abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82642281
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:28 schreef Burakius het volgende:

[..]

Een droom kan toch ook door de seytan verandert worden of beinvloed worden. Dus hoezo geloven ze dat? Behalve als het om de profeet (vzmh) gaat volgens mij.
De Imams ( niet zoals soenieten het verstaan) hebben de charisma via de profeet gekregen omdat ze zijn afstammelingen zijn, ze zijn zoals de profeet gereinigd van Satans invloeden etc.
pi_82642373
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Imams ( niet zoals soenieten het verstaan) hebben de charisma via de profeet gekregen omdat ze zijn afstammelingen zijn, ze zijn zoals de profeet gereinigd van Satans invloeden etc.
En waar staat dat ze gereinigd zijn?? Zelfs een profeet kan toch influisteringen van seytan krijgen?
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_82642532
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:39 schreef Burakius het volgende:

[..]

En waar staat dat ze gereinigd zijn?? Zelfs een profeet kan toch influisteringen van seytan krijgen?
http://en.wikipedia.org/wiki/Nahj_al-Balagha

Niet helemaal, visie over profeet komt tussen Shiet en Soeniet niet helemaal overeen. Zo is hij niet pas op zijn 40e profeet geworden, maar was hij het zijn hele leven al en heeft het pas op zn 40e publiekelijk bekend gemaakt. Zo gaat surat abasa niet over de profeet, maar over een ander sahabi die door Allah wordt gecorrigeerd. Heeft Satan Mohammed niet ingefluisterd, maar was dat enkel als test bedoeld etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2010 22:45:53 ]
pi_82642945
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niet helemaal, visie over profeet komt tussen Shiet en Soeniet niet helemaal overeen. Zo is hij niet pas op zijn 40e profeet geworden, maar was hij het zijn hele leven al en heeft het pas op zn 40e publiekelijk bekend gemaakt. Zo gaat surat abasa niet over de profeet, maar over een ander sahabi die door Allah wordt gecorrigeerd. Heeft Satan Mohammed niet ingefluisterd, maar was dat enkel als test bedoeld etc.
Oke grappig. Dus zijn hele leven al profeet.... hmmmm... Maar dan zou hij dat ook moeten weten. Echter schrok hij zoals jij dat ook weet bij Hira. Dus het lijkt me dat hij dan geen profeet was... of onbewust een profeet... ik zou het niet weten met mijn kennis. Interessant tho.
Toch zie ik op de WIKI:
I said, he was the compiler of the book Nahj al-Balaagha which is attributed to Imaam ‘Ali radhiallaahu anhu, but the reports contained therein have are no chains of narration. Some of it is false and some of it is true, but it contains some fabricated reports of things that the Imaam would never have said. But who is the fair-minded man who would look at it in an objective manner?! It was said that it was compiled by his brother Shareef al-Radee. It includes slander against the companions of the Messenger of Allaah sallallaahu alaihi wa salam; we seek refuge with Allaah from knowledge that is of no benefit.[6] about Al-Dhahabi[7]

Dat is dan wel weer alleszeggend. Maar ik ben benieuwd. Is dit boek te koop ergens?
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_82643053
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

oja . Even heel belangrijk. Veel soennieten zeggen ook dat het niet zeker is of de profeet wel bedoeld wordt in die Surah. Heel geinig dat ik in Sonsuz Nur van Fethullah hoca hierover heb gelezen eergister. Allah heeft het zo gewilt. SubhanAllah.
pi_82643458
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:49 schreef Burakius het volgende:

[..]

Oke grappig. Dus zijn hele leven al profeet.... hmmmm... Maar dan zou hij dat ook moeten weten. Echter schrok hij zoals jij dat ook weet bij Hira. Dus het lijkt me dat hij dan geen profeet was... of onbewust een profeet... ik zou het niet weten met mijn kennis. Interessant tho.
In tegenstelling tot de Soenitische lezing zou hij niet schrikken vanuit twijfel en onwetendheid, maar zag hij voor het eerst Gabriel in zijn ware vorm, waardoor hij ontdaan was van zijn schepping en aanwezigheid, zijn ware verschijning was te zwaar voor Mohammed om te handlen, om het maar even zo te noemen.
quote:
Toch zie ik op de WIKI:
I said, he was the compiler of the book Nahj al-Balaagha which is attributed to Imaam ‘Ali radhiallaahu anhu, but the reports contained therein have are no chains of narration. Some of it is false and some of it is true, but it contains some fabricated reports of things that the Imaam would never have said. But who is the fair-minded man who would look at it in an objective manner?! It was said that it was compiled by his brother Shareef al-Radee. It includes slander against the companions of the Messenger of Allaah sallallaahu alaihi wa salam; we seek refuge with Allaah from knowledge that is of no benefit.[6] about Al-Dhahabi[7]
Jup en daarom zijn zelden de hadith boeken te vergelijken met die van Shia. In het samenstellen, verzamelen, verifiëren etc. Alles wat van de 12 imams komt is per definitie goed en de rest is een beetje van niet zo relevant voor ze.
quote:
Dat is dan wel weer alleszeggend. Maar ik ben benieuwd. Is dit boek te koop ergens?
Engelse vertaling kan je volgens mij op internet terug vinden.
pi_82643498
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:51 schreef Burakius het volgende:

[..]

oja . Even heel belangrijk. Veel soennieten zeggen ook dat het niet zeker is of de profeet wel bedoeld wordt in die Surah. Heel geinig dat ik in Sonsuz Nur van Fethullah hoca hierover heb gelezen eergister. Allah heeft het zo gewilt. SubhanAllah.
Volgens mij gaat dat in tegen Ibn Kathir en Ibn Abbas, dat het niet om de profeet zou gaan wat er in Surat Abasa gebeurd, maar i stand corrected.
pi_82644268
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 23:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Volgens mij gaat dat in tegen Ibn Kathir en Ibn Abbas, dat het niet om de profeet zou gaan wat er in Surat Abasa gebeurd, maar i stand corrected.
Hoca efendi stelt: De hadith die we vandaag in de hand hebben van Buhari, Müslim, Ibn Mace, Ebu Davud, Tirmizi, Nesai, Ahmed b. Hanbel zijn Müsned, Hakim zijn Müstdrek hebben geen van allen de gebeurtenis verteld zoals de meest tefsirs (dus zoals jij bedoelt) de situatie zo vertelt.

Verder gaat hoca efendi erop in dat de profeet (vzmh) geen fouten maakt.Geen fouten zoals wij die maken. De profeet (vzmh) maakt altijd de BESTE keuze. En soms maakt hij niet de BESTE, maar een GOEDE keuze. Echter is dit voor een profeet al "fout". . Verder vertelt hoca efendi over de tefsir van deze surah:

In de tefsir bevindt zich als held de profeet (vzmh) de andere is Ibn Ümmi Mektum (r.a.). Er zijn ook twee "figuranten": Ebu Cehil en Utbe. En hij voegt toe: tefsirs hebben verschillende namen gegeven over de persoon die naar de profeet(vzmh) kwamen. Zelfs of deze persoon blind (ama) is niet zeker. Dan is het beter om dit open te houden.

Bij deze hadith wordt er verteld dat Ibn Ümmi Mektum (r.a.) gezmanelijk was met 7 andere personen. Verder voegt hij toe dat de gekomen persoon van de munafik kan zijn en dat de profeet (vzmh) dit wist. Dit komt door het gebruik van het Arabisch woord abas (die eerste met ayin). Deze komt slechts twee keer in de Qur'an voor. Eentje in deze surah en de andere voor Surah Muddessir (74/22).Dit woordje abas wordt daar voor een kafir gebruikt.

Hij gaat er nog veel dieper op in, maar vertalen is erg moeilijk voor me. Misschien moet je ook sonsuz nur kopen! Als je het ooit doet: pagina 550 van deel 1.
  donderdag 10 juni 2010 @ 23:26:18 #109
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82644761
Salaam aleikum! Volgens mij zijn jullie enigszins of topic aan het drijven
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_82644864
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:24 schreef IHVK het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Te makkelijk.
This country's too small for both of us, punk.
pi_82659778
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:13 schreef Triggershot het volgende:

Zou je even de hadith waar er gesproken wordt over 600 joden even kunnen aanwijzen of citeren?
pi_82659817
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 23:26 schreef Viajero het volgende:
Salaam aleikum!
Aleikum Al-Salaam.
pi_82661372
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 12:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Aleikum Al-Salaam.
Kan dat technisch gezien wel? Is het niet Aleikum As-Salaam. Zon en maansterren enzo?
pi_82661431
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 13:05 schreef Burakius het volgende:

[..]

Kan dat technisch gezien wel? Is het niet Aleikum As-Salaam. Zon en maansterren enzo?
Beiden kan, zie het voorbeeld van Ila Al Bait of Ilal bait. een verbastering, eentje is hoe je het schrijft en dient te zeggen anders is gemak.
pi_82661562
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 13:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Beiden kan, zie het voorbeeld van Ila Al Bait of Ilal bait. een verbastering, eentje is hoe je het schrijft en dient te zeggen anders is gemak.
Dat is volgens mij niet correct. Verbastering is als je de Al een l maakt zoals jij al aangaaf. Maar probeer het eens bij "Sayarah". Dat is As - Sayarah. --> Iles sayarah wordt dat verbasterd... lijkt mij.
pi_82661622
Oke dan.
pi_82661639
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 13:10 schreef Triggershot het volgende:
Oke dan.
Reageer dan henk.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 00:15:51 #118
305473 way2paradise
De weg naar het paradijs
pi_82693559
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:09 schreef Roi het volgende:

[..]

Israel is een westerns land, dit bericht staat op alle nieuwssites.
Westerse land? een land die kwaad als symbool heeft?
Het is het meest barbaarse illegale staat ter wereld!
Coming soon! Onze moeders !!
  zaterdag 12 juni 2010 @ 00:17:50 #119
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82693634
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 12:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]
nogmaals het citaat komt voor in het boekje en papiertjes die erbij horen. het staat er letterlijk en is gebeud.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')