Sinds kort is het DNA van de mens in kaart gebracht, farmaceutische bedrijven hebben deze kennis al veel langer. Er zijn al miljoenen medicijnen gemaakt, wachtend op een ziekte om te bestrijden. Elk genetisch defect kan nu bepaald worden en er is al een stofje om dit defect te verhelpen.
Waar gaan we naartoe? en waarom willen we zo oud worden?
* PluizZzje zucht en wordt een beetje somber als ze hieraan denkt...
quote:
Op 14 juli 2000 18:20 schreef Re het volgende:
De Mens wordt steeds ouder en ouder, maar ook zieker. De Medische wetenschap geeft grote gevolgen gehad voor de mensheid. Simpele ziektes die vroeger niet te genezen waren zijn nu met een simpele prik te voorkomen. Aan de andere kant zijn ook meerderen ziektes bekend geworden, meer therapie, meer kennis. Een van die gevolgen is dat de mens nu te oud wordt. Genetisch zijn we 'geprogrammeerd' om zo'n 50-60 jaar te worden. 2 generaties. Medicijnen houden ons in leven, tegen de natuur in... overbevolking en flats vol met vergrijzende mensen.Sinds kort is het DNA van de mens in kaart gebracht, farmaceutische bedrijven hebben deze kennis al veel langer. Er zijn al miljoenen medicijnen gemaakt, wachtend op een ziekte om te bestrijden. Elk genetisch defect kan nu bepaald worden en er is al een stofje om dit defect te verhelpen.
Enne de ziektes van nu lossen in feite wel de overbevolking op, het is gewoon de manier van de natuur om het natuurlijk evenwicht een beetje in de hand te houden. Bij dieren wordt op deze manier ook de bevolking in stand gehouden alleen bij dieren speelt de mens ook nog een rol (jacht enz...).
quote:
Op 14 juli 2000 18:20 schreef Re het volgende:Er zijn al miljoenen medicijnen gemaakt, wachtend op een ziekte om te bestrijden. Elk genetisch defect kan nu bepaald worden en er is al een stofje om dit defect te verhelpen.
Hoe bedoel je dat er al miljoenen medicijnen klaar liggen?
Genetische defecten zijn overigens niet te verhelpen door het eenvoudig toedienen van het een of andere stofje, het gen blijft evengoed defect!! Misschien kan gentherapie er iets aan doen, maar dat is lang niet makkelijk!
quote:
Elk genetisch defect kan nu bepaald worden en er is al een stofje om dit defect te verhelpen.
Niet alles kan bepaald worden ..er zijn nog genoeg mensen die een ziekte hebben waarvan ze niet weten wat voor een ziekte het is..Die mensen hebben dus geen idee wat ze nog te wachten staat in hun verdere leven...
En ik kan je wel zeggen dat het behoorlijk frustrerend is voor de zieke persoon (even voor de duidelijkheid: ik heb geen ziekte...maar ik ken wel iemand die niet weet wat zij heeft) om elke dag op te moeten staan en niet wetende wat voor een ziekte je hebt..
quote:Van mij mogen we nou wel eens ophouden met al dat onderzoek, lijden hoort bij het leven en moet je niet altijd uit de weg willen gaan. Wat is acceptabel? Ja ik weet het niet dat moet ieder op zich zelf bepalen maar als je in een groter spiritueel verband kijkt kan ik de ontwikkeling toch niet plaatsen...
De Mens wordt steeds ouder en ouder, maar ook zieker. De Medische wetenschap geeft grote gevolgen gehad voor de mensheid. Simpele ziektes die vroeger niet te genezen waren zijn nu met een simpele prik te voorkomen. Aan de andere kant zijn ook meerderen ziektes bekend geworden, meer therapie, meer kennis. Een van die gevolgen is dat de mens nu te oud wordt. Genetisch zijn we 'geprogrammeerd' om zo'n 50-60 jaar te worden. 2 generaties. Medicijnen houden ons in leven, tegen de natuur in... overbevolking en flats vol met vergrijzende mensen.Sinds kort is het DNA van de mens in kaart gebracht, farmaceutische bedrijven hebben deze kennis al veel langer. Er zijn al miljoenen medicijnen gemaakt, wachtend op een ziekte om te bestrijden. Elk genetisch defect kan nu bepaald worden en er is al een stofje om dit defect te verhelpen.
Ik wil wel heel oud worden hoor!!!!!!
quote:Nou het probleem is dat ieder mens een invloed op de wereld heeft en veel mensen veel invloed en dus heeft het ook invloed op "de wereld" als mensen allemaal ouder worden; ik ben niet zo creatief op het moment maar denk aan milieu (in al zijn vormen)....
Op 25 oktober 2000 11:16 schreef Urmacht het volgende:
Mensen die die geneesmiddelen wel willen nemen zijn daar toch vrij in!!! Ieder zijn eigen mening toch!!!!
Verder weet ik niet of het goed of slecht is dat we zoveel langer leven; als je leven nog kwaliteit heeft is er niks mee natuurlijk.
Maar als je gaat kijken naar milieu, overbevolking....tja, mischien dat we dan toch toegaan naar geboortebeperking??
Kijk, niemand kan nu nog zeggen, nee die oudere mensen maken we niet meer beter, na je 75ste heb je gewoon pech gehad.
Dus terug te draaien valt het niet. Op welke manier zullen we er dan mee omgaan??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |