abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juni 2010 @ 13:00:57 #151
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_82830382
Nou, dat was me wat. Eerste 15 minuten waren echt vreselijk. Ik kreeg direct al last van heftige zijsteek en het ging niet meer weg. Na 10 minuten ben ik maar gaan wandelen, moest zelfs nog een keer teruglopen omdat het bos was afgezet met politielint (geen idee of er echt iets aan de hand was of dat het een grap was). Wel weer 5 minuten gerend, maar niet van harte.
De tweede 15 minuten ben ik maar zo langzaam gaan rennen dat ik de hele tijd door mijn neus kon blijven ademen. De zijsteek was nu een stuk minder, maar mijn tempo ook . Na 14,5 minuut viel Evy weg, (lege batterij) dus ben ik maar door blijven lopen en experimenteren met m'n adem.
En ik heb de juiste formule voor snelheid zonder zijsteek gevonden! Nouja, eentje die voor mij werkt. Het belangrijkste voor een goede ademhaling is je uitademing, als die goed is volgt je inademing vanzelf. Ik doe nu twee stappen inademen met redelijk ontspannen buik, dus diep, en dan vier stappen uitademen met iets meer buikspieren. Het loopt als een trein! Uiteindelijk heb ik het laatste stuk nog 3,1 km aaneen gelopen.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_82834716
Ben bang dat ik even een week (of 2 rust moet houden) Gisteren enorme pijn in mijn scheenbeen en hoewel ik normaal zo stront eigenwijs ben om door te lopen ben ik toen maar gestopt en naar huis gewandeld, het was niet meer te doen.

Nu hopen dat ik volgende week er geen last meer van heb....
pi_82837225
Eerlijkheidshalve moet ik wel vermelden dat ik behoorlijk vermoeide beentjes heb na dat grapje van gisteren... En ook wel wat spierpijn .
  dinsdag 15 juni 2010 @ 15:46:45 #154
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_82837327
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 15:44 schreef KingOfMars het volgende:
Eerlijkheidshalve moet ik wel vermelden dat ik behoorlijk vermoeide beentjes heb na dat grapje van gisteren... En ook wel wat spierpijn .
Maar je mag trots op jezelf zijn En nu lekker uitrusten!

Ik ga me zo omkleden en een random les van Evy maar proberen.. Moet zeggen dat ik wat huiverig ben om weer te lopen
pi_82837401
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 15:46 schreef GotC het volgende:

[..]

Maar je mag trots op jezelf zijn En nu lekker uitrusten!

Ik ga me zo omkleden en een random les van Evy maar proberen.. Moet zeggen dat ik wat huiverig ben om weer te lopen
Mijn (beperkte, maar toch) ervaring is dat als je enorm huiverig of zenuwachtig een 'zware' les ingaat, het vaak best gaat en als je blaakt van zelfvertrouwen het totaal niet gaat of wil. Gaat goedkomen dus! .
  dinsdag 15 juni 2010 @ 15:49:53 #156
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_82837485
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 15:48 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Mijn (beperkte, maar toch) ervaring is dat als je enorm huiverig of zenuwachtig een 'zware' les ingaat, het vaak best gaat en als je blaakt van zelfvertrouwen het totaal niet gaat of wil. Gaat goedkomen dus! .
Thanks . Ben gewoon bang dat m'n enkel weer gek gaat doen.
Maar! Ik ga me nú omkleden en naar buiten .
pi_82840698
Het doet me echt goed om hier te lezen dat het bij de meesten zo goed gaat

Sinds vorige week heb ik 2 rokjes om in hard te lopen en dat zit echt heerlijk! Scheelt enorm veel als het zo warm is.
Ik ben nu w5d2 aan het herhalen en loop iedere x wat langer door en zo ren ik richting de 20 minuten aan 1 stuk...

@lemonlime; oh dat met een lege batterij had ik laatst ook...balen is dat he! Wel heel fijn dat je nu een goede methode hebt gevonden om steken in je zij te vermijden.
@GotC; succes, het gaat vast goed
pi_82842132
Hé fanatiekelingen!! Leuk om hier even wat bij te lezen en goed te horen dat het met de meesten steeds beter gaat!
@kieskleurig; waar heb je die rokjes gekocht? Zijn het speciale hardlooprokjes met zo'n broekje eronder?

Mijn motivatie was even weg, ik had zaterdag nog wel gewoon gelopen, dus maar 2dagen niks gedaan, maar ik voelde gewoon dat ik helemaal geen zin meer had.

Vandaag toch mezelf enorm lopen pushen de deur uit te gaan. Heb zelfs eerst eten gemaakt en gedacht: ik mag het pas na t rennen opeten

Ik heb de eerste les van Renate Wennemars gelopen. Zij traint echt op een hele andere manier dan Evy. Dit is van 5-10 km maar vandaag heb ik 5 keer 2 minuten hardgelopen met steeds 1 minuut rust ertussen. Inmiddels is dit super makkelijk voor me, maar omdat je steeds maar 2 minuten hoeft te lopen ga je vanzelf sneller lopen, en zo werd het toch nog een vermoeiende training Die 1 minuut heb ik steeds ook expres fanatiek doorgelopen. En met 7 min in en 7 min uitlopen ben ik toch nog 30 minuten onderweg geweest.

Best leuk om weer eens totaal iets anders te doen. En uiteindelijk gaat het er nu toch om dat ik met wat lol steeds 30 minuten de deur uitga, en mijn conditie op dit niveau hou... Straks na mijn vakantie ga ik gewoon weer hard doortrainen richting de 10 km... Maar eerst 3 weken niet rennen... wel jammer hoor, ik hoop niet dat ik straks weer opnieuw kan beginnen!!
pi_82843311
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:21 schreef Dwab het volgende:

@kieskleurig; waar heb je die rokjes gekocht? Zijn het speciale hardlooprokjes met zo'n broekje eronder?
Op ebay, rokjes van Nike sphere dry zonder broekje. Ik heb er rond de 8 euro per stuk voor betaald excl verzendkosten.
Als je interesse hebt kan ik straks als ik thuis ben wel even de link opzoeken
  dinsdag 15 juni 2010 @ 17:56:43 #160
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_82843693
Nou, heb opzich best ok gelopen. Iig geen pijntjes of zoiets!
Ik heb vandaag les 2 en 7 gelopen, hield het goed vol, viel me best mee. Heb bewust gekozen voor 2 lessen met veel wandelen erin, maar had niet perse gehoeven .
Totaal 5 km gelopen in 42 min .

Nja, volgende keer 12 lopen denk ik
  dinsdag 15 juni 2010 @ 17:57:39 #161
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_82843730
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:48 schreef kieskleurig het volgende:

[..]

Op ebay, rokjes van Nike sphere dry zonder broekje. Ik heb er rond de 8 euro per stuk voor betaald excl verzendkosten.
Als je interesse hebt kan ik straks als ik thuis ben wel even de link opzoeken
Wat is het verschil tussen het rokje en een broekje? (behalve het feit dat het een rokje is en geen broekje ) Loopt het prettiger oid?
pi_82844120
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:56 schreef GotC het volgende:
Nou, heb opzich best ok gelopen. Iig geen pijntjes of zoiets!
Ik heb vandaag les 2 en 7 gelopen, hield het goed vol, viel me best mee. Heb bewust gekozen voor 2 lessen met veel wandelen erin, maar had niet perse gehoeven .
Totaal 5 km gelopen in 42 min .

Nja, volgende keer 12 lopen denk ik
niet je komt net terug van een blessure, dus rustig opbouwen
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 18:08:15 #163
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_82844195
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 18:06 schreef CaLeX het volgende:

[..]

niet je komt net terug van een blessure, dus rustig opbouwen
True Moet weer even een doel voor ogen hebben, zou eigenlijk een wedstrijd lopen begin juni maarja
Eens even op zoek
pi_82844238
Ik ga vanavond ook weer beginnen, heb al maanden een knieblessure gehad en het trekt slecht weg, dus hoop dat ik een beetje meekom.
pi_82844318
Hoor je bij een cooling-down ook te rekken en strekken?
pi_82844391
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 18:08 schreef GotC het volgende:

[..]

True Moet weer even een doel voor ogen hebben, zou eigenlijk een wedstrijd lopen begin juni maarja
Eens even op zoek
jawel

In DH is er vrij weinig nog 21-8 in kijkduin en 7-11 op de laan v meerdenvoort
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 18:39:44 #167
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_82845475
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 18:10 schreef Cahir het volgende:
Hoor je bij een cooling-down ook te rekken en strekken?
Ik heb tot les..18 oid geen echte warming-up of cooling-down gedaan, alleen even rekken en strekken (ook bij cooling-down).
Vind rekken en strekken juist belangrijk

Nu ik erover nadenk, ik wandel 1,5 km op m'n gemakkie naar het Zuiderpark heen en terug Ook een soort warming-up/cooling-down..
pi_82846428
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:57 schreef GotC het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen het rokje en een broekje? (behalve het feit dat het een rokje is en geen broekje ) Loopt het prettiger oid?
Ik vind het heel prettig lopen, vooral heel luchtig, heerlijk dat er niks dat aan mijn benen plakt.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 19:00:30 #169
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_82846447
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 19:00 schreef kieskleurig het volgende:

[..]

Ik vind het heel prettig lopen, vooral heel luchtig, heerlijk dat er niks dat aan mijn benen plakt.
Heb je niet dat je dijen gaan schuren bij zweten enzo?
pi_82846749
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 19:00 schreef GotC het volgende:

[..]

Heb je niet dat je dijen gaan schuren bij zweten enzo?
Nee heb ik geen last van eigenlijk
  dinsdag 15 juni 2010 @ 19:20:20 #171
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_82847348
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 19:07 schreef kieskleurig het volgende:

[..]

Nee heb ik geen last van eigenlijk
Ik had vandaag al dat mijn shirt aan de binnenkant van mijn bovenarm ging schuren, echt alles gaat schuren en irriteren bij mij,zodra ik ga zweten;')
Zaterdag maar even de stad in om een ander shirtje te halen (liep nu in katoen..) en een echtbroekje ipv wielrenbroekje
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  dinsdag 15 juni 2010 @ 19:57:59 #172
277120 Vido
Jeuheu!
pi_82849127
T-shirt: twee voor 12 euro bij Aktie sport
Short: 13 euro bij Aktie sport
Sokken: 5 pack op de markt van 'n tientje (fusie tussen sportsokken en van die sneakersokjes)

Kan echt geen geld uitgeven aan zogenaamde professionele hardloopkleding (m.u.v. schoenen natuurlijk) voor die kleine afstanden van max. 8 kilometer die ik nu loop. Dat komt wel als ik op de 15-20 kilometer zit ofzo en ik het misschien nodig acht. Katoen en 'climacool' (whatever that might be, was de goedkoopste) werkt perfect en zonder irriteren.
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
  dinsdag 15 juni 2010 @ 21:55:59 #173
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_82856049
Hoi! Vraagje over Run Keeper Pro: kan je die naast een andere app draaien? Ik gebruik nu een C25K-app. Da's niets meer dan een app die me cues geeft voor de intervaltraining. Maar wat ik eraan mis is info over gelopen kilometers, snelheid etc. Iemand ervaring?
pi_82856332
Op de iPhone kun je (nog) niet 2 apps tegelijk draaien als dat is wat je wilt
  dinsdag 15 juni 2010 @ 22:02:35 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82856556
Hoe problematisch is het als je Evy's schema niet helemaal aan houdt en maar 2 keer in de week loopt?

Ik merk dat ik op dit moment lichtelijk overtrained ben met op zondag een anderhalf uur inspelen, dan anderhalf uur softbal-wedstrijd, 's avonds hardlopen. Dinsdag 2 uur training, woensdag hardlopen, vrijdag hardlopen.
Tikkie too much voor mijn totaal niet in conditie lichaam.
Ik wil het lopen dus voorlopig even terugbrengen naar 2 keer in de week. Kan dat? Of gaat het schema dan mis?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')