Zodat de rijken het wel gaan voelen en het de armen volledig tackelt?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:35 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je op deze manier het idee krijgen dat rijken gewoon te hard morgen rijden omdat ze dat toch simpel te kunnen betalen. Hier ben ik ook tegenstander van en ik vind dan wel dat er hardere maatregelen moeten worden getroffen bij systematisch te hard rijden maar die boetes moet je verder niet per inkomen gaan bepalen.
Weet jij een betere oplossing dan?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:35 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je op deze manier het idee krijgen dat rijken gewoon te hard morgen rijden omdat ze dat toch simpel te kunnen betalen. Hier ben ik ook tegenstander van en ik vind dan wel dat er hardere maatregelen moeten worden getroffen bij systematisch te hard rijden maar die boetes moet je verder niet per inkomen gaan bepalen.
Ik kan wel gerust opmaken dat jij vrij links bent of nietquote:
Het tackelt de armen niet volledig. Het is en blijft gewoon je eigen domme fout als je te hard rijd.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:36 schreef Dastan het volgende:
[..]
Zodat de rijken het wel gaan voelen en het de armen volledig tackelt?
Bullshit dat je een groepering uit elkaar moet halen. Als je te hard rijd is het keihard je eigen fout. Stel je rijdt 3x te hard, dan mag je gewoon een maand je rijbewijs inleveren.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:37 schreef henrydg het volgende:
[..]
Weet jij een betere oplossing dan?
Er zijn zat rijken ( vermoed ik ) die gewoon systematisch te hard rijden, omdat ze het kunnen betalen. Die kun je natuurlijk niet allemaal uit elkaar halen, dus dan maar een kinderachtige oplossing voor een kinderachtig probleem: iedereen die meer verdient, meer laten betalen.
Ach, zolang ik geen achttien ben hoef ik me niet druk te maken over achter welke partij ik sta. Dan kan ik zelf nog een mening hebben zonder mij met een partij te hoeven identificeren.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:38 schreef henrydg het volgende:
[..]
Ik kan wel gerust opmaken dat jij vrij links bent of niet
Als ze zo'n systeem doorvoeren en dan alsnog boetes gelijktrekken met inkomens zou dat helemaal geweldig zijn.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:39 schreef Japsnars het volgende:
Bullshit dat je een groepering uit elkaar moet halen. Als je te hard rijd is het keihard je eigen fout. Stel je rijdt 3x te hard, dan mag je gewoon een maand je rijbewijs inleveren.
Ik snap niet dat mensen serieus boetes naar inkomen willen hebben of je moet echt wel een hele arme sloeber zijn die vindt dat alles zo enorm oneerlijk is ingedeeld.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:38 schreef Dastan het volgende:
Ook gewoon logisch natuurlijk. Ik snap niet dat sommige mensen het hier niet mee eens kunnen zijn.
Nee, geen boetes gelijk trekken.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:40 schreef henrydg het volgende:
[..]
Als ze zo'n systeem doorvoeren en dan alsnog boetes gelijktrekken met inkomens zou dat helemaal geweldig zijn.
Uit de context gerukt zag die zin er wel zo uit.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:34 schreef Dastan het volgende:
[..]
Nee, want een blikje soep kopen is geen straf.
Natuurlijk is het je eigen fout, maar als een arme die fout een keer bij ongeluk maakt, zijn de consequenties vele en vele malen groter dan wanneer een rijke dat doet.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:39 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Het tackelt de armen niet volledig. Het is en blijft gewoon je eigen domme fout als je te hard rijd.
[..]
Bullshit dat je een groepering uit elkaar moet halen. Als je te hard rijd is het keihard je eigen fout. Stel je rijdt 3x te hard, dan mag je gewoon een maand je rijbewijs inleveren.
Dit dus.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:41 schreef Dastan het volgende:
[..]
Natuurlijk is het je eigen fout, maar als een arme die fout een keer bij ongeluk maakt, zijn de consequenties vele en vele malen groter dan wanneer een rijke dat doet.
Waarom wordt toch altijd de suggestie gewekt dat intelligentie een keuze is? Of dat hoger opgeleiden harder moeten werken of meer hun best hebben moeten doen? Mijn ervaring op dit moment is dat de slimsten de school op hun sloffen halen en de wat minder slimmen zich kapot moeten werken om bij te blijven.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:40 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Ik snap niet dat mensen serieus boetes naar inkomen willen hebben of je moet echt wel een hele arme sloeber zijn die vindt dat alles zo enorm oneerlijk is ingedeeld.
Wij rijkeren verzorgen al genoeg geld voor in de staatskas. Ga dan niet lopen roepen dat alles zo oneerlijk is. Als er iets oneerlijk is, dan blijft het gewoon de VEEL TE HOGE inkomensbelasting.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:41 schreef Dastan het volgende:
[..]
Natuurlijk is het je eigen fout, maar als een arme die fout een keer bij ongeluk maakt, zijn de consequenties vele en vele malen groter dan wanneer een rijke dat doet.
Die consequenties zijn niet zo groot dat je een maand op brood en water moet leven.quote:
Jij vindt het getuigen van gelijkheid dat armen meer lijden onder de straffen dan rijken?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:45 schreef Japsnars het volgende:
[..]
[..]
Die consequenties zijn niet zo groot dat je een maand op brood en water moet leven.
Daarnaast zal de klap dan groot genoeg zijn om het voortaan wel te laten het in je bolle kop te halen om zo hard te rijden. Dan kan je wel mooi gaan roepen dat rijke mensen meer moeten gaan betalen zodat het ook bij hen harder aankomt maar dit past bij mij niet in het plaatje gelijkheid.
Zeker aangezien er ook gewoon een over grote meerderheid is die na die ene boete het voorlopig ook wel uit hun kop laten om te hard te rijden. Het is slechts een kleine groep veelplegers en die zie je net zoveel bij lage als bij hoge inkomens.
Dat is gewoon hun eigen fout als ze te hard blijven rijden en dan moeten ze ook niet zeiken over de consequenties. Daarnaast zit er dus gewoon dan een limiet aan van 3 boetes want dan ben jij je rijbewijs een tijd kwijt.
Waar zeg ik dat intelligentie een keuze is?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:43 schreef Dastan het volgende:
[..]
Waarom wordt toch altijd de suggestie gewekt dat intelligentie een keuze is? Of dat hoger opgeleiden harder moeten werken of meer hun best hebben moeten doen? Mijn ervaring op dit moment is dat de slimsten de school op hun sloffen halen en de wat minder slimmen zich kapot moeten werken om bij te blijven.
Omdat de topbanen nou eenmaal meer slopen dan de simpelere.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:43 schreef Dastan het volgende:
[..]
Waarom wordt toch altijd de suggestie gewekt dat intelligentie een keuze is? Of dat hoger opgeleiden harder moeten werken of meer hun best hebben moeten doen? Mijn ervaring op dit moment is dat de slimsten de school op hun sloffen halen en de wat minder slimme zich kapot moeten werken om bij te blijven.
Ach dit schiet niet op, je blijft dezelfde onzin lullen.HET IS GEWOON JE EIGEN FOUT ALS JE EEN OVERTREDING MAAKT.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:46 schreef Dastan het volgende:
[..]
Jij vindt het getuigen van gelijkheid dat armen meer lijden onder de straffen dan rijken?
Nee. Het netto-uurloon van een hogeropgeleide is vele malen hoger dan het netto-uurloon van een lageropgeleide. Ga dus geen werkweken vergelijken, want dat slaat nergens op.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:48 schreef Adames het volgende:
[..]
Omdat de topbanen nou eenmaal meer slopen dan de simpelere.
Hoewel je als je een erg goede functie hebt in een bedrijf je netto 3-4 keer minimumloon kan binnenhalen, moet je niet vergeten dat ze meer werken. Goede managers of chirurgen maken uren van 80-90 uur per week. En zelfs dan neem je vaak je werk mee naar huis. Een standaard inpakker of schoonmaker gaat om 5 uur naar huis en gaat thuis tv kijken.
Dubbel werken betekent de helft minder vrije tijd (zo'n 70 uur waarin je niet slaapt of werkt voor een 40-urige werkweek of 30 uur voor een 80-urige week.
Je moet natuurlijk kijken naar je netto maandloon. Uurloon vergelijken slaat pas nergens op.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:50 schreef Dastan het volgende:
[..]
Nee. Het netto-uurloon van een hogeropgeleide is vele malen hoger dan het netto-uurloon van een lageropgeleide. Ga dus geen werkweken vergelijken, want dat slaat nergens op.
Alsof jij jezelf niet herhaalt. Jij verdedigt gelijkheid, maar past die absoluut toe. Dat kan niet. Met zulke termen - en zeker als het over geld gaat - moet je het relatief benaderen. Waarom denk je dat de belasting wordt berekend met een percentage?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:48 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Ach dit schiet niet op, je blijft dezelfde onzin lullen.HET IS GEWOON JE EIGEN FOUT ALS JE EEN OVERTREDING MAAKT.
Iedereen krijgt dezelfde boete en de overgrote meerderheid laat het vervolgens in zijn kop om hard te rijden, arm of rijk. En voor de veelplegers heb je dan wel andere regelingen
Natuurlijk slaat dat wel ergens op. Je wil toch weten wat ze krijgen als ze beiden evenveel werk verrichten (in dit geval een uur)?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:51 schreef Adames het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk kijken naar je netto maandloon. Uurloon vergelijken slaat pas nergens op.
En dan zie je dat het verschil opeens kleiner is na de aftrek van belastingen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |