abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82440921
haha herkenbaar hier doet ze alles maar dan wel "piesie kijken he??"
Waterpokken mag ze van mij ook wel nu krijgen hebben we dat gehad.
pi_82441571
MeNicole, hier krijgen ze vaak Rosvicee 50/50 mee en een sultana of een mueslireep of schijfjes komkommer.

Iris verzint steeds meer smoezen om uit bed te komen en een vraag aan me te stellen of een melding te doen.
  • "mama, Amber liet een boertje"
  • "mamaaaaaa... euhm... euhm... Was jij met je werk naar Chimpie Champ?" (in een eerder gesprek met Amber had ik gezegd dat ik wel wist waar chimpie champ was omdat ik daar wel eens geweest was)

En de vraag die elke avond gesteld wordt:
  • "Mamaaaa... hoe laat ga jij naar bed?" Ik: "Over 2 uurtjes ofzo" Iris: "NEE. Ik vraag hoe laat!!! " Ik: "Om 22.00 uur" Iris: "Ok." En drentelt dan weer naar bed *zucht*
    En ondertussen is het bijna 21 uur en slaap madame nog niet
  • pi_82442099
    Mikael gaat vanaf vandaag niet meer maandags bij mijn ouders slapen. Nu was het de laatste tijd al steeds minder omdat mijn vader (mijn moeder werkt dinsdagsochtends gewoon) vaak naar het ziekenhuis enzo moest. Maar vanaf nu gaat ie helemaal niet meer. Ik vind het zo jammer voor hem. Als bijna 3,5 jaar slaapt ie daar maandagavond. Met opa spelen en fietsen en naar de voetbal. Maar nu kan opa het niet meer. Het word hem allemaal te zwaar. We hadden het er een tijdje terug nog over en toen zei ie dat ie het vol wilde houden tot Mikael naar school zou gaan. Dat is nog 2 weken. Helaas.... Mikael is er zo verdrietig om. "Maar als ik dan helemaal alleen ga spelen? Dan kan opa gewoon blijven zitten!"
    Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
    pi_82443486
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 09:16 schreef Deepfreeze het volgende:
    Hoi tinny
    Hadden jullie niet zo'n last met slapen? Is dat nu beter?
    you got to be kidding right?

Althans ik ben het zeker nog niet vergeten!
    pi_82443655
    Trouwens nog iets...
    Vinden jullie het ook zo zwaar?
    Telkens dat gevecht aan gaan om de meest simpele dingen (schoenen aan, jas aan, tandenpoetsen, uitkleden, niet staan op de commode)

4 van de 5 dgn zijn dit gewoon allemaal kleine gevechtjes op een dag... en dat gaat dag in dag uit door...en dan dus af en toe (1 van de5) heb je er eens een keer een dag bij zitten dat het allemaal lekker loopt...(althans gewoon een aanvaardbaar hoveelheid strijdjes) Maar voo rmijn gevoel had dat andersom moeten zijn (1 van de 5 slechte dag overige 4 goed)

Situatie:
    - kind 1: 25 maanden
    - kind 2: 9 maanden
      maandag 7 juni 2010 @ 15:04:14 #31
    298315 SacreCoeur
    circle pits and gig violence
    pi_82443774
    Eigenlijk nooit met de dingen die jij opnoemt.
    Maar ik maak denk ik ook niet zo'n groot probleem van alles.
    Stel dat ze niet wilt aankleden, zou ik zeggen 'nou dan ga je toch in je PJ'.
      maandag 7 juni 2010 @ 15:08:25 #32
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_82443978
    Nou het is wel een stuk zwaarder met 2 kindjes dan met 1. Met 1 kindje kom je uiteindelijk nog vrij snel buiten, maar met 2 is het af en toe een wiskundige berekening om te zien wat ik wanneer moet doen om ergens op tijd te komen. Zeker als er dan gezeur is over niet aankleden, niet eten, niet drinken, geen haren kammen, geen schoenen aan, geen jas aan etc. Al is de verdeling hier gelukkig geen 4 van de 5. Eerder 2 van de 5 De andere dagen waarop het wel goed gaat, zijn gelukkig een hele erge goedmaker

SC ga je dan gewoon bijvoorbeeld met een kind zonder ontbijt, zonder gekamde haren, zonder luier, in pyjama en zonder schoenen boodschappen doen
      maandag 7 juni 2010 @ 15:11:58 #33
    125853 Ticootje
    <3 6970 <3
    pi_82444159
    Ik kijk meer of ik het echt belangrijk vind om drama van te laten maken..

Luier verschonen -> dan wilt ze perse op het toilet... Dat is niet handig als je echt wilt opschieten, maar geloof me je bent minder lang bezig als je dr gewoon laat gaan, dan dat je perse snel een luier aan wilt doen.
    Schoenen aan doen -> Nee liever crocs, prima
    Jas aandoen en die moet altijd perse dicht -> prima doet mama m nog even dicht
    Niet die jas? -> prima pak jij dan even je andere jas...

Ik laat haar vaak mee beslissen...
    I am unconditionally and irrevocably in love with him.
    I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
      maandag 7 juni 2010 @ 15:12:27 #34
    125853 Ticootje
    <3 6970 <3
    pi_82444193
    Oh en met eten, als ze niet wilt dan niet hoor... Ik heb geen honger...
      maandag 7 juni 2010 @ 15:13:17 #35
    298315 SacreCoeur
    pi_82444232
    Tot op zekere hoogte zou ik het zo doen denk ik.
    Maar ik heb gewoon geen strijd.
    Dus misschien is het makkelijk praten.

Ik laat haar ook veel zelf doen, misschien dat dat helpt?
    pi_82444313
    Ze heeft wel dagen dat ze liever een andere broek aan heeft dan die ik uitkies.
    Of dat ik kies voor sandalen en zij kiest voor dichte schoenen.

Het enige wat ze niet meer wil is op de commode. en dat is prima die is toch te klein voor haar dus ik verschoon haar gewoon niet meer op de commode en die komt straks toch in de babykamer.

En soms wil ze haar jas aan ook al vind ik het te warm maar dan doet ze hem zelf ook wel weer uit.
    Of ze komt vragen of die aan mag als het koud is.

Tandenpoetsen was een ramp maar dat was omdat ze de tandpasta echt niet kon waarderen. Dat is door een andere tandpasta opgelost..

Ze is wel doodsbang om in bad te gaan of te douchen (zwemmen is wel leuk)
    Maar verder is ze tot nu toe wel heel makkelijk.
    Als het mij teveel is dan ligt het eerder aan mij dan aan haar gedrag.
    pi_82444420
    Ik word er inderdaad wel eens moedeloos van. Het lijkt soms wel alsof het nooit goed is. Dan loopt ze te zaniken over het t-shirt, dan wil ze per se een rok aan, of ze wilde geen hagelslag maar kaas, enz enz. Uiteraard heb ik het laatste woord, en krijgt ze aan wat ik heb gekozen, zeker als ze meteen in een driftbui belandt. (als ze het gewoon vraagt én ik heb de tijd, wil ik best kijken of ik een rokje kan vinden).

En Stiemie, als ik ze naar de oma breng, dreig ik wel eens dat ik haar in pyjama meeneem. Ik zou haar niet zo op school afzetten. Maar zonder eten in pyjama bij oma om een statement te maken, zou ik wel doen.

Maar moe word ik er dus wel van
    pi_82444433
    Ik denk dat het inderdaad maar is hoe je er zelf tegenaan kijkt. Je kunt bepaalde dingen ook spelenderwijs doen...kind blij, mama blij..iedereen blij

Mijn dametje wilt soms ook perse dr eigen kleertjes uitzoeken, of ze wilt perse zelf dr tandenpoetsen/ een keer extra tandpasta erop..en zo zijn er nog wel meer dingen te verzinnen.

Ik zie dat niet perse als allemaal kleine "gevechtjes" als ze iets anders wilt dan ik...Ze heeft gewoon een eigen willetje op bepaalde gebieden, en dat vindi k juist goed want ze is dr eigen ik aan het ontwikkelen en daar horen ook dit soort dingetjes bij

Natuurlijk krijgt ze geregeld niet dr zin, maar als je er een beetje vrolijk omheen doen en niet direct boos word, dan is ze er ook snel overheen

Maar natuurlijk heb ik ook wel dagen dat ik er veel minder goed tegen kan
      maandag 7 juni 2010 @ 15:17:35 #39
    125853 Ticootje
    <3 6970 <3
    pi_82444438
    Wat ik echt storend begon te vinden was het bedritueel.. Maar ja dat heb ik er ook zelf naar gemaakt..

Dan is het gewoon even doorbijten om dat weer in een andere vorm te gieten.
      maandag 7 juni 2010 @ 15:19:45 #40
    298315 SacreCoeur
    pi_82444590
    De commode heb ik na 6 maanden al afgezworen.
    Niet omdat ze niet wilde, maar ik vind die dingen zelf al drama.

Qua kleding doet ze altijd aan wat ik pak.
    Alleen wilt ze graag zelf over 'r haartjes beslissen, een straat, vlechtjes of knotjes.
    Soms moet ik s'ochtends vroeg voor schooltijd nog even hele kunstwerken erin flansen.
    No problemo.
      maandag 7 juni 2010 @ 15:20:59 #41
    125853 Ticootje
    <3 6970 <3
    pi_82444655
    Oh, ik vind de commode heerlijk. Jen blijft ook gewoon liggen...
      maandag 7 juni 2010 @ 15:21:35 #42
    298315 SacreCoeur
    pi_82444682
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 15:17 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

of ze wilt perse zelf dr tandenpoetsen/ een keer extra tandpasta erop..en zo zijn er nog wel meer dingen te verzinnen.

Dat is toch niet erg?
      maandag 7 juni 2010 @ 15:23:06 #43
    125853 Ticootje
    <3 6970 <3
    pi_82444774
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 15:17 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
    Ik denk dat het inderdaad maar is hoe je er zelf tegenaan kijkt. Je kunt bepaalde dingen ook spelenderwijs doen...kind blij, mama blij..iedereen blij

Mijn dametje wilt soms ook perse dr eigen kleertjes uitzoeken, of ze wilt perse zelf dr tandenpoetsen/ een keer extra tandpasta erop..en zo zijn er nog wel meer dingen te verzinnen.

Ik zie dat niet perse als allemaal kleine "gevechtjes" als ze iets anders wilt dan ik...Ze heeft gewoon een eigen willetje op bepaalde gebieden, en dat vindi k juist goed want ze is dr eigen ik aan het ontwikkelen en daar horen ook dit soort dingetjes bij

Natuurlijk krijgt ze geregeld niet dr zin, maar als je er een beetje vrolijk omheen doen en niet direct boos word, dan is ze er ook snel overheen

Maar natuurlijk heb ik ook wel dagen dat ik er veel minder goed tegen kan
    Yep
    pi_82444786
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 15:12 schreef Ticootje het volgende:
    Oh en met eten, als ze niet wilt dan niet hoor... Ik heb geen honger...
    Aah ja daar gaat het bij ons wel het minst goed mee.
    Ze ontbijt zo met 1,5 boterham, eet fruit, tussen de middag 3 a 4 boterhammen en nog een tussendoortje.
    Maar avond eten wil ze vaak niet.
    Als ze niet eet wat ik kook zegt ze ook nee tegen haar lievelingseten.
    Dus het is voor haar ook geen spelletje om te krijgen wat ze wil.
    Als ze de nasi niet eet dan eet ze ook geen patat bijvoorbeeld.
      maandag 7 juni 2010 @ 15:26:03 #45
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_82444960
    Kijk wel een jas aan terwijl het te warm is, prima.
    Geen luier, maar op de wc is ook prima.
    Andere broek of juist een rok is ook totaal geen probleem.
    Niet eten? Prima maar ook geen andere tussendoortjes.
    Zelf nog even tanden poetsen of extra pasta erop mag allemaal
    Broodbeleg kiezen mag ze ook (alleen dus niet meer veranderen zodra het op haar bord ligt )

Maar ik heb vooral strijd om helemaal geen schoenen aan terwijl het buiten regent, geen luier aan en dan dus op mijn bank plassen , helemaal geen tanden willen poetsen, geen jas aan (dus ook geen andere jas die ze zelf mag kiezen) etc. Dat zijn dus echt dingen die gewoon moeten. Dan kan je wel zeggen "ligt eraan hoe je ermee omgaat" maar dit zijn gewoon dingen die van mij moeten.
      maandag 7 juni 2010 @ 15:26:18 #46
    125853 Ticootje
    <3 6970 <3
    pi_82444976
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 15:23 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ze ontbijt zo met 1,5 boterham, eet fruit, tussen de middag 3 a 4 boterhammen en nog een tussendoortje.
    Dat is hier ook zo... Maakt niet uit welk eten.. Maar dan nog, niet eten is prima, maar we gaan daarna douchen en naar bed en we gaan geen koekje meer eten of iets dergelijks.
    Ze mag altijd nog een toetje en een fles melk, die gaan meestal nog wel op.. Kind leeft van lucht.
      maandag 7 juni 2010 @ 15:27:04 #47
    125853 Ticootje
    <3 6970 <3
    pi_82445025
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 15:26 schreef Stiemie het volgende:
    Kijk wel een jas aan terwijl het te warm is, prima.
    Geen luier, maar op de wc is ook prima.
    Andere broek of juist een rok is ook totaal geen probleem.
    Niet eten? Prima maar ook geen andere tussendoortjes.
    Zelf nog even tanden poetsen of extra pasta erop mag allemaal
    Broodbeleg kiezen mag ze ook (alleen dus niet meer veranderen zodra het op haar bord ligt )

Maar ik heb vooral strijd om helemaal geen schoenen aan terwijl het buiten regent, geen luier aan en dan dus op mijn bank plassen , helemaal geen tanden willen poetsen, geen jas aan (dus ook geen andere jas die ze zelf mag kiezen) etc. Dat zijn dus echt dingen die gewoon moeten. Dan kan je wel zeggen "ligt eraan hoe je ermee omgaat" maar dit zijn gewoon dingen die van mij moeten.
    Tot ik dus 4 verschillende boterhammen heb gesmeerd ben ik daarmee ook opgehouden. 1x kiezen.
      maandag 7 juni 2010 @ 15:27:17 #48
    298315 SacreCoeur
    pi_82445036
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 15:23 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik zou dat laten gaan.
    Bij Isa is het andersom het is geen ontbijt mens, net als ik.
    Ik maak er geen strijd over, dan maar gewoon geen eten.
    Ze drinkt wel melk, maar met 3 hapjes ontbijtkoek stopt het.
    En ik weet dat ze op 't KDV & PSZ heel goed eet & dat is rond half 11 al.
    Dus ik zie daarin geen probleem.

Avondeten dus ook niet, wss heeft ze echt geen honger.
    Dus wat is het probleem.
    pi_82445058
    Hier eten ze de hele dag als bootwerkers. Alleen het avondeten willen ze weinig van. En wat ze overdag eten is gewoon brood, cruesli met yoghurt en fruit en dat soort dingen, dus maak me nooit echt druk om het avondeten. Wel moeten ze gewoon aan tafel blijven zitten tot iedereen klaar is. En ze hoeven niet vlak voor het naar bed gaan aan te komen met dat ze honger hebben, want dan krijgen ze ook niks.
      maandag 7 juni 2010 @ 15:28:12 #50
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_82445085
    Ja en dan gerust 20 minuten gillen en tieren dat ze gewone plakjes kaas wil en geen piii-hhiiiii---ndaaaaah-kaaaahhhaaaaaas *snik*
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')