quote:Drugs-sms van politie
ALKMAAR - De politie gaat mogelijke drugsgebruikers sms-berichten sturen met waarschuwingen. Wanneer een dealer wordt aangehouden krijgen alle contactpersonen uit zijn telefoon een sms.
Please Wait ...
In de sms-jes waarschuwt de politie dat drugsgebruikers sneller in het criminele milieu belanden en dat drugsgebruik schadelijk is voor de gezondheid. In Noord-Holland is reeds tweemaal geëxperimenteerd. De politie spreekt van een succes.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)politie__.html?p=2,2
Precies. Ze slaan een beetje door.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:42 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Leuk als je als ouders of oma zo'n berichtje krijgt.
Dat is natuurlijk geen argument voor onze blauwe vrienden...quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:47 schreef Lastpost het volgende:
Het is weer lekker gesteld met de privacy zeg.
Dacht je dat men dat nog niet deed dan?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:55 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk geen argument voor onze blauwe vrienden...
"Als je zorgt dat je geen drugs gebruikt is er geen enkele reden om voor je privacy te vrezen. Drugs are bad, h'mkay?"
Ook leuk dat men dan mooi een database kan aanleggen van telefoonnumers van 'geregistreerde' drugsgebruikers voor intern gebruik. Narcohyves.
Drugsgebruiker én hooligan?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:57 schreef Lastpost het volgende:
Nee, na de nodige incidenten weet ik onderhand wel hoe de politie omgaat met m'n privacy, al heb ik die ook niet nodig natuurlijk aangezien ik tevens fanatiek volger ben van een voetbalclub.
Neen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dacht je dat men dat nog niet deed dan?
Inderdaad. Ik denk dat een rechter gehakt maakt van deze pilot.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 11:05 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Neen.
Ik ben wel benieuwd naar de juridische consequenties van deze pilot. Hoe zit het met de status van dat soort verzamelde informatie en wat mag de politie ermee doen? En verandert de wettelijke status van die informatie op het moment dat er een SMS verzonden wordt?
Dat doen ze in Amerika, geniaal.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:01 schreef eleusis het volgende:
Goeie service, beter dan gewoon de telefoon kapen en wachten tot je weer belt...
Uw dealer is op verplichte vakantie, hij zal over een aantal dagen weer aanwezig zijn, tot die tijd kunt u hem bereiken op x. Excuses voor het ongemak, de politiequote:Op zaterdag 5 juni 2010 11:58 schreef Stephan1237 het volgende:
Hallo contactpersoon. Hier smst de politie . Diegene die deze telefoon bezit is opgepakt vanwege drugsgebruik
Ik vind het eigenlijk maar triest, eerlijkgezegd.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:21 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Dat doen ze in Amerika, geniaal.![]()
Dan busten ze een dealer, nemen zijn huis en auto in beslag, en gaan vanuit daar dan weer kopers naaien.Echt lachen om te zien.
wow, noord-holland drugsvrij door 1 smsje..quote:In Noord-Holland is reeds tweemaal geëxperimenteerd. De politie spreekt van een succes.
welk succes heeft de politie het over dan ?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:03 schreef Manono het volgende:
[..]
wow, noord-holland drugsvrij door 1 smsje..
He! Geen moeilijke vragen stellen, het was een succes dus het was goedquote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
welk succes heeft de politie het over dan ?
hebben ze reacties terug gehad ?
alle sms'jes zijn succesvol verstuurd ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |