies of taken ik nu precies leuk vind en wat ik graag wil doen of worden in het leven. Dus zeg maar een keuze richting maken binnen het ICT.
Ik wil gewoon graag technische dienst.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 18:04:17 #280
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_83154149
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:43 schreef francis998 het volgende:

[..]

zou je het "van de wereld" lijken miss wat meer kunnen omschrijven, het lijkt wel dat ik zoiets heb. Op bepaalde momenten kan ik totaal in mijn eigen gedachten opgaan of mijn bezigheid of gewoon "in" de muur staren. Dat je me bij wijze van spreken ff wakker moet schudden, vaak zijn dit wel korte momentjes.
Herkenbaar soms kan dat tot best grappige momenten leiden
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_83154623
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 03:36 schreef francis998 het volgende:

[..]

hier net weer wakker gebeld door de familie met nieuwe info over oma's operatie, en kan niet slapen.

Scarface, dit is volgens mij valer gevraagd hierzo.
Ik neem aan dat je thuiswoont.je leeftijd weet ik niet.
Maar ik vraag me af waarom je niet uit huís gaat, dan krijg je miss meer rust.
Meer weer ik niet tezeggen nu, behalve het standaard pas op met de drank.

Trouwens dat van het koud hebben ken ik, ik kan echt midden in de zomer met súper koude voeten/ handen rondlopen: /
Ik ook!
Ik heb dan ook wintertenen!
Volgens de huisarts.
Volgens internet lijkt dat op een ontsteking.
Ibuprofen helpt daartegen in doseringen boven 1gram per dag dus ben ik eigenwijs genoeg om dat te nemen hah nee het is echt een ramp en die zalf verdoofd mn voeten alleen das dus kut maar ja het is wel soms even wat keuzes maken waar de meesten niet mee te maken hebben.
En net zoals autidude heb ik ook "problemen" met medicijnen.
Ik had gisteren om 2230 2 doorslapers genomen (eigenlijk is 1 innemen voorgeschreven) om 2300-2330 dusdanig moe dat ik in bed ging liggen.
Vervolgens stond ik "even later" op zonder dat ik in slaap was gevallen daarvoor, bleek het alweer 2 uur te zijn.
Maar ik rij wel lekker auto en ik ben wat vrolijker als die meds nog werken. Ach ja je moet wat.
(rijles)

Over het uit huis wonen dat heb ik gedaan een tijdje.
Toen had ik ook meer rust, gevolg dat ik die slaap pillen ook bijna nooit nodig had.
Drank helpt wel tegen de kou & slapen(wodka) maarjah
Maar goed ik woon weer thuis en dat is hoe het is ik moet het maar accepteren.
Ik deed destijds een studie en inmiddels heb ik dat gestopt(rea college) het is vmbo bl niveau en mijn niveau is havo ; grofweg(al werd mij gezegd als je je best doet kan je vwo aan, wat heel misschien wel ergens kan kloppen, maarjah)
Ik ben even ubuntu 10.04 installeren vind autidude vast ook wel interessant om te lezen hehe is echt een mooi OS (ik kwam van ubuntu 8 ; ik heb ook vista gewoon op mn pc staan though)
pi_83154668
Vergeet ik je bijna sterkte te wensen met je oma. Heel veel sterkte francis998. Het gaat goed komen
pi_83155110
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:43 schreef francis998 het volgende:

[..]

zou je het "van de wereld" lijken miss wat meer kunnen omschrijven, het lijkt wel dat ik zoiets heb. Op bepaalde momenten kan ik totaal in mijn eigen gedachten opgaan of mijn bezigheid of gewoon "in" de muur staren. Dat je me bij wijze van spreken ff wakker moet schudden, vaak zijn dit wel korte momentjes.
Ik las het pas door de quote van Tijn.. sorry maar ik heb het druk, geld ook voor stupendous.
Want ik ben dus ook vaak van de wereld. En in de muur staren is 1 ding, dat is nog vrij mild hoor..
Maar ik denk meer dat er bedoeld wordt dat je echt ff weg bent. Ik had het gister nog.
En ook dingen dat je gewoon onbewust hardop denkt of in jezelf lult zonder besef van je omgeving.
En dus tussen de mensen, niet in je eentje op je kamer.. maar dat mensen het ook echt zien of opmerken.

Ik heb heel veel van die momenten.. Ik ging vandaag ook nog terug naar de huisarts voor wat vragen en om een papiertje in te leveren en toen stond er bij de balie dat er koffiepauze was, ze zat er wel en was bezig maar er was koffiepauze. En het is een interessant gebouw en ik moest wachten en ik haat wachten en toen zag ik inene "iets" (anders wordt het een heel verhaal) en daar heb ik volgens mij 5 minuten naar staan staren, en toen ik weer keek naar het bordje van koffiepauze had ik inene oogcontact met die assistente, en die kent mij.. en toen mocht ik komen.

Maar ik was aan het kijken naar een speciaal systeem en ik weet niet wat er in die tijd is gebeurt. Ik was helemaal gefocussed op dat systeem/detail.
pi_83155496
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:14 schreef ScarFace- het volgende:

Maar ik rij wel lekker auto en ik ben wat vrolijker als die meds nog werken. Ach ja je moet wat.
(rijles)

Ik ben even ubuntu 10.04 installeren vind autidude vast ook wel interessant om te lezen hehe is echt een mooi OS (ik kwam van ubuntu 8 ; ik heb ook vista gewoon op mn pc staan though)
Moet je wel mee oppassen pik! meds en rijden.. kan je ook onbewust doorhebben. Is echt een aandachtspuntje hoor.. Ik gebruik zelf diazepam(valium) en mijn dosis is nu ook weer flink opgeschroefd, ik rij dus ook niet totdat ik weer "ingesteld" ben.. en als dat instellen niet lukt of ik merk dat het niet gaat dan blijft of gaat die auto aan de kant.. Is echt heel belangrijk. Reflexen, inschattingen, concentratie.. HEEL BELANGRIJK!!! Ik let er zelf ook heel erg goed op, dat ik nu weer een auto heb is ook een extra verantwoordelijkheid die heel erg goed werkt, naast het meetellen en participeren in het verkeer.

Godzijdank heb je nu een instructeur naast je zitten.. maar denk er wel ff bij na aub.. anders slaag je sowieso nooit en ik snap dat je rust moet vinden, gun ik je ook echt grondig vanuit mijn hart.. En ik zit niet naast je, ik ken je niet.. Maar dude.. kijk je uit?
pi_83155526
Hier weer terug van de psycholoog, het was een redelijk gesprek.
Maar op mijn grootste punt ga de psycholoog niet echt in, ze probeert wel veel te helpen bij het maken van een keuze maar om de en of andere reden lukt het mij niet. En dat is sinds de kindertijd al. EN zo hebben we het over nog heel veel andere dingen gehad.

En onder andere hoe het nou gaat lopen met de psychiater, want zo''n 3 sessies geleden had ze gevraagd of ik problemen had om een keer met een psychiater te praten, en toen is er in de tussentijd een hoop gebeurd, en vandaag schoot het me te binnen en heb ik gevraagd, hoe dat nou zit. Of het doorgaat of niet enz.
En met de psych gelijk een afspraak gemaakt, voor as. Dinsdag!, omdat ik donderdag vertrek op vakantie, en daarna pas de 19 weer kan verschijnen voor afspraken.
Dus ik mag dinsdag gaan, en het gaat de psycholoog meer om te kijken of er via de psychiater een oorzaak gevonden kan worden voor een aantal zaken.
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:59 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Ja, en bedankt

Dat ziet er weer lekker herkenbaar uit

ik denk dat ik het nu al een jaar heb, jottem! (sarcasme heerscht)
heb het met een hulpverlener over gehad, over dat ik een keer wil babbelen met een psycholoog, zei zij dat ik naar het RIAGG moet gaan, omdat dat helemaal vergoed wordt, en een particuliere praktijk niet echt.(dat is wat ik begreep, alleen de eerste 8 sessies ofzo)

o, en ik dacht eraan om cognitieve gedragstherapie te volgen, heeft iemand daar ervaring mee?

@hieperdefiep

muziek luister ik veel, en op het moment nniet echt een fiep, helaas
Oke, ik ga momenteel voor de 3e keer in mijn leven naar het riagg., het is zoals auti zegt, het hangt er ook vanaf wie je behandelaar wordt, en zowieso is het altijd lastig de juiste persoon te vinden.
Over het algemeen kan het Riagg wel helpen, de 1e keer bij mij was geen succes aangezien ik deels in mijn tienerjaarjes zat en eigenlijk niet wilde gaan tenzij ik met de behandelaar van mijn moeder kon praten..wat dus niet kon en ik de hulpverlening dus saboteerde.
De 2e keer ging wel goed, alleen door een onverwachts vertrek van mij en mijn behandelaar ging van baan wisselen stopte het.
En nu ga ik weer naar het riagg sinds october ofzo, en ik begin ergens te komen. Wel moet je rekening houden met dat je soms echt zelf de touwen in de hand moet nemen en achter dingen aan moet zitten.

Maar mag ik vragen hoezo het riagg je niet echt trekt??
pi_83155542
Oh ja.. Ubuntu.. Heheh..!! YEAH MAN!!!
en de nodige extra's -ng hihi.. was vandaag ook weer lekker baas

edit;
fiep fiep

ik draai;
Ubuntu 10.04
Backtrack 3.0 en 4.0
Ubuntu netbook edition
Windows 7 starter
Windows Vista 64 bit Premium
Windows XP Pro 32 bit

[ Bericht 10% gewijzigd door Autidude op 22-06-2010 18:43:10 ]
pi_83155638
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:26 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ik las het pas door de quote van Tijn.. sorry maar ik heb het druk, geld ook voor stupendous.
Want ik ben dus ook vaak van de wereld. En in de muur staren is 1 ding, dat is nog vrij mild hoor..
Maar ik denk meer dat er bedoeld wordt dat je echt ff weg bent. Ik had het gister nog.
En ook dingen dat je gewoon onbewust hardop denkt of in jezelf lult zonder besef van je omgeving.
En dus tussen de mensen, niet in je eentje op je kamer.. maar dat mensen het ook echt zien of opmerken.

Ik heb heel veel van die momenten.. Ik ging vandaag ook nog terug naar de huisarts voor wat vragen en om een papiertje in te leveren en toen stond er bij de balie dat er koffiepauze was, ze zat er wel en was bezig maar er was koffiepauze. En het is een interessant gebouw en ik moest wachten en ik haat wachten en toen zag ik inene "iets" (anders wordt het een heel verhaal) en daar heb ik volgens mij 5 minuten naar staan staren, en toen ik weer keek naar het bordje van koffiepauze had ik inene oogcontact met die assistente, en die kent mij.. en toen mocht ik komen.

Maar ik was aan het kijken naar een speciaal systeem en ik weet niet wat er in die tijd is gebeurt. Ik was helemaal gefocussed op dat systeem/detail.
Ik snap hem, en ik snap volledig dat mensen het druk hebben.
Maar soms is het idd in eigen gedachten wegkruipen, maar soms is het dusdanig bezig zijn metiets ofzo, dat je ff de omgeving niet meer opmerkt.
pi_83155783
@Autidude na een paar lessen was ik het zat.
Ik besloot 2 nitrazepam te nemen op de dag voor dat ik rijles had mn instructeur vond me beter rijden (en luisteren waarschijnlijk) en het gaat me gewoon beter af. Het zij zo.
Diazepam verslapt ook je spieren toch net zoals met temazepam? Lijkt me niet fijn de volgende dag, minder iig, ik heb dat nu niet maar het werkt niet super maarjah.
We weten allebei hoe het zit en ik ben echt .. een geval apart .. teveel aan het nadenken ed.. maar ook medicijnen werken iets anders vergeleken met de normale bevolking geloof ik die hebben om te beginnen al minder neurotransmitters ed in hun hoofd, denk ik.
Maar anti psychotica is een afrader hoor voor alle mensen die dit lezen tenzij je heel heel heel erg er aan toe bent heel misschien maar dat is echt heel gevaarlijk spul je kan echt emotie loos worden cq een zombie.
Daar wou ik nog even voor waarschuwen.
pi_83156048
Voor degene hierboven (auti geloof ik? de posts gaan zo snel dat ik het niet precies bij kan houden, en ben te moe om terug te zoeken, sorry) die dagelijks ibuprofen slikt: hou er rekening mee dat je bij gebruik daarvan langer dan twee weken een "maagbeschermer" moet gaan gebruiken. Ibuprofen verlaagt namelijk de aanmaak van maagzuur, waardoor je maag minder goed werkt. Ook word je gevoeliger voor schommelingen in het zuurgehalte (maagzuurproductie schiet omhoog als je gegeten hebt namelijk). Dus kijk daar wel mee uit, want voor je het weet heb je een maagzweer of aangetast maagklepje, en je bent sowieso gevoeliger voor bacterieën als je maag minder zuur wordt.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_83156129
@Scarface: vermindering van emoties komt bij heel veel medicijnen voor die werken in de hersenen. Ook bij anitdepressiva. Die vervlakken alles, dus niet alleen de dips maar ook de leuke gevoelens. Daarom vond ik het ook zo eng om er mee te stoppen, ik zou weer dingen gaan voelen... En dat was doodeng! Maar goed... Ben nu net weer een echt mens
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_83156190
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:41 schreef ScarFace- het volgende:
@Autidude na een paar lessen was ik het zat.
Ik besloot 2 nitrazepam te nemen op de dag voor dat ik rijles had mn instructeur vond me beter rijden (en luisteren waarschijnlijk) en het gaat me gewoon beter af. Het zij zo.
Diazepam verslapt ook je spieren toch net zoals met temazepam? Lijkt me niet fijn de volgende dag, minder iig, ik heb dat nu niet maar het werkt niet super maarjah.
We weten allebei hoe het zit en ik ben echt .. een geval apart .. teveel aan het nadenken ed.. maar ook medicijnen werken iets anders vergeleken met de normale bevolking geloof ik die hebben om te beginnen al minder neurotransmitters ed in hun hoofd, denk ik.
Maar anti psychotica is een afrader hoor voor alle mensen die dit lezen tenzij je heel heel heel erg er aan toe bent heel misschien maar dat is echt heel gevaarlijk spul je kan echt emotie loos worden cq een zombie.
Daar wou ik nog even voor waarschuwen.
Duidelijk, ik bedoelde het ook niet verkeerd. Ik ken ook mijn eigen lichaam. Ik heb, net als jij waarschijnlijk, een hoog tolerentieniveau.. zit ook in de familie, is schitterend bij een narcose
Maar je moet bij veel dingen oppassen. En voor iedereen is het anders. Ik heb echt zo goed als de hele waslijst gehad. En ik reageer ook heel hard en raar op bepaalde meds.. en dat is dan niet alleen de begin periode.. want die is juist leuk.. Als je daarna EXTREEM raar gaat lopen doen en psychoses krijgt dan klopt er iets niet. Seroxat.. DODELIJK, zeker in combo met Mirtazepine.. en dat is ook troep. Man ik ben een gekkie maar nog nooit zo geflipt geweest door die medicijnen, en nogmaals, weken later.. dus niets met gewenning of de standaard bijwerkingen bij het starten van de "Kuur".

Wat een troep was dat zeg, en Seroxat is ook heel leuk voor je pielemuis.. die gaat dus gewoon echt niet meer hard worden heh Die shit is nog erger dan een W32 probleem.. het ontregelde mij enorm.
Totdat er ingegrepen werd... Maar het is voor iedereen anders.

Temazepam, leuk.. maar ik wen er te snel aan. Lorazepam; noppes, Oxazepam; huh? Diazepam;
Jammer dat het een "zwaar" middel is, boeie.. het werkt.. ik reageer er goed op en heb er aardig wat van nodig.. Maar het werkt.
pi_83156280
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:48 schreef Pandora73 het volgende:
Voor degene hierboven (auti geloof ik? de posts gaan zo snel dat ik het niet precies bij kan houden, en ben te moe om terug te zoeken, sorry) die dagelijks ibuprofen slikt:
Ik was het niet Maar je verhaal klopt verder wel. Ik heb zelf een tijd op 800 tot 1200 mg per dag gezeten en weet er alles van
(dat was toen ik even een auto die 70km per uur reed vol in mijn rechterzijkant (ik zat op scooter) klapte, dat ik nog leef is een bewijs dat ik een doel heb)
pi_83156730
Het is bekend (helaas nog niet bij alle zorgverleners, maar daar wordt door de NVA momenteel aan gewerkt) dat autisten óók afwijkend reageren op medicatie. En hoe ze dan afwijken, daar valt dan ook nog eens geen peil op te trekken... De ene reageert juist op lage doses al heel heftig, bij de ander moet je er drie keer zoveel inmikken en dan gebeurt er nog niks. Bovendien hebben de meeste autisten een ander "lichaamsbewustzijn": sommigen hebben een heel hoge pijngrens omdat ze het gewoon niet eens merken; anderen zijn zich zo bewust van alles in hun lijf dat ze al gillen bij wijze van spreken al als ze geaaid worden. Daardoor is het ook heel moeilijk voor artsen om in te schatten hoe het lichaam nu daadwerkelijk reageert op iets.
En zeker met dingen die op je reactievermogen ingrijpen is dat ook heel gevaarlijk.

Toch even een oproep:
Mensen, kijk alsjeblieft uit met in de auto stappen als je iets gebruikt...
Als je per ongeluk tóch iets trager reageert, en dat hoeft maar een fractie te zijn die je zelf niet eens merkt, en daardoor ontstaat nét die aanrijding met dat kind wat plots tussen twee auto's door kwam... Je vergeeft het jezelf echt NOOIT. En we hebben als autisten tenslotte al schuldgevoelens en complexen zat, zou ik zo denken...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_83157240
Ibuprofen werkt niet op je hersenen dacht ik? Alleen het vermindert een bepaald stofje wat er voor zorgt dat je pijn voelt(en boven 1gram per dag werkt het ontstekingsremmend)
En ja diazepam is spier verslappend toch wel blij dat ik daar nog niet aan zit maarjah we zien het wel.
Flunitrazepam is bv temazepam maar dan X factor sterker bij tema was ik echt super stoned (maar viel niet in slaap) maarja die spier verslapping is gewoon onnodig en echt niet goed voor je(wat geen verwijt richting auti is though)
pi_83158253
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:04 schreef Pandora73 het volgende:
Het is bekend (helaas nog niet bij alle zorgverleners, maar daar wordt door de NVA momenteel aan gewerkt) dat autisten óók afwijkend reageren op medicatie. En hoe ze dan afwijken, daar valt dan ook nog eens geen peil op te trekken... De ene reageert juist op lage doses al heel heftig, bij de ander moet je er drie keer zoveel inmikken en dan gebeurt er nog niks. Bovendien hebben de meeste autisten een ander "lichaamsbewustzijn": sommigen hebben een heel hoge pijngrens omdat ze het gewoon niet eens merken; anderen zijn zich zo bewust van alles in hun lijf dat ze al gillen bij wijze van spreken al als ze geaaid worden. Daardoor is het ook heel moeilijk voor artsen om in te schatten hoe het lichaam nu daadwerkelijk reageert op iets.
En zeker met dingen die op je reactievermogen ingrijpen is dat ook heel gevaarlijk.

Toch even een oproep:
Mensen, kijk alsjeblieft uit met in de auto stappen als je iets gebruikt...
Als je per ongeluk tóch iets trager reageert, en dat hoeft maar een fractie te zijn die je zelf niet eens merkt, en daardoor ontstaat nét die aanrijding met dat kind wat plots tussen twee auto's door kwam... Je vergeeft het jezelf echt NOOIT. En we hebben als autisten tenslotte al schuldgevoelens en complexen zat, zou ik zo denken...
Ik begrijp je heel goed, ik ben zo iemand.. zo iemand die tijdens een operatie een sophisticated (er bestaat geen ander woord) heeft met de internist.. het staat in mijn medische dossier..
Zonder kennis van die gegevens kan je mij een normale narcose dosis geven en blijf ik doortellen.
Dat heeft allemaal met "intstellen" te maken, dosering. Mijn record met tellen bij narcose is 43, en dat is niet gelogen.. Kan er heel veel over typen maar dat wordt teveel. Het is een feit en staat in mijn dossier. Het zit ook in de familie. Zeer hoog tolerantie niveau.

En qua autorijden begrijp ik je ook heel goed. Maar ik wil niet arrogant overkomen maar ben echt een prima automobilist, op alle fronten.. Heb alleen het geld niet om er brood mee te winnen. Wel diverse cursussen en meer dan gemiddelde ervaring voor mijn leeftijd etc etc.. En ik ben iemand die heel erg snel ingrijpt, als het niet gaat dan gaat het niet en als ik niet kan rijden dan rij ik niet. En daar ben ik heel erg hard in, want ik ben iemand die ook heel erg bekend is met de hulpdiensten en ook daardoor een "zwaailampen tistje" en ook omdat ik er mee ben opgegroeid en ik weet echt alles van ongelukken en autorijden en de verkeersregels. En ik erger mij kapot aan mensen die dat fout doen.. En dat wou ik graag even zeggen voordat er weer een verkeerd beeld van mijn wordt gemaakt. Want ik rij uitstekend, en als ik niet kan rijden dan rij ik niet. Ik ben al jaren geen 18 meer.
pi_83158472
Was zondagavond nog een documentaire over mensen die een operatie niet onder narcose mee hebben gemaakt en een traumatische ervaring hebben opgelopen. Al word het nu wel wat offtopic.
pi_83160223
Ik ben ff weg.
krijg net te horen dat morgen onze oudste hond wordt ingeslapen. Ik wist dat het er aankwam, ben het ook eens met de beslissing.. Maar ik was eigenlijk net beognnen met de voorbereiding, maar het gaat te hard.. en morgen is hij dus dood.. en nu leeft hij nog. En dat vind ik vet kut, ondanks dat ik hem zijn rust gun. Dit had ik dus echt niet verwacht. Morgen is hij dood. Ik ga nu weer naar beneden.
pi_83162223
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:36 schreef francis998 het volgende:
Hier weer terug van de psycholoog, het was een redelijk gesprek.
Maar op mijn grootste punt ga de psycholoog niet echt in, ze probeert wel veel te helpen bij het maken van een keuze maar om de en of andere reden lukt het mij niet. En dat is sinds de kindertijd al. EN zo hebben we het over nog heel veel andere dingen gehad.

En onder andere hoe het nou gaat lopen met de psychiater, want zo''n 3 sessies geleden had ze gevraagd of ik problemen had om een keer met een psychiater te praten, en toen is er in de tussentijd een hoop gebeurd, en vandaag schoot het me te binnen en heb ik gevraagd, hoe dat nou zit. Of het doorgaat of niet enz.
En met de psych gelijk een afspraak gemaakt, voor as. Dinsdag!, omdat ik donderdag vertrek op vakantie, en daarna pas de 19 weer kan verschijnen voor afspraken.
Dus ik mag dinsdag gaan, en het gaat de psycholoog meer om te kijken of er via de psychiater een oorzaak gevonden kan worden voor een aantal zaken.
[..]

Oke, ik ga momenteel voor de 3e keer in mijn leven naar het riagg., het is zoals auti zegt, het hangt er ook vanaf wie je behandelaar wordt, en zowieso is het altijd lastig de juiste persoon te vinden.
Over het algemeen kan het Riagg wel helpen, de 1e keer bij mij was geen succes aangezien ik deels in mijn tienerjaarjes zat en eigenlijk niet wilde gaan tenzij ik met de behandelaar van mijn moeder kon praten..wat dus niet kon en ik de hulpverlening dus saboteerde.
De 2e keer ging wel goed, alleen door een onverwachts vertrek van mij en mijn behandelaar ging van baan wisselen stopte het.
En nu ga ik weer naar het riagg sinds october ofzo, en ik begin ergens te komen. Wel moet je rekening houden met dat je soms echt zelf de touwen in de hand moet nemen en achter dingen aan moet zitten.

Maar mag ik vragen hoezo het riagg je niet echt trekt??
dunno, ik lees af en toe reacties op het forum in R&P, en heb er geen goed gevoel bij. en ja, me ma is er ook niet echt down mee, want ik mankeer niks, zegt ze, dus logisch gezien voor haar is het RIAGG "eng" "want daar hoeft mijn kind niet heen"
tenminste, zo'n idee heb ik, i might be wrong
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_83162863
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:15 schreef ScarFace- het volgende:
Ibuprofen werkt niet op je hersenen dacht ik? Alleen het vermindert een bepaald stofje wat er voor zorgt dat je pijn voelt(en boven 1gram per dag werkt het ontstekingsremmend)
En ja diazepam is spier verslappend toch wel blij dat ik daar nog niet aan zit maarjah we zien het wel.
Flunitrazepam is bv temazepam maar dan X factor sterker bij tema was ik echt super stoned (maar viel niet in slaap) maarja die spier verslapping is gewoon onnodig en echt niet goed voor je(wat geen verwijt richting auti is though)
Klopt, ik had het ook niet over de ibuprofen maar over al die -zepammen. Die werken wel in je hersenen en vertragen reacties en veranderen je waarneming.
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:35 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ik begrijp je heel goed, ik ben zo iemand.. zo iemand die tijdens een operatie een sophisticated (er bestaat geen ander woord) heeft met de internist.. het staat in mijn medische dossier..
Zonder kennis van die gegevens kan je mij een normale narcose dosis geven en blijf ik doortellen.
Dat heeft allemaal met "intstellen" te maken, dosering. Mijn record met tellen bij narcose is 43, en dat is niet gelogen.. Kan er heel veel over typen maar dat wordt teveel. Het is een feit en staat in mijn dossier. Het zit ook in de familie. Zeer hoog tolerantie niveau.

En qua autorijden begrijp ik je ook heel goed. Maar ik wil niet arrogant overkomen maar ben echt een prima automobilist, op alle fronten.. Heb alleen het geld niet om er brood mee te winnen. Wel diverse cursussen en meer dan gemiddelde ervaring voor mijn leeftijd etc etc.. En ik ben iemand die heel erg snel ingrijpt, als het niet gaat dan gaat het niet en als ik niet kan rijden dan rij ik niet. En daar ben ik heel erg hard in, want ik ben iemand die ook heel erg bekend is met de hulpdiensten en ook daardoor een "zwaailampen tistje" en ook omdat ik er mee ben opgegroeid en ik weet echt alles van ongelukken en autorijden en de verkeersregels. En ik erger mij kapot aan mensen die dat fout doen.. En dat wou ik graag even zeggen voordat er weer een verkeerd beeld van mijn wordt gemaakt. Want ik rij uitstekend, en als ik niet kan rijden dan rij ik niet. Ik ben al jaren geen 18 meer.
Sophisticated is gedistingeerd, verfijnd. Kan me echter niet helemaal voorstellen wat dat met je medisch dossier te maken heeft?
Maar tot 43 tellen is wel heel erg ja... Zou wel eens een record kunnen zijn!

En de oproep over het autorijden was voor iedereen bedoeld hoor, niet specifiek voor jou. Ik wil echt iedereen die iets gebruikt (ook wiet, maar zeker medicijnen met gele - en zeker rode - stickers) op het hart drukken om gewoon NIET te gaan rijden. En zeker niet naar jou persoonlijk bedoeld, maar vrijwel iedereen vindt zichzelf een goede automobilist, maar je kan gewoon beter geen enkele risico nemen. Een dergelijk ongeluk maakt niet alleen het leven van slachtoffer en in het ergste geval de nabestaanden kapot, maar ook dat van de bestuurder zelf. Dat gun je gewoon niemand,

[ Bericht 59% gewijzigd door Pandora73 op 22-06-2010 21:06:34 ]
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_83164116
Ik ben het helemaal met je eens Pandora73, maar ik ben officieel een goede chauf en niet alleen dmv een rijbewijs B.. maar goed, en ik begrijp ook dat het niet puur op mij was.
Maar ik ben het heel erg eens met dat mensen beter moeten rijden en hun verantwoording in het verkeer moeten nemen.. Daarom rij ik nu ook niet totdat ik zeker weet dat ik ingesteld ben, en als het niet lukt dan doe ik het ook niet. Ik zit trouwens nog steeds op 0.2 seconde reactietijd.. Ik ben een gekkie, ik gebruik meds.. maar ik ben nog steeds "goddelijk" En daar heb ik vanmiddag bij Voorzet ook weer drie dubbel 100% erkenning in gekregen en dat doe mij bijzonder goed.

Maar morgen gaat wel een vriend van mij dood... dat krijg ik er nog ff bij. GVD!!
Juist nu ook heh.. welcome in my life.. het is niet te geloven, en alsof ik het het beestje kwalijk moet nemen. Dat is niet zo, Maar sorry voor de gelovigen, als er een god is? WTF?!!!! STERF!!! oh nee.. tsssss.. kneus.
Ik ga ook een boek schrijven.. voor de mens..

Ik ben zwaar emotioneel op het moment. Ik snap het wel, maar ik ben heel boos. Maar het is wel goed voor Vic, en het verhaal komt ook wel later en dat ga ik niet hier posten maar in F&F. Maar:

Er is een plaats in de hemel die Rainbow bridge heet.
Als een dier, dat een hele sterke binding heeft met iemand hier, overlijdt, gaat dit dier naar de Rainbow Bridge.
Daar zijn graslanden en heuvels voor als onze speciale vrienden, zodat zij kunnen rennen en samen kunnen spelen.
Er is genoeg te eten, water en zonneschijn en onze vrienden zijn er warm en comfortabel.
Alle zieke en oudere dieren worden hersteld in gezondheid en kracht, die gewond of verminkt waren worden weer
ongeschonden en sterk, precies zoals wij ze herinneren in onze dromen.
De dieren zijn gelukkig en tevreden, maar er is 1 ding; zij missen allemaal een speciaal iemand, iemand die achtergelaten is..

Zij rennen en spelen samen, maar er komt een dag waarin er 1 plotseling stopt en in de verte kijkt, als vanouds. Zijn heldere
ogen staan strak, zijn lichaam begint te trillen. Opeens breekt hij uit de groep, VLIEGT over het gras, sneller en sneller...
JE BENT GEZIEN!!
Wanneer jij en je speciale vriend elkaar eindelijk treffen, houden jullie elkaar stevig vast in dit vreugdevolle weerzien, om
nooit meer apart te zijn, voor altijd samen. De vrolijke kussen regenen op je gezicht, je handen aaien de liefdevolle kop, je
kijkt in die oh zo vertrouwde ogen... zo lang uit je leven maar altijd aanwezing in het hart.

Dan kruis je de Rainbow Bridge.... SAMEN!!

GVD Vikkepik, wat flik je me nou?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')