ja daar zullen ze veel aan hebben hier!quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:24 schreef AnneX het volgende:
Anders zijn er ook van die kleine boekjes Hoe zeg ik het in het ... spaans...
Je bedoelt deze toch gewoon? http://www.bol.com/nl/p/n(...)666771598/index.htmlquote:Op donderdag 1 juli 2010 13:03 schreef AnneX het volgende:
gelukkig heb ik de indruk dat Dude het begrijpt....
Ik heb in de huiskamer Dikke Van Dales op reikhoogte in de kast gezet alvast. Ik weet niet of ze die kunnen tillen, maar ons lukt het in elk geval wel (en wij zullen ze ook het hardst nodig hebben)quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:24 schreef AnneX het volgende:
Oh ja, misschien heb je de F-N en N-F woordenboeken bij de hand.
Anders zijn er ook van die kleine boekjes Hoe zeg ik het in het ... spaans...
Of dat ze zelf een woordenboekje/ schriftje maken?
O maar ik spreek vrij goed Frans hoor! Alleen hele specifieke dingen moet ik opzoeken. En meestal weet ik er dan ook wel omheen te babbelen tot het duidelijk is.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:07 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Je bedoelt deze toch gewoon? http://www.bol.com/nl/p/n(...)666771598/index.html
Is misschien wel handig idd.
C'est un truck qui fait....quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:17 schreef Duderella het volgende:
[..]
O maar ik spreek vrij goed Frans hoor! Alleen hele specifieke dingen moet ik opzoeken. En meestal weet ik er dan ook wel omheen te babbelen tot het duidelijk is.
Arty is gewoon zo'n nare slimmerd die alles snel oppikt. Zegt dat hij niets meer van zijn jaar Frans weet, maar kan prima mailtjes ontcijferen. Het kletsen gaat straks ook niet op academisch niveau, dus ik denk dat we er best uitkomen.
De ervaring leert dat ze toch de hele dag maar één ding willen (mijn Franse vakantiezusje van vroeger althans):
Une bootèramme mèt piendakaaaaaaaaaaas as jie blief papiegaatje leeffie nog!
En geef ze eens ongelijk.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank voor je meedenken.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:24 schreef kahaarin het volgende:
[..]
C'est un truck qui fait....
Er staan wel erg handige woordenlijsten in mbt gezondheid e.d. voor dat geld beter mee verlegen dan om verlegen?
Lijkt me trouwens ook wel dat je er wel uit komt trouwens, naja, ben meer van de lijstjes en naslagwerken.
Kinderen pikken talen ook snel op en zijn vrij flexibel, komt vast goed.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:29 schreef Bluezz het volgende:
Zo geweldig dat je dit (ook) in de geest van je moeder dude doedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat ik in de behangplak-momenten ook erg haar hulp nodig heb!
Maar ik aap haar gewoon na, want zij was wel goed met blagen. De rust zelve. Geen lol aan om die de kop gek te maken.
![]()
![]()
[ Bericht 28% gewijzigd door Duderella op 01-07-2010 14:18:33 ]Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:13 schreef Duderella het volgende:
[..]
Dank voor je meedenken.Maar ik red me echt. Ik heb zelfs nog een tijd Frans gestudeerd (in de vorige eeuw, maar toch). De spelling was wel behoorlijk weggezakt, maar ik merk dat dat slechts opgelepeld hoefde te worden. Er is al weer heel veel terug! Frans kletsen gaat als de beste. Ze zullen nog vreemd staan te kijken, als ze achter mijn rug gaan staan roddelen, die draken.
Je moest in het Vleesetende planten-topic zijn?quote:
Manipulatief kutwijf ookquote:Op donderdag 1 juli 2010 16:05 schreef Duderella het volgende:
Je moest in het Vleesetende planten-topic zijn?
Ik snap de verwarring hoor.
Tja, stonden onder elkaar in MyATquote:Op donderdag 1 juli 2010 16:05 schreef Duderella het volgende:
[..]
Je moest in het Vleesetende planten-topic zijn?
Ik snap de verwarring hoor.
Wil je de leuke namen een dagje mee steer?quote:
Mijn Frans is niet zo goed.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:02 schreef Duderella het volgende:
[..]
Wil je de leuke namen een dagje mee steer?
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:02 schreef Duderella het volgende:
Wil je de leuke namen een weekje mee steer?
Oh Bluezz wat leuk! Ik zie daar al een paar héle geschikte uitjes. Dank je wel! Helemaal handig dat de leeftijden erbij staan.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 16:59 schreef Bluezz het volgende:
Leuk linkje gevonden Dude
De leeftijden staan erbij
Natuurlijk is het op momenten zwaar. Maar dat is kennis die ik heb (mijn ouders deden dit altijd en we hebben de voorlichting van de stichting gevolgd natuurlijk. Daar maken ze de boel niet bepaald mooier dan het is). Maar dat is niet mijn insteek van dit topic. De problemen die we tegen gaan komen, zullen we ook zeker niet via een forum op proberen te lossen. Ik ben op zoek naar tips voor de léuke dingen, want ik heb geen flauw idee wat mijn omgeving te bieden heeft voor achtjarigen.quote:Op zondag 4 juli 2010 17:27 schreef kahlanamnell het volgende:
Niet te druk maken over die taal, wij vangen al jaren elke zomer 1 of 2 kids uit Wit Rusland op (Chernobyl) en je verstaat elkaar prima met handen/voetenwerk (en ik spreek echt geen woord Russisch).
Ik zie hier vooral het uitkijken naar leuke dingen in het topic staan en ik mis wat de werkelijkheid, het is ook best zwaar. Dat merk ik ook bij vrienden die bijvoorbeeld elk jaar een scholier van rond de 16 ergens uit de wereld opvangen, je kan het goed treffen, maar vaak zijn er ook ergernissen (of het nu jonge kinderen of oudere kinderen zijn). Ligt vaak aan de verchillen in cultuur en dat is af en toe wel lastig. Bereid je daar dus ook op voor.
Verder veel plezier, wij doen het zoals ik zei al jaren en het is nooit bij 1 keer gebleven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |