Het gaat heus niet in één keer veranderen. Ze zullen het wel geleidelijk invoeren.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:30 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Serieus, als stufi eraan gaat moet ik stoppen met mijn opleiding.
Waarom?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:30 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Serieus, als stufi eraan gaat moet ik stoppen met mijn opleiding.
Omdat mijn opleiding te duur is.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:31 schreef IHVK het volgende:
[..]
Waarom?
Je krijgt gewoon geld en je hoeft het alleen terug te betalen als je goed verdiend later.
Voor MBO willen de meeste partijen het nog als gift in stand houden denk ik, maar ze doen er heel vaag over allemaal.
Als ik wil wel ja.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:31 schreef Bilmiyorem het volgende:
Borte jij kan volgend jaar toch HBO doen? moet je minimaal 18 zijn voor de opleiding die je nu doet?
Je krijgt nog wel een maandelijks bedrag. Dit is toch al je tweede opleiding? Dan krijg je sowieso geen 'gratis' stufi meer.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:32 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Omdat mijn opleiding te duur is.
Kanker zooi.
Geldt HBO na MBO als tweede opleiding?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:33 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je krijgt nog wel een maandelijks bedrag. Dit is toch al je tweede opleiding? Dan krijg je sowieso geen 'gratis' stufi meer.
Ik mag hopen van niet. Anders is mijn tante wel de sjaakin.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:34 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ze schaffen de hypotheekrenteaftrek ook niet in één keer af.
Ze had toch al een andere mbo-opleiding gedaan? Dan heb je toch sowieso geen recht meer op een gift als je je stufi niet op tijd stop hebt gezet.quote:
Mijn ouders (die nu een huis verkopen) niet, want ze betalen hier geen belasting. Voor ons is het alleen maar voordelig als de huizenprijzen wat zakkenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:35 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik mag hopen van niet. Anders is mijn tante wel de sjaakin.
Mijn overgang hangt nu af van de vergaderingen.. als ik niet overga, moet ik dan 3 jaar MBO doen voor ik naar het HBO kan?quote:
Wat lul je nou. Je hebt recht op 4 jaar stufi. Of je dat nou verdeelt over 4 opleidingen of 1 maakt niet uit.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:35 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ze had toch al een andere mbo-opleiding gedaan? Dan heb je toch sowieso geen recht meer op een gift als je je stufi niet op tijd stop hebt gezet.
Je moet dan 4 jaar MBO doen want je hebt een niveau 4 diploma nodig om naar het HBO te gaan. Dus ik zeg blijf lekker zitten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:36 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Mijn overgang hangt nu af van de vergaderingen.. als ik niet overga, moet ik dan 3 jaar MBO doen voor ik naar het HBO kan?Of geldt dat alleen als je van het vmbo komt..
volgens mij was het een privé-opleiding, dus was het sowieso al duurder.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:36 schreef IHVK het volgende:
Ohh. Ok maar goed ik denk dat Borte's collegeld nu gewoon heel duur is vanwege het derde opleiding zijn. Dus die stufi heeft ze wel hard nodig.
Blijf dan gewoon zitten..quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:36 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Mijn overgang hangt nu af van de vergaderingen.. als ik niet overga, moet ik dan 3 jaar MBO doen voor ik naar het HBO kan?Of geldt dat alleen als je van het vmbo komt..
Waar hebben jullie het allemaal over? Wat maakt het nou uit of je van opleiding verandert of niet? Je hebt gewoon 4 jaar recht op stufi.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:36 schreef IHVK het volgende:
Ohh. Ok maar goed ik denk dat Borte's collegeld nu gewoon heel duur is vanwege het derde opleiding zijn. Dus die stufi heeft ze wel hard nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |