abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85181398
Ja die game mode heeft HoN ook, dan mag ieder team 3 heroes bannen en vervolgens mogen de teams om en om heroes kiezen. Dat is heel competitief.

Leavers heb je natuurlijk ook in HoN, maar als ze afk geregistreerd worden mag je ze kicken (vroeger mocht je altijd kicken maar dat hebben ze verwijdert vanwege noobjes die onrechtmatig gekickt werden). Daarnaast registreert het spel of je een match leaved, en als je meer dan 5% leaved dan mag je niet mee doen aan no-leavers game wat gewoon een extra game optie is (HoN heeft voornamelijk custom matches).

Heb je in LoL ook runes? Dat zijn power ups die op een van de twee locaties in de centrale rivier spawnen en die geven je dan, 2x damage, max run speed+slow resistance, invisibility, 2 kopiën van jezelf of regenerate al je mana en health over een paar seconden. Die geven ook een hele andere dimensie aan de gameplay, zo kun je ze ook bijvoorbeeld meenemen in je 'Bottle' (item dat je koopt) en later gebruiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrentebolHooft op 12-08-2010 12:54:09 ]
  donderdag 12 augustus 2010 @ 13:53:10 #52
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_85184734
Wat ik ook zo raar vond aan LoL is dat goede taktiek helemaal geen vereiste is. Als je sterft dan verlies je niet eens gold, dus als je iemand killed wordt die persoon er niet voor bestraft (en nee 1 minuutje wachten op de respawn is geen straf want dat heeft HoN naast ook geld verliezen).
Je tegenstander krijgt gewoon geld en EXP... Oftewel als je vaker dood gaat dan de tegenstander wordt hij automatisch sterker dan jou. Dus dat verschilt weinig met HoL. En geld verliezen is gewoon gruwelijk irritant zeker omdat het op een percentage gebaseerd is. Heb je bijna een duur item, ga je dood, kan je weer opnieuw beginnen met sparen. Tevens nodigt dat nu niet bepaald uit om eens agressief te gaan spelen en om eens een kansje te wagen als je niet zeker weet of je een gevecht gaat winnen.

-Ability power verneukt de rolverdeling
Omdat? Casters zullen gewoon voor ability power (spell power) en mana (regen) items gaan.
DPS voor attack (speed).
Tanks voor health.
Daarnaast heb je nog lifesteal/armor/magic penetration e.d.
Ook hebben veel heroes iets unieks qua spells. Sommige casten spells met hun eigen health, andere met energy, bij weer andere gaat het puur op cooldown.
-Iedereen krijgt health+damage+ability power+reduced cooldowns
Onzin? Zie hierboven.
-Overal gras waar je stealth in krijgt
Dus?
-Te veel geld
Want? Pas na een potje van ~40 minuten zul je misschien genoeg geld hebben om alle recommended items te kopen. En dan zal het potje al bijna zijn afgelopen
-Geen enkele vorm van je vijand naaien zoals denies, daarnaast is ganken veel lastiger
Je 'naait' je vijand door hem te forceren terug te trekken ,waardoor hij geen creep kills kan halen, omdat hij bang voor je is. Dat ganken veel lastiger valt ook wel mee. Als er eentje achterlangs gaat en eentje voorlangs maak je als speler weinig kan meer.
-Geen taktiek in champion kiezen, je hebt volgensmij minder dan 2 minuten om een champion te kiezen, zijn special dingetjes, je summoner spell en die extra stats dingen. In HoN baseer je je Hero op wat de vijand heeft en wat je team heeft en dan zijn 2 minuten soms nog te kort.
Je probeert gewoon een zo'n goed mogelijk team samen te stellen. Dus de juiste balans tussen tanks,dps en casters. Elke hero heeft namelijk een bepaalde rol. Zoals Tank+healer, DPS+Pusher etc. Dus je hebt ook gewoon carriers, support en gankers.
Verder heb je je 2 summoner spells en je talent build. Daarnaast heb je Runes, waarmee je je ventje nog wat kan tweaken, door bijvoorbeeld extra health of magic penetration toe te voegen.
Tevens kan je endgame (summoner level 30(max)) ranked matches doen.
--Veel mensen spelen slechts één of twee champions omdat ze er goed mee zijn, ik speel gewoon alles in .
Elke week zijn er 10 nieuwe gratis heroes. Per potje zijn er meestal 1 of 2 mensen die met een 'gekochte' hero spelen. De rest kiest elk potje zowat een andere. Daarnaast komen er elke week ook weer nieuwe heroes bij.

Je krijgt bij League of Legends na elk potje IP en EXP. De EXP wordt gebruikt voor je summoner level (waarmee je je talent build bouwt en plekken voor je runes krijgt). De IP wordt bijvoorbeeld gebruikt om nieuwe heroes en runes te kopen. Als je een no-leave streak hebt krijg je meer IP per potje.

Bij League of Legends heb je creeps die je een buff geven als je ze dood (die een paar minuten blijft). Ga je dood dan verlies je de buff en krijgt degene die je gedood heeft de buff. Maar je hoeft niet te doen alsof niemand weet wat runes in HoL doen, aangezien dit allemaal (zoals de rest van het spel: item(s) (interface), map, hero stats etc.) direct is gekopieerd van DotA (Warcraft 3). En DotA heb ik al veel gespeeld een paar jaar terug.

Lang verhaal kort, jij vind HoL beter, wij vinden League of Legends leuker. Lekker belangrijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thormodo op 12-08-2010 14:24:52 ]
pi_85191438
Ten eerste chill ff, ik wil de 2 spellen gewoon goed bediscussiëren zonder haat jegens elkaar.

Maar het verliezen van geld is helemaal niet % based. Volgensmij verlies je rond de 250-280 die jouw killer vervolgens krijgt, en zijn teamgenoten in de buurt zo'n extra 50-60. Als je een streak hebt (3 tot 10+ kills zonder dood te gaan) krijg je meer geld als reward, maar als je dood gaat krijgt de vijand dan ook meer (volgensmij zelfs 600+ als je de 10 streak hebt). Ik ben niet anders gewent, dus toen ik dood ging in LoL en respawnde en dan alsnog 2-3 items kon kopen vond ik dat heel raar en ongepast.

Je hebt gelijk dat er natuurlijk ook rolverdeling is in LoL, maar ik merkte niet op dat het ongeveer hetzelfde gaat als HoN omdat je in HoN je hp en mana krijgt van dezelfde stats die je voor damage neemt. Maar voor het kiezen van je champion EN je spells EN zijn extra 2 spells EN de runes zijn 2 minuten echt veel te kort. In de potjes die ik deed pakte iedereen direct zijn champion en ging de rest instellen. In HoN wacht je zo lang mogelijk met kiezen zodat de vijand niet weet wat je hebt en dus niet kan counter-picken. Tevens vind ik het lomp dat dezelfde champion kan gekozen worden door beide teams.

En gras dat stealth geeft is gewoon tè noob friendly voor woorden. Je kunt een perfecte gank maken en dan rent hij gewoon het gras in, doet zijn teleport naar base die iedereen gratis krijgt, en daar gaat je kill dan. In HoN moet je een item kopen voor teleport, dan kost het je dus geld, mana en een inventory slot en dan heb je geen invisibilty die je bescermt.

@ te veel geld -> pas na 40 minuten al je recommended items. In HoN krijg je nooit al je recommended items, na 40 minuten zal iemand met goede farm 1-2 goede items hebben, 1 core-mid-game achtig item en zijn boots. En aangezien de rest minder goede farm al hebben, hebben zij nog minder items.

Om je een plezier te doen zal ik ook wat pluspuntjes noemen van LoL:
-Het is gratis *O*
-Geen noob haat, in ieder geval niet in mijn matches. In HoN wordt je direct afgezeken
-Beter voor de recreatieve gamer / Minder competief
-Je krijgt spells buiten die van je champion om. Ook al vind ik dit ook een minpunt want dan kunnen hard carries een heal kiezen of iets anders wat ze niet horen te hebben.
pi_85191790
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 16:19 schreef KrentebolHooft het volgende:
En gras dat stealth geeft is gewoon tè noob friendly voor woorden. Je kunt een perfecte gank maken en dan rent hij gewoon het gras in, doet zijn teleport naar base die iedereen gratis krijgt, en daar gaat je kill dan. In HoN moet je een item kopen voor teleport, dan kost het je dus geld, mana en een inventory slot en dan heb je geen invisibilty die je bescermt.
Teleport duurt iets van 8 seconden, hoe wil je dat dan doen :?
Maar ik vind zo'n discussie best interessant, maar niet in het LoL topic tbh.. Maak dan gewoon een "Van DotA afgeleide games" topic aan waar je daarover gaat discussiëren..
Je gaat ook niet in het FIFA topic allemaal vergelijkingen trekken met PES, in WoW met Guild Wars, ga zo maar door..
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_85193585
Maakt het veel uit dan? :P Anders krijgt dit topic nog minder replies.
pi_85205945
Hallo mensen :D

Ik heb het spel gedownload en geinstalleerd. Alleen is het mij niet helemaal duidelijk wat nou de fun hierachter is.

In mijn ogen gebeurt er dit:

- je summoned 1 avatar ding
- die heb je onder controle
- je andere units gaan automatisch
- dus blijf je maar op die ene avatar aan het kloten
- en maar concentreren op het kopen van items
- ???
- jeuj saai

kan iemand mij uitleggen hoe het WEL moet ? ( mag desnoods in een pm of een mailtje )

vol verwachting klopt mijn hart , want volgens mij mis ik een boel
pi_85206262
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:54 schreef shadowflash het volgende:
Hallo mensen :D

Ik heb het spel gedownload en geinstalleerd. Alleen is het mij niet helemaal duidelijk wat nou de fun hierachter is.

In mijn ogen gebeurt er dit:

- je summoned 1 avatar ding
- die heb je onder controle
- je andere units gaan automatisch
- dus blijf je maar op die ene avatar aan het kloten
- en maar concentreren op het kopen van items
- ???
- jeuj saai

kan iemand mij uitleggen hoe het WEL moet ? ( mag desnoods in een pm of een mailtje )

vol verwachting klopt mijn hart , want volgens mij mis ik een boel
De fun is naar mijn mening vooral het killen van de tegenstanders hun champions, en daardoor uiteindelijk proberen de match te winnen :)
Er komt, hoe hoger level je wordt, steeds meer tactiek en skill bij kijken. Teamwork is ook erg belangrijk, dat is ook altijd leuk :) Het is daarom ook uitermate geschikt om met een vast groepje mensen te spelen.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_85310180
Balance is echt totaal naar de klote in dit spel :')
Healers kunnen amper meer healen en fiddle is achterlijk overpowerd.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_85313117
Geen enkele champion is achterlijk overpowered.
Alleen gefeede champions zijn overpowered, en als ze gefeed zijn is het of jouw schuld, of je teams schuld. Als er gewoon misses gecalled worden, wards geplaatst worden, en als mensen een beetje map awareness hebben en niet 100% debiel zijn kun je nauwelijks geganked worden.

Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk, bepaalde long range skill shots zoals bv Ashe's ult, Ezrael's ult, Nidalee's speer, of bv Vlad's untargetable Sanguine Pool waarmee hij makkelijk voorbij een toren komt, of een onverwachte Blitzcrank grab uit forest.
Doe eens niet.
  zondag 15 augustus 2010 @ 17:11:35 #60
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_85313964
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:19 schreef Ame_thyst het volgende:
Balance is echt totaal naar de klote in dit spel :')
Healers kunnen amper meer healen en fiddle is achterlijk overpowerd.
Hoe is Fiddle overpowered? Zijn ulti is zo gemakkelijk te stunnen/taunten/silencen etc. Voor de rest is die binnen 3 seconden dood.
Net nog een potje gedaan met een goede healer, die mijn leven 2x heeft gered waardoor ik 2 kill kon halen.
En wanneer komen de gratis 10 nieuwe heroes eigenlijk weer? Maandag?
pi_85314123
Er is geen 1 healer die meer hp in 1x kan healen dan de ulti van fiddle. Daarbij komt nog dat niemand zijn drain + ulti kan overleven. 1vs1 is hij nu echt te sterk.
pi_85314232
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 17:11 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Hoe is Fiddle overpowered? Zijn ulti is zo gemakkelijk te stunnen/taunten/silencen etc. Voor de rest is die binnen 3 seconden dood.
Net nog een potje gedaan met een goede healer, die mijn leven 2x heeft gered waardoor ik 2 kill kon halen.
En wanneer komen de gratis 10 nieuwe heroes eigenlijk weer? Maandag?
Als je zijn ulti stunt raakt hij niet zijn ulti kwijt maar kan hij hem later gewoon opnieuw casten. In combinatie met zijn drain is hij pittig om in 3 seconden dood te krijgen. Ja het kan wel maar het is zeker neit de zwakste champ. Naar mijn mening zou hij dat wel moeten zijn in verhouding met de dmg en healing die hij kan doen.

Vandaag alleen maar kut teams, ongelofelijk, zeker zondag. Weer een blik noobs opgetrokken... Snap niet hoe sommige lvl 20 halen :')
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:26:00 #63
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_85316239
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 17:16 schreef Ame_thyst het volgende:
Er is geen 1 healer die meer hp in 1x kan healen dan de ulti van fiddle. Daarbij komt nog dat niemand zijn drain + ulti kan overleven. 1vs1 is hij nu echt te sterk.
Ja 1vs1 daar zeg je me wat. Ik had het over groep gevechten 5vs5, waar hij binnen 3s dood ligt (i.c.m. met stun/taunt etc.). Er zijn zat heroes die 1vs1 veel sterker zijn dan anderen. Zoals warwick, hoewel ik die eigenlijk nog nooit een slechte K/D heb zien behalen.

quote:
Op zondag 15 augustus 2010 17:19 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

Als je zijn ulti stunt raakt hij niet zijn ulti kwijt maar kan hij hem later gewoon opnieuw casten. In combinatie met zijn drain is hij pittig om in 3 seconden dood te krijgen. Ja het kan wel maar het is zeker neit de zwakste champ. Naar mijn mening zou hij dat wel moeten zijn in verhouding met de dmg en healing die hij kan doen.

Vandaag alleen maar kut teams, ongelofelijk, zeker zondag. Weer een blik noobs opgetrokken... Snap niet hoe sommige lvl 20 halen :')
Hmm ik dacht dat ik de ulti wel kwijtraakte, nadat ik getaunt werd. Je moet hem inderdaad niet gaan aanvallen als hij je draint, want hij draint sneller dan jij kunt slaan (over het algemeen).

Ik ben net level 16 geworden. Jouw ingame naam is Cultor?
pi_85317299
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:26 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Ik ben net level 16 geworden. Jouw ingame naam is Cultor?
yep :)

Veigar kan in 1vs1 ook zo keihard uithalen, ach ja zulke dingen houden LoL wel leuk.
  maandag 16 augustus 2010 @ 00:45:28 #65
309193 404_
Broertje van apij4125
pi_85333015
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:48 schreef Necrodeath het volgende:
Geen enkele champion is achterlijk overpowered.
Nooit tegen Jax gespeeld? :')

Shaco hier *O*
YesNoGenius (speel niet echt veel meer ivm SC2)
Not found...
pi_85393597
Als je een team maakt met mensen met 300+ wins (dan moet je daar ook tegen) dan heb je vrij weinig aan jax. Ja bij een 3v3 is ie wel goed maar echt OP is hij niet. Tenminste, ik kom hem alleen tegen in 3v3's en dan pwn ik jax altijd hard met m'n tryndamere.

Gister een never-ending-battle:

Ik was de singed, ja veel deads en weinig kills maar daar is singed voor. Om vooraan te lopen, alle klappen op te vangen en er mensen tussenuit te sjoepen.
We waren duidelijk minder sterk dan de tegenstander en aan items lag het niet want we hadden allemaal geld over.
Uiteindelijk nog gewonnen doordat wij telkens al hun inhibs hadden en zei dus nooit konden pushen.
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
pi_85458048
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 00:45 schreef 404_ het volgende:

[..]

Nooit tegen Jax gespeeld? :')

Shaco hier *O*
YesNoGenius (speel niet echt veel meer ivm SC2)
Best wel aardig wat tegen Jax gespeeld, nooit echt het idee gehad dat hij zo bruut overpowered is ofzo.
Misschien komt het ook door de champion waar ik mee speel, dunno. (Nasus speel ik vaak mee)
Al had ik net wel een ervaring waardoor ik de indruk kreeg dat het vijandelijke team dacht dat Jax compleet overpowered was, en zsm de kop ingedrukt moest worden. Ik speelde met Jax, niet de eerste keer dat ik met hem speel, ben niet slecht met hem, maar om nu te zeggen dat ik heel goed ben met hem is ook niet zo.

Mijn team was sowieso kut, damage Soraka ( :') ), Blitz die geen enkele grab raakte, er werd geen enkele miss gecalled. Toen ik level 3 was werden Soraka en ik al geganked door 4 champions van hun.
Na een 2e gank door 4 enemies besloten om wat defensiever te spelen, maar dat werkte ook niet, ze kwamen gewoon met zijn 4en towerdiven om ons twee te killen en zelf 1 van hun dood te gaan.

Uiteindelijk zwaar onderleveled hard verloren.
Doe eens niet.
pi_85464346
Early game ganking werkt soms het beste tegen goede tegenstanders
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
pi_85558912
lvl 15 nu :)
5 lvltjes nog voor tier 3 runes, en ben al flink aan het sparen.
Zit er trouwens aan te denken om Kassadin te kopen, iemand ervaring met hem? Lijkt me persoonlijk een hele toffe champion.
Doe eens niet.
pi_85561142
lvl 25 to be, full time Master YI hier O+
  zondag 22 augustus 2010 @ 11:32:40 #71
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_85565197
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 00:30 schreef Necrodeath het volgende:
lvl 15 nu :)
5 lvltjes nog voor tier 3 runes, en ben al flink aan het sparen.
Zit er trouwens aan te denken om Kassadin te kopen, iemand ervaring met hem? Lijkt me persoonlijk een hele toffe champion.
Ik ben gisteren level 20 geworden. Runes heb ik nog niet gekocht (op ééntje na met 1.89 attack speed of zoiets nuttigs -,- ). Ik speel wel eens met een Kassadin en die brengt het er in ieder geval altijd goed van af.

quote:
Op zondag 22 augustus 2010 02:05 schreef xminator het volgende:
lvl 25 to be, full time Master YI hier O+
Master Yi heb ik ook gekocht, omdat hij maar 450 IP was. Maar persoonlijk vind ik hem maar saai. Sowieso speel ik gewoon met wat het team nodig heeft. Want na een paar keer de zelfde hero op rij heb ik het met die wel weer gezien.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:02:39 #72
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_85662345
Iemand nog tips over welke runes handig zijn voor zo'n beetje alle heroes? Ik speel bijna elk potje wel met een andere, dus heeft het niet zo veel nut om bijvoorbeeld alleen maar +crit runes te nemen.
Over het algemeen speel ik wel meer de niet-caster heroes. Dus met tanks (mundo <3) of melee (of ranged zoals tristana) dps.

[ Bericht 1% gewijzigd door Thormodo op 24-08-2010 21:45:09 ]
pi_85663343
Dingen zoals Health, Armor, Dodge en Magic Resist zijn natuurlijk altijd handig.
Cooldown reduction kan ook nog.
Mana regen is dan minder handig, wel handig als je mana heroes hebt, maar als je een hero hebt niet met mana werkt (hp/energy/alleen cooldown) heb je er geen drol aan.

Dan heb je de gewone runes al wel gehad.
Quints heb je wat apartere dingen voor, 1g/10sec of 2% meer xp bijvoorbeeld.
Doe eens niet.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:19:13 #74
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_85775672
Kun je gewoon alleen tier 3 doen? Ik was in de veronderstelling dat je bijv. één tier 1, één tier 2 en één tier 3 Quints kon gebruiken. Anders heb ik mooi 985 IP verspeeld aan een tier !+2 Quint -,-.

Edit: Blijkbaar wel als ik zo de builds op Mobafire bekijk. Dan kost het echt een vermogen om alle runeslots vol te krijgen...

[ Bericht 12% gewijzigd door Thormodo op 27-08-2010 16:31:41 ]
pi_85787000
Jep je kunt gewoon only tier 3 doen.
Mwah stelt niet echt veel voor.. had ook steeds van tier 1 tot en met 3 vol zitten en fully upgraded.. Nu nog 10.000 ip over
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')