abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82644159
quote:
NIJMEGEN - Honderden leerlingen van het Nijmeegse Canisiuscollege hebben donderdagochtend hun lessen onderbroken. Zij houden een staking. De leerlingen willen zo afdwingen dat zij aankomende maandagmiddag naar het WK-duel Nederland-Denemarken kunnen kijken.
Zie ook:

* Geen wk op middelbare scholen Nijmegen
* video artikel WK staking op Canisius loopt uit de hand

De schoolleiding van het Canisius kondigde het kijkverbod vorige week aan in De Gelderlander. Ook de SSGN had toen het besluit al genomen de lessen gewoon door te laten gaan. Daar besefte de leiding dat het besluit wel eens niet in goede aarde zou kunnen vallen.

De staking begon omstreeks kwart over elf, aanvankelijk aarzelend. Maar toen de schoolleiding geen gehoor gaf aan de eis tot 'WK-kijken' nam de groep stakende leerlingen snel toe, tot zo'n 600. Er werd op enig moment met eieren naar het schoolgebouw gegooid en ook met boterhammen. De steeds baldadiger jeugd heeft ook het ene na het andere voetballied aan, zoals 'het is stil aan de overkant'.

Omstreeks half een was het protest nog steeds bezig. Er werd inmiddels ook vuurwerk afgestoken en met yoghurt gegooid. Ook werd de weg voor de school geblokkeerd
Bron + filmpje: Gelderlanderhttp://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/6814656/WKrel-Nijmeegse-scholieren-voor-camera.ece?start=3&sort=asc#reakties

Tja, actie van de school is ook niet al te slim in mijn ogen, er zijn velen scholen die wel voetbal gaan kijken dus dat je dan onrust krijgt onder je leerlingen is logisch. Wel weer jammer dat er altijd een stel halve bij lopen die de boel gaan slopen. Opkomst maandag zal wel erg laag zijn op de school.
pi_82644237
Wat een kutscholieren. Gewoon de lessen volgen.
  donderdag 10 juni 2010 @ 23:15:15 #3
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_82644246
Huilies.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
  donderdag 10 juni 2010 @ 23:15:30 #4
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_82644258
Tering, wat een blagen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Donald Duck held donderdag 10 juni 2010 @ 23:16:31 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_82644304
Noteren als spijbelaars en aangeven bij de leerplichtambtenaar.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 10 juni 2010 @ 23:18:39 #6
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_82644401
Welke locatie? Ik heb ooit nog stage gelopen op een van die scholen...
pi_82644411
Van beide kanten water bij de wijn doen. De middelbare school van mijn neefje begint maandag om 07.45 met lessen van 40 minuten zodat alle klassen om 13.00 ongeveer klaar zijn. Goeie oplossing lijkt me.
pi_82644443
In en in triest.
  donderdag 10 juni 2010 @ 23:19:19 #9
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_82644445
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 23:18 schreef fratsman het volgende:
Van beide kanten water bij de wijn doen. De middelbare school van mijn neefje begint maandag om 07.45 met lessen van 40 minuten zodat alle klassen om 13.00 ongeveer klaar zijn. Goeie oplossing lijkt me.
Hier ook, trouwens.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_82644492
Ze hebben al dingen gepland die niet makkelijk te verplaatsen zijn.
quote:
WK-voetbal tijdens projectdagen, maandag 14 juni
De eerste wedstrijd van het Nederlands elftal is a.s. maandag om 13.30 uur. Tijdens die eerste voetbalwedstrijd hebben wij projectdagen. Deze dagen zijn een jaar geleden gepland, toen het wedstrijdschema nog niet bekend was.

Met de inhoudelijke en organisatorische voorbereiding daarvan is veel tijd (we besteden daar 400 uur aan, de voorbereidingen lopen al een half jaar) en geld gemoeid (voor sommige projecten is dit ¤ 20,- per leerling). Daarnaast zijn er veel mensen van buiten school betrokken bij deze projecten. We kunnen deze projecten niet verzetten en dat is de reden dat de projecten 'gewoon' doorgaan, ook al snappen we heel goed we onze leerlingen daarmee teleurstellen (zeker omdat er op andere scholen wel gekeken kan worden).

Onze leerlingen hebben dat met een handtekeningenactie en met een staking laten weten. Tijdens de staking hebben we geprobeerd om de leerlingen ons standpunt uit te leggen. De staking begon leuk, ludiek, met voetballiederen. Op het eind was het niet meer leuk omdat er met eieren en andere troep werd gegooid. Leerlingen van wie we dit hebben gezien zijn daar op aangesproken en hebben die troep opgeruimd.
http://www.canisiuscollege.nl/BenDweg/Informatief/home.asp
pi_82644543
kut kinderen, dienen met je kadaver
Bah !
pi_82644903
Dat krijg je in een linkse stad! Totaal geen discipline en arbeidsethos!
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  donderdag 10 juni 2010 @ 23:38:17 #14
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_82645178
Staken om voetbal

Kutkoters. Verplicht alle lessen tot 16:30 uur. Nemen ze maar een vrijdagje vrij ofzo ter compensatie
Tics van je petten.
  donderdag 10 juni 2010 @ 23:48:46 #15
291153 Zokunen
Zokalishous
pi_82645634
Tijdens de CL finale die ajax won had ik gym, we moesten komen, maar de radio stond wel aan! (en er werd weinig gedaan)
"Never forget that only dead fish swim with the stream." -Malcolm Muggeridge
pi_82645704
Ik had ook gewoon les tijdens de olympische spelen. Iets anders dan extra lang naar de wc gaan zat er toen ook niet op.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 07:57:32 #17
199339 MrSelecta
Looie Dakduvel
pi_82650568
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 23:48 schreef Zokunen het volgende:
Tijdens de CL finale die ajax won had ik gym, we moesten komen, maar de radio stond wel aan! (en er werd weinig gedaan)
Bij mijn school gebeurde dat ook. 1 vriend van me had wat tussenuren toen en was de dichtstbijzijnde kroeg ingedoken, om tijdens Frans weer snel naast me te zitten, riekend naar rook en drank..
I don't have a girlfriend, but I do know a woman who gets mad everytime I say this.
pi_82650582
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 23:13 schreef -0- het volgende:

De schoolleiding van het Canisius kondigde het kijkverbod vorige week aan in De Gelderlander. Ook de SSGN had toen het besluit al genomen de lessen gewoon door te laten gaan. Daar besefte de leiding dat het besluit wel eens niet in goede aarde zou kunnen vallen.
Mijn oude school

Oh, en voetbal
Bram! Boterham!
  vrijdag 11 juni 2010 @ 09:08:03 #19
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_82651764
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 23:20 schreef Wokkel het volgende:
Ze hebben al dingen gepland die niet makkelijk te verplaatsen zijn.
[..]

Speeldata zijn ondertussen al bijna een half jaar bekend. Men wist het dus, maar heeft verzuimd eerder actie te ondernemen.
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 23:48 schreef Zokunen het volgende:
Sukkel

Dat was de Toyota Cup.

Terechte actie van die kinderen wmb. Geef ze gvd 2 uurtjes vrij om naar voetbal te kijken, of zet een groot scherm in de aula. Laat eens zien dat je het in je hebt meer te zijn dan een uitgeleefde ouwe zeiksnor, meneer de directeur.
Intelligent, but fucked up.
pi_82652038
gewoon lessen volgen, niet zeiken en dan tegen het einde van de wedstrijd vragen of de radio even aan mag zo heb ik toen in groep 6 Ajax kampioen 'horen' worden, super tof was dat
Ja doei.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 09:22:15 #21
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_82652065
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 09:21 schreef motorbloempje het volgende:
gewoon lessen volgen, niet zeiken en dan tegen het einde van de wedstrijd vragen of de radio even aan mag zo heb ik toen in groep 6 Ajax kampioen 'horen' worden, super tof was dat
Ach kom

Leuk voor een meisje dat ook eens voetbal volgt, maar daar kun je toch niks mee?
  vrijdag 11 juni 2010 @ 09:31:06 #22
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_82652328
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 23:13 schreef -0- het volgende:

[..]

Bron + filmpje: Gelderlanderhttp://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/6814656/WKrel-Nijmeegse-scholieren-voor-camera.ece?start=3&sort=asc#reakties

Tja, actie van de school is ook niet al te slim in mijn ogen, er zijn velen scholen die wel voetbal gaan kijken dus dat je dan onrust krijgt onder je leerlingen is logisch.
Logisch? Sinds wanneer is voetbal kijken een recht? Ik zie werkelijk niet in waarom er voetbal gekeken 'moet' worden, laat staan waarom voetbal belangrijker is dan onderwijs..

Oh, en leerlingen van een van die 'vele scholen die wel voetbal gaan kijken' hebben daar ook over geklaagd, omdat de timing slecht uitkwam en omdat je ook geen vrij krijgt voor Wimbledon als je tennisfan bent.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_82652464
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 09:22 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ach kom

Leuk voor een meisje dat ook eens voetbal volgt, maar daar kun je toch niks mee?

/care, het is school, andere dingen zijn belangrijker dan voetbal en onderwijs al helemaal. Heb zelf maandag ook een tentamen, ga ik ook niet vragen of ze het verplaatsen of dat ze een tv aan zetten
Ja doei.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 09:41:43 #24
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82652674
ik zou me gewoon ziek melden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 11 juni 2010 @ 09:46:36 #25
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_82652819
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 09:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

/care, het is school, andere dingen zijn belangrijker dan voetbal en onderwijs al helemaal.
Een dagje les is zeker niet belangrijker dan de eerste WK wedstrijd van het NL elftal.

En twee uurtjes al helemáál niet
quote:
Heb zelf maandag ook een tentamen, ga ik ook niet vragen of ze het verplaatsen of dat ze een tv aan zetten
Lol hihi

Want een tentamen is hetzelfde als een 13 in een dozijn lesdag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')