abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82457673
Hoi allemaal,

Ik heb even een vraag voor het opzetten van internet. Bij ons op het werk hebben ze een server met windows 2003. Nu wil ik intranet op gaan zetten binnen de organisatie maar ISS moet behouden blijven omdat we dat gebruiken voor diverse applicaties.

Op google heb ik al gezocht naar mogelijkheden voor het opzetten van een intranet, hier heb ik XAMPP voorbij zien komen maar ik krijg apache niet aan de gang met XAMPP.

Het is de bedoeling dat intranet gaat draaien met Wordpress, dus php en SQL zijn een vereiste. Hoe kan ik dit realiseren (het liefst kostenloos)

Wie ow wie weet een applicatie waarmee ik dit kan realiseren en tevens een handleiding?

Google won't work or i can't use it.

Thanx alvast
pi_82457742
Windows 2003 enterprise edition trouwens.....
pi_82457850
PHP en SQL kan je draaiend krijgen op IIS op win2003 en winXP. Het is wel even geklooi en geen officiële support maar het kan wel. Anders draai je er een andere webserver naast op een andere poort.
pi_82457999
Apache op nota bene xampp niet aan de praat krijgen (een .exe te moeilijk?) maar wel even een intranet opzetten voor een bedrijf
pi_82458187
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:24 schreef Tarabass het volgende:
Apache op nota bene xampp niet aan de praat krijgen (een .exe te moeilijk?) maar wel even een intranet opzetten voor een bedrijf
Apache wil niet starten, Xampp installeren is geen probleem en als jij het wel weet help dan in plaats van bij de hand te doen.
pi_82458223
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:21 schreef Godtje het volgende:
PHP en SQL kan je draaiend krijgen op IIS op win2003 en winXP. Het is wel even geklooi en geen officiële support maar het kan wel. Anders draai je er een andere webserver naast op een andere poort.
Hmmz ik had gehoopt op een kant en klare oplossing eigenlijk
  maandag 7 juni 2010 @ 19:31:08 #7
300450 Smaland
Klein beetje gek
pi_82458543
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:26 schreef JOPPI3 het volgende:

[..]

Apache wil niet starten, Xampp installeren is geen probleem en als jij het wel weet help dan in plaats van bij de hand te doen.
apache wil niet starten omdat hij bind op port 80, die al in gebruik is door iis

ik geloof dat je er niet bijster veel verstand van hebt, ik vraag me af hoelang die server nog blijft werken
heb je wel goede backup;'s?
pi_82458742
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:31 schreef Smaland het volgende:

[..]

apache wil niet starten omdat hij bind op port 80, die al in gebruik is door iis

ik geloof dat je er niet bijster veel verstand van hebt, ik vraag me af hoelang die server nog blijft werken
heb je wel goede backup;'s?
Ik heb inderdaad niet veel verstand van het opzetten van een webserver vandaar mijn vraag. Maar goed, ik geloof dat hier ook niet de juiste plaats is om mijn vraag te stellen gezien de reactie's.
pi_82459602
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:33 schreef JOPPI3 het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad niet veel verstand van het opzetten van een webserver vandaar mijn vraag. Maar goed, ik geloof dat hier ook niet de juiste plaats is om mijn vraag te stellen gezien de reactie's.
IT'ers zoals ik zijn het zat om keer op keer maar even kosteloos een hapklare oplossing voor te schotelen. Of verwacht je ook dat de stratenmaker je tuin maar even kosteloos komt aanleggen, of de schilder je huis maar even kosteloos komt schilderen? Of dat je morgen gewoon even kosteloos naar de dokter kan, omdat je hoopt op een kant en klaar oplossing?

Ik heb mezelf veel zelf aangeleerd. Wat jij nu wilt is al zo vaak besproken en al in zoveel tutorials uitgelegd (zelfs op de site van xampp) dat het gewoon aangeeft dat je geen idee hebt waar te beginnen. Het toont dan ook geen respect dat jij denkt het even te kunnen gaan doen, dat waar wij jaren voor naar school zijn gegaan. Waarom zouden wij het voorkauwen, en voor niets, terwijl je een webserver wilt inrichten (met een intranet nota bene) maar nog geeneens kan googlen. Dit is het laatste wat ik erover te zeggen heb, toon eens wat inzet en wilskracht
  maandag 7 juni 2010 @ 20:00:46 #10
300450 Smaland
Klein beetje gek
pi_82460921
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:43 schreef Tarabass het volgende:

[..]

IT'ers zoals ik zijn het zat om keer op keer maar even kosteloos een hapklare oplossing voor te schotelen. Of verwacht je ook dat de stratenmaker je tuin maar even kosteloos komt aanleggen, of de schilder je huis maar even kosteloos komt schilderen? Of dat je morgen gewoon even kosteloos naar de dokter kan, omdat je hoopt op een kant en klaar oplossing?

Ik heb mezelf veel zelf aangeleerd. Wat jij nu wilt is al zo vaak besproken en al in zoveel tutorials uitgelegd (zelfs op de site van xampp) dat het gewoon aangeeft dat je geen idee hebt waar te beginnen. Het toont dan ook geen respect dat jij denkt het even te kunnen gaan doen, dat waar wij jaren voor naar school zijn gegaan. Waarom zouden wij het voorkauwen, en voor niets, terwijl je een webserver wilt inrichten (met een intranet nota bene) maar nog geeneens kan googlen. Dit is het laatste wat ik erover te zeggen heb, toon eens wat inzet en wilskracht
daar wil ik nog aan toevoegen dat ts 'zit te rommelen' aan een bedrijfs(kritische) server... dat herr director dat toelaat
pi_82460948
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:43 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Wat doe jij hier dan? "Kijk mij eens fantastisch zijn, ik weet alles maar ben te beroerd tips te geven". Vraag ik zoveel? Als je niet wil reageren doe dat dan niet. Inzet heb ik voldoende en wilskracht meer dan genoeg, het is alleen jammer dat je jezelf niet overal tegelijk in kan verdiepen en daar ben ik nu net mee bezig wijsneus.

Maar goed ontopic
Jouw google links heb ik al bekeken uiteraard, maar waarom apache via XAMPP niet wil starten heb ik niet gevonden, wellicht poort 80. Daar kijk ik morgen eens naar.
pi_82461043
Mods... sluit dit topic maar..... onzinnige discussie
  maandag 7 juni 2010 @ 20:08:51 #13
300450 Smaland
Klein beetje gek
pi_82461495
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:02 schreef JOPPI3 het volgende:
Mods... sluit dit topic maar..... onzin discussie
je wilt het ook gewoon niet horen he?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_82461600
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:08 schreef Smaland het volgende:

[..]

je wilt het ook gewoon niet horen he?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zucht... nee dat wil ik niet daarom probeer ik me in het draaien van een webserver verdiepen.
pi_82461975
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:01 schreef JOPPI3 het volgende:

[..]

Wat doe jij hier dan? "Kijk mij eens fantastisch zijn, ik weet alles maar ben te beroerd tips te geven". Vraag ik zoveel? Als je niet wil reageren doe dat dan niet. Inzet heb ik voldoende en wilskracht meer dan genoeg, het is alleen jammer dat je jezelf niet overal tegelijk in kan verdiepen en daar ben ik nu net mee bezig wijsneus.

Maar goed ontopic
Jouw google links heb ik al bekeken uiteraard, maar waarom apache via XAMPP niet wil starten heb ik niet gevonden, wellicht poort 80. Daar kijk ik morgen eens naar.
Ja, je vraagt veel. Je vraagt of men even kosteloos wil voordoen hoe je een bedrijfsmatig intranet opzet. Blijkbaar vind jij het normaal dat men dat maar even voor je voorkauwt omdat jij je ergens anders in verdiept heb. Dus omdat ik me jarenlang in de ict verdiept heb kan ik morgen vragen aan de automonteur of hij mijn bedrijfsauto even kosteloos op wil lappen? Het is toch van de zotte dat mijn buurman de stratenmaker wel van mij mag verwachten dat ik zijn computer even kosteloos voor de zoveelste keer virusvrij kom maken, maar als ik mijn stoepie gelegd wil hebben mag hij wel schaamteloos 1500 eurootjes vragen..

Mijn excuses dat jij nu toevallig de volle laag krijgt, dat is niet persoonlijk. Maar in één zin zeggen dat je moeite doet maar de simpelste webserver ter wereld niet aan de praat krijgt schiet mij vandaag even in het verkeerde keelgat
pi_82462818
Ja, je vraagt veel.
- of iemand tips heeft voor een alternatief i.p.v. XAMPP of waarom apache niet start

Je vraagt of men even kosteloos wil voordoen hoe je een bedrijfsmatig intranet opzet.
- nee, lees bovenstaande, de rest lukt me zelf zeker

Blijkbaar vind jij het normaal dat men dat maar even voor je voorkauwt omdat jij je ergens anders in verdiept heb.
- nee, ik vraag hulp, geen voorgekauwde oplossing, geen discussie, tips zijn welkom

Dus omdat ik me jarenlang in de ict verdiept heb kan ik morgen vragen aan de automonteur of hij mijn bedrijfsauto even kosteloos op wil lappen?
- Als je een bedrijfsauto hebt dan zal deze ook best onderhouden worden door de leasemaatschappij

Het is toch van de zotte dat mijn buurman de stratenmaker wel van mij mag verwachten dat ik zijn computer even kosteloos voor de zoveelste keer virusvrij kom maken, maar als ik mijn stoepie gelegd wil hebben mag hij wel schaamteloos 1500 eurootjes vragen..
- Je doet dit dus vaker? Je hebt een IT bedrijfje maar een te kort aan klanten of bent gewoon chagrijnig?

Mijn excuses dat jij nu toevallig de volle laag krijgt, dat is niet persoonlijk. Maar in één zin zeggen dat je moeite doet maar de simpelste webserver ter wereld niet aan de praat krijgt schiet mij vandaag even in het verkeerde keelgat
- Exuses aanvaard, ik snap dat jan en alleman vanalles vraagt op internet maar ik kom er even niet uit en krijg inderdaad de volle laag? Is het niet de bedoeling dat we op FOK elkaar een handje de goede richting op helpen, meer vraag ik niet....
  maandag 7 juni 2010 @ 20:30:53 #17
300450 Smaland
Klein beetje gek
pi_82463044
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:15 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Ja, je vraagt veel. Je vraagt of men even kosteloos wil voordoen hoe je een bedrijfsmatig intranet opzet. Blijkbaar vind jij het normaal dat men dat maar even voor je voorkauwt omdat jij je ergens anders in verdiept heb. Dus omdat ik me jarenlang in de ict verdiept heb kan ik morgen vragen aan de automonteur of hij mijn bedrijfsauto even kosteloos op wil lappen? Het is toch van de zotte dat mijn buurman de stratenmaker wel van mij mag verwachten dat ik zijn computer even kosteloos voor de zoveelste keer virusvrij kom maken, maar als ik mijn stoepie gelegd wil hebben mag hij wel schaamteloos 1500 eurootjes vragen..

je vergelijking gaat niet helemaal op... om hem iets beter te maken

ts vraagt hier de automonteur om tips, die kan hij krijgen (zie bv mijn opmerking over poort 80), maar vervolgens moet ts het toch echt zelf doen.

Helaas heeft TS tips gevraagd om de bmw van de directeur beter af te stellen, zonder enige kennis van auto's is TS vast begonnen met een grotere luchtfilter(dat had hij namelijkop internet gelezen), en heeft ook ergens gehoord dat hij met een schroevendraaier aan de benzine invoer moet draaien om dat beter af te stellen. na wat tips weet TS welke schroef van de toevoer is. TS begint vrolijk te knutselen maar weet precies wat hij doet.

resultaat: de auto (server) van de directeur start niet meer,
gevolg: directeur boos, ts huilen
quote:
- Als je een bedrijfsauto hebt dan zal deze ook best onderhouden worden door de leasemaatschappij
je server is vast in beheer van een beheerder, laat hem het aub voor je inrichten, kost je misschien 2 uurtjes, maar is goedkoper wat het kost als de server stoek gaat
pi_82463562
ts vraagt hier de automonteur om tips, die kan hij krijgen (zie bv mijn opmerking over poort 80), maar vervolgens moet ts het toch echt zelf doen.
- Waarvoor mijn grote dank

je server is vast in beheer van een beheerder, laat hem het aub voor je inrichten, kost je misschien 2 uurtjes, maar is goedkoper wat het kost als de server stoek gaat
- Onze server is in eigen beheer, de systeembeheerder / directeur (klein bedrijf) heeft geen ervaring met het opzetten van webservers. Ik ben redelijk in het bouwen van internetsites dus aan mij de vraag om eens te kijken naar mogelijkheden.

Nou allemaal weer vriendjes?
pi_82465356
Als je hulp wil dan zul je meer info moeten geven behalve "Apache wil niet starten". Daar kan niemand iets mee, dat begrijp je zelf toch ook wel? Heb je de errorlog al doorgekeken, om maar iets triviaals te noemen?
pi_82467937
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:05 schreef Farenji het volgende:
Als je hulp wil dan zul je meer info moeten geven behalve "Apache wil niet starten". Daar kan niemand iets mee, dat begrijp je zelf toch ook wel? Heb je de errorlog al doorgekeken, om maar iets triviaals te noemen?
naja, het is vrij logisch waarom apache niet start... IIS (niet ISS, die hangt in de ruimte) Apache = standaard port 80, IIS= standaard port 80...

zoals al eerder gemeld natuurlijk

maar goed, het is ook een kwestie van ervaring en ervaring doe je sneller op door op je bek te gaan en experimenteren...

en wees blij, nu heb je internet om problemen op te zoeken, de oudere generatie it'ers moesten het zelf uitvlooien...

[edit] oh, en ga dit alsjeblieft NIET op tweakers vragen... je topic zal het geen 10 seconden volhouden.. en je account niet veel langer als je dezelfde toon aanslaat daar

Je kan een hoop leren op tweakers maar je moet het wel goed doen
[/edit]
  maandag 7 juni 2010 @ 21:53:22 #21
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_82468147
Tip: Maak een Vmware image van je server en ga daarin klooien.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_82468197
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:53 schreef smegmanus het volgende:
Tip: Maak een Vmware image van je server en ga daarin klooien.
Holland tip: doet het met virtualbox... dat is gratis
  maandag 7 juni 2010 @ 21:57:20 #23
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_82468409
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:54 schreef Blue Thunder het volgende:

[..]

Holland tip: doet het met virtualbox... dat is gratis
ESXi ook
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_82468499
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:57 schreef smegmanus het volgende:

[..]

ESXi ook
koel!
pi_82488648
ik heb apache naast iis draaien op poort 80 d.m.v. een extra IP adress aan de netwerkadapter.
waarschijnlijk niet de netste manier maar mits je dns goed instelt wel goed te doen..
pi_82490557
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:04 schreef mschol het volgende:
ik heb apache naast iis draaien op poort 80 d.m.v. een extra IP adress aan de netwerkadapter.
waarschijnlijk niet de netste manier maar mits je dns goed instelt wel goed te doen..
Wel ff je DisableSocketPooling uit zetten, anders loop je net als mij 4 uur te kloten
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_82510222
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:04 schreef mschol het volgende:
8080 was prima allen bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')