abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 juni 2010 @ 20:53:44 #1
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_82758123
geachte dames en heren,

Mijn broer is momenteel op vakantie en komt na 7 weken niet terug,
hij woont in Belgie en heeft zijn auto BMW 745i uit 2006 aan mijn pa gegeven...
we mogen zijn auto gebruiken, maar ik krijg verhalen van een bekenden dat je beter geen auto mag gebruiken met buitenlandse kenteken in nederland als je ook in nederland woont...maar dat auto is van mijn broer wat is er daar mis mee? is dat waar?
Ik heb een lichte vorm van dyslexie, don't mind me! :'(
pi_82758283
Nee daar mag je inderdaad niet in rijden. Kijk eens op de site van de BD.
pi_82758795
mag inderdaad niet in PTA waren een tijdje terug ook wat topics over. De belastingdienst vind het niet fijn en bij een aanrijding heb je een groot probleem met de verzekeraar en bij een controle van de politie wordt de auto in beslag genomen.
pi_82759212
De belastingdienst vind dat juist erg fijn!

Aangezien je dan even de BTW en de BPM mag afdragen over dat voertuig.
  zondag 13 juni 2010 @ 21:09:07 #5
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_82759291
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:55 schreef Dennis101 het volgende:
Nee daar mag je inderdaad niet in rijden. Kijk eens op de site van de BD.
Het linkje,....
http://www.belastingdienst.nl/variabel/bpm/bpm-109.html
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_82759334
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:08 schreef _Arthur het volgende:
De belastingdienst vind dat juist erg fijn!

Aangezien je dan even de BTW en de BPM mag afdragen over dat voertuig.
werd hij niet alleen in beslag genomen en mocht de eigenaar hem dan zelf ophalen? Het was een keer in wegmisbruikers ofzo, maar is al een tijdje terug.

Maar boel gedonder in iedergeval, maar als de de btw en bmp moet betalen , damn...
  zondag 13 juni 2010 @ 21:21:08 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_82760023
Mag inderdaad niet, hoewel me bij zit dat je de eerste keer een waarschuwing krijgt. 2e keer naheffing BPM/wegenbelasting/etc.
Belastingfraude is zo'n beetje een zwaarder misdrijf dan moord
censuur :O
  zondag 13 juni 2010 @ 21:26:10 #8
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_82760361
hmm ik vindt het wel kinderachtig wat de belastingdienst doet, het is door mijn broer gekocht, betaald belasting in Belgie, is de eigenaar van dit wagen en geeft toestemming het auto te gebruiken en dat belastingdienst hierover bemoeit omdat een nederlander in een mooie dure auto rijdt van hun zoon of broer in buitenland gaan ze janken omdat ze denken dat wij een op ander manier frauderen??? hoe kinderachtig is de nederlandse belastingdienst? geen enkel land heeft zoiets...
Ik heb een lichte vorm van dyslexie, don't mind me! :'(
  Moderator zondag 13 juni 2010 @ 21:39:51 #9
45833 crew  Fogel
pi_82761286
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:26 schreef Yondaime het volgende:
hmm ik vindt het wel kinderachtig wat de belastingdienst doet, het is door mijn broer gekocht, betaald belasting in Belgie, is de eigenaar van dit wagen en geeft toestemming het auto te gebruiken en dat belastingdienst hierover bemoeit omdat een nederlander in een mooie dure auto rijdt van hun zoon of broer in buitenland gaan ze janken omdat ze denken dat wij een op ander manier frauderen??? hoe kinderachtig is de nederlandse belastingdienst? geen enkel land heeft zoiets...
Uhm, is zo in alle EU landen, evenals Noorwegen.
Zelfs buitenlandse huurautos moet je mee uitkijken als je die meer dan X dagen in Nederland hebt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  zondag 13 juni 2010 @ 21:52:35 #10
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_82762313
quote:
Huilie, koop zelf een auto sloeber!
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_82762936
quote:
Omdat anders iedereen hier in auto's gaat rijden uit andere landen waar de (wegen-/aanschaf)belasting stukken goedkoper is dan in NL, geen verzekeringsplicht is en waar boetes niet naartoe kunnen worden verstuurd. Is niet meer te overzien, dus vandaar zijn ze hier terecht heel streng in.
  zondag 13 juni 2010 @ 22:26:08 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_82765006
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:58 schreef Palomar het volgende:

[..]

Omdat anders iedereen hier in auto's gaat rijden uit andere landen waar de (wegen-/aanschaf)belasting stukken goedkoper is dan in NL, geen verzekeringsplicht is en waar boetes niet naartoe kunnen worden verstuurd. Is niet meer te overzien, dus vandaar zijn ze hier terecht heel streng in.
Toch zou JUIST dat een van de GROTE voordelen van de EU kunnen zijn: zelf bepalen in welk land je je auto wilt registreren! En hell, zelf bepalen in welk land je belasting wilt betalen! Laat die monopolisten maar eens concurrentie krijgen
pi_82765118
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:58 schreef Palomar het volgende:

[..]

Vreemd dat dat geen probleem is voor de (tien)duizenden polen, bulgaren en andere oostblokkers die hier en masse met duizenden auto's rondcrossen. Sommige van die auto's hebben zelfs Nederlandse belettering, bijvoorbeeld Timmerbedrijf Jan Smit, Warschauw, tel 06-xxx .

Lekker eerlijk tegenover de mensen die wel wegenbelasting en boetes moeten betalen.
  zondag 13 juni 2010 @ 22:39:34 #14
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_82765810
De politie kan een Pools kenteken niet eens nachecken hierzo...

Het mag inderdaad niet, maar ik zou het gewoon lekker toch doen. Smoesje klaarhebben, telefoonnummer van je broer bij de hand voor de toestemming en lekker 7 weken luxe rondrijden in een taxi
Ook hoi !
  zondag 13 juni 2010 @ 22:43:32 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_82766018
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:27 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Vreemd dat dat geen probleem is voor de (tien)duizenden polen, bulgaren en andere oostblokkers die hier en masse met duizenden auto's rondcrossen. Sommige van die auto's hebben zelfs Nederlandse belettering, bijvoorbeeld Timmerbedrijf Jan Smit, Warschauw, tel 06-xxx .

Lekker eerlijk tegenover de mensen die wel wegenbelasting en boetes moeten betalen.
Die een klacht in vanwege het gelijkheidsbeginsel of zo?

Ik kom tegenwoordig ook heel veel Ierse auto's met het stuur links tegen! M.a.w. dat zijn Nederlanders die hun Nederlandse auto voorzien hebben van Ierse platen of zo?
pi_82767347
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:39 schreef Inlognaam het volgende:
De politie kan een Pools kenteken niet eens nachecken hierzo...

Het mag inderdaad niet, maar ik zou het gewoon lekker toch doen. Smoesje klaarhebben, telefoonnummer van je broer bij de hand voor de toestemming en lekker 7 weken luxe rondrijden in een taxi
Mwah, als ik er even op google schijnen ze hier toch wel behoorlijk streng mee te zijn en kom je er niet vanaf met een simpel smoesje dat je het niet wist oid... Kans dat je gepakt wordt is natuurlijk wel heel klein, maar toch.
pi_82767405
quote:
Op zondag 13 juni 2010 23:10 schreef Palomar het volgende:

[..]

Mwah, als ik er even op google schijnen ze hier toch wel behoorlijk streng mee te zijn en kom je er niet vanaf met een simpel smoesje dat je het niet wist oid... Kans dat je gepakt wordt is natuurlijk wel heel klein, maar toch.
Ik zou het er inderdaad niet op wagen, je kunt natuurlijk wel die 2 weken vrijstelling aanvragen, dat is tenminste iets.
  zondag 13 juni 2010 @ 23:19:27 #18
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_82767785
De kans dat je gepakt wordt is weliswaar klein, maar de boetes zijn draconisch, zeker met zo'n dure auto.

Daarnaast; als je zelf nog jong bent heb je met zo'n auto toch al een veel grotere kans om aan de kant gezet te worden. Ik zou het er daarom niet op wagen.

En ja, het is inderdaad kinderachtig.
Vampire Romance O+
pi_82768080
Ik vindt het niet kinderachtig, je gebruikt op dat moment de weg in Nederland en niet in België.

Bovendien, waarom zou je, buiten het feit dat je broer hem aan je vader heeft gegeven voor 7 weken er zelf inrijden? om er stoer mee te doen?
pi_82768095
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:43 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die een klacht in vanwege het gelijkheidsbeginsel of zo?

Ik kom tegenwoordig ook heel veel Ierse auto's met het stuur links tegen! M.a.w. dat zijn Nederlanders die hun Nederlandse auto voorzien hebben van Ierse platen of zo?
Wie zegt dat dat Nederlanders zijn in Ierse auto's?

Ik reageerde op een post waarin werd aangegeven dat Nederlanders in buitenlandse auto's op NL grondgebied terecht te maken krijgen met de belastingdienst.

Mijn reactie was dat het voor buitenlanders die permanent in buitenlandse auto's, zelfs met Nederlandstalige belettering (maar wel polen/etc achter het stuur), in Nederland rijden vreemd genoeg geen probleem is.

Wat is dan nog het verschil?
pi_82768151
quote:
Op zondag 13 juni 2010 23:26 schreef Pas259 het volgende:
Ik vindt het niet kinderachtig, je gebruikt op dat moment de weg in Nederland en niet in België.

Bovendien, waarom zou je, buiten het feit dat je broer hem aan je vader heeft gegeven voor 7 weken er zelf inrijden? om er stoer mee te doen?
Nou, als er hier zo'n bak voor de deur zou staan welke ik zou mogen gebruiken dan zou ik er ook wel een keertje mee gaan rijden hoor (als ie een NL kenteken had dan).
  Moderator zondag 13 juni 2010 @ 23:28:44 #22
45833 crew  Fogel
pi_82768187
Als die buitenlandse bestuurder in Nederland ingeschreven staat, mag hij ook uitsluitend met een Nederlands kenteken rondrijden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_82768946
quote:
Op zondag 13 juni 2010 23:27 schreef Palomar het volgende:

[..]

Nou, als er hier zo'n bak voor de deur zou staan welke ik zou mogen gebruiken dan zou ik er ook wel een keertje mee gaan rijden hoor (als ie een NL kenteken had dan).
Mijn baas heeft er 1, maar ik wordt er niet warm of koud van.
  maandag 14 juni 2010 @ 07:36:17 #24
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_82774131
quote:
Op zondag 13 juni 2010 23:26 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Wie zegt dat dat Nederlanders zijn in Ierse auto's?
Omdat ze regelmatig in Nederland rijden, en het stuur in Ierse auto's aan de andere kant zit...
quote:
Mijn reactie was dat het voor buitenlanders die permanent in buitenlandse auto's, zelfs met Nederlandstalige belettering (maar wel polen/etc achter het stuur), in Nederland rijden vreemd genoeg geen probleem is.
Dat is voornamelijk een taak voor de douane, waarbij de pakkans erg klein is. En voor buitenlanders moet bewezen worden dat ze minimaal zoveel maanden in Nederland rijden, voor Nederlanders is eenmalig genoeg.
pi_82778482
je mag in nederland niet in een buitenlandse auto rijden tenzij de eigenaar van de auto zich ook in de auto bevind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')