Het kan idd zomaar heel erg oplopen ja. Zelfde waar ik woon, Brazilië. Haast hetzelfde rechtssysteem.quote:Op maandag 14 juni 2010 18:30 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Jeetje kan dat zo erg oplopen daar ?
Toedienen van ghb en een auto stelen zal ook wel strafbaar zijn daar .
De rest zit er voor dopesmokkel, gelukkig voor Joran had hij alles al opgesnoven.quote:Op maandag 14 juni 2010 18:30 schreef Ringo het volgende:
Zeg, Mister Vandersloot is toch niet de enige kaaskop die in Verweggistan met de ratten mag tukken?
Maar hoe ziet zo'n dag in de gevangenis er daar dan uit ?quote:Op maandag 14 juni 2010 18:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het kan idd zomaar heel erg oplopen ja. Zelfde waar ik woon, Brazilië. Haast hetzelfde rechtssysteem.
Accumulatie van delicten en je zit dus heel snel aan 100 jaar. Welliswaar niet levenslang officieel, maar wel 100 jaar in het gevang. Er zullen dus maximum straffen geeist gaan worden. Het is nu echt aan de rechters hoe die met de publieke opinie omgaan en of ze dat meenemen in hun vonnis, wat vaak wel zo is in Zuid Amerika.
Als je daar 100 jaar krijgt dan pleeg je toch zelfmoord.quote:Op maandag 14 juni 2010 18:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het kan idd zomaar heel erg oplopen ja. Zelfde waar ik woon, Brazilië. Haast hetzelfde rechtssysteem.
Accumulatie van delicten en je zit dus heel snel aan 100 jaar. Welliswaar niet levenslang officieel, maar wel 100 jaar in het gevang. Er zullen dus maximum straffen geeist gaan worden. Het is nu echt aan de rechters hoe die met de publieke opinie omgaan en of ze dat meenemen in hun vonnis, wat vaak wel zo is in Zuid Amerika.
Goed, maar die zitten daar voor maar 1 vergrijp, en dat is drugssmokkel, waar ook al geen lichte straffen op staan.quote:Op maandag 14 juni 2010 18:30 schreef Ringo het volgende:
Zeg, Mister Vandersloot is toch niet de enige kaaskop die in Verweggistan met de ratten mag tukken?
Er zitten maar bar weinig Nederlanders levenslang uit. Geen enkele voor zover ik weet.quote:Op maandag 14 juni 2010 18:36 schreef shomila het volgende:
[..]
Als je daar 100 jaar krijgt dan pleeg je toch zelfmoord.
Dat houd toch niemand vol zonder vooruitzicht om vrij te komen.
Of zou je hoop houden op gratie of uitlevering?
vergeet internet of verse kranten.quote:Op maandag 14 juni 2010 18:35 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Maar hoe ziet zo'n dag in de gevangenis er daar dan uit ?
Werken ze of mogen ze sporten ?
Is er internet of een bibliotheek of verse kranten ?
die zijn zeldzaam , goed voor een docuquote:Op maandag 14 juni 2010 18:33 schreef zoefbust het volgende:
Wel leedvermaak hier om Joran ,zijn er ook nog mensen Pro Joran ?
ErwinRommel hou opquote:Op maandag 14 juni 2010 18:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
vergeet internet of verse kranten.
Verder hangt het van het "regime" af waarin je geplaatst gaat worden. Veelal is dat voor moordenaars "fechado" (gesloten regime), na bv 10 jaar mag men hopen op een zgn Semi Aberto (half open gevangenis regime).
Maar of dat er voor Joran inzit weet ik niet.
Ik ben niet pro-Joran, maar hij verdient op zijn minst wel alle steun van het Consulaat/ambassade plus een eerlijk roces, voor zover daar nog sprake van kan zijn.quote:Op maandag 14 juni 2010 18:33 schreef zoefbust het volgende:
Wel leedvermaak hier om Joran ,zijn er ook nog mensen Pro Joran ?
6:00 iemand schijt je wakkerquote:Op maandag 14 juni 2010 18:35 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Maar hoe ziet zo'n dag in de gevangenis er daar dan uit ?
Werken ze of mogen ze sporten ?
Is er internet of een bibliotheek of verse kranten ?
Ben net op dreefquote:Op maandag 14 juni 2010 18:42 schreef zoefbust het volgende:
[..]
ErwinRommel hou ophet lijkt me echt erg daar !!!
met moordquote:Op maandag 14 juni 2010 18:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Er zitten maar bar weinig Nederlanders levenslang uit. Geen enkele voor zover ik weet.
Met wat geluk voor Joran komt dat uitleveringsverdrag er met Peru. Maar daar zal vast een clausule instaan dat men ten minste 20% van de straf moet hebben uitgezeten in Peru.
Same here, hoorquote:Op maandag 14 juni 2010 18:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik ben niet pro-Joran, maar hij verdient op zijn minst wel alle steun van het Consulaat/ambassade plus een eerlijk roces, voor zover daar nog sprake van kan zijn.
Hij krijgt toch steun en geld om te eten & roken ?quote:Op maandag 14 juni 2010 18:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik ben niet pro-Joran, maar hij verdient op zijn minst wel alle steun van het Consulaat/ambassade plus een eerlijk roces, voor zover daar nog sprake van kan zijn.
quote:Op maandag 14 juni 2010 18:44 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ben net op dreef
Het is mijn verjaardag vandaag
Elke dag de onzekerheid wat er allemaal kan gebeuren, gaat 'm slopen denk ik.quote:Op maandag 14 juni 2010 18:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
vergeet internet of verse kranten.
Verder hangt het van het "regime" af waarin je geplaatst gaat worden. Veelal is dat voor moordenaars "fechado" (gesloten regime), na bv 10 jaar mag men hopen op een zgn Semi Aberto (half open gevangenis regime).
Maar of dat er voor Joran inzit weet ik niet.
Dat is dus afhankelijk van de clausules die er evt zullen staan in een evt uitleverings verdrag met Peru. Ik kan helaas geen koffiedik kijken, maar het zou dus mogelijk kunnen zijn ja. Theoretisch gezien danquote:Op maandag 14 juni 2010 18:44 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
met moord![]()
Dat denk ik niet hoor,`die blijft daar tot de dood, en het is voor hem te hopen dat dit niet lang op zich zal laten wachten
gefeliciteerdquote:Op maandag 14 juni 2010 18:44 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ben net op dreef
Gefeliciteerd, ga je straks een dubbele Lomo eten?quote:Op maandag 14 juni 2010 18:44 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ben net op dreef
je krijgt ogen in je rug en je slaapt nooit vast denk ikquote:Op maandag 14 juni 2010 18:45 schreef sig000 het volgende:
[..]
Elke dag de onzekerheid wat er allemaal kan gebeuren, gaat 'm slopen denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |