SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen probleem, ze zijn toch binnen korte tijd kapot waarna de webshop niet thuis geeft...quote:Op maandag 7 juni 2010 20:50 schreef porsche1 het volgende:
Nee, gewoon niet. Aub niet doen! Schijt lelijk die dingen.
Gelukkig was ik van plan om op die scootert te rijden en niet mee te vallenquote:Op maandag 7 juni 2010 22:36 schreef Meike26 het volgende:
Nooit gehoord van goedkoop = duurkoop ?
Wees verstandig en koop voor één en het zelfde bedrag/budget een 2e hands Peugeot of Piaggio scooter.... Heb je veel meer kwaliteit onder je kont... Met die goedkope chinese bami-scooters (namaak retro) hoef je maar 1 keer te vallen en ze zijn totall los.
Jammer voor jou heeft ze gelijkquote:Op maandag 7 juni 2010 23:02 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Gelukkig was ik van plan om op die scootert te rijden en niet mee te vallen
Ow, sorry, je bent een vrouw
Zo voorspelbaar....quote:Op maandag 7 juni 2010 23:02 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Gelukkig was ik van plan om op die scootert te rijden en niet mee te vallen
Ow, sorry, je bent een vrouw
Niet alleen jij, maar iedereen in dit topic zit die scooters af te kraken, wat zijn jullie een stel faalhazen zeg. Onderbouw je kritiek eens, in plaats van alleen maar te mekkeren!quote:Op maandag 7 juni 2010 22:38 schreef Robin-e30 het volgende:
Geloof mij die goedkope zijn crap niet doen als je er naar kijkt vallen ze al uit elkaarze roeseten al in de winkel
De motor is ongelofelijk slecht ! alles aan dat ding is het kjwa kwalitijd net niet zo'n brommer gaat je geld kosten.
Klopt helemaal, ik kom hier diverse websites met klachten over tegen... En dat zonder dat ik ooit in m'n leven op een scooter heb gezetenquote:Op maandag 7 juni 2010 23:17 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zo voorspelbaar....![]()
Toen ik zo'n 15 jaar geleden mij begon te intresseren in een Honda Vision Met-in, zag ik op school al tig van die krengen staan, net zoals DJ Kymco's en andere populaire scootertjes destijds. Er was echt geen 1 scooter die geen schade had. Ik heb ruim een jaar zo'n Vision gehad...2e hands gekocht, nieuwe kapjes erop laten zetten en nooit schade aan gehad...totdat er 1 of ander ei z'n fiets tegen aan liet kletteren.
Met de scooter die ik nu ruim 2 jaar heb ook nooit schade gehad, behalve ook weer van zo'n hork die ook weer z'n fiets tegen mijn scooter (kwaliteitsproduct van Yamaha) heeft laten vallen. Nu net een maand geleden reed ik op de scooter weg uit het dorp en ben ik aangevallen door een gans.. Behoorlijk hard onderuit gegaan en wat heb ik ? Schade, aan maar 2 kappen en niets aan de hand (hooguit voor 120 euro schade)....als ik op zo'n bamiscooter had gezeten was dat ding of totall los geweest, of niet aangevallen door die gans...omdat dat beest ook wel weet dat die dingen niet te vertrouwen zijn....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt altijd uitzonderingen, en er zijn ook wel een paar chinese merken die niet slecht zijn maar meestal is het ''meuk''quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:11 schreef Irakkie het volgende:
Een oom van me had in een opwelling zo'n chinese scooter gekocht en heeft er 3 ritjes op gemaakt en vervolgens een jaar in de tuin laten staan, totdat ik zei dat ik m wel wilde proberen in Amsterdam.
Het is een Yiying 50qt-15 bromscooter (50 kmh) en ik heb m in okt. 2009 gekregen. Tot de winter regelmatig gebruikt, ging allemaal perfect totdat ie af en toe wat begon te haperen en slechter startte. Daarom en ivm de winter van december tot maart dat ding voor de deur (buiten) laten staan. Nooit olie ververst oid, gewoon geen fuck aan laten doen eigenlijk.
Ik heb m nu vorige week voor het eerst naar een scootershop gebracht voor wat onderhoud en ik heb een nieuwe olie, nieuwe accu, nieuw startrelais (hij startte niet meer elektrisch), nieuwe bougie, nieuwe achterlicht-regulator en de remmen laten bijstellen en hij doet et weer fantastisch. Kosten: 120 euro.
Ik was in het begin ook heel sceptisch over zo'n chinees en het is idd niet de beste kwaliteit, maar ik accepteer dit en ik kan er de lol ook wel weer van inzien..De buddyseat gaat niet meer op slot en de benzinemeter staat altijd op vol maar dat is ook wel behapbaar.
Nu in totaal 1800 km gereden en ik moet zeggen na de servicebeurt rijdt ie super. Zijn ook erg zuinig: ong. 1 op 30 bij altijd voluit rijden.
Maar goed, ik ben me er van bewust dat ik m gratis heb gekregen dus de mankementen voor lief neem, maar ik zou het niet allemaal per definitie als troep wegschrijven.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:44 schreef Meike26 het volgende:
Zal je mijn verhaal vertellen, over een scooter die het wel goed doet ! Retro is ie niet, eerder ontworpen door een Japanner die wel van aparte lijnen houdt: De Yamaha Giggle.
Sinds de zomer van 2008 in ons bezit en vooral in het eerste jaar veel kilometers op gemaakt. Er stana er nu ongeveer 13.000km op de teller en roesten doet hij alleen een beetje op de uitlaat en de standaard...voor de rest is hij nog steeds keihard. Olie nakijken/pijlen is een nutteloze tijdsbesteding gebleken...elke keer dat ik kijk, lijkt er maar niets uit te zijn...hij verbruikt gewoon niets![]()
En afgelopen winter was het behoorlijk koud en ook hier stond hij gewoon buiten.. net zoals de vorige winter trouwens..en na ruim 2 maanden wilde ik weer eens op de scooter...geen platte bandjes, geen gedoe met starten..gewoon gelijk gepruttel uit de uitlaat en gaan met die gele banaan...![]()
[ afbeelding ]Yamaha is dan ook Japans, die kunnen meestal veel dingen hebbenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:44 schreef Meike26 het volgende:
Zal je mijn verhaal vertellen, over een scooter die het wel goed doet ! Retro is ie niet, eerder ontworpen door een Japanner die wel van aparte lijnen houdt: De Yamaha Giggle.
Sinds de zomer van 2008 in ons bezit en vooral in het eerste jaar veel kilometers op gemaakt. Er stana er nu ongeveer 13.000km op de teller en roesten doet hij alleen een beetje op de uitlaat en de standaard...voor de rest is hij nog steeds keihard. Olie nakijken/pijlen is een nutteloze tijdsbesteding gebleken...elke keer dat ik kijk, lijkt er maar niets uit te zijn...hij verbruikt gewoon niets![]()
En afgelopen winter was het behoorlijk koud en ook hier stond hij gewoon buiten.. net zoals de vorige winter trouwens..en na ruim 2 maanden wilde ik weer eens op de scooter...geen platte bandjes, geen gedoe met starten..gewoon gelijk gepruttel uit de uitlaat en gaan met die gele banaan...![]()
[ afbeelding ]13k KM's is niet veel hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn oude peugeot bijvoorbeeld heeft ruim 15k met een snelle 70cc en andere zooi ,wat zorgde voor een top van 110 op de autoteller, gelopen zonder ooit iets van speling oid op de krukas of lagers(waren standaard peugeot).
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
Tevens zijn die krengen nu hartstikke duur, net zoals een Kreidler (jammer maar helaas)quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:03 schreef Individual het volgende:
Retro? Vintage is veel mooier en sterker!
15+ jaar geleden had ik 2 Simson Schwalbes, een uit '78 en de ander uit '69 die je voor een paar 100 Gulden/Mark kon kopen.
[ afbeelding ]
Het is een beetje vreemd maar wel lekker.
Origineel reed ie max 85km/u en verbruik van 1:50. Ze zijn erg sterk (dikke plaatstaal kappen) en omdat ze zo oud waren had ik oldtimer verzekering en dat was 1/5 van normaal. Dit ding is bere-sterk en makkelijk te onderhouden.
Ooit zal ik er nog eens eentje weer kopen.
12 jaar geleden beide verkocht aan een dealer in Duitsland voor 400 Mark oid omdat ik ging emigreren..quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:12 schreef x3ro het volgende:
[..]
Tevens zijn die krengen nu hartstikke duur, net zoals een Kreidler (jammer maar helaas)
En dat verbruik van 1:50 betwijfel ik toch even heel sterk..
Op eBay zijn deze oude Oost-Duitse tweewieltrabanten in overvloede te vinden: http://cgi.ebay.de/Simson-Schwalbe-Original-Zustand-Top-Gerat-DDR-/330440458270?cmd=ViewItem&pt=Motorr%C3%A4der&hash=item4cefc9401equote:Op woensdag 9 juni 2010 13:03 schreef Individual het volgende:
15+ jaar geleden had ik 2 Simson Schwalbes, een uit '78 en de ander uit '69 die je voor een paar 100 Gulden/Mark kon kopen.
Allebei delft het 't onderspit tegenover de "echte"quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:20 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Dingen zijn prima hoor, alleen motorisch is de santini iets minder.
Ga voor een eaglewing
Niet veel anders dan lang geleden (+ inflatie).quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Op eBay zijn deze oude Oost-Duitse tweewieltrabanten in overvloede te vinden: http://cgi.ebay.de/Simson-Schwalbe-Original-Zustand-Top-Gerat-DDR-/330440458270?cmd=ViewItem&pt=Motorr%C3%A4der&hash=item4cefc9401e
Asiangear = Chinacrapquote:Op woensdag 9 juni 2010 16:10 schreef achterlijke_gladiool het volgende:
AGM heeft ook wel een retro achtige scooter.
http://www.nl.asiangear.nl/Producten/3119
[ afbeelding ]
Wat doe je dan op een brommertje?!quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:17 schreef Meike26 het volgende:
Met de Yamaha kan ik wel makkelijk 1:50 rijden. Origineel rijden ze ca 1:45 gemiddeld en doordat ik hem heb laten "opvoeren", rijd hij nu bij 50km/u veel rustiger/minder toeren. Maar door die aanpassing rijdt hij wel zuiniger, maar ik houd behoorlijk van snelheid, dus ik rijd meestal ca 65km/u. Bij 4 liter tanken kom ik nu op ongeveer 180 tot 190 km ver. Maar als ik met een tank constant max 50km/u rijd, is 1:53 zelfs mogelijk !
Dat klopt, maar dat is viertakt. Die chinezen ook, maar die oude simson niet. En met tweetakt kun je die 1:50 bijna niet halen, dat is denk ik wat er bedoeld wordt.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:17 schreef Meike26 het volgende:
Met de Yamaha kan ik wel makkelijk 1:50 rijden. Origineel rijden ze ca 1:45 gemiddeld en doordat ik hem heb laten "opvoeren", rijd hij nu bij 50km/u veel rustiger/minder toeren. Maar door die aanpassing rijdt hij wel zuiniger, maar ik houd behoorlijk van snelheid, dus ik rijd meestal ca 65km/u. Bij 4 liter tanken kom ik nu op ongeveer 180 tot 190 km ver. Maar als ik met een tank constant max 50km/u rijd, is 1:53 zelfs mogelijk !
Ik heb er anders geen probleem mee, ik rij zelf al ruim een jaar op een AGM scooter.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |