abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 juni 2010 @ 08:30:44 #101
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_82651029
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:28 schreef Pinterman het volgende:
Er wordt in dit topic wel flink ingehakt op een ieder die het vreemd vindt dat homo's hun eigen bars etc. willen hebben, maar ik vraag u dit:

Als ik een bar open en bij de deur een bordje hang: "blanken bar". Deugt dat?
Bij een gay bar staat afaik niet een bordje "homobar" op de deur. Hetero's zijn verder ook gewoon welkom in een homobar.
quote:
Volgens het principe wat hier gehanteerd wordt (het accepteren van diversiteit) moet het geen probleem zijn.
Er zijn zat blankenbarren. Die hebben ook geen bordje "blankenbar" op de deur, maar worden wel voornamelijk bezocht door blanken.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 08:31:11 #102
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_82651038
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:30 schreef Pinterman het volgende:
Want tja, ik heb niks tegen negers maar als blanke wil ik gewoon mijn eigen plekje af en toe, met mensen die net zo zijn als ik.
Genoeg keuze.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 08:32:20 #103
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_82651067
quote:
Er wordt in dit topic wel flink ingehakt op een ieder die het vreemd vindt dat homo's hun eigen bars etc. willen hebben, maar ik vraag u dit:

Volgens het principe wat hier gehanteerd wordt (het accepteren van diversiteit) moet het geen probleem zijn.
Dat bordje mag je ophangen ja, maar als jij mensen met een andere huidskleur weigert mag dat niet.

Jij haalt doelgroep en discriminatie door elkaar heen, geeft verder niet, maar het maakt je argumentatie nog niet valide.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 11 juni 2010 @ 08:33:45 #104
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_82651101
Maar de "argumentatie" van Pinterman is wel weer een beetje typisch.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 11 juni 2010 @ 08:36:36 #105
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_82651154
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:30 schreef Alicey het volgende:

[..]

Bij een gay bar staat afaik niet een bordje "homobar" op de deur. Hetero's zijn verder ook gewoon welkom in een homobar.
[..]

Er zijn zat blankenbarren. Die hebben ook geen bordje "blankenbar" op de deur, maar wordt wel voornamelijk bezocht door blanken.
Klopt, ik heb het ook niet over een bar waar geen negers in mogen, maar een die zich specifiek richt op een blank publiek. In de praktijk bestaan die wellicht nog, maar je zult het nooit zo mogen noemen. Want wij weten in dit land inmiddels dat huidskleur geen verschil is, behalve op esthetisch niveau. Een gaybar mag je echter wel degelijk zo noemen en expliciet zo doen voorkomen. Gebeurt ook vaak genoeg. Dat vind ik dus vreemd, want seksualiteit is voor mij totaal niet belangrijk dus in die zin gelijk aan huidskleur.
Ik wens je een dolfijne dag
  vrijdag 11 juni 2010 @ 08:38:40 #106
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_82651188
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:32 schreef Semisane het volgende:

[..]

Dat bordje mag je ophangen ja
Dat denk ik dus eigenlijk niet.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 08:40:55 #107
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_82651224
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:36 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Klopt, ik heb het ook niet over een bar waar geen negers in mogen, maar een die zich specifiek richt op een blank publiek. In de praktijk bestaan die wellicht nog, maar je zult het nooit zo mogen noemen. Want wij weten in dit land inmiddels dat huidskleur geen verschil is, behalve op esthetisch niveau. Een gaybar mag je echter wel degelijk zo noemen en expliciet zo doen voorkomen. Gebeurt ook vaak genoeg. Dat vind ik dus vreemd, want seksualiteit is voor mij totaal niet belangrijk dus in die zin gelijk aan huidskleur.
Tof dat jij seksualiteit geen enkel probleem vind, dat vinden de meeste homo's ook niet, maar toch wordt de laatste groep nog altijd behoorlijk gediscrimineerd, dus kennelijk zijn er Nederlanders die het wel een punt vinden, vandaar dat homo's ook graag in bars komen die bekent staan dat deze er geen punt van maken, maar je bent gewoon welkom daar hoor, je zal als hetero nooit geweigerd worden bij een "gaybar".

Wat is dus je punt?

Overigens kom ik niet veel bars tegen met een bordje "gaybar" aan de deur, maar goed ik ga niet veel uit, dus wellicht is dat het.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 08:42:28 #108
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_82651252
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:38 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Dat denk ik dus eigenlijk niet.
Nou dat mag je denken, maar er is werkelijk geen wet te vinden die aangeeft dat je geen bord blankenbar mag ophangen. Dat het wellicht niet slim is om te doen is wat anders.

Enkel als je mensen gaat weigeren op huidskleur heb je een probleem met de wet.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 08:43:11 #109
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_82651266
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:40 schreef Semisane het volgende:

[..]

Tof dat jij seksualiteit geen enkel probleem vind, dat vinden de meeste homo's ook niet, maar toch wordt de laatste groep nog altijd behoorlijk gediscrimineerd, dus kennelijk zijn er Nederlanders die het wel een punt vinden, vandaar dat homo's ook graag in bars komen die bekent staan dat deze er geen punt van maken, maar je bent gewoon welkom daar hoor, je zal als hetero nooit geweigerd worden bij een "gaybar".

Wat is dus je punt?
Plus dat je je daar als hetero niet eens gay hoeft te gedragen.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 08:44:26 #110
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_82651298
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:36 schreef Pinterman het volgende:

Er is voor zover ik weet geen wet die je verbiedt om het een blankenbar te noemen, zolang iedereen verder gewoon welkom is.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 08:45:10 #111
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_82651312
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:43 schreef Alicey het volgende:

[..]

Plus dat je je daar als hetero niet eens gay hoeft te gedragen.
Sterker nog, als homo hoef je je niet eens op een bepaalde manier te gedragen. Het is echt te bizar voor woorden, maar je mag je in een "gaybar" gewoon voordoen zoals jij zelf wilt.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 08:56:19 #112
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_82651530
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:40 schreef Semisane het volgende:

[..]

Wat is dus je punt?

Overigens kom ik niet veel bars tegen met een bordje "gaybar" aan de deur, maar goed ik ga niet veel uit, dus wellicht is dat het.
Mijn punt is dat ik het er in principe helemaal mee eens ben dat homo's mogen doen en laten wat ze willen, maar dat het misschien voordelig is voor de ontwikkeling van de homo-acceptatie als dat proces wat stapsgewijzer verloopt. Kijk naar de apartheid in Z.A. Dat heeft tot een enorme polarisatie geleid; zwart spande samen omdat blank dat ook deed en nu kan de cirkel niet meer worden doorbroken. Als homo's zich te extreem profileren, gaan er hetero's zijn met een tegenreactie, en de boel escaleert. Ik denk dat men af moet stappen van het alles of niets idee en dat homo's zich misschien wat 'toegankelijker' op kunnen stellen, tbv. uiteindelijke volledige acceptatie. Ook al boet je dan in eerste instantie wat in aan individualiteit.

Sorry, wat moelijk uitgelegd maar het is nog vroeg.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 09:02:39 #113
3140 PhalanX
Technarchy
pi_82651660
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 18:55 schreef RAVW het volgende:

Maar nu het volgende .... ROSE MAANDDAG < GAY PARADE > HOMO BARS en ga nog maar even door..
Waarom aparte dingen eisen als je in de samenleving geaccepteerd wil worden ..

Als je de Tilburgse Kermis bedoelde met Roze Maandag, dan mag je meteen even erbij vermelden dat Roze Maandag de meest lucratieve dag is van de hele kermis, het trekt het meeste bezoek, en dat is opmerkelijk voor een maandag, aangezien dinsdag gewoon weer een werkdag is.

En het wemelt er van de hetero's misschien zelfs nog meer dan homo's.

Dus zo gruwelijk als jij Roze Maandag vindt, zo blij dat de mensen op de kermis en rond de kermis er blij mee zijn.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  vrijdag 11 juni 2010 @ 09:02:55 #114
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_82651665
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:56 schreef Pinterman het volgende:

Dat lijkt me een beetje het paard achter de wagen spannen. Mensen zouden wat meer moeten kijken naar hun overeenkomsten in plaats van hun verschillen, dat zou - niet alleen op het gebied van seksuele gerichtheid - pas veel schelen.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 09:07:39 #115
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_82651755
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 18:03 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Ah, lesbische pr0n

Verder moeten die potenrammers van die vrouwen afblijven!

To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  vrijdag 11 juni 2010 @ 09:13:26 #116
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_82651874
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:56 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Mijn punt is dat ik het er in principe helemaal mee eens ben dat homo's mogen doen en laten wat ze willen, maar dat het misschien voordelig is voor de ontwikkeling van de homo-acceptatie als dat proces wat stapsgewijzer verloopt. Kijk naar de apartheid in Z.A. Dat heeft tot een enorme polarisatie geleid; zwart spande samen omdat blank dat ook deed en nu kan de cirkel niet meer worden doorbroken. Als homo's zich te extreem profileren, gaan er hetero's zijn met een tegenreactie, en de boel escaleert. Ik denk dat men af moet stappen van het alles of niets idee en dat homo's zich misschien wat 'toegankelijker' op kunnen stellen, tbv. uiteindelijke volledige acceptatie. Ook al boet je dan in eerste instantie wat in aan individualiteit.

