abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 juni 2010 @ 08:26:43 #1
300572 muisje91
iMac ik kom er aan!
pi_82357210
Ja mensen. Volgend jaar het laatste jaar vmbo! en daarna moet ik dus(moeten ja want ik ben dan 16) nog 2 jaar naar school. Ik wil iets gaan doen in de ICT daarvoor wil ik de mbo ict beheerder nivo 4 gaan doen.
Maar ik heb een handicap(noem het autistme) waardoor de school denkt dat ik het op een roc niet ga redden. te massaal de school waar ik nou op zit is speciaal onderwijs met 9 leerlingen per klas(zie het als 9 gekken)
Bijdeze een paar vraagjes.
Met ze hoeveel zit je in 1 klas?
Hoe druk is het in z'n klas? (wordt er de hele tijd door de klas geschreeuwd etc)
Kan iemand een paar foto's van z'n school uploaden?
Hoe kom je daar een pauze door?
Heb je daar structuur?(dus geen enorme chaos)
Krijg je ook nog lessen zoals engels nederlands of is het echt beroeps gericht?

Alvast Bedankt!
Girls don't like boys, Girls like cars en money
  zaterdag 5 juni 2010 @ 08:32:30 #2
249833 Jotcha
duw eens op mijn neus!
pi_82357253
Op hogescholen hebben ze altijd meeloopdagen, misschien is dat op een ROC ook. En anders denk ik dat je best een dagje mee mag lopen.
pi_82357283
doe het NIET in Almelo of Hengelo :
  zaterdag 5 juni 2010 @ 08:37:36 #4
300572 muisje91
iMac ik kom er aan!
pi_82357295
Ik zat zelf te denken aan utrecht,amersfoort.
Meeloop dagen: ga ik zeker volgend jaar doen!
pi_82358183
pauzes zijn falend maar als je elke dag een paar halve liters in je tas doet komt alles goed
  zaterdag 5 juni 2010 @ 10:13:55 #6
300572 muisje91
iMac ik kom er aan!
pi_82358347
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 10:04 schreef RoBro het volgende:
pauzes zijn falend maar als je elke dag een paar halve liters in je tas doet komt alles goed
Als je met falend bedoelt dat je je verveelt dat doe ik nu ook.
Maar je kan dan toch wel gewoon aan een tafel zitten eten en drinken?(praatje maken met andere)
pi_82358399
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 10:13 schreef muisje91 het volgende:

[..]

Als je met falend bedoelt dat je je verveelt dat doe ik nu ook.
Maar je kan dan toch wel gewoon aan een tafel zitten eten en drinken?(praatje maken met andere)
natuurlijk hou er alleen wel rekening mee dat dit soort opleidingen vol zitten met jongens die van origine van niet westerse afkomst zijn
pi_82358480
- stuk of 20

Hoe druk is het in z'n klas? (wordt er de hele tijd door de klas geschreeuwd etc)
- vooral het eerst jaar niet te harden zo druk

- nee

- meestal gewoon in de kantine, of in ons geval de dekamarkt

- heul nie

- ja dit krijg je 6 uur per week en ook nog gewoon wiskunde enzo

Hoop dat je hier wat aan hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door benx op 05-06-2010 10:27:10 ]
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
pi_82359488
S&S.
Tip, TS, Als je echt zó veel last hebt van je autisme dat je niet in een normale klas functioneert, zou ik gewoon op zoek gaan naar een school met speciaal onderwijs. Althans, die zorgen voor kleinere klassen enzo, die moet je ook op het MBO hebben. Succes.
pi_82431952
Er is voor zover ik weet toevallig zelfs een MBO-opleiding ICT speciaal voor autistische personen. Daar zag ik tenminste eens een korte reportage over op het nos journaal. Waar die school zich bevindt zou ik niet weten, wellicht even naar googelen.
pi_82451912
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:20 schreef Kaas- het volgende:
Er is voor zover ik weet toevallig zelfs een MBO-opleiding ICT speciaal voor autistische personen. Daar zag ik tenminste eens een korte reportage over op het nos journaal. Waar die school zich bevindt zou ik niet weten, wellicht even naar googelen.
ik geloof iig ergens in zuid limburg, maar wellicht heeft TS daar weinig aan
toch succes
pi_82489162
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 08:35 schreef MarkoAlmelo het volgende:
doe het NIET in Almelo of Hengelo :
Hoezo niet? Want ik ga volgend schooljaar naar ROC Almelo voor SPW
pi_82574691
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 08:37 schreef muisje91 het volgende:
Ik zat zelf te denken aan utrecht,amersfoort.
Meeloop dagen: ga ik zeker volgend jaar doen!

