quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 16:37 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:[..]
das knap want voor die 1.1i staat fabriek 1 op 15,4 gemiddeld verbruik. De fabrieksopgave is sowieso al bijna onmogelijk om te halen en een auto van 18 jaar oud is vaak ook een stuk onzuiniger geworden. Dus als jij een kilometer of 80 op de snelweg rechtsdoor tot je tank leeg is gaat rijden kom je misschien in de buurt van die 1 op 21, al lijkt het me nog steeds erg sterk

Zodra een motor goed is ingelopen zakt de wrijving en dus het verbruik. Mijn blok is nu 180k oud en dus best goed ingelopen. Daarbij heb ik het injectiesysteem schoongemaakt, wat gewicht geloosd, bandjes wat harder gezet, uiteraard een rijstijl als een ouwe oma, max 90km/h op de snelweg, niet teveel korte ritjes, en ja, dan haal je dat.
In de regel zit ik met normaal rijden op 1 op 17~18 en met doortrappen 1 op 15~16.
Bovendien hou je rekening met een 50 liter tank maar er zit genoeg benzine in de heen en -retourleidingen en bij volknijpen neem je ook nog een stukje vulpijp mee

Ik heb het gehaald n.a.v. een experiment hoe zuinig ik een 205 kon krijgen op benzine. Dit werd overigens gehaald met V-Power en Fuelsave.