abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82869346
Wat fijn dat het met Meike zo lekker gaat op het KDV.. Een goede keuze geweest..

Julia, stuntkip
pi_82871277
Julia
En meike hartjes aan het veroveren van de juf, schattig hoor!

Vanmorgen bracht ik dana naar het kdv, ze leverde netjes dr speen bij me in en ik kreeg een kusje toen ik vroeg of ze met het keukentje wou spelen knikte ze enthousiast ja! en liep erheen. De juf zei nog "ik heb mooie nieuwe roze pannetjes voor je neergezet Dana"

Dus dana gaat spelen en ik sta nog even met de juf te praten, horen we dana ineens heel zielig snikken. Zegt de juf dus al..dit doet ze dus wel vaker. Ze is dan gewoon aan het spelen, maar ook aan het huilen. En als je dan samen met dr gaat spelen gaat het ook meestak wel snel weer over, maar soms geven we dr speentje maar omdat ze anders uit dr doen blijft.

Ik vond het zo aandoenelijk hoe ze daar stond, achter het fornuisje, braaf spelen maar stilletjes snikkend krijg nog een beetje een brok in mijn keel als ik er aan denk.
Zo ken ik mijn meisje helemaal niet. Zo zie je maar dat overgaan op een andere groep toch wel echt veel indruk op dr maakt. Ik hoop maar dat ze zich snel wat meer thuis voelt.

Ow en ik post hier al gewoon maar mee, ook al is ze pas over 2 weken 2 jaar. In het dreumestopic zijn de kindjes over t algemeen wat jonger en zijn de verhalen daardoor toch net iets anders
  woensdag 16 juni 2010 @ 12:39:30 #228
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82876876
Oh Dana, wat sneu is dat. Ik zag laatst bij S in de groep ook een meisje zo ziels alleen staan snikken bij de boekjes. Zo zielig. Dat ze maar gauw went en zich snel wat vertrouwder voelt daar .
  woensdag 16 juni 2010 @ 12:41:28 #229
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82876967
Wel apart om te zien dat ook nog voor peuters zuigen een geruststellend effect heeft. Als ik Jen wegbreng moet ze ook altijd even haar speentje hebben.. Volgens mij geeft ze die 5 minuten later als ik weg ben alweer af, maar het maakt haar kalm..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 16 juni 2010 @ 12:48:24 #230
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82877326
Ik heb daar wel een vraagje over eigenlijk.

Mijn dochter wilde als baby geen speen. Ze vond haar duimpje toen ze een maand of drie (?) was en heeft toen tot bijna een jaar geduimd. Daarna leek de zuigbehoefte weg. Maar sinds een paar maanden (heeft ws ook met de geboorte van R te maken), wil ze weer steeds iets in de mond doen. Voor mij hoort het eigenlijk thuis in het rijtje 'ook de borst proeven, ook in de box willen liggen, ook in de wipstoel, ook in de kinderstoel van R, ook uit een flesje drinken', dingen die ik best zo af en toe eens toesta, maar waar we geen gewoonte van gaan maken. Toch vind ik het moeilijk, want ze stopt steeds surrogaatspenen in haar mond, een touwtje, een doekje, een plastic (hard!) speen van de pop, een plastic knuffel (het oor van Nijntje ), enz, enz... het is echt een beetje een fixatie en ik wil haar ook weer niet iets ontzeggen als ze daar toch blijkbaar ech echt echt behoefte aan heeft. Ze is natuurlijk ook pas net twee jaar oud en gewoon een heel kleine mupke . Moeilijk vind ik het, want om nou ineens een speen voor haar te gaan kopen, vind ik ook zowat.

ps: R heeft geen speen en duimt ook niet . Ze ziet het nu vooral op het kdv, denk ik.

Oh, en als ik 'boos' reageer, roept ze vaak: "peentje"...
  woensdag 16 juni 2010 @ 12:51:35 #231
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82877488
Nou ja, Jen heeft gewoon haar "meentje" en daar maak ik geen probleem van. Ze mag er niet de hele dag mee rondlopen, maar het is wel haar troost. Dat pak ik haar niet af.

Jouw keuze dus.
  woensdag 16 juni 2010 @ 12:52:54 #232
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82877553
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:51 schreef Ticootje het volgende:
Nou ja, Jen heeft gewoon haar "meentje" en daar maak ik geen probleem van. Ze mag er niet de hele dag mee rondlopen, maar het is wel haar troost. Dat pak ik haar niet af.

Jouw keuze dus.
Ja, maar zou je er één gaan geven als er twee jaar geen was geweest? Normaliter gaan mensen het op deze leeftijd eerder afbouwen dan opbouwen zeg maar.
  woensdag 16 juni 2010 @ 12:56:35 #233
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82877740
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:52 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Ja, maar zou je er één gaan geven als er twee jaar geen was geweest? Normaliter gaan mensen het op deze leeftijd eerder afbouwen, dan opbouwen zeg maar.
Ik zou dat wel doen denk ik. Aangezien er hier ook spenen straks van de baby liggen...

Maar ja, Jen krijgt sinds een paar maandjes ook een flesje melk voordat ze naar bed gaat... Dat zou je normaal gesproken ook liever af willen bouwen dan opbouwen. Maar als zei dat nu lekker vindt daarna lekker gaat slapen, wie ben ik dan om te zeggen "Nee je hebt het 1,5 jaar niet nodig gehad, je krijgt geen melk voordat je gaat slepen."

En misschien wilt ze wel helemaal geen speentje... Maar gewoon lekker kluiven op nijn... Mijn broertje had vroegah een lapje ( knuf) Dat heeft ie helemaal afgekloven tot er nog een paar draadjes van over waren.
  woensdag 16 juni 2010 @ 12:57:42 #234
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_82877801
Zuigen is natuurlijk wel een rustgever an sich. Sinds B geen speen meer heeft wil hij veel meer drinken opeens bijv. Raar vind ik het iig niet. Gaat ook vast wel weer over

Vorige week trouwens voor dat vele drinken glucose laten prikken en gelukkig was er niks aan de hand. Alhoewel, voor hem wel. Hij is master in overdrijvingen. Echt een watje ook met zijn 'Het deed zooooooo'n pijhijn' en dan verdorie ook nog de verkeerde vinger laten zien
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 16 juni 2010 @ 13:05:49 #235
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82878213
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:57 schreef RockabeIIa het volgende:
Zuigen is natuurlijk wel een rustgever an sich. Sinds B geen speen meer heeft wil hij veel meer drinken opeens bijv. Raar vind ik het iig niet. Gaat ook vast wel weer over

Vorige week trouwens voor dat vele drinken glucose laten prikken en gelukkig was er niks aan de hand. Alhoewel, voor hem wel. Hij is master in overdrijvingen. Echt een watje ook met zijn 'Het deed zooooooo'n pijhijn' en dan verdorie ook nog de verkeerde vinger laten zien
Ik vind het ook niet raar, dat zeg ik nergens. Ik weet alleen niet wat verstandig is in deze. Maar jij gaat iig ook niet terug naar de speen, omdat hij met zijn vergrote drinkbehoefte eigenlijk aangeeft nog extra zuigbehoefte te hebben?

Het voelt voor mij raar om nu ineens een speen te gaan kopen. Maar ik kijk ook naar mijn kind en zie dat ze de behoefte nu heeft (meer dan in haar tweede levensjaar). Ik was ook steeds geneigd te denken 'gaat ook vast wel weer over', maar ik twijfel nu gewoon wat te doen...

Overigens slingeren er hier in huis geen spenen rond, want R heeft er geen.
pi_82878458
B, Wel fijn dat er niks aan de hand is

Hm, ik denk niet dat ik zo snel een speentje zou kopen als ze daar al een tijd vanaf is. In de tussentijd heeft ze schijnbaar ook haar troost bij iets anders gevonden en ik zou bang zijn dat ik haar er dan helemaal niet vanaf zou krijgen. Hetzelfde als Dana heeft met uit babyflesjes drinken. Ze had een tijdje terug wat flesjes gevonden boven in een lade, en liep daarmee te spelen..en wou dus ineens ook alleen nog "babydrinken" Nou dat wil ik dus gewoon niet hebben, ze drinkt al zo lang netjes uit een beker.

Aan de andere kant, heb ik liever dat ze een speentje gebruiken dan duimen aangezien dat dat nog lastiger af te leren is. Dus mischien toch wel alleen op de momenten dat ze er echt om vraagt.

owja als je nu vraagt hoe oud ze word steekt ze ook 2 vingers op zo schattig
  woensdag 16 juni 2010 @ 13:28:20 #237
11682 Moonah
Jolie femme
pi_82879225
Gheghe, B-man dramaqueen! Een echte vent he Rocka, die moeten altijd zo uitgebreid laten weten dat het pijn doet... gelukkig dat zijn suiker gewoon goed was!

Ik zou écht geen speen meer kopen! Er zijn wat mij betreft grenzen aan het tegemoet komen aan de behoeften van mijn kind. Thies heeft ook hele perioden dat hij van alles en nog wat in zijn mond stopt. Variërend van vingers of onderarm, tot speelgoed en T-shirt. Momenteel zitten we er weer middenin. Waar het aan ligt? Geen idee!
Zijn speen krijgt hij alleen in bed. (pfff, hij moet er eens van af, wordt zomervakantie denk ik).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_82885519
Ik zou ook geen speen meer kopen. Lijkt me ook echt even een fase, maar niet iets om dan maar een speen voor te kopen. Zeker als ze de troost wel vind in andere dingen. Anders blijft ze na die fase misschien wel hangen in de speen=troost-gewoonte..

Rocka, fijn dat zijn suiker goed was.

Hier een ventje dat dus geen aansteller is, maar dat maakt het soms ook wel lastig. Hij heeft nu last van luieruitslag met een schimmel. Maar krijg dus helemaal geen respons van pijn, terwijl het erg echt niet gezellig uitziet. Wel zalfje gehaald, dus zal wel verdwijnen, maar vraag me af of hij het nu echt niet voelt, of het gewoon niet verteld en doorbijt. Dat laatste zou ik ook zielig vinden.
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:04:33 #239
144006 chacama
Ondernemend!
pi_82902906
Oghhh DF, dat is zo naar. Ik hoop voor je dat ie snel leert om aan te geven dat iets pijn doet, want dit is inderdaad niet fijn.

Brent, stoere vent wel fij ndat zijn suiker goed is!

Groof. Kun je d'r gewoon 1 ding geven. Dus bijvoorbeeld dat nijntje ding. Dan hoef je ook niet constant op te letten wat ze in d'r mond doet. Maud heeft nog steeds een speen en dat zal voorlopig nog wel zo blijven. Van het weekend vond ze er weer eentje die heeft ze daarna weer eventjes niet los gelaten. Gelukkig kent ze wel de regels van wanneer wel en wanneer niet. Ze heeft die dag dus veel op de bank gelegen
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:06:04 #240
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82903004
Mijn reactie is ook steeds weer "ik ben daar gek, ik ga nu toch geen speen meer kopen",... Maar de fase duurt wel erg lang, al meer dan een half jaar nu.

En als ik haar net even recht ga leggen in bed, en haar slapend vindt met een haarspeldje in haar mond, ik weet niet, ik vind het gewoon echt een beetje zielig (en eng!).

Ik heb het nu ook voor de tweede keer uitgebreid met mijn ouders besproken (mijn klankbord in dit soort dingen) en ik ga toch maar even het cb bellen.

Misschien blijf ik gewoon bij mijn 'besluit'hoor, maar ik wil er wel echt goed over nadenken.
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:10:22 #241
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82903226
Cahcama, ik pak niks af hoor, ze doet gewoon alles in haar mond. Ze wil eigenlijk gewoon een speen. dat zegt ze ook letterlijk. Ik zeg alleen wel dingen als: "ben je even een klein babietje?" of "van wie is die speen? (van de pop)" of " dat is toch niet lekker moppie?" of "Doe maar niet schatteke", of "kom je even knuffelen?"... Ik probeer het niet te accepteren zonder afwijzend te zijn, zeg maar.
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:18:55 #242
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82903702
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 21:06 schreef Groofsken het volgende:
Mijn reactie is ook steeds weer "ik ben daar gek, ik ga nu toch geen speen meer kopen",... Maar de fase duurt wel erg lang, al meer dan een half jaar nu.

En als ik haar net even recht ga leggen in bed, en haar slapend vindt met een haarspeldje in haar mond, ik weet niet, ik vind het gewoon echt een beetje zielig (en eng!).

Ik heb het nu ook voor de tweede keer uitgebreid met mijn ouders besproken (mijn klankbord in dit soort dingen) en ik ga toch maar even het cb bellen.

Misschien blijf ik gewoon bij mijn 'besluit'hoor, maar ik wil er wel echt goed over nadenken.
Waarom ga je niet gewoon op je eigen gevoel af?

Je verstand zegt misschien nee... Dat zal een CB je ook vertellen... Dus ik snap niet zo goed dat je daarom gaat bellen... Je weet het antwoord al zeg maar.
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:23:04 #243
144006 chacama
Ondernemend!
pi_82903960
nee, ik bedoelde ook niet dat je iets afpakt. Maar ik kan me voorstellen dat je bepaalde dingen liever niet dat mondje in ziet gaan. Zoals touwtjes ed.

En zelf zou ik wrs. wel een speen geven. De kans dat ze hem lang wilt is klein en het is makkelijker af te wennen dan een duim. Een speen kun je wegleggen, die kun beperken tot bepaalde locaties.

Succes in elk geval. Ik kan het moeilijk verglijken, omdat Fleur nog een speen had toen maud geboren werd, maar ik weet wel dat ze hem toen meer pakte weer. Dus bij thuiskomst naar boven om hem te halen en op de bank gaan zitten/liggen ermee. Maar, ook zoals jij al zei ook in de box willen ed. Wrs. toch de geborgenheid die ze ziet ook weer zoeken. Zekerheid van vroeger..... ik ben op dit gebied geen expert, maar ik kan me voorstellen als je zoiets gemoedelijks ziet (bij je brusje) dat je dat zelf ook wel wilt hebben.
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:25:29 #244
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82904111
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 21:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Waarom ga je niet gewoon op je eigen gevoel af?

Je verstand zegt misschien nee... Dat zal een CB je ook vertellen... Dus ik snap niet zo goed dat je daarom gaat bellen... Je weet het antwoord al zeg maar.
Als ik zo zeker was van het antwoord zou ik inderdaad niet twijfelen, niet bellen, ook hier de overweging niet neerzetten.

Ik informeer hier naar meningen, bespreek dit met mijn ouders, wil horen wat het cb denkt,... dat is mijn manier om mijn eigen gevoel hierover of idee hierbij helder te krijgen.

Ik kan me trouwens best voorstellen dat het cb zegt dat kinderen van 3 veel beter in staat zijn de speen weer te ontwennen. Dat het op dit moment belangrijk is om toch maar in de behoefte te voorzien. of misschien geven ze goede tips over hoe ik hier mee om kan gaan. Ik laat hen de beslissing niet maken. Zo zit ik niet in elkaar.
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:26:49 #245
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_82904182
Om eerlijk te zijn, ik zou haar wel een speen kopen. Als ze dit al zo lang vasthoudend volhoudt dan heeft ze dat vast om een reden nodig en niet omdat ze dat ergens anders ziet. Ze is nog zo klein en puur (en ja, sommige kindjes zijn heel gehaaid, maar sommige dingen kunnen ze niet faken, ben ik van mening).
Je kunt toch aangeven dat ze die alleen in bed mag gebruiken? Wellicht accepteert ze dat en stopt ze overdag niet meer van alles in haar mond en is de nieuwigheid er weer zo van af.
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:29:10 #246
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82904307
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 21:26 schreef RockabeIIa het volgende:
Om eerlijk te zijn, ik zou haar wel een speen kopen. Als ze dit al zo lang vasthoudend volhoudt dan heeft ze dat vast om een reden nodig en niet omdat ze dat ergens anders ziet. Ze is nog zo klein en puur (en ja, sommige kindjes zijn heel gehaaid, maar sommige dingen kunnen ze niet faken, ben ik van mening).
Je kunt toch aangeven dat ze die alleen in bed mag gebruiken? Wellicht accepteert ze dat en stopt ze overdag niet meer van alles in haar mond en is de nieuwigheid er weer zo van af.
Ja, zo denk ik er ook soms over.
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:30:07 #247
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82904363
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 21:25 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Als ik zo zeker was van het antwoord zou ik inderdaad niet twijfelen, niet bellen, ook hier de overweging niet neerzetten.

Ik informeer hier naar meningen, bespreek dit met mijn ouders, wil horen wat het cb denkt,... dat is mijn manier om mijn eigen gevoel hierover of idee hierbij helder te krijgen.

Ik kan me trouwens best voorstellen dat het cb zegt dat kinderen van 3 veel beter in staat zijn de speen weer te ontwennen. Dat het op dit moment belangrijk is om toch maar in de behoefte te voorzien. of misschien geven ze goede tips over hoe ik hier mee om kan gaan. Ik laat hen de beslissing niet maken. Zo zit ik niet in elkaar.
Zo lijkt het wel. Het is jouw kind. Jij kent haar. Jij ziet haar dagelijks strubbelen. Een CB heeft haar in haar hele leven 8x gezien ofzo.. Je krijgt gewoon een standaard antwoord.. Zelfde als je gaat vragen of je nog een flesje melk 's nachts kan geven, dan is toch standaard het antwoord nee, want kinderen ouder dan 4 maanden horen door te slapen en geen nachtvoedingen meer te krijgen..

Maar goed.. Ik heb natuurlijk een soort blinde vlek omdat ik niet naar een CB meer ga, juist omdat ik niets aan standaard antwoorden heb, maar graag wilde dat er naar het individuele kind gekeken wordt. Dat schijnt nogal moeilijk te zijn hier.
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:31:05 #248
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82904423
Ik heb gelukkig hele andere ervaringen met het cb . Als ik vragen had, werd er meegedacht.

En believe me, als ik ergens slecht in ben, is het in volgzaam zijn en zomaar andermans mening overnemen.
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:31:51 #249
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82904457
gelukkig zijn er ook goede CB's
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:41:13 #250
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_82905027
Groofsken, Luuke is pas gaan duimen toen ze 5 jaar was. Daarvoor nooit gedaan en nu is ze bijna niet meer zonder die duim te bedenken. Ik zie het als vervanger voor wat anders, en in Luuk d'r situatie heeft het met loslaten te maken. Ik had er consequenter mee om kunnen gaan maar ik vond haar behoefte groter dan de ergernis en de gevolgen. En daarbij kan ze nu echt even rustig op de bank gaan zitten, voorheen ondenkbaar. En de voordelen bij een ouder kind: we hebben nu echt afspraken met haar gemaakt waar ze zich ook goed aan kan houden.
Ik kan je geen advies geven alleen misschien: wat zijn de voordelen voor S. en de nadelen voor jou?

en nu ik hier toch ben een ieniemnienie-Lena update:
Ons kleine kaboutermeisje is ineens een echte peuter. Met staarten in haar haar. Ze is zo vrolijk, geniet van haar middagslaap (!! ondenkbaar bij haar grote zus) en zorgt voor heel veel vrolijkheid. Ik kan geen slechte eigenschap aan haar verzinnen, het is zo'n heerlijk ding! Ze zeurt alleen om snoepjes, volgens eigen zeggen houdt ze daar meer van dan van mij.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')