abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 juni 2010 @ 11:06:10 #201
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_82700095
Ja en toch als m'n nichtje er is heb ik niet het gevoel dat ik meer vast zit als normaal. Leeftijds verschil tussen Isa & m'n nichtje is 5,5 jaar dus daar zal het ook aan liggen. Ik denk dat je met 2 kleintjes wel weer iets meer beperkt wordt je moet meer opletten & veel gewoon 2x doen. Niets voor mij, maar gelukkig is Isa al bijna 4.
  zondag 13 juni 2010 @ 14:21:31 #202
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_82740913
Beaker gefeliciteerd met Jet!!

En nu op naar no 2
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zondag 13 juni 2010 @ 15:50:52 #203
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_82744857
Jet, gefeliciteerd met je 3e verjaardag! Alweer een hele peuter
  zondag 13 juni 2010 @ 18:39:13 #204
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82752033
Ik heb hier wel eens gelezen over dat heerlijke fanatsiebeeld dat je kunt hebben van een jongetje als je zwanger bent. Nou mijn dochter voldoet daar helemaal aan. Ze is de hele dag buiten, loopt het liefste met haar kaplaarsjes aan, speelt met modder in de miezer, stopt stokjes in haar zakken, stept eens langs de buren en schaaft zich overal aan . Het enige verschil: het is een meisje . Een zongebruind, vrolijk, levenslustig meisje. Mijn meisje.
pi_82774245
klinkt heerlijk Groofsken
pi_82775089
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:39 schreef Groofsken het volgende:
Ik heb hier wel eens gelezen over dat heerlijke fanatsiebeeld dat je kunt hebben van een jongetje als je zwanger bent. Nou mijn dochter voldoet daar helemaal aan. Ze is de hele dag buiten, loopt het liefste met haar kaplaarsjes aan, speelt met modder in de miezer, stopt stokjes in haar zakken, stept eens langs de buren en schaaft zich overal aan . Het enige verschil: het is een meisje . Een zongebruind, vrolijk, levenslustig meisje. Mijn meisje.
Hahaha zo herkenbaar maar hier geen kaplaarsjes maar een regenjas ook in het zonnetje
Ze zeurt altijd dat haar handen vies zijn met knutselen etc.. Maar niet als er zand of andere buiten objecten aan te pas komen. Ik krijg haar ook altijd helemaal zwart van de opvang terug.. En met schaafwonden en bloederige benen

Ze is ook veel meer aan het spelen met jongens. Er is een jongen op het kdv en daar rent ze dus de hele dag rondjes mee en dan komen ze beide niet meer bij van het lachen.. Tot groot vermaak van de leidsters. ze hebben een kook eiland en daar rennen ze dus om heen. Ik ben benieuwd of ze net als ik later ook altijd 1 van de jongens is. En op alle jongens feestjes mag komen en dan ruzie heeft met de meisjes..
pi_82775217
En vandaag wordt Devin alweer 3 Gefeliciteerd

Dat klinkt lekker Groof
  maandag 14 juni 2010 @ 09:32:43 #208
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82775958
Devin en Jet, gefeliciteerd met jullie verjaardagen!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_82776521
Jet, van harte met je verjaardag, 3 alweer

Devin ook al 3??? tjonge wat gaat dat snel, gefeliciteerd
Fake it till you make it...
pi_82777637
dank jullie wel

We hebben een enorm leuk feest gehad!

foto's volgen via fototopic!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_82778159
Gefeliciteerd Jet!
pi_82779228
Hoera hoera, Devin en Jet zijn jarig!

3 jaar mensen, het gaat zo snel...!
Laatste jaartje dat ze nog thuis zijn, daarna begint het schoolse leven....

Ik wens jullie allen een superdag!
En Kersjes, kom je nog even vertellen hoe het is gegaan met het feestje?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 14 juni 2010 @ 18:38:25 #213
11682 Moonah
Jolie femme
pi_82797446
Hoera voor Jet en Devin!
Zó leuk, de derde verjaardag. Die wordt echt bewust meegemaakt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 14 juni 2010 @ 20:45:24 #214
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82804726
quote:
Op maandag 14 juni 2010 08:57 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Hahaha zo herkenbaar maar hier geen kaplaarsjes maar een regenjas ook in het zonnetje
Ze zeurt altijd dat haar handen vies zijn met knutselen etc.. Maar niet als er zand of andere buiten objecten aan te pas komen. Ik krijg haar ook altijd helemaal zwart van de opvang terug.. En met schaafwonden en bloederige benen

Ze is ook veel meer aan het spelen met jongens. Er is een jongen op het kdv en daar rent ze dus de hele dag rondjes mee en dan komen ze beide niet meer bij van het lachen.. Tot groot vermaak van de leidsters. ze hebben een kook eiland en daar rennen ze dus om heen.
Ik ben benieuwd of ze net als ik later ook altijd 1 van de jongens is. En op alle jongens feestjes mag komen en dan ruzie heeft met de meisjes..
Precies hetzelfde hier!

Driejarigen, gefeliciteerd .
  dinsdag 15 juni 2010 @ 00:06:11 #215
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_82816741
Devin ook drie! Jippie!!!! Gefeliciteerd !
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 11:02:02 #216
144006 chacama
Ondernemend!
pi_82825584
voor de jarigen
pi_82848613
Ik heb even een vraagje. Mijn dochter van 2 jaar is echt een clown s'avonds.
Ze slaapt overdag 1,5 a 2 uur en s'avonds gaat ze om 18:45-19:00 uur naar bed.

In bed gaat ze dan rustig 1,5 uur zitten spelen (liedjes zingen, gillen etc).
Eigenlijk gaat ze pas slapen als wij nog even langszijn geweest met een flesje (liefst melk maar ze krijgt water).
Het consultatiebureau raadde aan om alleen naar haar toe te gaan, weinig aandacht en eigenlijk alleen zeggen, het is bedtijd lekker slapen. Gevolg: Huilen huilen huilen (waar is de aandacht).

Is het een kwestie van streng zijn en deze aanpak doorzetten, of toch wat anders proberen?
pi_82848719
uhm heeft ze niet gewoon minder slaap nodig??
pi_82848746
Uhmm maar het is toch niet zo erg als ze lief in bed ligt en liedjes zingt?
En als ze goed gaat slapen na even aandacht dan zeg ik geef even aandacht en klaar.
Als het werkt dan werkt het.. Zie ik niet in waarom dan de raad van het CB beter is
  dinsdag 15 juni 2010 @ 19:55:22 #220
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_82848985
Ja inderdaad, als ze niet blijft zeuren om aandacht maar gewoon heel eventjes een flesje wilt zie ik het probleem ook niet echt. En misschien is ze inderdaad niet zo moe.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 19:56:02 #221
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82849018
Als Jen in bed ligt dan is het gewoon bedtijd. We gaan het hele ritueel af, maar dan is het ook klaar. Komt ze er daarna uit, dan breng ik haar inderdaad terug, zonder gedoe. Gewoon op bed leggen en zeggen dat het bedtijd is. Komt ze niet uit bed en blijft ze lekker zingen en kletsen, dan maakt dat toch niet uit? Als ze maar in bed blijft.
Jen geeft trouwens zelf aan wanneer het bedtijd is. Tussen 7 en 8 komt ze zelf zeggen dat ze moe is.

Jen slaapt ook nog in de middag. 2 uur is niet raar hier.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_82849613
Iets veranderd de laatste tijd? Wij hebben zo'n periode gehad toen onze peuter net in een groot bed ging slapen. Dan ging ze spelen en doen, soms tot 11 uur...
Liedjes zingen enzo mag ze van mij prima doen, lezen ook goed. Maar wel in bed.
Ze valt nu ook niet altijd direct in slaap, maar uiteindelijk wel.

Ik zou op je eigen gevoel afgaan... wil je streng zijn dan doe je dat, als het geen probleem is zoals je het nu doet, dan kan je het natuurlijk ook zo laten...

Hier wordt ook 's middags nog regelmatig geslapen en dan zomaar 2 uur, en heel af en toe niet.
Fake it till you make it...
pi_82850705
Wij hebben met Chris ook zo'n fase gehad, bij 2j4mnd ongeveer. Wilde niet slapen, en even lezen was wel ok, maar daarna was het brullen. Dat was echt een dwarsheid, want je merkte dat hij met een gemist middagslaapje of korte nachtslaap echt moe was. Het huilen was niet echt, want het was ook gelijk stil als hij ons hoorde, terwijl hij anders minimaal door zou snikken.We hebben het dus wel streng aangepakt. Bedtijd is bedtijd, en je blijft in ieder geval in je bed liggen. We komen om de 15a20 minuten langs, en stopten hem dan in, zo goed als dat ging. Maar verder weinig contact maken.

Na 2 weekjes gedoe was het over. En sindsdien slaapt hij weer bijna elke middag, gemiddeld 2,5 uur ook, en 's avonds gaat hij ook gezellig naar bed.. Dat betekend niet dat hij altijd direct slaapt, hij kan best een half uur-uur zingen/lezen/met een auto spelen. Maar gaat daarna wel daarna op eigen initiatief slapen..
Maar dat was dus onze situatie, vermoeid kind, en huilen te makkelijk over.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:38:14 #224
45621 Suzanna
Mama van...
pi_82851232
Julia slaapt nu niet meer 's middags (3,5 jaar oud) terwijl ze soms nog wel 2 uur heerlijk kon slapen. Ze lijkt het niet echt te missen gelukkig...
Het inslapen gaat hier prima, maar ze wordt 's nachts vaak wakker (of eigenlijk 's avonds laat) en gaat dan huilen, waarom is niet altijd duidelijk.

Nog even een grappige situatie van vandaag... (die net zo goed helemaal niet grappig had kunnen zijn, maar goed!)
Julia wilde graag mee de meiden wegbrengen op haar eigen fietsje. Dus ik met drie kinderen op de stoep fietsend naar school. Ging prima, Noa en Emma wachtten netjes bij de stoepranden met oversteken, keken goed uit, etc. Maar Julia... die staat soms bijna stil, en dan gaat ze ineens zo hard als ze kan, als een stier op een rode lap af, zónder voor zich te kijken! Toen reed ze dus tegen een hekje aan op volle snelheid (frontale botsing ) en ging bijna over de kop... maar nét niet helemaal en belande weer precies op het achterwiel. Alsof ze een stunt uitvoerde...
pi_82851245
Meike vraagt nu in bed steeds of het licht uit mag (ze heeft een raampje boven de deur, en omdat het nog licht is als ze naar bed moet schijnt dat licht door)
Vanavond lag ze 5 min in bed toen ze begon te roepen:
"ik ben bang, er zijn dieren" Verteld dat ik beneden zit en dat de deur dicht is en er geen dieren in kunnen enz, "maar de leeuw heeft wel een sleutel...."
Hoe rek ik zo lang mogelijk tijd......

Gister op het kdv moest ze nog even plassen voordat ik wegging, zat ze op de wc vroeg ze: "waar is Manuela?" dat is dus een leidster op het kdv, maar die was er die dag niet. Verder ook prima hoor, de anderen vindt ze ook wel lief, maar dit was de eerste keer dat ze het over 1 van de leidsters had.
Vandaag kwam ik Manuela tegen, en vertelde dat Meike naar dr had gevraagd, en dat ze blijkbaar een hartje had veroverd. Kreeg ik als antwoord dat Meike haar hart ook had veroverd.... aaaaaah
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')