Ik zat in Amersfoort op het ROC ASA aan de Leusderweg, deed dan wel een economische opleiding. Maar over de school zelf;
Bij elke ingang staat 3 beveiligers, omdat het ROC zelf een beveiliger-opleiding heeft. Je wordt flink genaaid als je je pasje niet kan laten zien. Verder heb ik van mijn mentor gehoord dat 55% allochtoon is.

De lessen zelf en de toetsen waren een lachertje, organisatie was erg fout. De helft van de leraren weten gewoon niet waar ze het over hebben. Ik had les in Excel, maar de beste man wist minder dan ik.

Heb een paar keer met 2 klassen te wachten voor de zelfde les. Als je geen zin in school hebt, dan kan je naar de ziekmeldlijn bellen. Dat is gewoon een soort voicemail. Mijn mentor zei altijd; zolang je maar ziek meld, dan hoor je niks van mij.

Maargoed, dit zegt trouwens wel iets over de slechte organisatie:

Maar ik denk dat je deze dingen helaas wel bij elke ROC hebt...
pi_82574949
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:16 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Hoezo niet? Want ik ga volgend schooljaar naar ROC Almelo voor SPW
Daar kan ik niet over oordelen, maar de ICT opleidingen in Hengelo en Almelo zijn slecht
pi_82612305
ROC AS Hoogsticht zorg en welzijn in Utrecht zou ik bij uit de buurt blijven. Wat een bende daar en als je een beetje apart ben/anders dan de rest dan heb je een BIG problem. maar goed, daat kom je sowieso niet terecht voor ICT dus dat scheelt weer.
pi_82644893
Ik beantwoord de vragen hieronder even voor zowel de klas/schoolsituatie zoals die was toen ik nog een 'dagopleiding' deed en zoals die nu is (volwassenopleiding). Vaak zijn die volwassenklassen vanaf 20 jaar en ouder. Maar als jij beter zou functioneren in een volwassenklas (en je komt echt niet bij alleen maar 50+ers in de klas. Het merendeel van mijn klasgenoten is rond de twintig. En goed gemotiveerd!) is er misschien wel iets te regelen?

Dagopleiding: ik geloof dat wij een klas hadden van ongeveer achttien mensen ofzo? Soms zijn de klassen groter. Maar ik was in februari ingestroomd en dan is de klas vaak wat kleiner.

Volwassenopleiding: ik heb nu een klas van 15 mensen

Dagopleiding: niet zozeer druk (je moet het wel treffen met je klas natuurlijk). Wel veel uitstellen en weinig motivatie.

Volwassenopleiding: wij hebben een rustige maar gezellig klas. Maar wat hierboven ook stond... je moet het wel treffen. De andere volwassenklas, die tegelijk met ons gestart is, is erg druk!

/
Meestal in de kantine, bij mooi weer buiten. En alle 'rokers' staan ook buiten natuurlijk.

Mwah, structuur is niet het sterkste punt van de meeste ROC scholen. Wil je wel structuur dan zul je er zelf om moeten vragen. Maar misschien, als jij eerst met school een gesprek aangaat over je autisme, kunnen ze je wel heel goed en gestructureerd begeleiden. Op bijna elke school zal wel een docent zijn die zag er mede-verantwoordelijk voor voelt dat je een fijne tijd krijgt.

Hangt een beetje van je opleiding af. In de economische hoek krijg je nog wel Engels, Nederlands enz.
Ik doe zelf kinderopvang en krijg eigenlijk alleen beroepsgerichte vakken. Nauwelijks algemene vakken. Jammer, vind ik. Maar da's persoonlijk natuurlijk.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  vrijdag 11 juni 2010 @ 06:50:02 #17
300572 muisje91
iMac ik kom er aan!
pi_82650177
Bedankt voor alle antwoorden tot nu toe!
Ik snap niet waarom je als je toch niet gemotiveerd bent toch op een roc gaat leren.
pi_82650251
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 06:50 schreef muisje91 het volgende:
Ik snap niet waarom je als je toch niet gemotiveerd bent toch op een roc gaat leren.
Ik heb geen andere keuze dan t roc
  vrijdag 11 juni 2010 @ 10:39:23 #19
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_82654801
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 06:50 schreef muisje91 het volgende:
- Leerplicht
- Het willen afzetten tegen gezag. De opdracht moet af? Liever doe ik waar ik zelf zin in heb
- Het toekomstbeeld is bij sommigen misschien nog... lang leve de lol! Als mensen ouder worden gaan ze vanzelf zien dat je op school aan een toekomst bouwt.
- Maar ook: bij ons op school was men nogal soepel. De norm om over te gaan was bijvoorbeeld: niet meer dan vijf onvoldoendes. Toen bijna iedereen meer dan vijf onvoldoendes bleek te hebben, werd de norm aangepast naar 'niet meer dan acht onvoldoendes'
- Weinig structuur en soms veel uitval/tussenuren. Waardoor je soms meer aan het wachten bent dan dat je les krijgt. Dat kan heel demotiverend werken.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')