abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82776293
zaterdag is het open toernooi op mijn eigen club begonnen. doe alleen HE 5. eerste ronde moest ik zaterdag tegen iemand waar ik laatst op de clubkampioenschappen ook tegen moest. toen sloeg ik geen bal door, hij is een taaie speler (ook stuk ouder) en verloor toen met 7-5 6-4.

nu ging het super! alles lukte mn kon hem onder druk zetten. dat resulteerde in een 6-4 6-3 overwinning tegen de clubkampioen die 4.5 staat!

vrijdagavond de kwartfinale.
~Si vis amari, ama~
pi_82776423
quote:
Op maandag 14 juni 2010 09:44 schreef Komakie het volgende:

[..]

Tegen zo iemand is het natuurlijk extra belangrijk om diep te slaan. Dan kan hij niet zo snel oplopen. Laten lopen is natuurlijk ook altijd handig. Je hoeft ze niet als een winner te slaan, maar gewoon licht spreiden is altijd fijn
Zolang iemand maar niet in de positie komt om op te lopen.
Ja ik probeerde het ook tactisch op te lossen, maar dat ging niet super

Diep slaan op zijn backhand kreeg ik een slice terug, soms laag soms hoog diep. Door mijn enkelhandige backhand kom ik dan ongelofelijk in de knoop wanneer hij hoog is. Wanneer ik hem redelijk diep legde op zijn backhand kon hij hem dubbelhandig cross spinnen op mijn forehand.... Dat waren uit het niets gewoon winners.. ( hij was linkshandig ). Zijn forehand was minder gevaarlijk, maar wanneer ik daar op speelde kon hem diep leggen en naar voren lopen. Erg vervelend allemaal

Tevens op kunstgras Dat is voor technische rampspelers heb ik vernomen in het vorige topic
  maandag 14 juni 2010 @ 09:50:57 #28
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_82776427
in de poule win ik normaal wel redelijk veel, zodra het afvalsysteem begint verlies ik

edit: ik mis trouwens een nieuw XL topic?
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  maandag 14 juni 2010 @ 10:52:14 #29
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_82778238
quote:
Op maandag 14 juni 2010 09:50 schreef Drassss het volgende:

[..]

Ja ik probeerde het ook tactisch op te lossen, maar dat ging niet super

Diep slaan op zijn backhand kreeg ik een slice terug, soms laag soms hoog diep. Door mijn enkelhandige backhand kom ik dan ongelofelijk in de knoop wanneer hij hoog is. Wanneer ik hem redelijk diep legde op zijn backhand kon hij hem dubbelhandig cross spinnen op mijn forehand.... Dat waren uit het niets gewoon winners.. ( hij was linkshandig ). Zijn forehand was minder gevaarlijk, maar wanneer ik daar op speelde kon hem diep leggen en naar voren lopen. Erg vervelend allemaal

Tevens op kunstgras Dat is voor technische rampspelers heb ik vernomen in het vorige topic
Tja soms is iemand gewoon beter zullen we dan maar zeggen.
Ik heb het ook wel eens gehad. Dan probeer je alles en toch gaat het niet goed.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_82814008
quote:
Op zondag 13 juni 2010 23:27 schreef luckass het volgende:

[..]

Gefeliciteerd . Morgen eerste wedstrijd HE7, hopelijk kan ik een paar rondjes winnen .
7-5, 6-3 gewonnen. Service liep niet in set 1, maar in set 2 kon ik wel m'n service houden .
Als ik morgen meteen dat niveau haal heb ik weer goede kans.
pi_82823623
Zondag voor het eerst sinds een jaar gedubbelt, we gingen eraf met twee keer 6-1. Erg trieste pot, en omdat we in een poule van 3 zitten, en dat andere koppel hun eerste ook al won, zijn we dus al uitgeschakeld. Vanavond een wedstrijd om den keizers baard. Weet ik meteen weer waarom ik zo'n hekel heb aan mixen.
Misschien een uitgelezen mogelijkheid om mijn serve en volley (en chip and charge) spel weer wat bij te slijpen.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:14:12 #32
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_82823778
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:08 schreef magik7777 het volgende:
Zondag voor het eerst sinds een jaar gedubbelt, we gingen eraf met twee keer 6-1. Erg trieste pot, en omdat we in een poule van 3 zitten, en dat andere koppel hun eerste ook al won, zijn we dus al uitgeschakeld. Vanavond een wedstrijd om den keizers baard. Weet ik meteen weer waarom ik zo'n hekel heb aan mixen.
Misschien een uitgelezen mogelijkheid om mijn serve en volley (en chip and charge) spel weer wat bij te slijpen.
Volgens mij is iedereen het hier in het topic er wel over eens met de uitspraak mix=nix

Dat vind ik wel het rottige van poules. Als je verliest ben je ook gelijk klaar, maar moet je wel nog een wedstrijd spelen. Dan gaat het alleen nog maar om je rating, maar het is niet echt leuk.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:16:21 #33
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_82823851
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:14 schreef Komakie het volgende:

[..]

Volgens mij is iedereen het hier in het topic er wel over eens met de uitspraak mix=nix
sowieso het niveau van het meeste vrouwentennis
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:17:13 #34
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_82823873
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:16 schreef Salamando het volgende:

[..]

sowieso het niveau van het meeste vrouwentennis
Ach er zijn wel vrouwen met een leuk niveau, maar die willen meestal niet met mij dubbelen
pi_82824029
Vrouwen vinden het vaak helemaal super om te mixen, maar mannen???
Persoon met wie ik mix, moet gewoon op een kruk of stoel gaan zitten, en mooi wezen, en vooral niet gaan tennissen. Ze doet haar best, maar het is iemand met een hele lage enkel rating, en een goede dubbelrating, puur omdat ze haar mix-partners erg zorgvuldig uitkiest. Niet dat ik zo'n fantastische tennisser ben, maar ik kan zowel enkelen als dubbelen, en tennis een keer of 3 in de week.
pi_82824255
Mixen is dan ook vooral voor de gezelligheid, het is een bonus als je samen goed bent ingespeeld en kan heersen!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_82824470
Gezelligheid??? Dan is het inderdaad niks voor mij, na de wedstrijd gezellig prima, maar tijdens de wedstrijd wil ik liever winnen.
En gezellig tegen "Kees en Toos Piel hem maar over het net richting de vrouw" , is het niet gezellig.
pi_82824531
mixen = enkelen met een handicap
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:37:34 #39
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_82824552
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:37 schreef Forgive het volgende:
mixen = enkelen met een handicap
die moet ik onthouden
pi_82824633
ik zal het wat nuanceren,
maar dames die 6/7/8 zijn, heb je gewoon op mannenniveau 6/5 helemaal niks aan.
dan worden ze gewoon altijd gedolt
pi_82824677
Dan doe je als heer toch wat fout, want de tegenstander heeft meestal ook een vrouw hoor
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:40:59 #42
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_82824682
bestaan er dames in de 5 dan?
pi_82824806
whaha er bestaan zeker wel dames in de 5
ik mix meestal met een meisje wat enkel 4 is!
dat is fijn spelen:)
pi_82825357
Belangrijkst is dat je mixpartner gewoon goed is aan het net zodat niet alles door de netspeler heen gestreept kan worden
pi_82825714
Dat, en dat ze vast is....
pi_82825905
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 11:05 schreef magik7777 het volgende:
Dat, en dat ze vast is....
ja liefst moet ze natuurlijk perfect spelen en 100% winners slaan
Wat wil je nog meer echt? Beetje afknappen op die leuke vrouwen!!
pi_82826158
Flinke voorgevel, goed figuur, en goed gekleed, dus een rokje, of een piepklein broekje wat haar goed staat. Ze moet beter dan mij zijn, en na de wedstrijd drankjes halen. Mocht ik een stijve nek hebben, dan moet ze me masseren, met eventueel een happy end.
pi_82827803
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 11:15 schreef magik7777 het volgende:
Flinke voorgevel, goed figuur, en goed gekleed, dus een rokje, of een piepklein broekje wat haar goed staat. Ze moet beter dan mij zijn, en na de wedstrijd drankjes halen. Mocht ik een stijve nek hebben, dan moet ze me masseren, met eventueel een happy end.
dit doet me aan iemand denken
  dinsdag 15 juni 2010 @ 12:30:52 #49
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_82829001
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 11:15 schreef magik7777 het volgende:
Ok dan zou ik het bijna leuk gaan vinden om te gaan mixen. Maar dan nog doe ik het liever niet. Voor uiterlijk ga ik wel aan de kant zitten. Kun je beter opletten. Tijdens het spelen lijdt het alleen maar af.

Stijve nek is trouwens wel voor te stellen als je zo'n vrouw hebt die alleen maar moonballs slaat

Ik heb een keer tijdens de clubkampioenschappen met een meisje gemixt. Dat was voordat ik het afgezworen had
Ze had 5 op haar pasje staan (eigen C1 toen maar goed) dus ik dacht, dat kan wel eens leuk tennissen worden.
Die pielde alleen maar de bal over het net. Alleen maar rare slice balletjes en proberen om lobjes te slaan. Sta je daar als schietschijf aan het net
Na de 4de smash om mijn oren zei ik tegen haar "ik denk dat ik maar een kruis op me voorhoofd teken, want als je die ballen nog niet tussen me ogen krijgt". Stond ze me aan te kijken zo van "wat bedoel je?"
Ik heb geen idee hoe die toen C1 is geworden. Het leek helemaal nergens op

Btw, een vrouw in de dubbel die vast is geeft alleen maar aan dat ze niet aanvalt. Ze moet er gewoon voor zorgen dat binnen 3 ballen het punt is afgelopen Als het niet lukt, gewoon vol gas op de vrouw.
pi_82829287
Ik mix ook wel eens en straks op de clubkampioenschappen ook. Vervelende is altijd dat jij altijd 100% onder druk staat. Wanneer jij 1 fout maakt is de kans groot dat de game verloren gaat... Dat schietschijf verhaal ken ik ook Komakie. Gelukkig " train " ik mijn partner nu dat ze vol door moet rammen en lekker diep moet slaan. Dat scheelt al zoveel, zodat ik bij het net kan invliegen om het punt te maken Wanneer dat lukt is het mixen eigenlijk erg leuk. Enigsinds lol op de baan hebben, duiken op piel balletjes bij het net en keihard heen en weer rennen, omdat er lobjes over de vrouw worden geslagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')