wowquote:Op woensdag 7 juli 2010 07:52 schreef trainfreak het volgende:
De laatste keer heb ik 800km gereden met een tank van ongeveer 34 liter, toen was hij nog niet leeg.
Jij waarschijnlijk benzine en degene voor je waarschijnlijk dieselquote:Op woensdag 7 juli 2010 07:56 schreef lily het volgende:
[..]
wow
Ik heb laatst maar 475 gereden, 60 liter tankWel alleen stadsverkeer.
VW Sharan automaat
Tsja, ander verhaal, mag er wel even bijgezegd worden, die is immers op benzine nog zuiniger dan een diesel van hetzelfde formaat (als je je best doet).quote:Op woensdag 7 juli 2010 08:28 schreef trainfreak het volgende:
Haha! Nee, ook een benzinewagen![]()
Wel een Toyota Prius![]()
Tof dat je ook in een Prius rijdt!quote:Op woensdag 7 juli 2010 08:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tsja, ander verhaal, mag er wel even bijgezegd worden, die is immers op benzine nog zuiniger dan een diesel van hetzelfde formaat (als je je best doet).
Maar ik moet zeggen dat 800 km op 34 liter zelfs in een Prius bijzonder netjes is![]()
Daar zou ik zelfs in de Prius verschrikkelijk m'n best op moeten doen (ik doe met gevarieerd verkeer 1 op 21,5 met een 2006 Prius).
mijn 28jarige passat haalt ook 1:17 en als ik 1000km met zelfde toerental rij zelfs 1:20quote:Op woensdag 7 juli 2010 08:54 schreef Leandra het volgende:
Ik rij geen Prius maar een Civic met Vtec-E motor uit 1997 (wel 1 op 16,9 gemiddeld op jaarbasis op benzine dus) maar ik heb de Prius van mijn vader nog wel eens een weekje tot mijn beschikking, en dan is het natuurlijk sport om zuiniger te rijden dan hij, dat is me met zijn vorige auto (= mijn huidige) immers ook gelukt
jupquote:
Heel netjesquote:Op woensdag 7 juli 2010 14:16 schreef T42 het volgende:
[..]
jup
in de winter 1:15 nu dus 1:16/1:17 en volgens het boekje moet hij 1:20 kunne halen dat is mij nog niet gelukt
2L Turboquote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:18 schreef Grielen het volgende:
[..]
Wat voor motor zit daar in dan?
Ik heb de belachelijk grote Legacy station met een 2liter en ik haal ongeveer 1:8 bij achterlijk gebruik (A6 scheuren, landweggetjes, crossen naar de AH, via de akker met hoge toeren naar mijn proefveldje) en ongeveer 1:11 bij normaal gebruik.
Als je een turbomotor heb zou je in principe zuiniger dan mij moeten rijden
Ik rij ook zo'n Civic met 1,5 Vtec-E en mag tegenwoordig blij zijn met 1:15,nogwat gemiddeld.quote:Op woensdag 7 juli 2010 08:54 schreef Leandra het volgende:
Ik rij geen Prius maar een Civic met Vtec-E motor uit 1997 (wel 1 op 16,9 gemiddeld op jaarbasis op benzine dus) maar ik heb de Prius van mijn vader nog wel eens een weekje tot mijn beschikking, en dan is het natuurlijk sport om zuiniger te rijden dan hij, dat is me met zijn vorige auto (= mijn huidige) immers ook gelukt
En je hebt de variabele kleppensteling nog wel eens laten onderhouden enzo?? Niets mis met mijn eco-lampje, hoewel ik alleen heel af en toe klaag dat hij het niet doet, maar dan rij ik ook te hard.quote:Op donderdag 8 juli 2010 01:00 schreef PP. het volgende:
[..]
Ik rij ook zo'n Civic met 1,5 Vtec-E en mag tegenwoordig blij zijn met 1:15,nogwat gemiddeld.. Dat groen ECO lichtje brand ook steeds minder, maar dat zal wel aan mn rijstijl liggen.
Hier nog een Honda Civic Hybrid '09 rijder.quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:58 schreef johanmulder het volgende:
Ik rijd 650 - 700 km op 40 liter, dus zo rond de 1 op 17.
Ik rijd trouwens in een Honda Civic Hybrid '09.
Welke auto, hoeveel liter is je tank. Schijnt bruikbare informatie te zijn.quote:Op donderdag 8 juli 2010 01:02 schreef vosss het volgende:
Ligt eraan hoe ik rij.
Rustig dan 450km net. Als ik stamp 220km met een volle tank.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |