quote:Op maandag 7 juni 2010 19:17 schreef mooj.blond het volgende:
Afgelopen september 2010 kreeg ik mijn tweede kans voor deze toetsen
quote:Op maandag 7 juni 2010 19:20 schreef mooj.blond het volgende:
[..]
Hoe dan?
Ik vraag neit voor niets uitleg
Hahaha dat gebeurt ook wel plus adres en tijd en plaats en al die standaard dingen oh en bijlages neit te vergetenquote:
Voorbeelden zijn altijd welkom. Ik ben altidj slecht in zins opbouw geweest etc. Ik doe niet voor niets een cijfer opleidingquote:
Spreek je jezelf niet een beetje tegen hier?quote:Ondanks alles heb ik 2 van de 3 toetsen redelijk gemaakt, het zijn nog steeds onvoldoendes
Bijvoorbeeld sommige zinnen wat anders brengen of zelfs weglatenquote:Op maandag 7 juni 2010 19:23 schreef mooj.blond het volgende:
[..]
Voorbeelden zijn altijd welkom. Ik ben altidj slecht in zins opbouw geweest etc. Ik doe niet voor niets een cijfer opleiding
Zoals ik al zei ik ben altijd al slecht met goede zinsopbouw. Hoe zou jij het anders zeggen dan?quote:Op maandag 7 juni 2010 19:24 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Spreek je jezelf niet een beetje tegen hier?
Vind het nogal rommelig door de korte zinnen en gebrek aan structuur eerlijk gezegd. De boodschap is wel duidelijk, maar probeer het geheel iets beter te laten lopen.
Hier ben ik het mee eensquote:Op maandag 7 juni 2010 19:24 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Spreek je jezelf niet een beetje tegen hier?
Vind het nogal rommelig door de korte zinnen en gebrek aan structuur eerlijk gezegd. De boodschap is wel duidelijk, maar probeer het geheel iets beter te laten lopen.
Bedoeling van dit stukje is wel goed, zou het alleen niet in van die korte zinnen zetten en wat duidelijker. Ik moest het een aantal keer overlezen voordat ik snapte wat je hiermee bedoelde.quote:Terwijl wettelijk dit mijn laatste kans was. Ik was goed voorbereid en niets zou me tegen houden. Ik zou zoals al mijn andere toetsen ook deze goed afronden, ook al was het een nieuw studiejaar. Helaas was dit niet het geval.
Hoe zou jij het anders zeggen? Ik heb namelijk werkelijk geen idee. Ik vind brieven schrijven onwijs moeilijk omdat ik erg slecht ben in zinsopbouw. Ik heb ook niet voor niets een cijfer opleiding gekozenquote:Op maandag 7 juni 2010 19:26 schreef Koning_Friemel het volgende:
[..]
Bedoeling van dit stukje is wel goed, zou het alleen niet in van die korte zinnen zetten en wat duidelijker. Ik moest het een aantal keer overlezen voordat ik snapte wat je hiermee bedoelde.
Dat is mijn probleem ik zou niet weten hoe. heb al 30x overnieuw gelezen. en heb echt werkelijk geen idee. Het duurde me al 5 dagen om deze broef af te ronden hahaquote:
Maak het wat formeler. Beperk je tot (medische) persoonlijke omstandigheden en vermeld dat je eventueel een doktersbrief kunt overleggen, maar laat je hele background story weg. En ga niet vertellen dat je tot nu toe niks gehaald hebt, maar dat je het zelf wel redelijk vindtquote:Op maandag 7 juni 2010 19:25 schreef mooj.blond het volgende:
[..]
Zoals ik al zei ik ben altijd al slecht met goede zinsopbouw. Hoe zou jij het anders zeggen dan?
quote:Op maandag 7 juni 2010 19:37 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Maak het wat formeler. Beperk je tot (medische) persoonlijke omstandigheden en vermeld dat je eventueel een doktersbrief kunt overleggen, maar laat je hele background story weg. En ga niet vertellen dat je tot nu toe niks gehaald hebt, maar dat je het zelf wel redelijk vindtDaar gaan ze niet intrappen namelijk. Ook is het voor hen niet zo interessant dat je helemaal bij bent met het vak. Ik zou iets schrijven als:
Geachte commissie,
Wegens persoonlijke omstandigheden heb ik niet kunnen deelnemen aan de laatste herkansing. Ik betreur dit erg, temeer omdat dit vak erg belangrijk is voor de vorderingen van mijn studie en het behalen van mijn diploma. Daarom zou ik graag me u willen praten over de mogelijkheid van een extra herkansing.
Ik begrijp trouwens dat je nog één herkansing nodig hebt om die twee onvoldoendes te compenseren? Dan zal je waarschijnlijk minstens een 9 moeten halen...
Verzoeken heeft nog een werkwoord nodig. Je zou bijvoorbeeld kunnen verzoeken dat ze jou laten herkansen.quote:Op maandag 7 juni 2010 19:17 schreef mooj.blond het volgende:
Door middel van deze brief zou ik u graag willen verzoeken om een herkansing van de toets Calculatie.
quote:Ik ben door een nu nog onbekende ziekte veel afwezig geweest tijdens mijn studie, waardoor ik veel lessen heb gemist van het vak Calculatie. Ook andere lessen heb ik gemist, maar die heb ik ruimschoots gehaald. DitCalculatie is het enige vak dat heeft geleden door mijn afwezigheid. Van dit vak zijn er3 toetsen. Je krijgt per toets 2 kansen. Ik heb alle toetsen van dit vak gemaakt bij herkansingen. Afgelopen september 2010 kreeg ik mijn tweede kans voor deze toetsen. Terwijl wettelijk dit mijn laatste kans was (Hoofdzin ontbreekt!). Ik was goed voorbereid en niets zou me tegen houden. Ik zou zoals al mijn andere toetsen ook deze goed afronden, ook al was het een nieuw studiejaar. Helaas was dit niet het geval. Het stuk is te uitgebreid en is te losjes voor een formele brief
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |