Ja, maar zou je er één gaan geven als er twee jaar geen was geweest? Normaliter gaan mensen het op deze leeftijd eerder afbouwen dan opbouwen zeg maar.quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:51 schreef Ticootje het volgende:
Nou ja, Jen heeft gewoon haar "meentje" en daar maak ik geen probleem van. Ze mag er niet de hele dag mee rondlopen, maar het is wel haar troost. Dat pak ik haar niet af.
Jouw keuze dus.
Ik zou dat wel doen denk ik. Aangezien er hier ook spenen straks van de baby liggen...quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:52 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Ja, maar zou je er één gaan geven als er twee jaar geen was geweest? Normaliter gaan mensen het op deze leeftijd eerder afbouwen, dan opbouwen zeg maar.
Ik vind het ook niet raar, dat zeg ik nergens. Ik weet alleen niet wat verstandig is in deze. Maar jij gaat iig ook niet terug naar de speen, omdat hij met zijn vergrote drinkbehoefte eigenlijk aangeeft nog extra zuigbehoefte te hebben?quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:57 schreef RockabeIIa het volgende:
Zuigen is natuurlijk wel een rustgever an sich. Sinds B geen speen meer heeft wil hij veel meer drinken opeens bijv. Raar vind ik het iig niet. Gaat ook vast wel weer over
Vorige week trouwens voor dat vele drinken glucose laten prikken en gelukkig was er niks aan de hand. Alhoewel, voor hem wel. Hij is master in overdrijvingen. Echt een watje ook met zijn 'Het deed zooooooo'n pijhijn' en dan verdorie ook nog de verkeerde vinger laten zien
Waarom ga je niet gewoon op je eigen gevoel af?quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:06 schreef Groofsken het volgende:
Mijn reactie is ook steeds weer "ik ben daar gek, ik ga nu toch geen speen meer kopen",... Maar de fase duurt wel erg lang, al meer dan een half jaar nu.![]()
En als ik haar net even recht ga leggen in bed, en haar slapend vindt met een haarspeldje in haar mond, ik weet niet, ik vind het gewoon echt een beetje zielig (en eng!).
Ik heb het nu ook voor de tweede keer uitgebreid met mijn ouders besproken (mijn klankbord in dit soort dingen) en ik ga toch maar even het cb bellen.
Misschien blijf ik gewoon bij mijn 'besluit'hoor, maar ik wil er wel echt goed over nadenken.
quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Waarom ga je niet gewoon op je eigen gevoel af?
Je verstand zegt misschien nee... Dat zal een CB je ook vertellen... Dus ik snap niet zo goed dat je daarom gaat bellen... Je weet het antwoord al zeg maar.
Ja, zo denk ik er ook soms over.quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:26 schreef RockabeIIa het volgende:
Om eerlijk te zijn, ik zou haar wel een speen kopen. Als ze dit al zo lang vasthoudend volhoudt dan heeft ze dat vast om een reden nodig en niet omdat ze dat ergens anders ziet. Ze is nog zo klein en puur (en ja, sommige kindjes zijn heel gehaaid, maar sommige dingen kunnen ze niet faken, ben ik van mening).
Je kunt toch aangeven dat ze die alleen in bed mag gebruiken? Wellicht accepteert ze dat en stopt ze overdag niet meer van alles in haar mond en is de nieuwigheid er weer zo van af.
Zo lijkt het wel. Het is jouw kind. Jij kent haar. Jij ziet haar dagelijks strubbelen. Een CB heeft haar in haar hele leven 8x gezien ofzo.. Je krijgt gewoon een standaard antwoord.. Zelfde als je gaat vragen of je nog een flesje melk 's nachts kan geven, dan is toch standaard het antwoord nee, want kinderen ouder dan 4 maanden horen door te slapen en geen nachtvoedingen meer te krijgen..quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:25 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Als ik zo zeker was van het antwoord zou ik inderdaad niet twijfelen, niet bellen, ook hier de overweging niet neerzetten.
Ik informeer hier naar meningen, bespreek dit met mijn ouders, wil horen wat het cb denkt,... dat is mijn manier om mijn eigen gevoel hierover of idee hierbij helder te krijgen.
Ik kan me trouwens best voorstellen dat het cb zegt dat kinderen van 3 veel beter in staat zijn de speen weer te ontwennen. Dat het op dit moment belangrijk is om toch maar in de behoefte te voorzien. of misschien geven ze goede tips over hoe ik hier mee om kan gaan. Ik laat hen de beslissing niet maken. Zo zit ik niet in elkaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |