abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82766296
Hallo,

Ik heb laatst een mooie nieuwe kast gescoord + werkend moederbord (heb 'm werkend gezien).
Nu heb ik dus wat onderdelen uit mijn oude pc gesloopt en daar in die nieuwe kast gebouwd, ik zou jullie de specs van de pc wel even geven.

Case: Nieuwe Gamers Case
Drivers: 1 DVD-R Master, 1 CD/DVD Slave
RAM-Geheugen: 1GB Ram (DDR2 dacht ik).
Processor: 3,04GHz Intel Processor
Hardeschijven: 160GB Maxtor Master HD, 40GB Seagate Slave HD.
Videokaart: Nvidia GeForce 8500GT (512MB)
Powersupply: 230volt.
Moederbord: Asus P5VD2-MX SE (hieronder te zien).

Nu heb ik dus (uit mn hoofd) even gelezen dat m'n power supply 230volt levert. Nu dus mijn probleem; Zodra ik mijn pc aandruk krijg ik geen spanning op de; 2 drivers, 2 hardeschijven, en mijn beeldscherm geeft het signaal 'No Signal' weer en m'n muis geeft geen sein van leven.

Kan het zijn dat mijn moederbord alle stroom dus wegzuigt bij sommige componenten? Want mijn beeldscherm krijgt dus geen signaal terwijl de koeler op mijn videokaart rustig loopt rond te draaien (krijg dus wel spanning). Mijn toetsenbord geeft mooie flikkerende lichtjes als de pc opstart maar mijn muis, ho maar geen leven te bespeuren (wel een Optical USB muis).

Nu heb ik van iemand gehoord dat de processor en de power supp. niet goed kunnen samenwerken en daarom sommige onderdelen in mijn pc geen stroom krijgen of iets dergelijk? of is het dat mijn nieuwe moederbord alle stroom weg zuigt en ik dus een sterkere voeding in m'n pc moet drukken (rond de 350watt ofso).

* update over power supply morgen! Meer stroom gegevens! *

Hopelijk kunnen jullie er wat mee, ik heb uren aan dat ding liggen sleutelen.

Tim
  zondag 13 juni 2010 @ 22:51:19 #2
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_82766357
Los van het feit dat dit best een crappy specs zijn voor deze tijd, denk ik dat je inderdaad beter uit bent met een wat hogere voeding à la 300-400 watt.
Op woensdag 23 juni 2010 22:44 schreef Chuck_Norris het volgende:
Haha Jap jonge trollgod
Op woensdag 23 juni 2010 22:48 schreef Skylark. het volgende:
Chuck is mastertrolled _O_.
pi_82766555
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:51 schreef Japsnars het volgende:
Los van het feit dat dit best een crappy specs zijn voor deze tijd, denk ik dat je inderdaad beter uit bent met een wat hogere voeding à la 300-400 watt.
Ik vind 't voor mijn cod4 hoog zat
Oké nu ik bevestiging voor mijn theorie heb zou ik is gaan speuren naar een goedkoop ding.
pi_82766784
Zo te horen krijgt je hele computer geen stroom. Weet je zeker dat je voeding het uberhaupt wel doet?
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2010 @ 23:01:21 #5
16961 legacythe2nd
pi_82766861
Het aantal volt zegt helemaal niets, het aantal Watt is wat telt.
pi_82766902
Kortom leen een voeding je voeding is niet sterk genoeg!
een van minimaal 350-400 watt dat zou voldoende wezen
Redacted
pi_82767417
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:51 schreef Japsnars het volgende:
, denk ik dat je inderdaad beter uit bent met een wat hogere voeding à la 300-400 watt.
knap dat jij weet dat ts een voeding heeft van <300w, terwijl ts alleen maar het voltage noemt dat de voeding in gaat.

Ts, heb je alle kabels wel aangesloten?
Heeft je voeding ook een "P4"-stekker(een blokje met 2 gele en 2 zwarte kabels eraan vast.
So we just called him Fred too
  maandag 14 juni 2010 @ 01:14:18 #8
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_82771627
Jou verhaal lezende.... klopt jou conclussie voor geen meter.

Compatability tussen CPU en Voeding...... die is er nooit. voeding levert stroom niet meer, die praat niet met je CPU

Vraag 1. krijg jij je Post beep? J/N
J --> Vraag 2 komt later
N--> fans draaien keyboard lampjes werken verder niets. of kort sluiting (heb je het mobo uit de kast gehad?)
of Condensator probleem. Condensator oplossing. Stekker eruit (uit je PC) Aan en uit knop ingeduwt
houden voor 30 sec. stekker erin en testen.
Welcome Mr. President, How can we serve you,
  maandag 14 juni 2010 @ 01:16:58 #9
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_82771683
quote:
Op zondag 13 juni 2010 23:11 schreef Cothen het volgende:

[..]

knap dat jij weet dat ts een voeding heeft van <300w, terwijl ts alleen maar het voltage noemt dat de voeding in gaat.
Faalhaas, uit zijn verhaal en het feit dat hij ook aan 350w denkt, kan je al opmaken dat hij er nu minder dan 300 in heeft zitten. (Of lijkt jou een upgrade van 300 naar 350 logisch?)
Op woensdag 23 juni 2010 22:44 schreef Chuck_Norris het volgende:
Haha Jap jonge trollgod
Op woensdag 23 juni 2010 22:48 schreef Skylark. het volgende:
Chuck is mastertrolled _O_.
  maandag 14 juni 2010 @ 08:18:01 #10
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_82774509
quote:
Op maandag 14 juni 2010 01:16 schreef Japsnars het volgende:

[..]

Faalhaas, uit zijn verhaal en het feit dat hij ook aan 350w denkt, kan je al opmaken dat hij er nu minder dan 300 in heeft zitten. (Of lijkt jou een upgrade van 300 naar 350 logisch?)
Faalhaas, waarschijnlijk heeft TS geen flauw idee wat het vermogen van zijn voeding is, anders zou hij niet eens beginnen over 230V aangezien alle voedingen dat zijn.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 14 juni 2010 @ 08:19:51 #11
65252 Bart
pi_82774525
Ontopic: dikke kans dat je voeding ofwel stuk is, ofwel niet krachtig genoeg is. Leen ergens een andere voeding ofzo. Of ga langs een computerboer, leg je probleem voor, dan kunnen zij wel even een andere erin drukken en als het dan werk, dan kun je die voeding natuurlijk gelijk kopen.

En zoiets als 'stroom wegzuigen' bestaat niet echt .
pi_82774540
Klinkt gewoon alsof hij niet goed aangesloten is of ergens sluiting maakt en uit veiligheid zich uitschakelt.
  maandag 14 juni 2010 @ 08:22:18 #13
65252 Bart
pi_82774544
quote:
Op maandag 14 juni 2010 08:21 schreef Loveless85 het volgende:
Klinkt gewoon alsof hij niet goed aangesloten is of ergens sluiting maakt en uit veiligheid zich uitschakelt.
Volgens mij schakelt een voeding niet uit zichzelf uit. Hoogstens brandt er een zekering door...
  maandag 14 juni 2010 @ 08:25:34 #14
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_82774583
quote:
Op maandag 14 juni 2010 08:22 schreef Bart het volgende:

[..]

Volgens mij schakelt een voeding niet uit zichzelf uit. Hoogstens brandt er een zekering door...
sommige doen dat al wel als het moederbord gevaar zoals lekstroom oid detecteerde.
pi_82774585
quote:
Op maandag 14 juni 2010 08:22 schreef Bart het volgende:

[..]

Uitschakelen is niet het goede woord nee, maar dan boot de PC iig niet. Maar dan krijg je vaak wel de POST beepjes, maar die krijgt TS ook niet?
  maandag 14 juni 2010 @ 08:29:11 #16
65252 Bart
pi_82774646
quote:
Op maandag 14 juni 2010 08:25 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Uitschakelen is niet het goede woord nee, maar dan boot de PC iig niet. Maar dan krijg je vaak wel de POST beepjes, maar die krijgt TS ook niet?
Misschien dat alleen de 5V werkt ofzo, en de 12V defect is, dan werkt je mobo niet maar je vga-fan misschien wel weer ofzo...
quote:
Op maandag 14 juni 2010 08:25 schreef Het_Biertje het volgende:

[..]

sommige doen dat al wel als het moederbord gevaar zoals lekstroom oid detecteerde.
Dat zullen dan dure voedingen zijn...
  maandag 14 juni 2010 @ 08:29:16 #17
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_82774647
Volgensmij is er ook niets mis met de voeding. Dat merk je pas als je dik gaat gamen waardoor je vidcard en processor extra vermogen vragen. Zoiets merk je niet doordat er geen beeld is bij het booten.
Als een voeding stuk is doetie meestal niks meer.

Er kunnen allerlei dingen mis zijn met deze pc.
je heb de moederbord speaker aangesloten? zijn er piepjes te horen?
  maandag 14 juni 2010 @ 08:30:30 #18
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_82774671
quote:
Op maandag 14 juni 2010 08:29 schreef Bart het volgende:

[..]

Misschien dat alleen de 5V werkt ofzo, en de 12V defect is, dan werkt je mobo niet maar je vga-fan misschien wel weer ofzo...
[..]

Dat zullen dan dure voedingen zijn...
nee hoor een beetje Aopen voeding met 350watt heeft dit al.
  maandag 14 juni 2010 @ 08:33:13 #19
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_82774699
Welke onderdelen heb je trouwens toegevoegd aan je pc ?
pi_82779078
Hallo, ik zal het probleem nog even wat 'wijder' uitleggen omdat ik zie dat mensen nu meer discuseren met elkaar hier .

haha, nou komtie:

Ik heb dus eerst een oude pc gehad met een oud moederbord, videokaart, ram geheugen etc etc. In die oude pc zaten ook mijn 2 hardeschijven die ik er nu in heb en 2 drivers. Nu kreeg ik die kast dus helemaal leeg en heb ik dat nieuwe moederbord erin geschroefd met de desbetreffende backplate. Toen heb ik mijn oude Nvidia GeForce 8500GT erin geschroefd, toen mijn OUDE drivers & OUDE harddrives. Meer zit er eigenlijk niet in aan echte 'hardware'. Ik heb wel een fan uit m'n oude pc gesloopt en die aan de achterkant van m'n kast bevestigd voor een betere zogehete airflow zodat m'n hardware beter gekoeld zou worden, deze draait goed en de CPU koelfan ook.

Ik krijg gewoon stroom op m'n moederbord en zodra ik m'n pc aandoe gaan die koelers ook draaien, de koeler op mijn videokaart draait ook maar zodra ik m'n beeldscherm stekker erin doe geef mijn beeldscherm de text weer; 'No Signal' Mijn muis geeft ook geen licht (rood lichtje normaal onder - USB Muis). M'n toetsenbord knippert wel en nee ik heb nog niet de boxen van m'n mobo aangesloten zou ik doen en ik zou luisteren of ik piepjes hoor,

Tevens zou ik wel even een filmpje maken en het probleem iets beter presenteren.
Alvast bedankt allemaal!
pi_82779113
Dit is vrij nutteloze info. Maak eens pics van hoe je het hebt aangesloten op je mobo en het type en wattage van je voeding
  maandag 14 juni 2010 @ 11:18:51 #22
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_82779237
quote:
Op maandag 14 juni 2010 11:14 schreef timkoenderink het volgende:
Hallo, ik zal het probleem nog even wat 'wijder' uitleggen omdat ik zie dat mensen nu meer discuseren met elkaar hier .

haha, nou komtie:

Ik heb wel een fan uit m'n oude pc gesloopt en die aan de achterkant van m'n kast bevestigd voor een betere zogehete airflow zodat m'n hardware beter gekoeld zou worden, deze draait goed en de CPU koelfan ook.

M'n toetsenbord knippert wel en nee ik heb nog niet de boxen van m'n mobo aangesloten zou ik doen en ik zou luisteren of ik piepjes hoor,
lol, whut?

breng je pc maar naar een pc boer.
  maandag 14 juni 2010 @ 11:24:26 #23
65252 Bart
pi_82779458
quote:
Op maandag 14 juni 2010 11:14 schreef timkoenderink het volgende:

haha, nou komtie:

Ik heb dus eerst een oude pc gehad met een oud moederbord, videokaart, ram geheugen etc etc. In die oude pc zaten ook mijn 2 hardeschijven die ik er nu in heb en 2 drivers. Nu kreeg ik die kast dus helemaal leeg en heb ik dat nieuwe moederbord erin geschroefd met de desbetreffende backplate. Toen heb ik mijn oude Nvidia GeForce 8500GT erin geschroefd, toen mijn OUDE drivers & OUDE harddrives. Meer zit er eigenlijk niet in aan echte 'hardware'. Ik heb wel een fan uit m'n oude pc gesloopt en die aan de achterkant van m'n kast bevestigd voor een betere zogehete airflow zodat m'n hardware beter gekoeld zou worden, deze draait goed en de CPU koelfan ook.

Ik krijg gewoon stroom op m'n moederbord en zodra ik m'n pc aandoe gaan die koelers ook draaien, de koeler op mijn videokaart draait ook maar zodra ik m'n beeldscherm stekker erin doe geef mijn beeldscherm de text weer; 'No Signal' Mijn muis geeft ook geen licht (rood lichtje normaal onder - USB Muis). M'n toetsenbord knippert wel en nee ik heb nog niet de boxen van m'n mobo aangesloten zou ik doen en ik zou luisteren of ik piepjes hoor,

Tevens zou ik wel even een filmpje maken en het probleem iets beter presenteren.
Alvast bedankt allemaal!
Drivers zijn software, dus hoe kan je die in een pc schroeven?
En je hebt toch wel afstandsbusjes gebruikt bij het vastschroeven van je moederbord in je kast he?

Je kan er beter iemand bij halen die er verstand van heeft. In het echt dan zegmaar, niet via een forum.
pi_82779547
Hier even een filmpje gemaakt om voor jullie te laten zien wat er afspeelt in dat ding
pi_82779599
quote:
Op maandag 14 juni 2010 11:24 schreef Bart het volgende:

[..]

Drivers zijn software, dus hoe kan je die in een pc schroeven?
En je hebt toch wel afstandsbusjes gebruikt bij het vastschroeven van je moederbord in je kast he?

Je kan er beter iemand bij halen die er verstand van heeft. In het echt dan zegmaar, niet via een forum.
Drivers zijn ook die dingen waar je, je cd in legt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')