Niets, want die heb ik niet. Ik heb ook geen flauw idee wat ik zou moeten meten en wat wel of niet goed isquote:Op zondag 13 juni 2010 18:11 schreef Tazar_Yoot het volgende:
zit er ergens iets los?
Wat zegt de voltmeter?
Uiteraard, op zo'n trekdoos aan de muurquote:Op zondag 13 juni 2010 18:19 schreef vannelle het volgende:
zit ie aangesloten op een geaard stopcontact?
Dit zou alleen kunnen bij een slechte aardverbinding of een gebroken of losse aardedraad en een niet goed wekende machine. Wat er aan te doen is, zo snel mogelijk iemand er bij halen die het kan verhelpen, voordat er ongelukken gebeurenquote:Op zondag 13 juni 2010 18:10 schreef jitzzzze het volgende:
Sinds een tijdje krijg ik een schok als ik de trommel van de wasmachine aanraak. Dit gebeurt natuurlijk ook bij het vastpakken van nat wasgoed.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan en wat eraan te doen is?
Het is echt een ouderwetse opflikker.quote:Op maandag 14 juni 2010 01:23 schreef TheOneAndOnly het volgende:
is het een opflikker of statische elektriciteit?
statisch is als je zelf opgeladen bent en via je wasmachine ontladen wordt... zo een vonkje... wat je in de winter misschien weleens met je auto hebt...
nou, het is geen 220. Maar het is wel vervelend als je nog niet wakker bentquote:Op maandag 14 juni 2010 08:25 schreef TheOneAndOnly het volgende:
dus ge het er te goei last van?
dan zou ik idd de aarde nakijken/ laten kijken....
zit dat ding wel achter een aardlek?
quote:Op maandag 14 juni 2010 08:31 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
nou, het is geen 220. Maar het is wel vervelend als je nog niet wakker bent
Ik ben alleen bang dat er binnenkort wel 220 uit komt.
Zoals ik al eerder zei heeft hij een eigen groep en zit de wasmachine aangesloten aan zo'n trekschakelaar.
geen eigen, uiteraard zit er wel een algemene in de stoppenkast.quote:Op maandag 14 juni 2010 09:54 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
zoals ik al eerder vroeg: zit dat ding achter een aardlekschakelaar?
quote:Op maandag 14 juni 2010 09:55 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
geen eigen, uiteraard zit er wel een algemene in de stoppenkast.
eeuh, ja. Alle groepen zitten hier achter dacht ik.quote:Op maandag 14 juni 2010 09:57 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
en zit de wasmachine achter deze aardlek?
De kans is groot omdat er een wasmachineschakelaar zit deze groep buiten de aardlek zit. zitten er in de meterkast ook witte en groene knoppen op de groepen?quote:Op maandag 14 juni 2010 09:59 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
eeuh, ja. Alle groepen zitten hier achter dacht ik.
ja, alle groepen hebben witte en groene schakelaars.quote:Op maandag 14 juni 2010 11:18 schreef exlurker het volgende:
[..]
De kans is groot omdat er een wasmachineschakelaar zit deze groep buiten de aardlek zit. zitten er in de meterkast ook witte en groene knoppen op de groepen?
Om het zeker te weten of de wasmachine ook achter de aardlek zit, even de aardlekschakelaar uit zetten en dan kijken of het lampje van de wasmachineschakelaar blijft branden
quote:Op maandag 14 juni 2010 11:18 schreef exlurker het volgende:
[..]
De kans is groot omdat er een wasmachineschakelaar zit deze groep buiten de aardlek zit. zitten er in de meterkast ook witte en groene knoppen op de groepen?
Om het zeker te weten of de wasmachine ook achter de aardlek zit, even de aardlekschakelaar uit zetten en dan kijken of het lampje van de wasmachineschakelaar blijft branden
geld alleen bij nieuwbouw en na renovatiequote:Op maandag 14 juni 2010 17:06 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Tegenwoordig moet alles achter een aardlekschakelaar van 0,03 A ziten.
Nee, de wasmachine zit niet achter de aardlek bleek zojuist.quote:Op maandag 14 juni 2010 09:57 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
en zit de wasmachine achter deze aardlek?
quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, de wasmachine zit niet achter de aardlek bleek zojuist.
Nee, nog niet. Ik weet ook niet zo goed waar ik naar moet zoekenquote:Op woensdag 16 juni 2010 17:34 schreef Vonkenboer het volgende:
Inderdaad; daarmee is het defect in de machine nog niet opgelost.
Heb je de wasmachine zelf al nader onderzocht ?
quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, nog niet. Ik weet ook niet zo goed waar ik naar moet zoeken
En hoe krijg ik de wasmachine wel achter de aardlek?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |