abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82528325
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:35 schreef Japsnars het volgende:

[..]

Natuurlijk kan je op deze manier het idee krijgen dat rijken gewoon te hard morgen rijden omdat ze dat toch simpel te kunnen betalen. Hier ben ik ook tegenstander van en ik vind dan wel dat er hardere maatregelen moeten worden getroffen bij systematisch te hard rijden maar die boetes moet je verder niet per inkomen gaan bepalen.
Zodat de rijken het wel gaan voelen en het de armen volledig tackelt?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 23:37:32 #127
290373 henrydg
Nu met zomerse avatar
pi_82528364
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:35 schreef Japsnars het volgende:

[..]

Natuurlijk kan je op deze manier het idee krijgen dat rijken gewoon te hard morgen rijden omdat ze dat toch simpel te kunnen betalen. Hier ben ik ook tegenstander van en ik vind dan wel dat er hardere maatregelen moeten worden getroffen bij systematisch te hard rijden maar die boetes moet je verder niet per inkomen gaan bepalen.
Weet jij een betere oplossing dan?
Er zijn zat rijken ( vermoed ik ) die gewoon systematisch te hard rijden, omdat ze het kunnen betalen. Die kun je natuurlijk niet allemaal uit elkaar halen, dus dan maar een kinderachtige oplossing voor een kinderachtig probleem: iedereen die meer verdient, meer laten betalen.
Henk, Ingrid, Ali en Fatima betalen voor de onzin van de VVD en PVV
pi_82528404
Ook gewoon logisch natuurlijk. Ik snap niet dat sommige mensen het hier niet mee eens kunnen zijn.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 23:38:41 #129
290373 henrydg
Nu met zomerse avatar
pi_82528425
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:38 schreef Dastan het volgende:
Ook gewoon logisch natuurlijk.
Ik kan wel gerust opmaken dat jij vrij links bent of niet
  dinsdag 8 juni 2010 @ 23:39:03 #130
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_82528449
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:36 schreef Dastan het volgende:

[..]

Zodat de rijken het wel gaan voelen en het de armen volledig tackelt?
Het tackelt de armen niet volledig. Het is en blijft gewoon je eigen domme fout als je te hard rijd.
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:37 schreef henrydg het volgende:

[..]

Weet jij een betere oplossing dan?
Er zijn zat rijken ( vermoed ik ) die gewoon systematisch te hard rijden, omdat ze het kunnen betalen. Die kun je natuurlijk niet allemaal uit elkaar halen, dus dan maar een kinderachtige oplossing voor een kinderachtig probleem: iedereen die meer verdient, meer laten betalen.
Bullshit dat je een groepering uit elkaar moet halen. Als je te hard rijd is het keihard je eigen fout. Stel je rijdt 3x te hard, dan mag je gewoon een maand je rijbewijs inleveren.
Op woensdag 23 juni 2010 22:44 schreef Chuck_Norris het volgende:
Haha Jap jonge trollgod
Op woensdag 23 juni 2010 22:48 schreef Skylark. het volgende:
Chuck is mastertrolled _O_.
pi_82528504
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:38 schreef henrydg het volgende:

[..]

Ik kan wel gerust opmaken dat jij vrij links bent of niet
Ach, zolang ik geen achttien ben hoef ik me niet druk te maken over achter welke partij ik sta. Dan kan ik zelf nog een mening hebben zonder mij met een partij te hoeven identificeren.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 23:40:08 #132
290373 henrydg
Nu met zomerse avatar
pi_82528507
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:39 schreef Japsnars het volgende:
Bullshit dat je een groepering uit elkaar moet halen. Als je te hard rijd is het keihard je eigen fout. Stel je rijdt 3x te hard, dan mag je gewoon een maand je rijbewijs inleveren.
Als ze zo'n systeem doorvoeren en dan alsnog boetes gelijktrekken met inkomens zou dat helemaal geweldig zijn.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 23:40:19 #133
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_82528515
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:38 schreef Dastan het volgende:
Ook gewoon logisch natuurlijk. Ik snap niet dat sommige mensen het hier niet mee eens kunnen zijn.
Ik snap niet dat mensen serieus boetes naar inkomen willen hebben of je moet echt wel een hele arme sloeber zijn die vindt dat alles zo enorm oneerlijk is ingedeeld.

Wij rijkeren verzorgen al genoeg geld voor in de staatskas. Ga dan niet lopen roepen dat alles zo oneerlijk is. Als er iets oneerlijk is, dan blijft het gewoon de VEEL TE HOGE inkomensbelasting.
Haha Jap jonge trollgod
  dinsdag 8 juni 2010 @ 23:40:32 #134
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_82528522
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:40 schreef henrydg het volgende:

[..]

Als ze zo'n systeem doorvoeren en dan alsnog boetes gelijktrekken met inkomens zou dat helemaal geweldig zijn.
Nee, geen boetes gelijk trekken.
Haha Jap jonge trollgod
pi_82528523
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:34 schreef Dastan het volgende:

[..]

Nee, want een blikje soep kopen is geen straf.
Uit de context gerukt zag die zin er wel zo uit.

Iig
Een verkeersboete wordt door niet door het OM bepaald. Is slechts een standaard boete om zonder al te veel rompslomp iemand te bekeuren. Op het moment dat je het inkomensafhankelijk maakt maak je het weer moeilijk en raak je de Mulderwet weer in feite kwijt. Kan niet de bedoeling zijn.

Voor andere straffen werkt het zelfs andersom. Als iemand een eigen zaak heeft en in de gevangenis komt dan is dat veel erger voor hem dan een thuis zittend iemand die nog mooi in de gevangenis iets van opleiding kan doen. Simpelweg vanwege imagoschade en de tijd dat zijn bedrijf kapot gaat.
Als je het eerlijk gaat doen, moet die eerste dan de helft straf krijgen?
pi_82528567
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:39 schreef Japsnars het volgende:

[..]

Het tackelt de armen niet volledig. Het is en blijft gewoon je eigen domme fout als je te hard rijd.
[..]

Natuurlijk is het je eigen fout, maar als een arme die fout een keer bij ongeluk maakt, zijn de consequenties vele en vele malen groter dan wanneer een rijke dat doet.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 23:41:44 #137
290373 henrydg
Nu met zomerse avatar
pi_82528577
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:41 schreef Dastan het volgende:

[..]

Natuurlijk is het je eigen fout, maar als een arme die fout een keer bij ongeluk maakt, zijn de consequenties vele en vele malen groter dan wanneer een rijke dat doet.
Dit dus.
pi_82528655
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:40 schreef Japsnars het volgende:

[..]

Ik snap niet dat mensen serieus boetes naar inkomen willen hebben of je moet echt wel een hele arme sloeber zijn die vindt dat alles zo enorm oneerlijk is ingedeeld.

Wij rijkeren verzorgen al genoeg geld voor in de staatskas. Ga dan niet lopen roepen dat alles zo oneerlijk is. Als er iets oneerlijk is, dan blijft het gewoon de VEEL TE HOGE inkomensbelasting.
Waarom wordt toch altijd de suggestie gewekt dat intelligentie een keuze is? Of dat hoger opgeleiden harder moeten werken of meer hun best hebben moeten doen? Mijn ervaring op dit moment is dat de slimsten de school op hun sloffen halen en de wat minder slimmen zich kapot moeten werken om bij te blijven.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 23:45:32 #139
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_82528784
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:41 schreef Dastan het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:41 schreef henrydg het volgende:

[..]

Dit dus.
Die consequenties zijn niet zo groot dat je een maand op brood en water moet leven.

Daarnaast zal de klap dan groot genoeg zijn om het voortaan wel te laten het in je bolle kop te halen om zo hard te rijden. Dan kan je wel mooi gaan roepen dat rijke mensen meer moeten gaan betalen zodat het ook bij hen harder aankomt maar dit past bij mij niet in het plaatje gelijkheid.

Zeker aangezien er ook gewoon een over grote meerderheid is die na die ene boete het voorlopig ook wel uit hun kop laten om te hard te rijden. Het is slechts een kleine groep veelplegers en die zie je net zoveel bij lage als bij hoge inkomens.

Dat is gewoon hun eigen fout als ze te hard blijven rijden en dan moeten ze ook niet zeiken over de consequenties. Daarnaast zit er dus gewoon dan een limiet aan van 3 boetes want dan ben jij je rijbewijs een tijd kwijt.
Haha Jap jonge trollgod
pi_82528837
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:45 schreef Japsnars het volgende:

[..]

[..]

Die consequenties zijn niet zo groot dat je een maand op brood en water moet leven.

Daarnaast zal de klap dan groot genoeg zijn om het voortaan wel te laten het in je bolle kop te halen om zo hard te rijden. Dan kan je wel mooi gaan roepen dat rijke mensen meer moeten gaan betalen zodat het ook bij hen harder aankomt maar dit past bij mij niet in het plaatje gelijkheid.

Zeker aangezien er ook gewoon een over grote meerderheid is die na die ene boete het voorlopig ook wel uit hun kop laten om te hard te rijden. Het is slechts een kleine groep veelplegers en die zie je net zoveel bij lage als bij hoge inkomens.

Dat is gewoon hun eigen fout als ze te hard blijven rijden en dan moeten ze ook niet zeiken over de consequenties. Daarnaast zit er dus gewoon dan een limiet aan van 3 boetes want dan ben jij je rijbewijs een tijd kwijt.
Jij vindt het getuigen van gelijkheid dat armen meer lijden onder de straffen dan rijken?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 23:47:12 #141
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_82528879
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:43 schreef Dastan het volgende:

[..]

Waarom wordt toch altijd de suggestie gewekt dat intelligentie een keuze is? Of dat hoger opgeleiden harder moeten werken of meer hun best hebben moeten doen? Mijn ervaring op dit moment is dat de slimsten de school op hun sloffen halen en de wat minder slimmen zich kapot moeten werken om bij te blijven.
Waar zeg ik dat intelligentie een keuze is?

Het is gewoon een feit dat hoger opgeleiden LANGER bezig zijn geweest. Daarnaast zie ik op zowel vmbo als havo als vwo enerzijds leerlingen die alles op hun sloffen halen en anderzijds hard moeten leren. Dit soort mensen zie je op ieder type school. Niet puur alleen op het vwo slimme mensen en op het vmbo hardwerkende mensen, onzin.

Daarnaast moet jij gewoon beloond worden voor je hogere opleiding, PUNT.
Haha Jap jonge trollgod
  dinsdag 8 juni 2010 @ 23:47:17 #142
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_82528884
Feit blijft dat dat blikje soep vroeger 1 gulden kostte, nou kost het 1 euro. Meer dan het dubbele putverdeurie
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
  dinsdag 8 juni 2010 @ 23:47:43 #143
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82528913
Alsof PVV in de coalitie komt
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_82528929
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:43 schreef Dastan het volgende:

[..]

Waarom wordt toch altijd de suggestie gewekt dat intelligentie een keuze is? Of dat hoger opgeleiden harder moeten werken of meer hun best hebben moeten doen? Mijn ervaring op dit moment is dat de slimsten de school op hun sloffen halen en de wat minder slimme zich kapot moeten werken om bij te blijven.
Omdat de topbanen nou eenmaal meer slopen dan de simpelere.

Hoewel je als je een erg goede functie hebt in een bedrijf je netto 3-4 keer minimumloon kan binnenhalen, moet je niet vergeten dat ze meer werken. Goede managers of chirurgen maken uren van 80-90 uur per week. En zelfs dan neem je vaak je werk mee naar huis. Een standaard inpakker of schoonmaker gaat om 5 uur naar huis en gaat thuis tv kijken.
Dubbel werken betekent de helft minder vrije tijd (zo'n 70 uur waarin je niet slaapt of werkt voor een 40-urige werkweek of 30 uur voor een 80-urige week.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 23:48:30 #145
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_82528955
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:46 schreef Dastan het volgende:

[..]

Jij vindt het getuigen van gelijkheid dat armen meer lijden onder de straffen dan rijken?
Ach dit schiet niet op, je blijft dezelfde onzin lullen.HET IS GEWOON JE EIGEN FOUT ALS JE EEN OVERTREDING MAAKT.

Iedereen krijgt dezelfde boete en de overgrote meerderheid laat het vervolgens in zijn kop om hard te rijden, arm of rijk. En voor de veelplegers heb je dan wel andere regelingen
Haha Jap jonge trollgod
pi_82529054
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:48 schreef Adames het volgende:

[..]

Omdat de topbanen nou eenmaal meer slopen dan de simpelere.

Hoewel je als je een erg goede functie hebt in een bedrijf je netto 3-4 keer minimumloon kan binnenhalen, moet je niet vergeten dat ze meer werken. Goede managers of chirurgen maken uren van 80-90 uur per week. En zelfs dan neem je vaak je werk mee naar huis. Een standaard inpakker of schoonmaker gaat om 5 uur naar huis en gaat thuis tv kijken.
Dubbel werken betekent de helft minder vrije tijd (zo'n 70 uur waarin je niet slaapt of werkt voor een 40-urige werkweek of 30 uur voor een 80-urige week.
Nee. Het netto-uurloon van een hogeropgeleide is vele malen hoger dan het netto-uurloon van een lageropgeleide. Ga dus geen werkweken vergelijken, want dat slaat nergens op.
pi_82529071
Iemand met een uitkering heeft weer geen seconde voor z'n geld gewerkt als hij een bekeuring moet betalen, zo kan je het ook bekijken.
pi_82529107
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:50 schreef Dastan het volgende:

[..]

Nee. Het netto-uurloon van een hogeropgeleide is vele malen hoger dan het netto-uurloon van een lageropgeleide. Ga dus geen werkweken vergelijken, want dat slaat nergens op.
Je moet natuurlijk kijken naar je netto maandloon. Uurloon vergelijken slaat pas nergens op.
En dan zie je dat het verschil opeens kleiner is na de aftrek van belastingen.
pi_82529132
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:48 schreef Japsnars het volgende:

[..]

Ach dit schiet niet op, je blijft dezelfde onzin lullen.HET IS GEWOON JE EIGEN FOUT ALS JE EEN OVERTREDING MAAKT.

Iedereen krijgt dezelfde boete en de overgrote meerderheid laat het vervolgens in zijn kop om hard te rijden, arm of rijk. En voor de veelplegers heb je dan wel andere regelingen
Alsof jij jezelf niet herhaalt. Jij verdedigt gelijkheid, maar past die absoluut toe. Dat kan niet. Met zulke termen - en zeker als het over geld gaat - moet je het relatief benaderen. Waarom denk je dat de belasting wordt berekend met een percentage?
pi_82529167
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:51 schreef Adames het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk kijken naar je netto maandloon. Uurloon vergelijken slaat pas nergens op.
En dan zie je dat het verschil opeens kleiner is na de aftrek van belastingen.
Natuurlijk slaat dat wel ergens op. Je wil toch weten wat ze krijgen als ze beiden evenveel werk verrichten (in dit geval een uur)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')