abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83528056
Oh ja, misschien heb je de F-N en N-F woordenboeken bij de hand.
Anders zijn er ook van die kleine boekjes Hoe zeg ik het in het ... spaans...

Of dat ze zelf een woordenboekje/ schriftje maken?
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:00:21 #252
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83529304
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:24 schreef AnneX het volgende:
ja daar zullen ze veel aan hebben hier!
in de haak.
pi_83529443
gelukkig heb ik de indruk dat Dude het begrijpt....

donderdag 1 juli 2010 @ 13:07:05 #254
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_83529583
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:03 schreef AnneX het volgende:
gelukkig heb ik de indruk dat Dude het begrijpt....

Je bedoelt deze toch gewoon? http://www.bol.com/nl/p/n(...)666771598/index.html

Is misschien wel handig idd.
be nice or go away
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:07:54 #255
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83529614
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:24 schreef AnneX het volgende:
Oh ja, misschien heb je de F-N en N-F woordenboeken bij de hand.

Of dat ze zelf een woordenboekje/ schriftje maken?
Ik heb in de huiskamer Dikke Van Dales op reikhoogte in de kast gezet alvast. Ik weet niet of ze die kunnen tillen, maar ons lukt het in elk geval wel (en wij zullen ze ook het hardst nodig hebben) .

Meestal leggen vakantiekinderen inderdaad zelf een soort woordenlijstje aan. Dat vinden ze natuurlijk enorm stoer voor straks, als ze thuiskomen.

Een nichtje had trouwens toevallig een boekje met allerlei voorwerpen/dieren etc en dan de vertalingen in Engels/Frans/Nederlands en Spaans, geloof ik. Ik denk dat dat ook wel een succes zal zijn.

Net vijf puzzels bij de kringloop gescoord en een Frans lesboekje (grammatica, woordenschat). Geen idee of ze op dat laatste zitten te wachten, maar misschien willen ze schooltje spelen of zo. Ik was al verrast dat er überhaupt iets Frans te vinden was voor kinderen.

Inmiddels ook mailcontact met de moeder van de babbeltante. Die schreef dat het haar heel gelukkig maakte om haar dochter zo vrolijk te zien om het mailcontact. Zij noemde het een 'bon feeling' tussen haar dochter en ons. En dat is tot nu toe ook zo. Het is een verschrikkelijk leuke griet vol grollen Wij zitten soms hardop te lachen om haar verhalen.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:17:38 #256
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83530014
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:07 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Je bedoelt deze toch gewoon? http://www.bol.com/nl/p/n(...)666771598/index.html

Is misschien wel handig idd.
O maar ik spreek vrij goed Frans hoor! Alleen hele specifieke dingen moet ik opzoeken. En meestal weet ik er dan ook wel omheen te babbelen tot het duidelijk is.
Arty is gewoon zo'n nare slimmerd die alles snel oppikt. Zegt dat hij niets meer van zijn jaar Frans weet, maar kan prima mailtjes ontcijferen. Het kletsen gaat straks ook niet op academisch niveau, dus ik denk dat we er best uitkomen.

De ervaring leert dat ze toch de hele dag maar één ding willen (mijn Franse vakantiezusje van vroeger althans):

Une bootèramme mèt piendakaaaaaaaaaaas as jie blief papiegaatje leeffie nog!

En geef ze eens ongelijk.
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:24:38 #257
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_83530274
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:17 schreef Duderella het volgende:

[..]

O maar ik spreek vrij goed Frans hoor! Alleen hele specifieke dingen moet ik opzoeken. En meestal weet ik er dan ook wel omheen te babbelen tot het duidelijk is.
Arty is gewoon zo'n nare slimmerd die alles snel oppikt. Zegt dat hij niets meer van zijn jaar Frans weet, maar kan prima mailtjes ontcijferen. Het kletsen gaat straks ook niet op academisch niveau, dus ik denk dat we er best uitkomen.

De ervaring leert dat ze toch de hele dag maar één ding willen (mijn Franse vakantiezusje van vroeger althans):

Une bootèramme mèt piendakaaaaaaaaaaas as jie blief papiegaatje leeffie nog!

En geef ze eens ongelijk.
C'est un truck qui fait....

Er staan wel erg handige woordenlijsten in mbt gezondheid e.d. voor dat geld beter mee verlegen dan om verlegen?

Lijkt me trouwens ook wel dat je er wel uit komt trouwens, naja, ben meer van de lijstjes en naslagwerken.
Kinderen pikken talen ook snel op en zijn vrij flexibel, komt vast goed.
be nice or go away
pi_83530451
Zo geweldig dat je dit (ook) in de geest van je moeder dude doed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 1 juli 2010 @ 14:13:02 #259
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83532146
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:24 schreef kahaarin het volgende:

[..]

C'est un truck qui fait....

Er staan wel erg handige woordenlijsten in mbt gezondheid e.d. voor dat geld beter mee verlegen dan om verlegen?

Lijkt me trouwens ook wel dat je er wel uit komt trouwens, naja, ben meer van de lijstjes en naslagwerken.
Kinderen pikken talen ook snel op en zijn vrij flexibel, komt vast goed.
Dank voor je meedenken. Maar ik red me echt. Ik heb zelfs nog een tijd Frans gestudeerd (in de vorige eeuw, maar toch). De spelling was wel behoorlijk weggezakt, maar ik merk dat dat slechts opgelepeld hoefde te worden. Er is al weer heel veel terug! Frans kletsen gaat als de beste. Ze zullen nog vreemd staan te kijken, als ze achter mijn rug gaan staan roddelen, die draken.
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:29 schreef Bluezz het volgende:
Zo geweldig dat je dit (ook) in de geest van je moeder dude doed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat ik in de behangplak-momenten ook erg haar hulp nodig heb! Maar ik aap haar gewoon na, want zij was wel goed met blagen. De rust zelve. Geen lol aan om die de kop gek te maken.

[ Bericht 28% gewijzigd door Duderella op 01-07-2010 14:18:33 ]
  donderdag 1 juli 2010 @ 14:19:05 #260
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83532369
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 14:13 schreef Duderella het volgende:

[..]

Dank voor je meedenken. Maar ik red me echt. Ik heb zelfs nog een tijd Frans gestudeerd (in de vorige eeuw, maar toch). De spelling was wel behoorlijk weggezakt, maar ik merk dat dat slechts opgelepeld hoefde te worden. Er is al weer heel veel terug! Frans kletsen gaat als de beste. Ze zullen nog vreemd staan te kijken, als ze achter mijn rug gaan staan roddelen, die draken.

Whehe!
Nou daar zit je ook zo weer in als je goed Frans spreekt hoor.
Ik heb VWO eindexamen Frans gedaan en voor mn gevoel spreek ik heel slecht Frans maar als het nodig is dan red ik me er altijd prima mee.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 1 juli 2010 @ 15:47:28 #261
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_83535520
-edit, verkeerde topic
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  donderdag 1 juli 2010 @ 16:05:53 #262
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83536189
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:47 schreef Pien85 het volgende:
-edit, verkeerde topic
Je moest in het Vleesetende planten-topic zijn?

Ik snap de verwarring hoor.
pi_83597576
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 16:05 schreef Duderella het volgende:

Manipulatief kutwijf ook
  zaterdag 3 juli 2010 @ 10:46:44 #264
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_83600846
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 16:05 schreef Duderella het volgende:

[..]

Tja, stonden onder elkaar in MyAT
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 12:05:06 #265
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83602844
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 10:46 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Tja, stonden onder elkaar in MyAT
Ik zag het!
  zaterdag 3 juli 2010 @ 12:57:59 #266
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_83604409
TVP
Confidence through competence
  zaterdag 3 juli 2010 @ 13:00:46 #267
55709 Stereotomy
pi_83604499
Oh ik vind het wel hele leuke namen
  zaterdag 3 juli 2010 @ 13:02:20 #268
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83604558
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 13:00 schreef Stereotomy het volgende:
Oh ik vind het wel hele leuke namen
Wil je de leuke namen een dagje mee steer?
  zaterdag 3 juli 2010 @ 13:21:45 #269
55709 Stereotomy
pi_83605203
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 13:02 schreef Duderella het volgende:

[..]

Wil je de leuke namen een dagje mee steer?
Mijn Frans is niet zo goed. Misschien over een jaartje of 10, dan kunnen we in de taal d'amour communiceren.
pi_83609450
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 13:02 schreef Duderella het volgende:

Wil je de leuke namen een weekje mee steer?
pi_83612751
Leuk linkje gevonden Dude
De leeftijden staan erbij
  zaterdag 3 juli 2010 @ 22:26:34 #272
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83626259
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 16:59 schreef Bluezz het volgende:
Leuk linkje gevonden Dude
De leeftijden staan erbij
Oh Bluezz wat leuk! Ik zie daar al een paar héle geschikte uitjes. Dank je wel! Helemaal handig dat de leeftijden erbij staan.

Voor de meelezers hier: Vandaag een brief bij de post van Draak II. Met foto. Leuk om nu een beeld te hebben bij alletwee.

De meisjes kunnen nu ook contact gaan zoeken met elkaar. Daar hebben ze beide erg behoefte aan, merk ik.
Moeder II diende zich ook al aan via de mail, dus dat is prettig. Vind het belangrijk om een beetje kennis te maken en ik kan me voorstellen dat de ouders dat helemáál vinden.

Van de week twee bedden regelen en de grote logeerkamer inrichten. Wie ons wil helpen verlost ons van ons bankje.

(Wie foto's wil zien mag een PM'etje met mailadres sturen.)
  zondag 4 juli 2010 @ 17:27:09 #273
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_83648374
Niet te druk maken over die taal, wij vangen al jaren elke zomer 1 of 2 kids uit Wit Rusland op (Chernobyl) en je verstaat elkaar prima met handen/voetenwerk (en ik spreek echt geen woord Russisch).

Ik zie hier vooral het uitkijken naar leuke dingen in het topic staan en ik mis wat de werkelijkheid, het is ook best zwaar. Dat merk ik ook bij vrienden die bijvoorbeeld elk jaar een scholier van rond de 16 ergens uit de wereld opvangen, je kan het goed treffen, maar vaak zijn er ook ergernissen (of het nu jonge kinderen of oudere kinderen zijn). Ligt vaak aan de verchillen in cultuur en dat is af en toe wel lastig. Bereid je daar dus ook op voor.

Verder veel plezier, wij doen het zoals ik zei al jaren en het is nooit bij 1 keer gebleven.
I intend to be formidably armed
  zondag 4 juli 2010 @ 20:03:32 #274
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83652717
quote:
Op zondag 4 juli 2010 17:27 schreef kahlanamnell het volgende:
Niet te druk maken over die taal, wij vangen al jaren elke zomer 1 of 2 kids uit Wit Rusland op (Chernobyl) en je verstaat elkaar prima met handen/voetenwerk (en ik spreek echt geen woord Russisch).

Ik zie hier vooral het uitkijken naar leuke dingen in het topic staan en ik mis wat de werkelijkheid, het is ook best zwaar. Dat merk ik ook bij vrienden die bijvoorbeeld elk jaar een scholier van rond de 16 ergens uit de wereld opvangen, je kan het goed treffen, maar vaak zijn er ook ergernissen (of het nu jonge kinderen of oudere kinderen zijn). Ligt vaak aan de verchillen in cultuur en dat is af en toe wel lastig. Bereid je daar dus ook op voor.

Verder veel plezier, wij doen het zoals ik zei al jaren en het is nooit bij 1 keer gebleven.
Natuurlijk is het op momenten zwaar. Maar dat is kennis die ik heb (mijn ouders deden dit altijd en we hebben de voorlichting van de stichting gevolgd natuurlijk. Daar maken ze de boel niet bepaald mooier dan het is). Maar dat is niet mijn insteek van dit topic. De problemen die we tegen gaan komen, zullen we ook zeker niet via een forum op proberen te lossen. Ik ben op zoek naar tips voor de léuke dingen, want ik heb geen flauw idee wat mijn omgeving te bieden heeft voor achtjarigen.

Wat ik van vroeger weet en ook van 'collega'gastouders' hoor, is dat de leuke momenten de lastige veruit overstijgen. Wat mij betreft is het nutteloos om hier en nu al te gaan steunen en kreunen en alle negatieve scenario's door te nemen. We zíen wel. Je weet toch niet hoe het loopt, en bovendien: je staat er niet alleen voor. Er hoeft maar iets te zijn of je kunt de mensen van de stichting inschakelen.

En vergeet niet dat we natuurlijk niet zo maar twee kinderen in de schoot geworpen krijgen. Ze zijn natuurlijk niet van Lotje, daar in La France. Wij beginnen net, hebben geen ervaring met kinderen. Dat staat echt wel in ons dossier hoor, dat in Frankrijk naast de meiden is gehouden.

Wat leuk dat jij Russen over de vloer hebt. Dat is weer via een andere stichting, of niet?
  zondag 4 juli 2010 @ 21:03:32 #275
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_83655016
Oh wacht, ik ben op het moment op vakantie in 't noorden van NL (ik begrijp dat je daar woont?), met een achtjarige dochter. Wel niet achtergesteld, maar wel grootstads en maar gedeeltelijk Nederlands. Eens denken wat het hier goed doet.....

Al 100 keer genoemd, maar zo waar: zwemmen! Omdat we dat bij ons juist veel hebben gaan we niet naar het strand, maar voor je Franseisjes is dat vast geweldig.

's Morgens op de fiets (of lopend) naar de bakker om vers brood te halen, en dan met een krentenbol terug lopen En dan op de terugweg het liefst langs 'de hertjes' om de helft van het brood aan te voeren Eendjes voeren is natuurlijk ook altijd leuk.

Mocht je nog iets voor ze willen kopen: dit was een enorm succes, en dan vooral degene waarbij je de 'modellen' kunt aankleden. Ik heb ze zo ongeveer in iedere speelgoedwinkel zien liggen. Inmiddels gebruikt ze de sjablonen om een basis te tekenen op gewoon wit papier, en maakt dan verder de poppetjes zelf.

Wat verder weg voor je (we zitten op het moment op de Veluwe), maar gisteren was De Spelerij/De Uitvinderij een waanzinnig succes. Heel bijzonder, leerzaam, en vreselijk vermoeiend

Oh, en het Dolfinarium -mocht je zover willen rijden - heeft een tekenwedstrijd, waarbij ze als prijs een klein tochtje over het meertje met alle dolfijnen mogen maken. Onze uk 'won' (er waren maar twee inzendingen en drie prijzen), en zal dat niet snel vergeten, denk ik. Details op de site.....

We wandelen erg veel, maar dat is niet voor iedereen, denk ik. Het is wel extra leuk als er iets te vinden is, zoals kleine motjes die op je hand blijven zitten, of bosbessen.

Verder is dit exemplaar dol op barbies, maar dat is erg persoonlijk op die leeftijd. Ze is dol op muziek en kan zich een aardige tijd met een i-pod op vermaken en loopt de halve dag zingend door de tuin te dartelen; gewoon dromen in haar eigen wereldje Voetballen is ook leuk, maar misschien wat geinspireerd door klein broertje. Normaal thuis zijn ze samen ook nog wel eens bezig met het bedenken van een 'show', inclusief kaartjes, programma's, etc.

Uhm........ oh ja, tv is natuurlijk helemaal geweldig, maar daarvoor houden we (daarom ) vaste tijden aan, zodat ze dondersgoed weet dat ze er niet de hele dag om hoeft te vragen.

Tutten was al genoemd he? Mijne is dol op pedicures: scrub, creme, massage en nagellakjes graag! En dan is ze ook best bereid om 3 minuutjes iets terug te doen ;-)

Niet veel wat nog niet genoemd was, vrees ik, maar misschien net wat nuttige aanvullingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')