abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82392215
quote:
Op zondag 6 juni 2010 13:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Ben je al (rustig!!) bij de buurman langsgeweest?

hij is niet thuis

maar zoals de meeste van jullie wel weten, ben ik normaal een hele rustige jongen
  Moderator zondag 6 juni 2010 @ 13:35:20 #27
155227 crew  Guppy
dus
pi_82392257
quote:
Op zondag 6 juni 2010 13:34 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

hij is niet thuis

maar zoals de meeste van jullie wel weten, ben ik normaal een hele rustige jongen
He, damn... Nou ja, met een beetje geluk is het een eenmalig iets?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 6 juni 2010 @ 13:36:48 #28
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_82392317
Ik moet steeds lachen als ik fokkie lees.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
  zondag 6 juni 2010 @ 13:40:46 #29
39581 Salvad0R
universal
pi_82392479
TS, stel je niet aan.
pi_82392552
quote:
Op zondag 6 juni 2010 13:40 schreef Salvad0R het volgende:
TS, stel je niet aan.

ik voel me deze week gewoon een beetje anders

Wie voelt zich deze week ook anders?
  Moderator zondag 6 juni 2010 @ 13:47:01 #31
155227 crew  Guppy
dus
pi_82392716
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_82392773
quote:
Op zondag 6 juni 2010 00:34 schreef JoPiDo het volgende:
Ik woon in een huizenblok met in het midden door huizen afgesloten tuinen. Dit tussenstuk is volgegroeid met bomen en struiken. Nu is mijn buurman een vreugdevuur aan het stoken op de tegels, een iets ruimer opgezet vuurtje dan een vuurkorf of barbeque. Mijn hele huis meurt naar rook en ik vind het gevaarlijk, omdat het hele stuk is omsloten door huizen en er (dus) veel bomen en andere begroeiing staan in dit tussenstuk.

Ik vind het geen geschikt moment om op dit moment de vreugde te verpesten, omdat ik heel goed snap dat zo'n vuur heel gezellig is en ik dan waarschijnlijk alleen lange gezichten krijg. Morgen wil ik rustig vragen/overleggen of hij dat niet meer wil doen. Wat ik me afvraag is of zo'n vuur verboden is. Ik meen mij te herinneren dat op tv een keer iemand een boete van 160 euro kreeg wegens open vuur op eigen terrein.

Iemand ervaring/tips?

bedankt!
Pak een kratje bier en ga er gezellig bij zitten. Niet zo miepen, fikkies zijn fijn!
Tussen dromen en doen staat slechts het woord 'en'
pi_82408021
In de APV van mijn gemeente is het stoken van een open (kamp)vuur in principe niet verboden als aan een aantal voorwaarden wordt voldaan.

- Het vuur mag geen gevaar of (rook)overlast voor de omgeving zorgen
- Het verbranden van afval is verboden
- Het verbranden van gassen of vloeistoffen is verboden
- De vlammen mogen maximaal 1 meter hoog komen, gemeten vanaf de grond. De maximale omvang van het vuur is 1 bij 1 meter.
- Er moeten minimaal 2 emmers van 10 liter bluswater in de nabijheid van het vuur staan, of een brandblusser met een inhoud van minimaal 6kg poeder.

In geval van besloten achtertuinen, is de kans op rookoverlast zeer groot. Wanneer zicht in de nabijheid van het voor brandbaar materiaal bevindt, is dat onveilig.

Zo snel mogelijk buurman aanspreken dat je hier niet van gediend bent. En anders volgende keer 112 bellen dat je in de ***straat veel rook aan de achterkant van een woning ziet opstijgen. De boete voor de beste man is nog maar het begin van de onkosten. Als de brandweer naar aanleiding van een overtreding komt opdraven, worden de brandweerkosten mogelijk ook verhaald op de overtreder. En dat kan aardig in de papieren lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')