Ja het gaat over! Ik was een echte blush baby, maar na promotiewerk (mensen op straat overtuigen met een korte promotie voor een goed doel, dus wat je helemaal goed kent en achter staat) ging het van niet uit m'n woorden komen, naar stamelen, naar niet meer rood worden. Na een jaar was ik zooo goed dat ik nu echt een held ben met presenterenquote:Op zondag 13 juni 2010 21:10 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Heb je dat blozen altijd al gehad bij presentaties etc? Ik heb namelijk de hoop dat als ik het maar vaak genoeg doe, het vanzelf over gaat![]()
En denken ' ik moet niet blozen' helpt inderdaad nietMisschien kun je de volgende keer denken
' ik ben benieuwd wat voor verhaal er nu weer komt' (altijd lekker makkelijk zeggen natuurlijk, maar als je gaat denken 'ik mag niet denken dat ik niet mag blozen, dan werkt het nog steeds niet)
Wat lief!quote:Op zondag 13 juni 2010 21:36 schreef MevrouwPuff het volgende:
Kleine meevaller: op het station kreeg ik bij de automaat een dagkaartje van iemand die m niet meer nodig had. Sommige mensen zijn best lief
oh, ik weet wel zeker dat ik een negatief zelfbeeld heb.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:34 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn mensen geneigd het andersom te doen, ten behoeve van het behouden van hun zelfbeeld---> als iets goed gaat schrijf je het bij jezelf toe aan je eigen kwaliteiten, als iets bij een ander goed gaat worden vaak omstandigheden/factor geluk of toeval meegenomen. Mensen met een negatief zelfbeeld zullen dit wel omdraaien.. Maargoed rood worden is wel iets anders dan een prestatie neerzetten. (hoewel het is best een prestatie om elke keer bij hetzelfde woord rood te worden)
Disclaimer: hiermee wil ik niet zeggen dat jij een negatief zelfbeeld hebt, maar moest ineens aan de attributietheorie denken (das waaraan je je succes attribueert -iets wat binnen of buiten je controle ligt etc)
Het is geen directe relatie die beide kanten op werkt he: mensen met een negatief zelfbeeld zullen sneller hun successen toeschrijven aan factoren buiten hun eigen controle en wellicht ook bij anderen het tegenovergestelde doen, maar dat betekent niet dat iedereen die dat doet ook een negatief zelfbeeld heeft..quote:Op zondag 13 juni 2010 21:37 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Echt? Dan heb ik misschien toch een negatief zelfbeeldDacht dat ik daar ondertussen toch wel vanaf was.
I know, die had m'n moeder. Durfde er geen 120 mee te rijden, bang dat ie uit elkaar vielquote:Op zondag 13 juni 2010 21:40 schreef Syrena het volgende:
Tis heul geen rolschaatsHet ouwe model wel, dat rammelde ook als een koekblik
![]()
[ afbeelding ]
Dat is jammer, en nergens voor nodig! Iedereen heeft sterke en zwakke kanten, net als jij. Ik heb vanaf achter mijn computer al een hoop goede eigenschappen van je gezien in iedergeval.. Heb je er last van? Of is het alleen op bepaalde gebieden?quote:Op zondag 13 juni 2010 21:39 schreef AKnynke het volgende:
[..]
oh, ik weet wel zeker dat ik een negatief zelfbeeld heb.
Neit doen. Is onzin ook. Geen idee of het je boeit, maar ik ben een beetje jaloers op je om alles wat je bereikt hebt. Voel me vaak best dom hier (zelfde gevoel heb ik overigens bij een aantal andere dames hier).quote:Op zondag 13 juni 2010 21:39 schreef AKnynke het volgende:
[..]
oh, ik weet wel zeker dat ik een negatief zelfbeeld heb.
Op dagen dat ik me goed voel niet, dan kan ik eromheen relativeren. Op dagen dat ik niet zo goed in m'n vel zit ben ik niet slim genoeg, niet knap genoeg, niet grappig genoeg, niet leuk genoeg, niet sociaal genoeg, etc. Rationeel weet ik dat het onzin is, maar het kan me soms wel belemmeren.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:43 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Dat is jammer, en nergens voor nodig! Iedereen heeft sterke en zwakke kanten, net als jij. Ik heb vanaf achter mijn computer al een hoop goede eigenschappen van je gezien in iedergeval.. Heb je er last van? Of is het alleen op bepaalde gebieden?
quote:Op zondag 13 juni 2010 21:45 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Neit doen. Is onzin ook. Geen idee of het je boeit, maar ik ben een beetje jaloers op je om alles wat je bereikt hebt. Voel me vaak best dom hier (zelfde gevoel heb ik overigens bij een aantal andere dames hier).
Net als dat het onzin is dat jij je dom moet voelenquote:Op zondag 13 juni 2010 21:45 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Neit doen. Is onzin ook. Geen idee of het je boeit, maar ik ben een beetje jaloers op je om alles wat je bereikt hebt. Voel me vaak best dom hier (zelfde gevoel heb ik overigens bij een aantal andere dames hier).
Mijn ouders hebben zo'n semi-automaat, daar kun je ook mee schakelen. Vandaag voor de lol met de hand geschakeld, maar dan moet je dus op een soort flippers drukken om te schakelen. Best grappig. De auto van de Duutser is ook automaat. Ik vind het opzich best lekker!quote:Op zondag 13 juni 2010 21:48 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn oudhuisgenootje had een Suzuki Alto automaat
Hilarisch bakje, ik reed er wel graag inAlhoewel ik rijden in een automaat echt geen reet aan vind in nieuwere auto's (in San Francisco geprobeerd, doe mij maar een clutch
) maar bij dat autootje hoorde het wel
Whoa, erg eigenlijk he, terwijl je inderdaad voor mij hier echt als zeer geslaagd overkomtquote:Op zondag 13 juni 2010 21:47 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Op dagen dat ik me goed voel niet, dan kan ik eromheen relativeren. Op dagen dat ik niet zo goed in m'n vel zit ben ik niet slim genoeg, niet knap genoeg, niet grappig genoeg, niet leuk genoeg, niet sociaal genoeg, etc. Rationeel weet ik dat het onzin is, maar het kan me soms wel belemmeren.
Herkenbaar. Maar voor mij val jij ook onder 'die andere dames'.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:45 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Tell me 'bout SF!!!quote:Op zondag 13 juni 2010 21:48 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn oudhuisgenootje had een Suzuki Alto automaat
Hilarisch bakje, ik reed er wel graag inAlhoewel ik rijden in een automaat echt geen reet aan vind in nieuwere auto's (in San Francisco geprobeerd, doe mij maar een clutch
) maar bij dat autootje hoorde het wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |