Nice, ik heb ook 3g maar dan 8GB. Morgen ga ik er een nieuwe batt in laten zetten want hij is ineens heel erg luiquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:25 schreef cherrycoke het volgende:
* cherrycoke heeft de ipod touch 3g 16GB![]()
Error 404 - Page Not Foundquote:Op woensdag 9 juni 2010 18:14 schreef NietTeVolgen het volgende:
Wowowow krijg opeens allemaal Pm's over hoe ik OS4 al op me ipod heb staan,
Oke shit is simpel, veilig, en nog beter: legaal.
Er zit een addertje onder het gras, je moet een mac hebben of iets wat (snow) leopard draait.
Je gaat naaar:
http://gumballtech.com/20(...)s-9-2-beta-included/
Op die pagina staat al een hele uitleg in het engels, mocht je een samenwatting willen:
EERST, maak je een backup van je ipod, iphone, de overgang naar OS4 zal alles wissen, dus maak een backup, zodat je die weer kunt herstellen nadat OS4 geinstalleerd is.
Op die link hierboven scroll je naar beneden en download je de Itunes beta 9.2 en de OS4 die bij jou model past: ipod 2, iphone 2,3, 3G etc. Je installeert Itunes Beta 9.2 op je mac, dan sluit je je ipod/iphone aan, gaat naar je apparaat in itunes, houd ALT ingedrukt op je toetsenbord en drukt op Restore. Dan krijg je een venster waar je je gedownloade OS4 bestand moet selecteren.
Thats it, nu gaat ie alles installeren en kun je 15 minuten wachten,
Als OS4 geinstalleerd is zet je de backup terug en je zit op OS4
zal hem nog een keer quoten werkt alleens als je over een MAC met OSX beschikt ik kan namelijk de beta van itunes NIET op win7 instalerenquote:Op woensdag 9 juni 2010 18:14 schreef NietTeVolgen het volgende:
Wowowow krijg opeens allemaal Pm's over hoe ik OS4 al op me ipod heb staan,
Oke shit is simpel, veilig, en nog beter: legaal.
Er zit een addertje onder het gras, je moet een mac hebben of iets wat (snow) leopard draait.
Je gaat naaar:
http://gumballtech.com/20(...)s-9-2-beta-included/
Op die pagina staat al een hele uitleg in het engels, mocht je een samenwatting willen:
EERST, maak je een backup van je ipod, iphone, de overgang naar OS4 zal alles wissen, dus maak een backup, zodat je die weer kunt herstellen nadat OS4 geinstalleerd is.
Op die link hierboven scroll je naar beneden en download je de Itunes beta 9.2 en de OS4 die bij jou model past: ipod 2, iphone 2,3, 3G etc. Je installeert Itunes Beta 9.2 op je mac, dan sluit je je ipod/iphone aan, gaat naar je apparaat in itunes, houd ALT ingedrukt op je toetsenbord en drukt op Restore. Dan krijg je een venster waar je je gedownloade OS4 bestand moet selecteren.
Thats it, nu gaat ie alles installeren en kun je 15 minuten wachten,
Als OS4 geinstalleerd is zet je de backup terug en je zit op OS4
quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:29 schreef Igen het volgende:
Ik heb een iPod Touch 2g.
En dat is ook meteen het laatste ding wat ik ooit van Apple koop.
Kijk, dat ik een tientje voor OS 3 moest betalen, soit. Daar is het tenslotte een Apple voor. Dat even later dezelfde update ineens wél gratis is, was flink balen. Maar dat nou is aangekondigd dat de multitasking en een aantal andere functies van OS 4 uitgeschakeld zullen worden op de 2g, dat vind ik pas echt debiel. Zeker als Steve Jobs dan vrolijk zegt dat je dan maar gewoon een nieuwe moet kopen. Ik bedoel, ik heb het ding nog niet eens een jaar!
En dan te bedenken dat destijds ook nog de laatste iPod touch 1g te koop waren, waar OS 4 helemaal niet op zal werken. Je zal maar zo eentje gekocht hebben destijds. En dan AppleCare erbij gekocht hebben.
Wat lul je nou met "naar de touch te brengen"? Mijn verhaal geldt net zo hard voor de originele iPhone (geen OS 4) en voor de iPhone 3G (OS 4 alleen zonder multitasking).quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:34 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Tsja, Apple is nergens verplicht om de update ook naar de touch te brengen. Je iPod werkt toch nog gewoon net zo goed als toen je hem kocht?
Je hebt een punt moet ik zeggen. Het is een soort afpersing. Je zou ook kunnen zeggen dat het opzich slim is, maar dat ze het op de verkeerde manier gebruikenquote:Op woensdag 9 juni 2010 21:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat lul je nou met "naar de touch te brengen"? Mijn verhaal geldt net zo hard voor de originele iPhone (geen OS 4) en voor de iPhone 3G (OS 4 alleen zonder multitasking).
Mijn punt is dat de iPod Touch 2e generatie en de iPhone 3G nog geen jaar geleden het allernieuwste model waren, en dat Apple nu alweer opzettelijk en zonder technische noodzaak bij updates functionaliteit uitschakelt om zo de gebruikers te pushen om een nieuw apparaat te kopen. Breng dan gewoon geen update uit, in plaats van zo'n verkapte demo-versie.
Ik heb hem half jaar, en ik gebruik hem ook de hele dag door. Alleen ga ik morgen naar Apple om een nieuwe batterij erin te laten zetten. Mijne is de laatste tijd wel heel snel leeg. Apple vertelde al dat er bij mij een fabrieksfout inzit waardoor hij minder elektriciteit kan opwekken.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:06 schreef Wriggles het volgende:
Ongeveer anderhalve week m'n iPod Touch 3g nu, gebruik em bijna de hele dag door.
Als ze het gewoon openlijk een demoversie zouden noemen, of gewoon openlijk zouden zeggen dat ze geen zin hebben om updates te maken en je als je nieuwe functies wil gewoon een nieuw ding moet kopen, prima. Het komt zo een beetje leugenachtig over. OS 4 ook voor oudere hardware maar dan toch eigenlijk ook weer niet echt.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:04 schreef SalsedoNL het volgende:
[..]
Je hebt een punt moet ik zeggen. Het is een soort afpersing. Je zou ook kunnen zeggen dat het opzich slim is, maar dat ze het op de verkeerde manier gebruiken
Alleen dat irriteerde je. Gelukkig heeft het weinig met het apparaat te maken en wel met de maker. Ik heb het namelijk hier ook niet over Apple, maar over de geweldige gadger: Dé iPod Touchquote:Op woensdag 9 juni 2010 21:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Als ze het gewoon openlijk een demoversie zouden noemen, of gewoon openlijk zouden zeggen dat ze geen zin hebben om updates te maken en je als je nieuwe functies wil gewoon een nieuw ding moet kopen, prima. Het komt zo een beetje leugenachtig over. OS 4 ook voor oudere hardware maar dan toch eigenlijk ook weer niet echt.
Het blijft hoe dan ook wel een geniaal apparaat. Ook voor mee op vakantie, lekker klein maar precies geschikt om via wifi in de volgende plaats een hotel te reserveren of treintijden op te zoeken.
Dat ik er een heb gekocht, daar heb ik dan ook echt geen seconde spijt van gehad.
Dat heb je te danken aan de marketingjongens die mensen op die manier willen pushen naar nieuwe apparaten.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat lul je nou met "naar de touch te brengen"? Mijn verhaal geldt net zo hard voor de originele iPhone (geen OS 4) en voor de iPhone 3G (OS 4 alleen zonder multitasking).
Mijn punt is dat de iPod Touch 2e generatie en de iPhone 3G nog geen jaar geleden het allernieuwste model waren, en dat Apple nu alweer opzettelijk en zonder technische noodzaak bij updates nieuwe functionaliteit uitschakelt om zo de gebruikers te pushen om een nieuw apparaat te kopen. Breng dan gewoon geen update uit, in plaats van zo'n verkapte demo-versie.
Marketing is marketing, maar dit gaat best wel verquote:Op donderdag 10 juni 2010 12:09 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Dat heb je te danken aan de marketingjongens die mensen op die manier willen pushen naar nieuwe apparaten.
Ben allang blij dat iOS 4 gratis naar de Touch komt, was al bang dat er weer geld neergelegd moest worden voor die update zoals bij de laatste update.
Het kan nog veel verder hoorquote:Op donderdag 10 juni 2010 18:45 schreef SalsedoNL het volgende:
[..]
Marketing is marketing, maar dit gaat best wel ver
Kan niet, er is geen 3g 8 GB, wel 3g 16 en 32 GB.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:27 schreef SalsedoNL het volgende:
[..]
Nice, ik heb ook 3g maar dan 8GB. Morgen ga ik er een nieuwe batt in laten zetten want hij is ineens heel erg lui
Je kon het eenvoudig omzeilen door iets met iTunes te doen (backup ofzo)quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:29 schreef Igen het volgende:
Ik heb een iPod Touch 2g.
En dat is ook meteen het laatste ding wat ik ooit van Apple koop.
Kijk, dat ik een tientje voor OS 3 moest betalen, soit. Daar is het tenslotte een Apple voor. Dat even later dezelfde update ineens wél gratis is, was flink balen. Maar dat nou is aangekondigd dat de multitasking en een aantal andere functies van OS 4 uitgeschakeld zullen worden op de 2g, dat vind ik pas echt debiel. Zeker als Steve Jobs dan vrolijk zegt dat je dan maar gewoon een nieuwe moet kopen. Ik bedoel, ik heb het ding nog niet eens een jaar!
En dan te bedenken dat destijds ook nog de laatste iPod touch 1g te koop waren, waar OS 4 helemaal niet op zal werken. Je zal maar zo eentje gekocht hebben destijds. En dan AppleCare erbij gekocht hebben.
Klopt.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:18 schreef Andyy het volgende:
[..]
Je kon het eenvoudig omzeilen door iets met iTunes te doen (backup ofzo)
Dan voel je je genaaidquote:Op donderdag 10 juni 2010 21:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Klopt.
De link vond ik echt iets van vijf minuten nadat ik had betaald, dat kan ik me nog goed herinneren.
Ach zo duur was het toch niet?quote:
Nee. Ik had die 10 euro ervoor over en heb daarvoor gekregen wat ik wilde, dus waarom zou ik me genaaid voelen? Wist je trouwens dat dat zelfs een van de Bijbelse lessen is, dat je je in zo'n geval niet genaaid mag voelen? Niet dat ik Christelijk ben ofzo, maar ik vind het wel een goede gedachte.quote:
Ga dat ergens anders verkondigen troll.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:17 schreef Andyy het volgende:
[..]
Kan niet, er is geen 3g 8 GB, wel 3g 16 en 32 GB.
Hoezo troll?quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:32 schreef EcktenBaas het volgende:
[..]
Ga dat ergens anders verkondigen troll.
Ook fout, de derde generatie iPod Touch is alleen in 32GB en 64GBquote:Op donderdag 10 juni 2010 21:17 schreef Andyy het volgende:
[..]
Kan niet, er is geen 3g 8 GB, wel 3g 16 en 32 GB.
FAIL!quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:25 schreef cherrycoke het volgende:
* cherrycoke heeft de ipod touch 3g 16GB![]()
Nee. Koop een MBP, bazenlaptop. (ook voor school)quote:Op maandag 14 juni 2010 19:11 schreef Graseter het volgende:
Kan je ook iOS4 op je iPod zetten als je windows hebt?
Niet voor school want dan moet ik windows dual boot doen, ik wil geen windows op MBPquote:Op maandag 14 juni 2010 19:13 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Nee. Koop een MBP, bazenlaptop. (ook voor school)
iOS 4 op mijn iPod touch (2G, 16GB) lijkt mij wel leuk, maar kan nog niet zonder mijn jailbreak. Nog even wachten.
Belachelijk ja. Doen ze ook met computers trouwens. Ik probeerde laatst OS X Snow Leopard te installeren op m'n PowerBook uit 1993, blijkt dat ding ook niet ondersteund te worden! Afpersing is het!quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:29 schreef Igen het volgende:
Sinds wanneer is 1993 = 2009?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:43 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Belachelijk ja. Doen ze ook met computers trouwens. Ik probeerde laatst OS X Snow Leopard te installeren op m'n PowerBook uit 1993, blijkt dat ding ook niet ondersteund te worden! Afpersing is het!
Ja zo moeilijk is dat toch niet? Apple-producten zijn flink aan de prijs, dan mag je toch wel verwachten dat ze tenminste één jaar (maar niet per se 17 jaar) meekunnen. Of niet soms?quote:
Doet hij het niet meer dan?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja zo moeilijk is dat toch niet? Apple-producten zijn flink aan de prijs, dan mag je toch wel verwachten dat ze tenminste één jaar (maar niet per se 17 jaar) meekunnen. Of niet soms?
Je kunt er echt alles meedoen, alleen heb je nu niet de mogelijkheid om mapjes te maken, that's it.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja zo moeilijk is dat toch niet? Apple-producten zijn flink aan de prijs, dan mag je toch wel verwachten dat ze tenminste één jaar (maar niet per se 17 jaar) meekunnen. Of niet soms?
Onderdeel van "het doen" is dat je er nieuwe dingen op kunt zetten.quote:
Beiden kunnen nog wel, dit slaat dus nergens op.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Onderdeel van "het doen" is dat je er nieuwe dingen op kunt zetten.
Zou jij het accepteren als je op een iPod van nog geen jaar oud geen nieuwe muziek meer kon zetten?
Zou jij het accepteren als je op een iPod van nog geen jaar oud geen nieuwe apps meer kon zetten?
Ik gebruik al sinds 2004 iPods en heb nog nooit een nieuw OS op een iPod geïnstalleerd. Je doet alsof het 'normaal' is dat je op een iPod (wat gewoon een mp3-speler is) jaarlijks een heel nieuw OS kan installeren maar ik heb dat nog bij geen enkele andere mp3-speler gezien. Dat het bij de wat recentere iPods wel kan vind ik eigenlijk alleen maar mooi meegenomen.quote:Zou jij het accepteren als je op een iPod van nog geen jaar oud geen nieuw OS meer kon zetten?
Mapjes niet, maar een wallpaper zoals bij iOS vereist wel degelijk rekenkracht. Ik heb 't op m'n iPhone 3G geprobeerd met jailbreak en het loopt gewoon niet soepel.quote:Even vooropgesteld dat er geen technische beperkingen zijn, maar je maakt mij niet wijs dat een iPod Touch 1g geen rekenkracht genoeg heeft om apps in mapjes te stoppen of dat de 2g geen rekenkracht genoeg heeft om een achtergrondplaatje weer te geven.
Ja duh!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:50 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Beiden kunnen nog wel, dit slaat dus nergens op.
Tot nu toe kon het meerdere keren wél, dus blijkbaar is het bij de iPod touch wel normaal om het OS te upgraden.quote:[..]
Ik gebruik al sinds 2004 iPods en heb nog nooit een nieuw OS op een iPod geïnstalleerd. Je doet alsof het 'normaal' is dat je op een iPod (wat gewoon een mp3-speler is) jaarlijks een heel nieuw OS kan installeren maar ik heb dat nog bij geen enkele andere mp3-speler gezien.
Zou je dat ook zeggen als je geen nieuwe apps en geen nieuwe iTunes-muziek meer erop zou kunnen zetten? Zou je dan ook aankomen met iets van "op andere mp3-spelers kan het ook niet" en "het is mooi meegenomen dat het eerst wel mogelijk was"?quote:Dat het bij de wat recentere iPods wel kan vind ik eigenlijk alleen maar mooi meegenomen.
Alsof je bestaande functionaliteit verliest, maar dat is niet zo?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Zou je dat ook zeggen als je geen nieuwe apps en geen nieuwe iTunes-muziek meer erop zou kunnen zetten? Zou je dan ook aankomen met iets van "op andere mp3-spelers kan het ook niet" en "het is mooi meegenomen dat het eerst wel mogelijk was"?
Hoezo? Geen nieuwe muziek van iTunes erop kunnen zetten is toch ook geen verlies van bestaande functionaliteit? Alle oude nummers kun je dan immers nog gewoon afspelen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:26 schreef NietTeVolgen het volgende:
[..]
Alsof je bestaande functionaliteit verliest, maar dat is niet zo?
Jawel ...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:15 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Wat zit je nou te 'wat als-en'?
Toen je de iPod touch kocht waren software-updates nog niet aan de orde
... dus dit is flauwekul.quote:dus zeur niet zo. Alle applicaties draaien toch nog gewoon? Koop een nieuwe iPod als het je zo dwars zit.
OS 4 draait in de huidige vorm toch prima op de 2g? En zo veel rekenkracht vergen de nieuwe functies nou ook weer niet, dus het lijkt me héél sterk dat de 1g dat niet aan zou kunnen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:14 schreef NietTeVolgen het volgende:
Dat je die zware update op verouderde hardware wil is flauwe kul, op de ipod touch 2 draait het al niet super, laat staan de eerste generatie.
WiFi, wireless internet since 1999quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:22 schreef EINZ het volgende:
Ik ben verbaasd dat dat ding internetfaciliteiten aan boord heeft. Maar dan moet je er dus een simkaart in doen?
Dat wil ik nietquote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:23 schreef NietTeVolgen het volgende:
[..]
WiFi, wireless internet since 1999
3G staat ook voor third Generationquote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:27 schreef EINZ het volgende:
[..]
Dat wil ik nietIk wil ook op vunzige tankstations kunnen internetten
Maar er staat toch 3g? Dat is toch een telefoonterm?
Klopt, maar iPod Touch gebruikers gebruiken de term 3G als in 'derde generatie', net zoals sommigen de iPhone 4 de iPhone 4G noemen, ook al heeft deze geen 4G ondersteuning.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:27 schreef EINZ het volgende:
[..]
Dat wil ik nietIk wil ook op vunzige tankstations kunnen internetten
Maar er staat toch 3g? Dat is toch een telefoonterm?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |