abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82494943

Nudie is the naked truth about denim. Denim has the ability to age beautifully, formed by its user into a second skin, naked and personal. The longer it lives, the more character it gets. The indigo is a living colour that fades and gives the denim its character. The more you wear your jeans, the more beautiful they get. Jeans are more than just a piece of clothing..

Nudie is onder andere bekend geworden om haar dry denims, maar wat is een 'dry denim' precies?

Normaal gesproken worden broeken tijdens het productieproces gewassen om de stof zacht te maken, en speciaal behandeld om ervoor te zorgen dat de broek niet meer krimpt. Om het plaatje compleet te maken worden er aan deze broeken vaak ook nog bepaalde fadingen gegeven, zodat het lijkt alsof ze al langdurig gedragen zijn.

In tegenstelling tot deze gewassen en behandelde broeken, zijn dry (of RAW) broeken niet vooraf behandeld. Door het langdurig dragen van een dry denim wordt zo een persoonlijke en unieke fading gecreëerd. Wanneer een dry denim na een x aantal maanden wordt gewassen, verdwijnt grotendeels de dry laag, en komen de fadings, die er tijdens het dragen zijn ingesleten, naar buiten.

Nudie sites:

Nudie Jeans
My Nudies

OP is hier te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stante op 08-06-2010 16:29:33 ]
pi_82495325
Laatste post #21:

Klopt hoor. De drys verschillen nogal in prijs, zie de online store maar. Hangt inderdaad van de stof af maar ook van de productie (selvage of niet) etc etc...
Ik heb gisteren voor mijn SJ 85 euro betaald (personeelskorting), maar zal voor de AJDRS zo'n 140 euro moeten neertellen....
pi_82495829
Iemand die weet hoe de maten van Acne vallen ivm NJ ?

Dit ivm deze broek,
http://shop.acnestudios.com/max-pure-34964.html

en hoe zit dat met vrouwenmaten voor mannen ?

Dit ivm deze broek,
http://shop.acnestudios.com/ten-blue-35411.html
  dinsdag 8 juni 2010 @ 15:35:33 #4
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_82498936
Een normale dry (dus dry, dry japan, dry ecru embo, dry black, dry black coated etc) is allemaal 100e. Selvage is gemiddeld 150.
Love will tear us apart (Joy Division)
  dinsdag 8 juni 2010 @ 15:57:43 #5
137595 SatanicWarrior
Inter Till I Die!!!
pi_82500040
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:24 schreef Stante het volgende:
maar zal voor de AJDRS zo'n 140 euro moeten neertellen....
dat is niks man.
The truth is relative, pick one that works!
pi_82501265
Nohhhhh èg wel, 140 euro (incl korting) voor een broek is echt veel geld hoor Neemt niet weg dat hij heel mooi is dus ga er voor sparen ofzo. Blijf gewoon een arme student...
pi_82503081
Die Acne Dry kan ik wel aanraden. Zelf heb ik er ook een die is echt prachtig (misschien nog wel mooier mijn Nudies). Ze vallen over het algemeen wat smaller dan je verwacht, dus goed voor een Dry.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 17:16:00 #8
137595 SatanicWarrior
Inter Till I Die!!!
pi_82504466
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:20 schreef Stante het volgende:
Nohhhhh èg wel, 140 euro (incl korting) voor een broek is echt veel geld hoor Neemt niet weg dat hij heel mooi is dus ga er voor sparen ofzo. Blijf gewoon een arme student...
ja hij is zeker wel mooi, ik ben nu met mijn 2e AJDS bezig, die heeft bij mij de voorkeur over een AJDRS aangezien de stof van een AJDS 1 oz. zwaarder is dan van een AJDRS.

AJDS = 14,5 oz.
AJDRS = 13,5 oz.
The truth is relative, pick one that works!
pi_82505593
Heb de AJ Dry Dirt Organic inmiddels meer als halfjaar.. nog weinig te zien
pi_82505679
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:16 schreef SatanicWarrior het volgende:
ik ben nu met mijn 2e AJDS bezig, die heeft bij mij de voorkeur over een AJDRS aangezien de stof van een AJDS 1 oz. zwaarder is dan van een AJDRS.

AJDS = 14,5 oz.
AJDRS = 13,5 oz.
True. Verder verschillen ze niet heel veel geloof ik he? Ik vind de AJDRS wel een mooiere kleur hebben eigenlijk.
Okay nog 1 n00b vraag: de zwaarte van die broek in ounces, wat maakt dat nu voor verschil? Hoe meer oz, hoe steviger dus minder slijtage, maar maakt het ook verschil in de fading etc?

* Stante 's volgende broek wordt een AJ
pi_82515693
Ik wil echt héél graag een Slim jim, alleen heb ik geen zin in een vacuum gezogen broek, moet ik hem dan 1 maatje groter kopen?

Over het algemeen vind ik iets strakker niet erg, maar je hebt strak en je hebt strak, snappie?!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:51:54 #12
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_82516190
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:45 schreef Captainp00face het volgende:
Ik wil echt héél graag een Slim jim, alleen heb ik geen zin in een vacuum gezogen broek, moet ik hem dan 1 maatje groter kopen?

Over het algemeen vind ik iets strakker niet erg, maar je hebt strak en je hebt strak, snappie?!
SJ is helemaal niet zo strak. Gewoon een beetje slim. Als je een dry wilt kun je true waist nemen en dan wordt ie naar verloop van tijd baggy en na de 1e wassing normaal tot een beetje baggy is mijn ervaring. Als je een pre wash neemt kun je gewoon true waist nemen. Hangt er dus van af of je een dry of pre wash wilt en hoe je de dry evt wilt gaan dragen. Ga anders naar de winkel en pas wat.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_82531072
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:45 schreef Captainp00face het volgende:

Zoals Don-Diablo al zegt is SJ niet heel slim hoor, verre van een skinny jeans! Als je hem gewoon in je eigen maat koopt (misschien wel 1 maatje korter in lengte maar dat moet je even bekijken in de winkel) valt hij prima. Hij is niet zoals een AJ ofzo, iets slimmer bij de benen. Maar een vacuum gezogen broek zul je niet zogauw krijgen
pi_82558330
Ik heb vandaag mijn eerste Nudie ontvangen (Slim Jim Organic Dry Ecru Embo) maar ik begrijp dat wassen niet, dit is ook mijn eerste "dry" jeans, hiervoor altijd H&M gehad.
Maar mag ik hem pas wassen op 9/12/10 ? En dan weer 9/6/11 ?
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:51 schreef don-diablo het volgende:

[..]

SJ is helemaal niet zo strak. Gewoon een beetje slim. Als je een dry wilt kun je true waist nemen en dan wordt ie naar verloop van tijd baggy en na de 1e wassing normaal tot een beetje baggy is mijn ervaring. Als je een pre wash neemt kun je gewoon true waist nemen. Hangt er dus van af of je een dry of pre wash wilt en hoe je de dry evt wilt gaan dragen. Ga anders naar de winkel en pas wat.
Mijn SJ is érg strak, maar het kan ook zijn dat ik de verkeerde maat gekozen heb :$
pi_82558406
Je moet hem pas wassen als je mooi tekenen kan zien van slijtage, als je dat tenminste wil. Dat kan een half jaar duren, maar meestal duurt het langer voordat je echt mooi resultaat krijgt. Soms is het ook gewoon mooi om een Dry eerst te wassen en daarna pas heel lichtjes de fadings te zien.
pi_82559633
Kan hij wel met in de wasbak gewassen worden want ik wil ook niet stinken
pi_82559909
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:37 schreef Broodje_Baksteen het volgende:
Kan hij wel met in de wasbak gewassen worden want ik wil ook niet stinken
Zou het niet doen, gewoon buiten laten luchten 1 of 2 dagen in de wind is goed genoeg.
pi_82560019
Desnoods even met hand met koud water wassen.
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:51:07 #19
159757 Gibeon
Open to change
pi_82560355
Of even in de douche hangen, als je zelf staat te douchen natuurlijk
pi_82563651
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:09 schreef Broodje_Baksteen het volgende:
Mijn SJ is érg strak, maar het kan ook zijn dat ik de verkeerde maat gekozen heb :$
Mooie broek heb je uitgekozen, dat ten eerste
Heb je de broek in 'je eigen' maat gekozen? Bedoel dus dat je hem niet een maat kleiner dan normaal hebt gekocht? En is hij in lengte wel goed?
Als hij nu strak zit, hoeft dat in principe geen probleem te zijn. Ten eerste kan een Slim JIm redelijk strak gedragen worden (daarvoor heet hij Slim Jim, zie de website van Nudie), en ten tweede rekken Drys nog redelijk uit waardoor ze uiteindelijk naar je lichaam gaan vormen. Na de eerste wassing (na >6 maanden draagtijd) zal hij wel weer krimpen, maar doe hem dan gewoon meteen aan zodra hij uit de was komt en nog nat is. Dan zal de broek weer opdrogen naar de vorm van je lichaam en uiteindelijk de perfecte pasvorm krijgen.
Mocht je hem nu écht nog te strak vinden, kun je hem ruilen, of hem 'soaken'. Dat doe je door het gedeelte wat nog wat uit moet rekken in water te drenken en hem dan 'uit te rekken'.

Dat is het mooie van Denim; het vormt zich naar je lichaam en valt nog aan te passen als het nat is. Je krijgt dus door zelf wat te passen en meten een broek die echt helemaal 'jij' is

Veel plezier ermee!
  woensdag 9 juni 2010 @ 19:18:48 #21
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_82564097
Mijn masa heeft vandaag een soak gehad bij de pijpen.(na 4 weken)
Hij gaf echt veel te veel af

En voor de mieperds
Koeiestront is echt te ranzig
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_82565503
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:10 schreef Stante het volgende:

[..]

Mooie broek heb je uitgekozen, dat ten eerste
Heb je de broek in 'je eigen' maat gekozen? Bedoel dus dat je hem niet een maat kleiner dan normaal hebt gekocht? En is hij in lengte wel goed?
Als hij nu strak zit, hoeft dat in principe geen probleem te zijn. Ten eerste kan een Slim JIm redelijk strak gedragen worden (daarvoor heet hij Slim Jim, zie de website van Nudie), en ten tweede rekken Drys nog redelijk uit waardoor ze uiteindelijk naar je lichaam gaan vormen. Na de eerste wassing (na >6 maanden draagtijd) zal hij wel weer krimpen, maar doe hem dan gewoon meteen aan zodra hij uit de was komt en nog nat is. Dan zal de broek weer opdrogen naar de vorm van je lichaam en uiteindelijk de perfecte pasvorm krijgen.
Mocht je hem nu écht nog te strak vinden, kun je hem ruilen, of hem 'soaken'. Dat doe je door het gedeelte wat nog wat uit moet rekken in water te drenken en hem dan 'uit te rekken'.

Dat is het mooie van Denim; het vormt zich naar je lichaam en valt nog aan te passen als het nat is. Je krijgt dus door zelf wat te passen en meten een broek die echt helemaal 'jij' is

Veel plezier ermee!
Bedankt voor de informatie
Dit is trouwens mijn eerste broek in volwassen-maat, eerst had ik altijd de grootste jongensmaat
Daarom was ik ook niet zeker van de maat, ik heb nu maar W29-L32 gepakt, de lengte is goed.
  donderdag 10 juni 2010 @ 11:56:33 #23
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_82609150
ik wil foto's zien
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_82611627
Hier een van mijn TFDS

Weinig speciaals, hij heeft nu ongeveer een maand draagtijd.
pi_82614064
Dit merk heeft toch maar 1 broek van de mannen lijn die een beetje flexibel is ? Was opzoek naar een donkere variant maar ze hebben alleen de lichte kleur, right ? Had die maar gekocht, was volgens mij rond de 130 euro
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')