SO YOU THINK YOU CAN DANCE SEASON 7 - TOP 7 PERFORMDeze week:
![]()
* Duo Penotti!
* sexbum!
* Legacy
* Lauren does the worm
* Nigel dist Oranje (nee, Engeland voetbalde lekker, gozer

)
Zo, wat een aparte show deze week. Goed, maar raar. Dansers die ik al min of meer had afgeschreven (Billy, AdéChiké) verrassen toch nog, Jose doet definitief af

en Kent en Robert verstevigen hun favorietenpositie. En geen Ashley, wat treurig was, maar ik kan niet zeggen dat ik haar enorm gemist heb. In vergelijking met hoe het drama van Alex vorige week gebracht werd, was dit ook zo terloops, zo van “o ja, voor we het vergeten, Ashley hep heur rib gebroken”… zo zie je maar weer hoe de kaarten geschud zijn dit jaar

.
Maar eigenlijk wil ik beginnen met een kleine ode aan Lauren FrODErman, die er nogal bekaaid af kwam wat kritieken betrof, ondergesneeuwd werd door al het mannengeweld, die voor mij de leukste én de mafste dansen van de avond neerzette én… die gewoon na de afkondiging van Cat achterstevoren koprollen en de worm achteruit gaat liggen doen op het podium

. I love the girl!!!
Lauren & Mark – cultural/Tahitian – Tiana LiafunOf hoe een dans te creëren voor de heer Kanemura, want Hawaii en Tahiti liggen sowieso praktisch naast elkaar, want wat is nou ca. 4000 km

? Natuurlijk was het niet veel meer dan booty- en hipshaken van Lauren en kniegeflapper van Mark, maar het was wel entertaining en leuk voor een keertje. De kostuums waren een beetje te aanwezig, waardoor de moves – die er al niet veel waren – soms niet echt uit de verf leken te komen. Maar kudos voor Lauren’s veelzijdigheid en kneedbaarheid en voor de door Gaga persoonlijk getrainde torso van de heer Kanemura

.
AdéChiké & Anya – salsa – Liz LiraUgh, dit type salsa met al dat extreme liftgedoe en gegooi en gesmijt, niet echt mijn ding. En jongens… seriously, die kostuums

. Niemand die even zijn hoofd om de hoek steekt bij de kleedsters en roept “no way, geen blauw met zilveren glitters en neongroene biesjes”. Maar allez. AdéChiké kreeg heel wat veren – lagen er nog van Lauren – in zijn niet onaanzienlijke (sex)bum gestoken. En hij sloeg zich ook behoorlijk kranig door deze hysterische ploeterchoreo, maar toch… niks, noppes, nada. Hij straalt geen machismo en sexyness uit. Bovendien was hij veel te stijf voor salsa. Sorry luv

’.
Jose & Courtney – Broadway – Joey DowlingWat een saaie dans

. Of eigenlijk twee dansen, want Jose en Courtney deden zó hun eigen ding dat ze net zo goed niét samen op het podium hadden kunnen staan. In hoeverre dit wel gewerkt had als er een andere danser had gestaan, we zullen het nooit weten. Feit is dat Jose ontzettend door de mand viel, helaas. Het was gewoon niet goed, technisch zeker niet maar ook qua performance was het echt groep 8-afscheidsmusicalniveau. Blijkt maar weer dat Jose écht alleen zo ver is gekomen op personality, wat superknap is en ook niet verwonderlijk als je dat droeve snuitje zag na het jurycommentaar

. It’s time to go, my sweet beaten puppy.
Robert & Allison – contemporary – Travis WallOftewel: Breast Cancer 2.0. Ehhmmm... ik ben nog steeds een beetje in de war. Bij de eerste keer kijken dacht ik mooi, prachtig gedanst, Allison subliem, Robert mooier en krachtiger dan ooit. Maar het raakte me niet echt. Toen begon Robert bijna te huilen aan het einde van de dans, Cat meteen te grienen en de tranen uit Mia te trekken en als kers op de taart claimde Shankman even een Emmy (sodeju, wat irritant is dat

). So I vomitted a little bit in my mouth. Maar twee uur later moést ik toch even terugkijken en toegeven dat ik direct weer een muur had opgetrokken want Breast Cancer 2.0

. En het was wél fantastisch. De opbouw van de dans: het rustige, intieme begin, dan het explosieve, wanhopige middenstuk van verwijdering, en dan weer samenkomen en troosten, en elkaar voetje op voetje dragen. Slik

. Damn. En djezus, Allison! Allison

!!!
Billy & Anya – jive – Lowieke van AmstelLouis!!! Billy… hou gvd op met dat zenuwinzinkingveroorzakende gehinnik

. Brrrr… Maar, meneertje Bell, dat was eigenlijk wel een heel erg goede jive (ondanks dat ik niet zo gecharmeerd was van de choreografie, waar te veel trucjes in zaten naar mijn smaak). Ja, het was veel te hectisch en te scherp, maar van alle niet ballroom-dansers heeft Billy denk ik de beste jive ooit in SYTYCD laten zien. De kicks and flicks waren (bijna) subliem. En… hele sterke vooruitgang qua performance én inderdaad een behoorlijk goede connectie met Anya. Dus gooooo Billy, eindelijk begin je je reputatie waar te maken

!
Kent & Neil – Broadway – Tyce DiorioTwee keer Broadway op een avond

. Tja, weet nog steeds niet zo goed wat ik hier van vond. Aan de ene kant erg leuk (ondanks dat het een Tyce-choreo was. Oh écht, weer Bob Fosse? Zometeen gaat hij het lijk van die arme man nog opgraven

) met al die gymnastiek trucs en sprongen en erg old school Hollywood/MGM. Maar het dansen tussen het gespring en geduik door vond ik soms een beetje te… verwijfd? (Nu wilde ik een Batty Boy-grapje maken, maar misschien toch maar niet). Zeg nou zelf…
![]()
.
Okay, okay, old Hollywood, Gene Kelly en zo. Maar goed, all in all gewoon erg vermakelijk en erg goed gedanst. Kent was natuurlijk weer Kent, maar Neil is ook altijd Neil, dus dat combineert lekker. Mia en Cat’s ‘I ♥ boys’-gedoe… de meiden hebben dit jaar écht geen schijn van kans hè

?
Lauren & Billy – jazz – Mandy MooreVeruit de leukste dans van deze show

. Een heerlijk relaxte afwisseling. Groovy, funky boogie flavour en bovenal 100% cuteness. Wat een leuk setje, deze twee. Perfecte connectie. Billy… eindelijk raak je een snaar bij me, nog niet de gevoelige, maar laten we hopen dat dat nog komt. Lauren groeit nog steeds met elke dans en niet alleen Billy ligt deze stijl goed, maar haar ook. Love the girl. Bonus: KC & The Sunshine Band

. Dit was zo’n dans die ze vorig jaar voor Mollee en Nathan hadden kunnen bedenken, maar die dan niet gewerkt had door een overdosis sacharine en pubergedoe. Gelukkig dat Mandy ‘em een jaartje bewaard heeft!
Jose & Dominic – b-boying – NappyTabs met hulp van o.a. LegacyWat zag ik niet wat de judges wel zagen? Ik vond het namelijk helemaal niet zo indrukwekkend en fantastisch. Wat ik vooral zag was dat ons Gouden Sterretje 200% beter was dan Jose… Kijk maar eens naar de zijwaartse handstand die ze naast elkaar maken, of dat stukje ervoor dat ze naast elkaar die hiphop-achtige steps doen. Oei. Dat moment dat Nigel aanhaalde, waarbij Dom op de grond ligt, Jose op zijn voeten neemt en dan wegstoot… dat was echt superlelijk uitgevoerd

! Anyhoodles, met pijn in mijn hart wens ik morgenochtend afscheid te kunnen nemen van Jose.
Duo Penotti aka Kent & AdéChiké – contemporary – Dee CasparyKent heeft een secret crush op Lauren. Stop the nonsense. Now

! Het is gewoon een conspiracy, met zijn allen zoveel mogelijk benadrukken dat Kent alles behalve gay is. Nou, nou, Dee Caspary mag dan het gezicht van een met een pissebed gekruiste oorwurm hebben, choreograferen kan hij wel. Het beste wat AdéChiké tot nu toe heeft laten zien, erg krachtig, mannelijk en toch gevoelig. En Kent liet eindelijk Kent © thuis en toonde een kant die ik nog niet eerder gezien had. Ik denk dat Shankman weleens gelijk zou kunnen hebben over Kent’s mogelijke overwinning

. Voor mij mag het een strijd worden tussen Robert, Lauren en Kent (momenteel ook in die volgorde).
Robert & Kathryn – disco – Doriana SanchezJa, daaag Mia. Wat wil je nou? Je hijst Robert Roldan, beroepsgeek en funny face, latin flavoured hottiepetottie en gayest dancer of the season in een wit glitterpak (wat een booty

) en gooit hem in een discoleeuwenkooi waar hij toegezongen wordt door Dan Mr. Disco Himself Hartman, en dan durven zeggen dat het niet mannelijk genoeg was? The boy was born to disco! Ga er maar aan staan. Ach, ik vond het entertaining, iets te rommelig misschien maar dat zal wel komen door het late invallen van Kathryn. Leuk, best goed gedanst, maar verder niks bijzonders. In zijn eerste dans heeft hij genoeg laten zien.
Bottom three: moeilijk, moeilijk. Ashley, AdéChiké en..? Ik denk toch weer Billy, omdat Jose’s harde jurycommentaren extra stemmen zullen opleveren (volgens mij zitten Cat en Mia nóg te sms-en in de coulissen). Als Lauren of Robert erbij zit word ik
[ Bericht 0% gewijzigd door Malahide op 15-07-2010 17:20:51 ]