Ja prima maar de homo's zijn al een tijdje bezig met de strijd voor acceptatie en tot ongeveer een jaar of 8 geleden ging dit ook prima en zeer stapsgewijs. Je dacht toch niet dat het feit dat homo's mogen trouwen op dag één was vergeven? Het is al een jaartje of 40 + aan de gang.

Enkel de laatste 8 jaar is er dus een teruggang in die acceptatie merkbaar en ik betwijfel of dat aan het zogenaamde "extreme profileren" te maken heeft. De gay parade was bijvoorbeeld in de jaren 90 veel extravaganter, ook waren er meer Gay clubs toen en waren de feesten in de clubs gewoon weg berucht. Toch was Amsterdam een veel leukere plek voor homo's dan nu.

Dus vertel mij maar? Waar ligt het dan aan? Kennelijk niet aan dat extreem profileren want op het feit na dat veruit de meerderheid van de homo's zich helemaal niet profileren, laat staan extreem, zijn de bekende evenementen die homo's organiseren ook nog eens een stuk netter geworden. En de uitgaansscene in Amsterdam? Die is op sterven na dood.

Feit is dat de meeste homo's in het openbaar zich helemaal niet uitspreken over hun sexualiteit, de meeste hetero's zullen de gemiddelde homo ook gewoon weg niet herkennen, enkel dat groepje die wat meer in de openbaarheid treed, daar stoort men zich aan.

Sorry hoor, maar dan ligt het probleem toch echt bij die mensen die zich er aan storen en niet aan de homo's

Ik vind het persoonlijk nogal verontrustend dat er mensen in Nederland zijn die bij dit soort incidenten het slachtoffer een deel van de verantwoordelijkheid van het incident in de schoenen wilt schuiven. Niet alleen leid dit soort victim-blaming tot meer discriminatie, maar het zal wellicht nog een keer het geweld acceptabel maken, gewoon weg omdat men vind dat "die homo's het zelf maar uit lopen te lokken."

Ik vraag me wel eens af wat er met dit land precies aan de hand is, als of iedereen zich moet gaan gedragen als ieder ander en elk stukje individualiteit moet worden opgegeven voor "het algemene beeld". Vreemd, want uiteindelijk wilt iedereen namelijk gewoon zichzelf zijn, hetero of homo, maar kennelijk mogen minderheden of bepaalde groepen niet te veel zichzelf zijn...ofzo iets.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 09:17:44 #117
3140 PhalanX
Technarchy
pi_82651965
het grote dillemma van GroenLinks... onvoorwaardelijk steun uitspreken voor minderheidsgroeperingen... maar wat doe je als de ene minderheidsgroepering de andere discrimineert.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  vrijdag 11 juni 2010 @ 09:18:41 #118
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_82651983
quote:

Stel: ik geef je gelijk.

Wat kunnen we daar dan mee in deze discussie?
Intelligent, but fucked up.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 09:31:10 #119
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_82652331
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 09:17 schreef PhalanX het volgende:
het grote dillemma van GroenLinks... onvoorwaardelijk steun uitspreken voor minderheidsgroeperingen... maar wat doe je als de ene minderheidsgroepering de andere discrimineert.
ik zou niet weten waarom dat een dilemma is. Discriminatie is altijd fout, ongeacht wie het doet. Dat zeg ik als GL-stemmer en ik neem aan dat de meeste GL'ers er zo over denken.
pi_82655717
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:30 schreef Alicey het volgende:

[..]

[..]

er zijn ook bars waar dat niet zo is
  vrijdag 11 juni 2010 @ 12:34:37 #121
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_82660009
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 09:13 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ja prima maar de homo's zijn al een tijdje bezig met de strijd voor acceptatie en tot ongeveer een jaar of 8 geleden ging dit ook prima en zeer stapsgewijs. Je dacht toch niet dat het feit dat homo's mogen trouwen op dag één was vergeven? Het is al een jaartje of 40 + aan de gang.

Enkel de laatste 8 jaar is er dus een teruggang in die acceptatie merkbaar en ik betwijfel of dat aan het zogenaamde "extreme profileren" te maken heeft. De gay parade was bijvoorbeeld in de jaren 90 veel extravaganter, ook waren er meer Gay clubs toen en waren de feesten in de clubs gewoon weg berucht. Toch was Amsterdam een veel leukere plek voor homo's dan nu.

Dus vertel mij maar? Waar ligt het dan aan? Kennelijk niet aan dat extreem profileren want op het feit na dat veruit de meerderheid van de homo's zich helemaal niet profileren, laat staan extreem, zijn de bekende evenementen die homo's organiseren ook nog eens een stuk netter geworden. En de uitgaansscene in Amsterdam? Die is op sterven na dood.

Feit is dat de meeste homo's in het openbaar zich helemaal niet uitspreken over hun sexualiteit, de meeste hetero's zullen de gemiddelde homo ook gewoon weg niet herkennen, enkel dat groepje die wat meer in de openbaarheid treed, daar stoort men zich aan.

Sorry hoor, maar dan ligt het probleem toch echt bij die mensen die zich er aan storen en niet aan de homo's

Ik vind het persoonlijk nogal verontrustend dat er mensen in Nederland zijn die bij dit soort incidenten het slachtoffer een deel van de verantwoordelijkheid van het incident in de schoenen wilt schuiven. Niet alleen leid dit soort victim-blaming tot meer discriminatie, maar het zal wellicht nog een keer het geweld acceptabel maken, gewoon weg omdat men vind dat "die homo's het zelf maar uit lopen te lokken."

Ik vraag me wel eens af wat er met dit land precies aan de hand is, als of iedereen zich moet gaan gedragen als ieder ander en elk stukje individualiteit moet worden opgegeven voor "het algemene beeld". Vreemd, want uiteindelijk wilt iedereen namelijk gewoon zichzelf zijn, hetero of homo, maar kennelijk mogen minderheden of bepaalde groepen niet te veel zichzelf zijn...ofzo iets.
Het ligt in ieder geval niet aan het feit dat homo's homoseksueel zijn. Bedenk wel, in principe is iedere minderheid met duidelijk identificeerbare eigenschappen het onderwerp van discriminatie op basis van die eigenschappen. Gothics, buitenlanders, skinheads, hippies, noem maar op. Er is altijd wel een groep die aanstoot neemt aan de ander. Echter, die haat kunnen ze alleen uiten op de betreffende groep als ze weten wie het zijn. Daar zit voor mij altijd de vraag: waarom kan ik het in veel van de gevallen puur op het uiterlijk en gedrag al raden dat iemand homoseksueel is? Ik heb er vervolgens geen moeite mee, maar ik snap niet helemaal hoe je seksuele voorkeur je gedrag kan beinvloeden. Ik val op mannen, dus ik hou van kleurrijke kleding? Ik zie die link niet. Ik ben dan ook geen homo, dus misschien weet ik het wel gewoon niet. Maar wat ik wel weet, is dat dit soort verschillen échte acceptatie in de weg staan. Dat dat principieel niet zo zou moeten zijn, ben ik het 100% mee eens. Maar homo's leven niet in een andere realiteit dan de rest van de mensen, en zullen het dus helaas met de werkelijkheid moeten doen. Nee, je verdient het niet om in elkaar geslagen te worden als je anders bent. Ja, je bent wat mij betreft 100% slachtoffer. Echter, als je iets voorzichtiger omgaat met het uiten van je homoseksualiteit, kun je het probleem wel enigzins uit de weg gaan. Net zoals ik gewoon niet met mijn blanke hoofd door de zwarte townships in Zuid Afrika ga wandelen. Het zou moeten kunnen, maar het kan niet.
pi_82660668
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:27 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ah! Als ik een kort rokje aan trek moet ik zeker ook gedogen dat ik verkracht word?
Typisch weer zo'n kortzichtige reactie van een zogenaamd 'vrijzinning' persoon. Het is geen kwestie van moeten, maar van je verstand gebruiken. Wanneer jij met een kort rokje door een donker park gaat lopen alleen, dan ben je slechts een dom wicht, maar niet fout. Fout is de persoon die jou wat aan zou doen.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 12:55:35 #123
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_82660933
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 11:02 schreef Yorrit het volgende:

[..]

er zijn ook bars waar dat niet zo is
Dat je als hetero niet welkom bent in een homobar?? Ik ga heel veel naar gay gerelateerde kroegen, clubs en feesten, maar ik heb dat werkelijk nog nooit gehoord!

Je moet er wel mee rekening houden dat er sowieso heel veel verschillende "soorten" uitgaansgelegenheden zijn, voor heel veel verschillende mensen. Het is maar net waar jij je thuis voelt. Betekent niet dat anderen daar niet welkom zijn, in principe, maar anderen komen daar niet zo snel, want ze voelen zich daar niet op hun plek. Soort zoekt soort zeggen ze weleens!
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_82661304
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 12:55 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Dat je als hetero niet welkom bent in een homobar?? Ik ga heel veel naar gay gerelateerde kroegen, clubs en feesten, maar ik heb dat werkelijk nog nooit gehoord!
De Trut is daar toch n bekend voorbeeld van

maar het is verder niet zo relevant voor de discussie, het is ook niet te vergelijken met een bar 'alleen voor blanken'
  vrijdag 11 juni 2010 @ 13:12:27 #125
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_82661710
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 13:04 schreef Yorrit het volgende:

[..]

De Trut is daar toch n bekend voorbeeld van
Nou, je kunt gewoon als hetero de trut in hoor!
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')