Maar hoe weet je dan precies wanneer het ei klaar is? Want hij wordt al een beetje hard voordat het water gaat koken natuurlijk..quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:46 schreef Daffodil31LE het volgende:
Leg het ei in de pan als het water nog niet kookt. En dan vooral als je ei rechtstreeks uit de koelkast komt.
Da's een kwestie van uitproberen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar hoe weet je dan precies wanneer het ei klaar is? Want hij wordt al een beetje hard voordat het water gaat koken natuurlijk..
Ja, ik vind dat dus ook lastiger. Mijnquote:Op donderdag 10 juni 2010 17:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar hoe weet je dan precies wanneer het ei klaar is? Want hij wordt al een beetje hard voordat het water gaat koken natuurlijk..
Ah oke, dus er is niet iets als een soort maatstaf van; ei 6 minuten erin als het water kookt, is gelijk aan ei 8 minuten erin als het gelijk in het water wordt gedaan. Ofzoietsquote:Op donderdag 10 juni 2010 17:51 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Da's een kwestie van uitproberen.
Als ik een ei kook dan begin ik te tellen zodra het water kookt. Twee minuten later heb ik een perfect gekookt ei. Niet te snotterig en niet te hard.
Jawel, het verschil zit ergens tussen de 1 en 2 minuten.quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ah oke, dus er is niet iets als een soort maatstaf van; ei 6 minuten erin als het water kookt, is gelijk aan ei 8 minuten erin als het gelijk in het water wordt gedaan. Ofzoiets![]()
Dat, maar pas wel als het kookt..quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:56 schreef kwiwi het volgende:
Ik leg trouwens m'n eieren altijd rustig met een lepel in het water als het al kookt, zodat er in ieder geval geen barstje kan ontstaan doordat ie de bodem raakt bij het erin doen.
Vreemd. De eieren die ik kook komen van een kip.quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:01 schreef gebrokenglas het volgende:
Eieren van Appie.
Waar liggen eieren in de supermarkt? Aha!quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:46 schreef Daffodil31LE het volgende:
En dan vooral als je ei rechtstreeks uit de koelkast komt.
Daar zeg je watquote:Op donderdag 10 juni 2010 18:24 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Waar liggen eieren in de supermarkt? Aha!
Volgens mij is dat omdat de temperatuur in supermarkten over het algemeen lager is dan die in de huiskamer. Thuis zou je de eieren dan in een kelder moeten bewaren of een andere koele ruimte. Aangezien veel mensen die niet hebben, is de koelkast toch een betere optie dan bewaren op kamertemperatuur. Heb ik wel eens gehoord..quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Daar zeg je watWaarom leggen mensen de eieren altijd in de koelkast terwijl ze daar nooit staan in de winkel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |