Afgelopen vrijdag zijn we naar Drachten geweest, daar is een evenement 'Street Legal Nights'. Dit evenement is een dragrace evenement op de 1/4 mijl. Hier rij je voor de Nederlandse DHRA competitie. Zie ook
www.dhra.nlDe auto is hier eigenlijk niet voor gebouwd, maar we wilden toch wel eens zien wat de tijd zou zijn.
Er zijn al andere geweest in NL met deze motor in een ander model Honda welke in de 12seconden rijden, dit is echt een serieuze tijd! Veel auto's komen hier bij lange na niet en rijden 13,5-14 seconden. En dan ben je eigenlijk al snel.
De tijd die ik heb gereden is niet goed, maar ook niet slecht. Ik heb één run gemaakt. deze resulteerde in het volgende:
http://www.vimeo.com/12888790et 13,23 @ 167,83km/u
Kan beter, maar ben niet ontevreden voor een first timer met deze auto/slicks. Ik heb hierna niet meer gereden, ik brak voor ik de tweede run kon doen tijdens de burn-out (banden opwarmen) mijn aandrijfas.
Dit is zonde, maar het hoort er bij. Ik heb geen dragrace assen welke van enorm sterk materiaal zijn en dus tegen de krachten kunnen welke loskomen bij het absurd hard wegtrekken vanuit stilstand. We gaan nu wel sterkere plaatsen, maar nog steeds geen dragrace assen. De auto blijft immers een circuit auto.. en die assen zijn niet goedkoop