abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 juli 2000 @ 18:20:58 #1
262 Re
Kiss & Swallow
pi_267777
De Mens wordt steeds ouder en ouder, maar ook zieker. De Medische wetenschap geeft grote gevolgen gehad voor de mensheid. Simpele ziektes die vroeger niet te genezen waren zijn nu met een simpele prik te voorkomen. Aan de andere kant zijn ook meerderen ziektes bekend geworden, meer therapie, meer kennis. Een van die gevolgen is dat de mens nu te oud wordt. Genetisch zijn we 'geprogrammeerd' om zo'n 50-60 jaar te worden. 2 generaties. Medicijnen houden ons in leven, tegen de natuur in... overbevolking en flats vol met vergrijzende mensen.

Sinds kort is het DNA van de mens in kaart gebracht, farmaceutische bedrijven hebben deze kennis al veel langer. Er zijn al miljoenen medicijnen gemaakt, wachtend op een ziekte om te bestrijden. Elk genetisch defect kan nu bepaald worden en er is al een stofje om dit defect te verhelpen.

Waar gaan we naartoe? en waarom willen we zo oud worden?

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_267943
Ik niet in ieder geval.
De mensheid denkt de ergste ziekten onder controle te hebben.
Maar virussen en bacterieen?? zijn nu al vaak Super Resistent en men ontdekt elk jaar weer veel nieuwe mogelijke ziekte veroorzakers.
AIDS is nog niets vergeleken met wat ons nog te w88 staat.
Hoe meer wij weten, hoe minder wij weten.
pi_268001
Het is eigenlijk triest hoe 'ver' we zijn gekomen in de medische wetenschap.
Er is haast geen antibioticum meer over dat nog nergens resistent voor is.
Als het zo doorgaat, sterven we over tientallen jaren gewoon weer aan de griep.
En dat terwijl we zulke complexe ziekten kunnen genezen!!!

* PluizZzje zucht en wordt een beetje somber als ze hieraan denkt...

pi_268081
Aids is niets vergeleken met wat nog te wachten staat??? Geen enkel virus is zo erg als Aids (zelfs geen Ebola). Het grote nadeel van Aids is namelijk dat het zo lang duurt voordat je weet dat je het hebt. De ziekte heeft dus ruim de tijd om zich te "nestelen" onder de mensen. En dan in 1 keer vallen er duizenden doden en is het heel moeilijk (vanwege de grote) het onder controle te krijgen. Ebola is dan zeer dodelijk, de doden vallen tenminste binnen 3 dagen en je kunt het dan nog isoleren. Ook al wordt er gevlogen van werelddeel naar werelddeel.
Let op mijn woorden... de cijfers van de VN over het Aidscijfer in Afrika zijn nog laag, we mogen hopen dat er maar 1 op de 7 zijn besmet!
  Redactie Frontpage zaterdag 15 juli 2000 @ 02:15:17 #5
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_268154
Ik vind het niks, dat mensen zo oud kunnen worden tegenwoordig. Ik denk zelf dat je na een jaar of 75 wel genoeg hebt gezien van de wereld, en dan de pijp kunt uitgaan. Je hebt gewerkt, lol gemaakt, en dan is het over. Niet dat je nog jaren een beetje in zo'n bejaardentehuis zit te wachten op je dood, heb je niks aan. Mijn opa en oma zijn nu beiden 84, en wonen in een niet zo fijne buurt van Groningen, en kunnen nog steeds zelfstandig leven. Zonder hulp van Thuiszorg of wat dan ook, ook omdat ze dit weigeren. Mijn opa begint nu toch een beetje af te takelen, maar meestal zijn ze allebei toch nog wel goed bij kennis, en elke dag even in de binnenstad rondlopen, die oudjes. Kijk, zij hebben dus nog plezier in hun leven, maar wat als je zo oud bent en je hebt niemand meer ? Dat je zit te vereenzamen in het bejaardentehuis, waar je wordt gevoerd ? Ik denk dat toch dat je maar beter dood kunt zijn, want zonder plezier heb je ook niks aan het leven...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_270052
quote:
Op 14 juli 2000 18:20 schreef Re het volgende:
De Mens wordt steeds ouder en ouder, maar ook zieker. De Medische wetenschap geeft grote gevolgen gehad voor de mensheid. Simpele ziektes die vroeger niet te genezen waren zijn nu met een simpele prik te voorkomen. Aan de andere kant zijn ook meerderen ziektes bekend geworden, meer therapie, meer kennis. Een van die gevolgen is dat de mens nu te oud wordt. Genetisch zijn we 'geprogrammeerd' om zo'n 50-60 jaar te worden. 2 generaties. Medicijnen houden ons in leven, tegen de natuur in... overbevolking en flats vol met vergrijzende mensen.

Sinds kort is het DNA van de mens in kaart gebracht, farmaceutische bedrijven hebben deze kennis al veel langer. Er zijn al miljoenen medicijnen gemaakt, wachtend op een ziekte om te bestrijden. Elk genetisch defect kan nu bepaald worden en er is al een stofje om dit defect te verhelpen.

NOu ik vindt het heel logisch...iedereen heeft op hun eigen manier toch wel een beetje de angst om dood te gaan.
toch??
Nou ik wel hoor..ik ben heel blij dat er medicijnen zijn..stel je voor dat een geliefde van je ernstig ziek zou worden en de enige manier om te overleven is het slikken van medicijnen, dan zou je toch voor de medicijnen kiezen...tenminste lijkt mij!!
Ik persoonlijk denk dat iedereen lang wil leven, en bang is om dood te gaan.
A friend is one who knows us, but loves us anyway.
  maandag 17 juli 2000 @ 10:55:20 #7
3727 Suicyco
Bad Motherfucker
pi_270145
Nou ff iets weerlegeen. Er wordt gezegd dat de mens erop gebouwd is om 50-60 te worden maar kijk eens naar de aboriginals die worden toch wel iets ouder ongeveer het dubbele dus hoe komen jullie erbij dat de mens maar 50-60 zou moeten worden....

Enne de ziektes van nu lossen in feite wel de overbevolking op, het is gewoon de manier van de natuur om het natuurlijk evenwicht een beetje in de hand te houden. Bij dieren wordt op deze manier ook de bevolking in stand gehouden alleen bij dieren speelt de mens ook nog een rol (jacht enz...).

I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Qui custodiet ipsos custodies?
pi_270457
quote:

Er zijn al miljoenen medicijnen gemaakt, wachtend op een ziekte om te bestrijden. Elk genetisch defect kan nu bepaald worden en er is al een stofje om dit defect te verhelpen.

Hoe bedoel je dat er al miljoenen medicijnen klaar liggen?

Genetische defecten zijn overigens niet te verhelpen door het eenvoudig toedienen van het een of andere stofje, het gen blijft evengoed defect!! Misschien kan gentherapie er iets aan doen, maar dat is lang niet makkelijk!

Mmm...

pi_270470
quote:
Elk genetisch defect kan nu bepaald worden en er is al een stofje om dit defect te verhelpen.

Niet alles kan bepaald worden ..er zijn nog genoeg mensen die een ziekte hebben waarvan ze niet weten wat voor een ziekte het is..Die mensen hebben dus geen idee wat ze nog te wachten staat in hun verdere leven...
En ik kan je wel zeggen dat het behoorlijk frustrerend is voor de zieke persoon (even voor de duidelijkheid: ik heb geen ziekte...maar ik ken wel iemand die niet weet wat zij heeft) om elke dag op te moeten staan en niet wetende wat voor een ziekte je hebt..

pi_412781
quote:

Van mij mogen we nou wel eens ophouden met al dat onderzoek, lijden hoort bij het leven en moet je niet altijd uit de weg willen gaan. Wat is acceptabel? Ja ik weet het niet dat moet ieder op zich zelf bepalen maar als je in een groter spiritueel verband kijkt kan ik de ontwikkeling toch niet plaatsen...
uit
  woensdag 25 oktober 2000 @ 11:16:25 #11
2511 Urmacht
And spam it is.....
pi_415239
Ik respecteer de mening van mensen die niet "onnatuurlijk" oud willen worden en mensen die een ker genoeg hebben van al die "nieuwe " geneesmiddelen. Maar als je daar wat tegen hebt dan kun je toch gewoon weigeren die te nemen!!
Mensen die die geneesmiddelen wel willen nemen zijn daar toch vrij in!!! Ieder zijn eigen mening toch!!!!
Heey I'm just fokking with ya m'kay?
  woensdag 25 oktober 2000 @ 11:17:25 #12
2511 Urmacht
And spam it is.....
pi_415244
waarom zouden we niet zo oud willen worden???

Ik wil wel heel oud worden hoor!!!!!!

Heey I'm just fokking with ya m'kay?
pi_415309
quote:
Op 25 oktober 2000 11:16 schreef Urmacht het volgende:
Mensen die die geneesmiddelen wel willen nemen zijn daar toch vrij in!!! Ieder zijn eigen mening toch!!!!
Nou het probleem is dat ieder mens een invloed op de wereld heeft en veel mensen veel invloed en dus heeft het ook invloed op "de wereld" als mensen allemaal ouder worden; ik ben niet zo creatief op het moment maar denk aan milieu (in al zijn vormen)....
uit
  woensdag 25 oktober 2000 @ 12:11:01 #14
5108 equilan
DE elfengodin
pi_415351
Dat de mens niet ouder zou moeten worden dan 50/60 jaar is onzin. Oke, vroeger werden we niet veel ouder maar dat zegt niets. Het is namelijk niet alleen te danken aan geneesmiddelen dat we nu zo oud worden. We weten veel meer over voeding bijvoorbeeld. Waarom denk je dat we steeds langer worden??
Ons lichaam is gewoon veel sterker dan toendertijd!! In bepaalde opzichten dan, want in sommige opzichten zijn onze lichamen zwakker omdat ze zo verwend zijn; huisvesting, voor ieder griepje naar de dokter hollen en niets zelf uitzieken.

Verder weet ik niet of het goed of slecht is dat we zoveel langer leven; als je leven nog kwaliteit heeft is er niks mee natuurlijk.
Maar als je gaat kijken naar milieu, overbevolking....tja, mischien dat we dan toch toegaan naar geboortebeperking??

Kijk, niemand kan nu nog zeggen, nee die oudere mensen maken we niet meer beter, na je 75ste heb je gewoon pech gehad.
Dus terug te draaien valt het niet. Op welke manier zullen we er dan mee omgaan??

Elfensex is superspannend...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')