Maar dan koop je voor 800 euro een gitaar en dan zoek je er een versterker voor 99 euro bij uit. Daar hoort dan toch ook een fatsoelijke versterker bij en niet een of ander digitaal kastje voor een scheet en drie knikkers. Een versterker is mogelijk nog belangrijker voor je geluid, dan een goede gitaar.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 00:40 schreef Braddie het volgende:
Line6 Spider IV 15, is voor z`n 99 erg goed, beter dan een cube///
ik heb hem hier gehad, en vond zelfs die Crafter er nog leuk op klinken
Ik wou dat ik met elke amp met een lange delaytijd genoegen kon nemenquote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:13 schreef Braddie het volgende:
Ik wil inderdaad een goede versterker erbij kopen, maar ik heb niet meer geld dan voor een spider line 6.
EN die line six heeft een hele lange delay(Zo`n 1,5 seconden).
Jaa hij begrijpt hemquote:Op vrijdag 11 juni 2010 14:00 schreef Braddie het volgende:
Ja..
nog precieser:
Ac-30?
Vox?
![]()
Nee maar die Line-6 is natuurlijk prima om mee te beginnen, als ik weer geld heb komt er een AC-30!
777 euroquote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:00 schreef Braddie het volgende:
Vox AC-30 heb ik naar gezocht, maar zijn 1000-2000euro!
Oke wat?quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:00 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
![]()
Mama I just orderd a guitar !!
Put the pay pall to it's best got to worrie about the rest
mama!!!!
Mama just killed a manquote:
Thanks.quote:
Nja, de goedkopere versie zal ook wel wat minder goed zijn inderdaad. Maar prima voor een beginnende gitarist lijkt mij.quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Thanks.
Op het Queen forum vinden ze allemaal dat ik dom bezig ben met het kopen van die gitaar en dat ik het niveau van Brian May niet haal met 5 maandjes en het lekker bij de Crafter moet houden.
Aan dat soort mensen moet je schijt aan hebben. Als jij die gitaar wilt en kan betalen en het waard vind koop je hem toch? Dus lekker kopen en als je hem hebt lekker spelen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:14 schreef Braddie het volgende:
Dat bedoel ik niet.
Wat die gasten daar zeggen is dat ik lekker op die Crafter moet blijven spelen en nog lang geen Red Special mag kopen.
Hij is overigens niet slechter dan de echte Red Special, aangezien hij gemaakt wordt door het bedrijf van Brian May zelf!
En die is vrij perfectionistisch,
Het is een hoop geld, maar ik heb er wel wat aan, zowel nu, als in de toekomst. Ze zeiden het al op Queenforum dat ik hem met een paar weken op Marktplaats heb staan, omdat ik toch liever op die Crafter speel.quote:Op zondag 15 augustus 2010 10:28 schreef StephanL het volgende:
[..]
Aan dat soort mensen moet je schijt aan hebben. Als jij die gitaar wilt en kan betalen en het waard vind koop je hem toch? Dus lekker kopen en als je hem hebt lekker spelen.
Wil ook niet meteen zeggen dat het meteen zo klinkt. Ik weet niet wat voor andere apparatuur hij nog meer gebruikt maar er zal vast wel een extra pedaaltje gebruiken.
Ik meende dat dat juist zo'n goed ding was...quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:32 schreef Braddie het volgende:
Wat?
Ik heb al een gitaar, een kloterige Crafter Cruiser.
Maar dat ding is niet echt motiverend om op te spelen.
En een Red Special wel!
Hij is als beginners gitaar wel goed, komt echt prima geluid uit, maar ik vind dat ik wel op wat beters mag gaan spelen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 06:20 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik meende dat dat juist zo'n goed ding was...
Ik heb zelf een simpele gitaar, maar een Vox Valvetronic.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 09:19 schreef dveckeveld het volgende:
Red SpecialHelemaal super!!
Heb zelf de Brian May Super.. Beide gitaren zijn erg mooi!
Maar uhm.. een 'digitaal' versterkertje bij een Red Special kan natuurlijk niet.
Koop dan tweedehands een VOX BM1.. Ben je helemaal compleet
Klank zit volgens mij wel degelijk in de gitaar.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:35 schreef Farenji het volgende:
Het is dikke vette onzin om dezelfde gear als je idool te kopen en dan denken dat dat je gaat helpen om even goed te spelen. Brian May had op een Crafter Cruiser ook als Brian May geklonken; klank zit voornamelijk in je vingers, niet in je gear.
Maar goed daar kom je nog wel achter.
Voor een deel wel maar slechts een klein deel. Het gaat veel meer om dingen als timing, frasering, de aanslag, vibrato, en natuurlijk notenkeuze. Voor de uiteindelijke sound is dat veel belangrijker.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:38 schreef RedSpecial het volgende:
[..]
Klank zit volgens mij wel degelijk in de gitaar.
Ja, en een beginner klinkt ook op de allerduurste gitaar nog steeds als een beginner.... met een hele dure gitaar.quote:Het geluid van May zit hem in de gitaar, ook wel in z`n vingers, maar het is 90% zijn gitaar. Brian op een strat klinkt nog steeds als Brian.... Maar dan op een strat.
Soberzo je idool volledig willen kopiërenquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:34 schreef Farenji het volgende:
[..]
Voor een deel wel maar slechts een klein deel. Het gaat veel meer om dingen als timing, frasering, de aanslag, vibrato, en natuurlijk notenkeuze. Voor de uiteindelijke sound is dat veel belangrijker.
[..]
Ja, en een beginner klinkt ook op de allerduurste gitaar nog steeds als een beginner.... met een hele dure gitaar.
Als je als Brian May wil klinken moet je dat niet in eerste instantie in de gitaar zoeken, maar gewoon door heel erg veel en heel erg lang en heel erg fanatiek te gaan oefenen.
én het feit dat jij het alleen maar over Queen hebt en alleen hun nummers speelt en erover post. Dusse.quote:Als je als Brian May wil klinken moet je dat niet in eerste instantie in de gitaar zoeken, maar gewoon door heel erg veel en heel erg lang en heel erg fanatiek te gaan oefenen.
Je pakt het te moeilijk aan imo, je speelt nog niet zo lang maar gaat je wel meteen toewerpen op songs van de 4 gitaarhelden die je net noemt. Is het niet beter om eerste de basis te leren? Simpele rock riffjes en akkoorden voordat je je op het grote werk stortquote:Op zondag 22 augustus 2010 23:30 schreef RedSpecial het volgende:
Ik speel ook zat andere dingen, Hendrix, Santana, Slash, Clapton.. maar Queen is wel mijn hoofd band ja.
Nee maar die hebben die gitaar ook meestal niet gekozen omdat hun idool erop speelt maar omdat ze de gitaar lekker vinden spelen en klinken. Een gitaar bestellen alleen omdat je idool erop speelt en zonder dat je hem zelf in handen hebt gehouden (zoals TS volgens mij heeft gedaan) is niet slim. Gitaren (of eigenlijk alle muziekinstrumenten) zijn enorm persoonlijk. Wat voor Brian May werkt, hoeft voor jou absoluut niet te werken. Brian May gebruikt ook een six pence-muntje als plectrum... dat ga je toch ook niet kopieren?quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:26 schreef RedSpecial het volgende:
Je kan prima een eigen stijl ontwikkelen op een RS.
Mensen die op een PRS of een GIBSON spelen kunnen toch ook een eigen stijl hebben?, hoeven niet persee zo te spelen als Santana of Slash..
Ehmm....quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:20 schreef Farenji het volgende:
[..]
Brian May gebruikt ook een six pence-muntje als plectrum... dat ga je toch ook niet kopieren?
Nee, doet hij ook niet. Hij speelt met een 10 eurocent muntje omdat hij geen sixpence kan vindenquote:Op maandag 23 augustus 2010 00:20 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nee maar die hebben die gitaar ook meestal niet gekozen omdat hun idool erop speelt maar omdat ze de gitaar lekker vinden spelen en klinken. Een gitaar bestellen alleen omdat je idool erop speelt en zonder dat je hem zelf in handen hebt gehouden (zoals TS volgens mij heeft gedaan) is niet slim. Gitaren (of eigenlijk alle muziekinstrumenten) zijn enorm persoonlijk. Wat voor Brian May werkt, hoeft voor jou absoluut niet te werken. Brian May gebruikt ook een six pence-muntje als plectrum... dat ga je toch ook niet kopieren?
mischien moet hij is langs een GWK of de bank. geen idee of een bank een paar cent wil omwisselen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 02:52 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nee, doet hij ook niet. Hij speelt met een 10 eurocent muntje omdat hij geen sixpence kan vinden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |