abonnement Unibet Coolblue
pi_86834864
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 17:36 schreef Ternerito het volgende:

[..]

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat San Siro echt qua sfeer zoveel beter is dan Amsterdam, Brussel en Cardiff. Totaal niet te vergelijken. Nederlanders zeggen vaak dat ze luidruchtig zijn etc. maar bij 9 van de 10 concerten die ik van diverse artiesten bezoek is Nederland maar een koude bedoeling.

Tijdens concert vorig jaar in San Siro waren er zoveel momenten dat ik Bono nooit heb horen zingen. Soms ligt het er ook aan in welk vak je zit of staat...
Wat tof dat je dat hebt meegemaakt! :D Ik zou ook dolgraag naar dat soort landen willen, helaas laat het budget dat (nu) niet toe..

Over Nederlanders: ik bedoelde meer dat ze misschien luidruchtiger zijn in vergelijking met Belgen. Ik ben het wel met je eens dat Nederlanders eigenlijk ook geen eens zo luidruchtig zijn. Heb eens meegemaakt dat ik van een band twee shows in een week zag, eentje in de HMH in Nederland en een paar dagen later in Parijs; nou dat was geen vergelijk! In Parijs ging het echt los! In Nederland daarentegen was de houding zo van: `Kom maar op, laat eerst maar eens wat zien voordat ik ga klappen'. Dat is toch wel jammer..
  zaterdag 25 september 2010 @ 18:54:28 #202
152668 Ternerito
El Pueblo Vencerá
pi_86836728
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 18:02 schreef Kidney_bean01 het volgende:

[..]

Wat tof dat je dat hebt meegemaakt! :D Ik zou ook dolgraag naar dat soort landen willen, helaas laat het budget dat (nu) niet toe..

Over Nederlanders: ik bedoelde meer dat ze misschien luidruchtiger zijn in vergelijking met Belgen. Ik ben het wel met je eens dat Nederlanders eigenlijk ook geen eens zo luidruchtig zijn. Heb eens meegemaakt dat ik van een band twee shows in een week zag, eentje in de HMH in Nederland en een paar dagen later in Parijs; nou dat was geen vergelijk! In Parijs ging het echt los! In Nederland daarentegen was de houding zo van: `Kom maar op, laat eerst maar eens wat zien voordat ik ga klappen'. Dat is toch wel jammer..
De kosten vallen wel mee hoor. Ligt natuurlijk aan je budget, maar een vliegticket kost je ongeveer 75 euro. Hotelkamer voor 2 personen zo'n 75 per nacht inclusief ontbijt. Dan nog wat eten en reiskosten. Het is niet goedkoop, maar wel een belevenis.

Daarom ga ik a.s. vrijdag voor een paar dagen naar Edinburgh om daar de Manic Street Preachers te zien :) 3 nachtjes in een hotel, in het centrum. Stad bezoeken en concert zien, 2 vliegen in 1 klap :)
White Water Flipperkast
pi_86837576
Wat tof! :D Die tickets klinken inderdaad niet duur, moet toch eens beter op gaan letten ;) Ik ben nu in elk geval bezig de audio-opname van Brussel II binnen te halen *O*
pi_86842041
Het viel mij op dat ze dat jongetje wat Bono op het podium ( de 22e) haalde geen gehoorbescherming gaven.
( of ik heb het gemist) maar Ik heb Bono al eerder een kind het podium op zien nemen en die kreeg
meteen van die oorkleppen op.
#35.
  zondag 26 september 2010 @ 12:21:37 #205
152668 Ternerito
El Pueblo Vencerá
pi_86855853
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 21:38 schreef Clayton1 het volgende:
Het viel mij op dat ze dat jongetje wat Bono op het podium ( de 22e) haalde geen gehoorbescherming gaven.
( of ik heb het gemist) maar Ik heb Bono al eerder een kind het podium op zien nemen en die kreeg
meteen van die oorkleppen op.
Wat is het verschil tussen voor het podium staan en op het podium staan dan? Waarom dan ineens wel oorkleppen op het podium? Volgens mij gebruikt U2 zelf voornamelijk in ear monitoren. Is er dan ineens een wezenlijk verschil tussen de geluidsdruk op het podium of 5 meter van het podium in het publiek?
White Water Flipperkast
pi_86890233
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 16:12 schreef Candaasje het volgende:
Donderdag geweest. Het was een verjaardagscadeau voor mijn vader (hij is een enorme fan, maar door allerlei omstandigheden was hij al meer dan 20 jaar niet meer naar een concert geweest. (Zoo Station was de laatste)
Dat was in 1997 :P
pi_86890263
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:11 schreef Luni het volgende:

[..]

Dat was in 1997 :P
1993 :P

Tis nog vroeg
pi_86890448
Zoo TV was zelfs 1992... Indertijd nog in Ahoy. Wat een concert was dat zeg.

Zooropa een jaar later in 1993 (in de Kuip). Ook geweldig, maar minder overweldigend dan in Ahoy. Daar wist je gewoon echt niet waar je moest kijken...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_86891355
quote:
Op zondag 26 september 2010 12:21 schreef Ternerito het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen voor het podium staan en op het podium staan dan? Waarom dan ineens wel oorkleppen op het podium? Volgens mij gebruikt U2 zelf voornamelijk in ear monitoren. Is er dan ineens een wezenlijk verschil tussen de geluidsdruk op het podium of 5 meter van het podium in het publiek?
Het verschil is volgens mij, dat wat je in het publiek doet je eigen verantwoording is.
Als U2 iemand op het podium haalt is het hun verantwoording.
#35.
pi_86903457
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:20 schreef DS4 het volgende:
Zoo TV was zelfs 1992... Indertijd nog in Ahoy. Wat een concert was dat zeg.

Zooropa een jaar later in 1993 (in de Kuip). Ook geweldig, maar minder overweldigend dan in Ahoy. Daar wist je gewoon echt niet waar je moest kijken...
Oh, dat is dan toch iets minder dan 20 jaar geleden. 18 jaar dus. (Want het was in Rotterdam)
Nouja, alsnog een lange tijd :)
(En Zoo TV vond mijn vader inderdaad ook echt geweldig. Ik kan er helaas niet over mee praten, want ik was pas 2 jaar oud ;) )
pi_86904299
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:53 schreef Candaasje het volgende:

Oh, dat is dan toch iets minder dan 20 jaar geleden. 18 jaar dus. (Want het was in Rotterdam)
Ahoy en Kuip liggen beiden in Rotterdam. Ook toen! ;)

quote:
(En Zoo TV vond mijn vader inderdaad ook echt geweldig. Ik kan er helaas niet over mee praten, want ik was pas 2 jaar oud ;) )
Zoo TV zal nooit meer worden overtroffen, daar ben ik wel van overtuigd. Het was toen ook echt het maximale wat je uit de kast kon trekken.

Dan is zo'n claw wel aardig, maar het is (ondanks dat de techniek veel verder is) een slap aftreksel van wat men met Zoo TV deed.

Sowieso... U2 in de Ahoy. Van mij mogen ze 5x zoveel vragen voor een kaartje om weer op die schaal op te treden...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_86904622
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ahoy en Kuip liggen beiden in Rotterdam. Ook toen! ;)
[..]
Eh Oeps... :@ Ik zal straks eens navragen welk concert het nu precies was!
(mompelt iets over blonde haarkleur enzo..) :@
pi_86918391
Vraagje aan de diehard U2 fans.
Een vriendin van mij is over een aantal weken jarig én ze is groot U2 fan.
Dus leek hij mij een goed idee om een dvd van een U2 concert te kopen, maar ik heb geen idee welke dvd de beste is of welke nummers van hun als klassieker worden gezien.
Op bol.com staat een hele rits aan dvds van live concerten maar gezien ik zelf geen hout van U2 afweet vraag ik jullie (de experts) om hulp.
Dus wie kan me helpen met het vinden van een goede dvd van een u2 concert?
pi_86919551
Dat is nogal persoonlijk.

Zelf vind ik Go Home en Popmart fantastisch. Rose Bowl draai ik de laatste tijd nog wel eens, maar dat komt omdat ie nieuw is en ik zelf bij de tour aanwezig was vorig jaar.

Er zijn eigenlijk geen slechte keuzes. Ik vond Elevation en ZooTV wat tegenvallen (en sommigen zullen dat weer tegenspreken), maar nog steeds vind ik dat prima shows.
  maandag 27 september 2010 @ 21:37:55 #215
152668 Ternerito
El Pueblo Vencerá
pi_86919796
Zoo TV en Popmart waren tenminste nog concert registraties, daarna werden het veredelde videoclips.
360 Rose Bowl vind ik echt een zeer matige dvd. Fan made multicam dvd's van de 1e europese leg zijn echt 10x beter...
White Water Flipperkast
pi_86920382
Houdt ze meer van het oude U2 werk of van het nieuwere? En als ze een groot fan is, heeft ze niet al veel dvd's?

Ik vind zelf de allerlaatste DVD van de Rosebowl niet de beste, maar ja, dat is wel met het laatste werk erop.

Slane Castle DVD vind ik een van mijn favorieten van de laatste jaren; van de begintijd inderdaad iets van de ZOO tv tour in Sydney of bijvoorbeeld de Rattle & Hum Dvd...

Er zijn niet echt favoriete tracks te noemen, bij elke cd die uitkwam zijn er wel grote hits.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kidney_bean01 op 27-09-2010 21:55:17 ]
  maandag 27 september 2010 @ 21:57:23 #217
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_86921112
Ik zou eerst kijken wat ze als groot U2 fan al heeft :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 27 september 2010 @ 21:58:06 #218
152668 Ternerito
El Pueblo Vencerá
pi_86921153
Ik zie Red Rocks dan iets meer als begintijd...Zoo TV heeft daar niet zoveel mee van doen :)
White Water Flipperkast
pi_86922545
Zoo TV is inderdaad wat later, maar ik bedoel met 'latere werk' in dit geval vanaf de Elevation tijd, toen is het voor mij toch een andere kant opgegaan zeg maar..

maar goed, probeer eerst even uit te zoeken wat ze al heeft zou ik zeggen! :)
pi_86925256
Heruitgave van Under a Red Blood Sky (CD+DVD) is een aanrader als het gaat om ouder werk.

Zoo TV dvd is helaas van Zoomerang en niet het indoor deel van die tour... maar nog steeds zeer goed. Pop Mart is vergelijkbaar.

De latere registraties zijn ook prima, maar als IK er 1 mee mocht nemen naar een onbewoond eiland, dan werd het gewoon UaRBS.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_86937024
quote:
Op maandag 27 september 2010 23:09 schreef DS4 het volgende:
Heruitgave van Under a Red Blood Sky (CD+DVD) is een aanrader als het gaat om ouder werk.

Zoo TV dvd is helaas van Zoomerang en niet het indoor deel van die tour... maar nog steeds zeer goed. Pop Mart is vergelijkbaar.

De latere registraties zijn ook prima, maar als IK er 1 mee mocht nemen naar een onbewoond eiland, dan werd het gewoon UaRBS.
Bij de deluxe versie van de ZooTV dvd zitten op de bonusdisc een aantal nummers van de indoor show, inclusief een hele gave timelapse.
pi_86937246
quote:
Op maandag 27 september 2010 21:57 schreef Maraca het volgende:
Ik zou eerst kijken wat ze als groot U2 fan al heeft :+
dat is vrij makkelijk want ze heeft nog niks :P
Heb verder geen idee of ze liefhebber is van het oudere werk of het nieuwere, daar moet ik dan eens achteraan gaan.
pi_86940001
Voor de gein maar eens een top10 Live DVD's gemaakt. Puur persoonlijke voorkeur en velen zullen het oneens zijn

1. Go Home, Live at Slane Castle, 2001
2. Popmart, Live from Mexico City, 1997
3. 360, Live at the Rose Bowl, 2009
4. Rattle and Hum (niet echt een concert), 1988
5. Vertigo//05, Live from Milan, 2005 (Bonusdisk bij 18 singles)
6. Vertigo//05, Live from Chicago, 2005
7. ZooTV, Live from Sydney, 1993
8. Elevation, Live from Boston, 2001
9. Live at Red Rocks, 1983 (Bonusdisk bij Under a Blood Red Sky)
10. Live from Paris, 1987 (Bonusdisk bij Joshua Tree)

Kom maar op met een andere lijst :-P
  dinsdag 28 september 2010 @ 15:11:54 #224
104654 empee1977
I am wide awake!
pi_86942872
Brussel 2 was geniaal. We stonden met 20 man helemaal vooraan te wachten icm met 4 vlaggen met the dutch will follow erop. Bad was natuurlijk geniaal. Ben weer 2,5 uur uit mijn dak gegaan. Stond in de golden circle (voor de 7e keer) en deze keer de keuze gemaakt om tegen de catwalk aan te staan. Paar mooie kiekjes van de mannen kunnen schieten. En nu is het toch echt afgelopen. Na 9 concerten in de afgelopen 15maanden komt 360 voorlopig tot een einde. Wat een concerten, wat een verhalen en vooral herinneringen die ik nooit en te nimmer zal vergeten. Thanks for a great show, but my feet are killing me (zie encore voor hold me).
There is a silence that comes to a house, where no one can sleep
I guess it is the price of love, I know it's not cheap!
  dinsdag 28 september 2010 @ 15:14:38 #225
104654 empee1977
I am wide awake!
pi_86942966
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 18:02 schreef Kidney_bean01 het volgende:

[..]

Wat tof dat je dat hebt meegemaakt! :D Ik zou ook dolgraag naar dat soort landen willen, helaas laat het budget dat (nu) niet toe..

Over Nederlanders: ik bedoelde meer dat ze misschien luidruchtiger zijn in vergelijking met Belgen. Ik ben het wel met je eens dat Nederlanders eigenlijk ook geen eens zo luidruchtig zijn. Heb eens meegemaakt dat ik van een band twee shows in een week zag, eentje in de HMH in Nederland en een paar dagen later in Parijs; nou dat was geen vergelijk! In Parijs ging het echt los! In Nederland daarentegen was de houding zo van: `Kom maar op, laat eerst maar eens wat zien voordat ik ga klappen'. Dat is toch wel jammer..
In Dublin U2 zien is het ultiemste wat je kan bedenken. Heb vorig jaar 2keer croke park mogen bezoeken (dub1 en 2) en was toch een hele andere ervaring dan in Amsterdam. In Amsterdam ging het dak eraf, maar in dublin nog veel meer. Ook Cardiff was een briljant goed concert. Just memories, gelukkig hebben we de multicam DVDs en de fotos nog:)
There is a silence that comes to a house, where no one can sleep
I guess it is the price of love, I know it's not cheap!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')