Het linkje,....quote:Op zondag 13 juni 2010 20:55 schreef Dennis101 het volgende:
Nee daar mag je inderdaad niet in rijden. Kijk eens op de site van de BD.
werd hij niet alleen in beslag genomen en mocht de eigenaar hem dan zelf ophalen? Het was een keer in wegmisbruikers ofzo, maar is al een tijdje terug.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:08 schreef _Arthur het volgende:
De belastingdienst vind dat juist erg fijn!
Aangezien je dan even de BTW en de BPM mag afdragen over dat voertuig.
Uhm, is zo in alle EU landen, evenals Noorwegen.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:26 schreef Yondaime het volgende:
hmm ik vindt het wel kinderachtig wat de belastingdienst doet, het is door mijn broer gekocht, betaald belasting in Belgie, is de eigenaar van dit wagen en geeft toestemming het auto te gebruiken en dat belastingdienst hierover bemoeit omdat een nederlander in een mooie dure auto rijdt van hun zoon of broer in buitenland gaan ze janken omdat ze denken dat wij een op ander manier frauderen???hoe kinderachtig is de nederlandse belastingdienst? geen enkel land heeft zoiets...
Huilie, koop zelf een auto sloeber!quote:Op zondag 13 juni 2010 21:26 schreef Yondaime het volgende:
hmm ik vindt het wel kinderachtig wat de belastingdienst doet, het is door mijn broer gekocht, betaald belasting in Belgie, is de eigenaar van dit wagen en geeft toestemming het auto te gebruiken en dat belastingdienst hierover bemoeit omdat een nederlander in een mooie dure auto rijdt van hun zoon of broer in buitenland gaan ze janken omdat ze denken dat wij een op ander manier frauderen???hoe kinderachtig is de nederlandse belastingdienst? geen enkel land heeft zoiets...
Omdat anders iedereen hier in auto's gaat rijden uit andere landen waar de (wegen-/aanschaf)belasting stukken goedkoper is dan in NL, geen verzekeringsplicht is en waar boetes niet naartoe kunnen worden verstuurd. Is niet meer te overzien, dus vandaar zijn ze hier terecht heel streng in.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:26 schreef Yondaime het volgende:
Toch zou JUIST dat een van de GROTE voordelen van de EU kunnen zijn: zelf bepalen in welk land je je auto wilt registreren! En hell, zelf bepalen in welk land je belasting wilt betalen! Laat die monopolisten maar eens concurrentie krijgenquote:Op zondag 13 juni 2010 21:58 schreef Palomar het volgende:
[..]
Omdat anders iedereen hier in auto's gaat rijden uit andere landen waar de (wegen-/aanschaf)belasting stukken goedkoper is dan in NL, geen verzekeringsplicht is en waar boetes niet naartoe kunnen worden verstuurd. Is niet meer te overzien, dus vandaar zijn ze hier terecht heel streng in.
Vreemd dat dat geen probleem is voor de (tien)duizenden polen, bulgaren en andere oostblokkers die hier en masse met duizenden auto's rondcrossen. Sommige van die auto's hebben zelfs Nederlandse belettering, bijvoorbeeld Timmerbedrijf Jan Smit, Warschauw, tel 06-xxx .quote:Op zondag 13 juni 2010 21:58 schreef Palomar het volgende:
[..]
Omdat anders iedereen hier in auto's gaat rijden uit andere landen waar de (wegen-/aanschaf)belasting stukken goedkoper is dan in NL, geen verzekeringsplicht is en waar boetes niet naartoe kunnen worden verstuurd. Is niet meer te overzien, dus vandaar zijn ze hier terecht heel streng in.
Die een klacht in vanwege het gelijkheidsbeginsel of zo?quote:Op zondag 13 juni 2010 22:27 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Vreemd dat dat geen probleem is voor de (tien)duizenden polen, bulgaren en andere oostblokkers die hier en masse met duizenden auto's rondcrossen. Sommige van die auto's hebben zelfs Nederlandse belettering, bijvoorbeeld Timmerbedrijf Jan Smit, Warschauw, tel 06-xxx .
Lekker eerlijk tegenover de mensen die wel wegenbelasting en boetes moeten betalen.
Mwah, als ik er even op google schijnen ze hier toch wel behoorlijk streng mee te zijn en kom je er niet vanaf met een simpel smoesje dat je het niet wist oid... Kans dat je gepakt wordt is natuurlijk wel heel klein, maar toch.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:39 schreef Inlognaam het volgende:
De politie kan een Pools kenteken niet eens nachecken hierzo...
Het mag inderdaad niet, maar ik zou het gewoon lekker toch doen. Smoesje klaarhebben, telefoonnummer van je broer bij de hand voor de toestemming en lekker 7 weken luxe rondrijden in een taxi
Ik zou het er inderdaad niet op wagen, je kunt natuurlijk wel die 2 weken vrijstelling aanvragen, dat is tenminste iets.quote:Op zondag 13 juni 2010 23:10 schreef Palomar het volgende:
[..]
Mwah, als ik er even op google schijnen ze hier toch wel behoorlijk streng mee te zijn en kom je er niet vanaf met een simpel smoesje dat je het niet wist oid... Kans dat je gepakt wordt is natuurlijk wel heel klein, maar toch.
Wie zegt dat dat Nederlanders zijn in Ierse auto's?quote:Op zondag 13 juni 2010 22:43 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die een klacht in vanwege het gelijkheidsbeginsel of zo?
Ik kom tegenwoordig ook heel veel Ierse auto's met het stuur links tegen! M.a.w. dat zijn Nederlanders die hun Nederlandse auto voorzien hebben van Ierse platen of zo?
Nou, als er hier zo'n bak voor de deur zou staan welke ik zou mogen gebruiken dan zou ik er ook wel een keertje mee gaan rijden hoorquote:Op zondag 13 juni 2010 23:26 schreef Pas259 het volgende:
Ik vindt het niet kinderachtig, je gebruikt op dat moment de weg in Nederland en niet in België.
Bovendien, waarom zou je, buiten het feit dat je broer hem aan je vader heeft gegeven voor 7 weken er zelf inrijden? om er stoer mee te doen?
Mijn baas heeft er 1, maar ik wordt er niet warm of koud van.quote:Op zondag 13 juni 2010 23:27 schreef Palomar het volgende:
[..]
Nou, als er hier zo'n bak voor de deur zou staan welke ik zou mogen gebruiken dan zou ik er ook wel een keertje mee gaan rijden hoor(als ie een NL kenteken had dan).
Omdat ze regelmatig in Nederland rijden, en het stuur in Ierse auto's aan de andere kant zit...quote:Op zondag 13 juni 2010 23:26 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat Nederlanders zijn in Ierse auto's?
Dat is voornamelijk een taak voor de douane, waarbij de pakkans erg klein is. En voor buitenlanders moet bewezen worden dat ze minimaal zoveel maanden in Nederland rijden, voor Nederlanders is eenmalig genoeg.quote:Mijn reactie was dat het voor buitenlanders die permanent in buitenlandse auto's, zelfs met Nederlandstalige belettering (maar wel polen/etc achter het stuur), in Nederland rijden vreemd genoeg geen probleem is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |