Auch, pijnlijk wordt dat. Het is een aardige vent, waar ik goed mee overweg kan, en die mij een dienst heeft bewezen door mij aan te nemen. En ik zal erg waardevol worden voor het bedrijf, op termijn.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:04 schreef IkWilbert het volgende:
Gewoon op vrijdagmiddag 17.00 uur naar je baas gaan en zeggen dat je maandag niet weer komt
Volgens mij dicteert de wet het volgendquote:Op maandag 7 juni 2010 12:04 schreef Daniel1976 het volgende:
Over je half jaar contract heb ik hier pas op Fok! geleerd dat dit echt bindend is voor half jaar. Tenzij met wederzijds goedvinden. Maar in principe moet je dan je 6 maanden uitdienen.
quote:Bij beëindiging van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd moet de werkgever of de werknemer rekening houden met een opzegtermijn van één maand. Er zijn echter situaties waarin langere of kortere opzegtermijnen gelden
Een week extra werken en daarin een goede afsluiting voorbereiden lijkt me een betere manier. Bovendien levert het geld op.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:16 schreef Salatrel het volgende:
als je besluit weg te gaan gewoon gelijk naar je baas toestappenmag je misschien wel gelijk naar huis
Dat gaat dan ook over contracten voor onbepaalde tijd....quote:Op maandag 7 juni 2010 12:26 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Volgens mij dicteert de wet het volgend
[..]
In mijn jaar contract staat ook een opzegtermijn van een maand, dus het kan wel.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat gaat dan ook over contracten voor onbepaalde tijd....
TS heeft het over een overeenkomst voor bepaalde tijd.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:32 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
In mijn jaar contract staat ook een opzegtermijn van een maand, dus het kan wel.
Bij een contract voor bepaalde tijd dient expliciet in het contract een opzegtermijn opgenomen te worden om deze tussentijds te kunnen beeindigen. Bij een contract voor onbepaalde tijd is dit opgenomen in de wet.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:32 schreef HugoBaas het volgende:
In mijn jaar contract staat ook een opzegtermijn van een maand, dus het kan wel.
Daar gaat het TS niet omquote:Op maandag 7 juni 2010 13:09 schreef Socios het volgende:
Gewoon niet meer op komen dagen, wat wil ´ie doen?
Binnen de proeftijd hoef je geen opzegtermijn in acht te nemen.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:20 schreef HugoBaas het volgende:
Staat er in je contract niets over een opzegtermijn van een maand?
Dan kan je gewoon weg met inachtneming van die maand.
Moreel gezien wellicht, juridisch gezien niet.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:52 schreef Oksel het volgende:
Jep. Als ze er om vragen wordt er wel van je geacht dat je een reden geeft trouwens.
Ja, dat is weliswaar niet verplicht, maar lijkt me wel zo netjes.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:52 schreef Oksel het volgende:
Jep. Als ze er om vragen wordt er wel van je geacht dat je een reden geeft trouwens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |