SO YOU THINK YOU CAN DANCE – TOP 8 PERFORMDeze week:
![]()
* Lauren Gottlieb’s butt
* 4th of July BBQ at Cat’s
* Easy Arsenal!
* the return of Katee
* Alex
Na de geweldige aflevering van vorige week – ik weet niet hoe vaak ik die hiphop van Alex en Twitch nu heb teruggekeken – was het wel een enorme deceptie om te horen dat Alex er door een lullige blessure uitligt. Echt ontzettend jammer, want na vorige week was hij stiekem toch wel mijn winnaar… Maar ja, the show must go on

.
Meteen maar even over de bottom 3: Ashley… belachelijk, slachtoffer van het stemgedrag van hitsige meisjes (wie stemt er in godsnaam op AdéChiké

). Billy… tja, mij verbaast het niet. Fantastische technische danser maar ik heb nog nooit een enorme WOW bij hem gehad. Ik denk dat er een wonder moet gebeuren wil Billy winnen. Hij is niet cute genoeg voor de meiskes, lijkt het wel. Zo’n Kent hè, die snapt het

. Die blijft gewoon net doen of ‘ie op wijven geilt, gewoon ff lekker Lauren vol op de bek pakken. Aan het bakvissengegil te horen lijkt het een piece of cake voor farmboy te worden. Tot de judges natuurlijk een keer hun kans grijpen en hem eruit trappen…
Iemand al een antwoord waarom Alex speciaal Kent bedankte? Oe, ik wil het zo graag weten hè, of er stiekem Rice Queen-Gaysian-geflikflooi is geweest...
Lauren & Pasha – chachacha – Jean-Marc & FranceHoly crap hot mama indeed! Dat had toch wel bijna het niveau van de Kayla & Max-samba hoor! Niet alleen supersexy maar technisch ook redelijk briljant gedanst. Maar wat wil je ook met His Royal Horniness als partner, lucky bitch

! Ondanks Ashley’s best lekkere hip hop deze week is Lauren definitief mijn favoriete meisje. Goede week had zij!
Jose & Lauren G. – contemporary – Mandy MooreWat werd hij gematst zeg, hij hoefde zóó weinig te doen

. En wat ‘ie deed was, tja, best wel matig eigenlijk. Smartly choreographed by Mandy, zeg dat wel ja. Maar ik ben het enorm eens met de judges. Het is die toewijding, die passie, die totale schaamteloosheid (in de meest positieve zin van het woord) en dat heerlijke smoeltje… Tóch moet hij er eerdaags uit, want technisch ontwikkelt ‘ie zich te langzaam. Maar dan ga ik hem wel missen hoor, want wat een heerlijk kereltje.
Kent & Comfort – hip hop – Dave ScottLekkere smooth hip hip van Dave Scott, maar niet heel bijzonder. Comfort zag er goed uit trouwens (ja mensen, ik geef zowaar een complimentje aan Comfort

). Ik vond het vreemd dat de judges niets te zeggen hadden over de slordigheden in de synchroniteit. En tja, ik vond het toch weer Kent hoor, ook al deed ‘ie een beetje Justin Timberlakerig. Goed, maar niet memorable.
AdéChiké & Courtney – jazz – Mandy MooreMia was sooooo right. Echt wel hetzelfde personage als vorig week. Die jongen is gewoon geen goed acteur. En ja, Mia was erg tough, beetje té misschien. Maar dat moet kunnen. Daarom erg jammer dat ze in de result show terugkrabbelde en weer met dat verhaaltje over ‘tough love’ kwam aankakken

. Anyhoo, dit was een choreo die met een danser met meer personality interessanter had kunnen zijn. Totaal niet boeiend als geheel.
Billy & Katee – Broadway – Spencer LiffKatee! Zij is toch wel een van de kneedbaarste dansers uit de SYTYCD-geschiedenis. Voor het eerst vond ik Billy enigszins volwassen overkomen. Was het er mee eens dat dit een stijl was die hem erg goed lag. Maar ja, zelfde verhaal weer een beetje: technisch subliem, performance goed, maar waar blijft die klik? Wanneer val ik een keer van de bank door Billy Bell? Ding dong Billy

!
Ashley & Dominic – hip hop – NappyTabsHè hè, eindelijk Ashley in een andere stijl

. En ze deed het gewoon hartstikke goed. Geinige choreo van NappyTabs, die zijn goed bezig dit seizoen. Ik vond dat ninjagedoe wel vermakelijk. Blij dat Ashley eindelijk iets meer heeft kunnen laten zien en haar plaats in de Top 8 heeft bevestigd.
Robert & Kathryn – jazz – Sean CheesmanOch, hadden we zoiets niet al – en beter – in Australië gezien een paar maanden geleden? Philippe en … die rare geblondeerde met dat kindvrouwstemmetje? Anyhoo, kolfje naar Robert’s hand natuurlijk want de ene gekke bek na de andere. Mij irriteerde het weer mateloos, maar wat liepen ze weer met hem weg. Tja, hij blijft een erg fijne danser, daar moet je ze gelijk in geven. Misschien technisch niet de beste, maar gewoon erg prettig om naar te kijken. Iets meer techniek + iets minder melig gedoe + dat niet te versmaden uiterlijk = (potentiële) winnaar

. En o ja Nigel... arrogant is niet het woord dat de online community gebruikt hoor!
AdéChiké (& Marla) – Bollywood – NakulJammer jammer jammer, had dit graag gezien met Alex erbij. Die sprongen op het einde waren best spectaculair, en als dat een duel tussen die twee was geweest... Wat werd die knul weer gekraakt zeg en enorme kudos voor Cat dat ze het voor hem opnam met haar vergelijking met Jose’s Bollywood

. You go girl! AdéChiké was echt een stuk beter dan Jose, maar ja… hij is gewoon geen Jose. En dan begrijpen jullie vast wel wat ik bedoel.
Lauren & Kent – contemporary – Travis WallDe rehabilitatie van Travis. De enige chills van de avond. Erg mooi. Maar… Travis heeft wel een heel specifiek stijltje dat nu na de vijf, zes, choreos die hij gemaakt heeft voor SYTYCD wel érg herkenbaar wordt. Prachtige match, Lauren en Kent, perfect gedanst tot in de details. Dat gekus aan het einde lag er wel érg dik bovenop. En people (lees: judges, Cat en Kent zelf): get over it, the boy is gayer than jizz on a moustache

.
Ashley & Robert – quickstep – Jean-Marc & FranceZo, niet slecht! Grappig was dat basisdingen niet zo goed waren, en de moeilijkere dingetjes juist fantastisch. De versnelling bijvoorbeeld met al die korte pasjes en schopjes, heel ritmisch en synchroon. Maar de hold en de posture waren best dramatisch. Toch erg vermakelijk en lekker aangedikt geacteerd, - kwam Robert weer goed weg mee - wat bij een quickstep best mag. Het commentaar op de ballroom- en latindansen is wel erg zouteloos nu er al het hele seizoen geen ballroom judge aan de tafel heeft gezeten

.
Billy & Jose – African jazz – Sean CheesmanAy ay ay, wat een wereld van verschil in techniek

. Vond het zelfs een beetje pijnlijk om naar te kijken. Jammer dat Jose het niet compenseerde met personality en brute kracht, dat had hem kunnen redden. Ik vond die gehurkt gezeten spreidstandjes (kan het even niet beter omschrijven) van Billy overigens wel erg tof.
Wie hadden er in de bottom moeten staan, Alex even buiten beschouwing latend? Wat mij betreft Jose (en dat doet me pijn), AdéChiké en toch Billy (ik wil meer dan alleen maar techniek zien). En dan AdéChiké naar huis. Die heeft het gewoon niet.
Blablabla result show. Anya & Pasha arikikikiyumyum

, iets met Natasha Bedingfield geloof ik en een hoop treurnis en tranen vanwege Alex. Ontzettend jammer. Ik ben erg benieuwd hoe het met hem gaat aflopen. Gaat hij weer terug naar de balletwereld of nieuwe kansen aangrijpen? En hij mag terugkomen van Ome Nigel? Hoe dan in godsnaam

? In de situatie van Billy van vorig jaar vond ik het nog begrijpelijk, maar Alex draait al vijf weken mee. Al die andere lui die er in eerdere seizoenen zijn uitgevlogen met blessures mochten toch ook niet opnieuw meedoen??? I’m confused.
En joehoe… Kent en Alex? Anyone? Anyone???
[ Bericht 0% gewijzigd door Malahide op 09-07-2010 20:30:49 ]